[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:45

Ik ben ook weer een stukje verder. Ik schilder nu ongeveer per dag een uurtje of 2 's ochtends. Lekker terwijl ik een aflevering of 2 a 3 van een serie kijk :D

Eilisch, welke word het uiteindelijk trouwens?

Hier mijn voortgang, voor deze stap doe ik het. de 1e nummers vind ik altijd verschrikkelijk saai, en dan nu komen de kleuren en zie je het ineens echt tot leven komen.
Alle 4 hebben nu de 1e 12 kleuren erop zitten. 1 heeft al tot 18 erop zitten en 1 ben ik nu tot 15 gekomen.
Afbeelding

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:00

Ze worden al mooi Liesjuh!

Ik moet wel lachen dat je de eerste nummer altijd saai vindt, want ik ben nog steeds bezig met het 1e nummer :') Maar dat is wel 1 van de drie nummers met twee potjes verf, dus daar moeten veel vakjes mee gedaan worden.

Dit moet het worden:
Afbeelding

Het schilderij is voor mijn opa, hij heeft het plaatje uitgekozen. Hij houdt van treinen.

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:08

Wow, die kleuren, al die tinten bruin door elkaar, echt super mooi!

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 00:22

Ik moet zeggen toen ik begon hatte ik mijzelf voor het feit dat ik deze gekozen had. Nu ben ik er wel blij mee. Ben benieuwd wat ik ervan vind als ze klaar zijn. Leuk detail misschien is dat boven de 4 in progress schilderijtjes de 4 wintervogels hangen van schipper
Ooit wil ik die 4 schilderijtjes als wissel schilderijtjes maken. Zoiets als 4 verschillende "seizoenen" dan niet perser bedoelend de jaargetijden seizoenen.

Ellisch, wauw die is wel heel erg gaaf!! En voor mij is de eerste kleur saai omdat ik altijd eerst de saaie kleuren doe. Ik houd ervan wanneer het contrast, schaduw en kleur erbij komen. Het voelt dan net alsof ze tot leven komen. Jouw schilderij is voornamelijk zwart, wit en grijstinten. Ik vind jouwe nu al gaaf juist omdat je meteen met de contrast, kleur en schaduw begint met de donkere kleuren. Ik heb 1 schilderij de lichte kleuren voor t laatst bewaard. Hey heeft 2 jaar geduurd voordat ik hem afgemaakt heb omdat de kleuren als afsluiting mij niet intereseerde omdat ze weinig toevoegde voor mijn gevoel o:)

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 01:50

Leuk idee!

Ja, ik snap wat je bedoelt. Het is eigenlijk toeval dat ik zo begonnen ben. Dit is kleur nummer 1 en dat is toevallig de 1 na donkerste kleur. Ik ben van plan om gewoon de nummers op volgorde van laag naar hoog te doen.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:37

Lang leven tuinmannen die de hele dag bomen om aan het halen zijn in de tuin/wei. Aardig oogeschoten vandaag, alle 4 hebben nu de 1e 18 kleuren.

Hebben jullie dat ook dat ergens er een punt is dat je denkt, ik had deze kleuren niet moeten doen want nu is hij minder mooi (ook al is het als het klaar is alsnow heel mooi geworden). Ik ben nu op dat punt aan het komen. Alle bruin tinten zitten er nu in. De volgende 2 rijen potjes is eerst groen tinten en dan blauw.
Zal uiteindelijk nog mooi worden maar stiekem vind ik ze, zoals ze nu zijn ook al erg mooi
Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:28

oke, ik neem het terug.... O:)

Ik heb de 1e de groen tinten op gezet <3 <3 nu is hij nog veel mooier <3
Afbeelding

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 17:35

Haha ja, ze worden mooi!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:59

Ik heb iets stoms gedaan..
Geen idee waarom, het is niet alsof ik nog nooit geschilderd heb, maar ik heb alles met droge kwast gedaan. En nu zijn de kleuren te donker :Y)
Gelukkig heb ik nog niet zoveel gedaan :+ Dus ik maak de kleur waar ik mee bezig ben maar gewoon op deze manier af en die is nu zwart ipv donkerbruin. Maar ik had laatst alvast een stukje van een 2e kleur gedaan, omdat ik nieuwsgierig was en daartussen zag je nauwelijks verschil met de 1e kleur, terwijl de 2e kleur lichter bruin moet zijn dan de 1e.
Maar het komt nog goed als ik straks met natte kwast schilder, hoop ik.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:39

Hmm, ik heb nooit verschil kwa kleur als ik met een drogere kwast verf of met een natte. Enkel nat worden de kleuren snel verwaterd als de kwast te nat is. Te droog krijg ik geen strakke lijnen. Ik ben dus constant wel aan het dopen in water, uitvegen een beetje en verf pakken Haha

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 19:13

Oh, misschien ligt het dan niet aan of de kwast nat of droog is.. Het kan ook zijn dat de verf donkerder is dan het voorbeeld.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:32

Dat kan goed zo zijn. Wat ook kan, is dat het nu gewoon zo lijkt.
Voorbeeldje met mijn huidige projectje. Op 1 van de 4 staan/liggen plakjes gesneden aardappel/brood ofzoiets. Toen ik de geel achtige tinten erop zette vond ik ze heel erg veel verschil geven en kon ik niet geloven dat het een mooi geheel zou worden, het zag er vond ik echt super nep uit. Nu er meerdere donkere en gekleurde kleuren omheen zitten, is het ineens geen groot verschil meer en lijkt het al heel veel meer "echt".

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:56

Dank je, ik hoop het. Ik ben wel bang dat het straks een donker vlak is en ik al die vakjes voor niets heb geschilderd, omdat je de verschillen ertussen niet ziet.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 01:41

Ik heb het uitgeprobeerd met water en een natte kwast en ik zie wel veel verschil nu tussen de twee kleuren.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het grote, zwarte vlak linksonder is het gedeelte wat ik heb gedaan met de 1e en de 2e kleur zonder water. Daar is geen duidelijk verschil tussen de kleuren.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 06:26

Leuk dat hier ook een topic voor is! Ik doe ook diamond painting ter afwisseling. Ik heb nu inmiddels 3 paintings gemaakt en het is verslavend leuk!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze hangen ook allemaal. Wat doen jullie met de schilderijen die af zijn? Mijn ruimte begint nu op te raken dus misschien maar weg gaan geven?

Deze wil ik gaan maken op vakantie voor mijn moeder:

Afbeelding

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:46

Wauw die zijn anders, maar erg gaaf! <3 Ik kan ze tot nu toe nog wel ophangen. Ik ben nu bezig langzaam met een seizoens 4 luik te maken. de winter variant is klaar. Ik ben nu bezig met een wat algemenere en dan moeten er nog 2 andere komen welke ik nog niet weet welke dat worden hahaha

Eilish, pas wel op dat het niet te licht word. Waarschijnlijk is het donker bedoeld. Dat je weinig verschil ziet kan later juist een mooi effect geven. Als je teveel met water vermengd word de kleur veel te waterig en kan het zijn dat het dadelijk niet meer klopt.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:48

Mijn 4 luikje is af :oo

Gisteren lag vriendlief de hele dag bijna op bed omdat hij door zijn rug gegaan was. Een mooi moment om lekker aan het schilderen te slaan. Uiteindelijk alle 4 de schilderijtjes voorzien van 6 nieuwe kleuren. Met als gevolg dat het 1e schilderijtje af was. Dat was natuurlijk meteen een extra drive om vandaag dan nog maar een schilder dagje in te lassen en ze allemaal af te maken.

Gisteren de eindstand
Afbeelding
Afbeelding

En nu allemaal klaar.
Afbeelding

ik moet zeggen. Ik vind ze echt mooier geworden dan ik dacht. Alleen het handvat van het lepeltje vind ik raar. Dat lichte in het midden met de blauwe rand vind ik niet echt kloppen. Wat vinden jullie?

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 02:32

Mooi geworden Liesjuh!
De lepel heeft misschien teveel wit in het midden? Ik denk dat het een blauw handvat is, net als de kom en dat het witte een lichtreflectie is. Je zou wat meer blauw erbij kunnen doen, zodat het witte gedeelte wat kleiner wordt. Maar ik weet niet of je dat wil en/of aandurft.

Ga je ze ophangen?
En ga je verder met een nieuw schilderij? Weet je dan al welke?

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 07:45

Ik ben door jullie aangestoken om te gaan schilderen. :D

Dit is mijn eerste WIPje. Afbeelding

@Liesjuh: ik denk dat t komt doordat bij de kruiden het licht van schuim achter komt en dat ziet er heel natuurlijk uit en bij de lepel van opzij. Gevolg is dat t optisch niet helemaal lijkt te kloppen. Weet niet of t beter wordt als je daar wat aan doet behalve inderdaad proberen in te kleuren met lichtblauw.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:44

Hmm misschien dat ik de lepel eens over trek op a4 en dan watga knoeien ermee.

Ik heb nog 2 grote 3 luiken liggen. Ik weet nog niet helemaal zeker met welle van de 2 ik begin.

Het kruiden 4 luikje komt zeker te hangen. Het zij in de lijstjes die er nu boven hangen als seizoens wissel of in eigen lijstjes in de keuken

Iris, die ziet er leuk, fris en fruitig uit. Van welk merk is hij?

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:17

Aww, die vier kleintjes zijn gewoon schattig! Vooral de twee rechts vind ik erg mooi!
Die van Iris doet me erg denken aan een Ravensburger...?

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:34

Dalista, ik zei toevallig net tegen mijn vriend dat ik die 2 ook het mooist geworden vind. Ik heb ondertussen het extra blad van schipper met alle nummers gekopieert waar de lepel zit. Deze heb ik uitgeknipt met paint en past precies 12 x op een a4 dus dat afgedrukt. nu ga ik lekker klungelen om te zien of ik iets beters kan krijgen.

Anoniem

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 12:39

Als ik straks Mn stekjes heb gepot ga ik ook schilderen :+: heb er helemaal zin in! Moet de taj nog afmaken als de verf nog goed is, anders even schipper om verf vragen/kopen.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6039
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 13:38

schipper stuurt heel makkelijk nieuwe verf op als de oude slecht geworden is. Echt een super serivce van hun :D Verder deed ikwel vaker wat water erbij als het nodig was. Maar dat was dan ook omdat ik niet het geduld had om te wachten op nieuwe verf.

Mijn wishlist trouwens
https://www.malennachzahlen-schipper.co ... 609450774/
https://www.malennachzahlen-schipper.co ... 609260786/
https://www.malennachzahlen-schipper.co ... 609130817/

Deze ga ik nu aan beginnen
https://shop.malennachzahlen-schipper.d ... 51-de.html

Dallista

Berichten: 4419
Geregistreerd: 10-09-10

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:27

De Japanse kersenbloesem is erg mooi, vind ik zelf. Maar ik ben enigszins bevooroordeeld. ;-)