[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Grainey

Berichten: 2089
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 10:48

Hier ook weer een stuk verder en heel blij met het resultaat tot nu toe. Kan niet wachten tot ik m af heb en op kan hangen <3


Afbeelding

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 02:09

Hoi, ik heb de eerste 50 pagina's gelezen (of nouja, vooral naar de plaatjes gekeken :D ).

En nu heb ik zelf ook twee schilderijen besteld:
Afbeelding
Afbeelding

Deze komen uit China en ze zijn als het goed is half mei binnen. Maar ik mag er van mezelf pas aan beginnen als ik mijn scriptie af heb en dat is hopelijk half juni.

Als ik het leuk vind, ga ik misschien iets bestellen van de andere merken die ik hier voorbij zag komen.

Mooie uilen! Grappig dat jullie met hetzelfde plaatje bezig zijn.

En leuk artikel over de uitvinder.

Dallista

Berichten: 4421
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 10:33

Welkom Eilish! Veel paint plezier.
Er komen weer hele leuke projectjes voorbij!

Ben zelf aan het latch hooken geslagen, beetje off-topic, maar wilde jullie dit toch niet onthouden.
Gisteren begonnen, zal ook wel snel klaar zijn, is erg klein en makkelijk. Is ie een beetje herkenbaar?

Afbeelding




Dit monster was NIET makkelijk. Zo groot als een deurmat en een ramp om te maken. Het stramien heeft dubbele horizontale rijen en je moet voor elke knoop dus twee keer haken. Dus twee keer zoveel werk en moeilijk om de uiteindes van de draadjes gelijk te krijgen. Heeeel veel uren werk. Ugh. Nooit meer deze manier van knopen!

Afbeelding

Dallista

Berichten: 4421
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:45

En toen was ie af. ;-)
Afbeelding

Heb er ook nog een borduur versie van, maar dat is niet mijn ding, dus voorlopig zal dat niets worden.

Ik ga nog even door met latch hooken, dat multitaskt beter met TV series half-kijken / luisteren dan schilderen.

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 14:40

Aangezien het voor mijn gezondheid noodzakelijk is wat meer te ontspannen en tijd voor mezelf te nemen, besloot ik een 'schilderen op nummer'-schilderij te bestellen. Als het goed is komt hij vanmiddag binnen. Ik ben erg benieuwd.

Ik zie echt prachtige resultaten voorbij komen. Hopelijk ben ik over een tijdje goed genoeg om ook dat soort schilderijen te maken.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6045
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 17:07

Welke heb je besteld? :D Beterschap ook!

Dalista, ze zijn gaaf geworden! :D

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 20:22

Hij komt helaas pas morgen, de bezorger had vertraging. Het is een hert met daaromheen pastelkleurige vlakken. Ik heb hem hier al eens voorbij zien komen. Als hij binnen is zal ik een foto maken. :)

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6045
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 12:18


Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 00:43


Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-19 04:04

Dit lijkt mij ideaal om op te schilderen trouwens, is een tafelezel/tekentafel.

Afbeelding

Ik denk dat ik er een ga bestellen, ik kan hem ook voor het puzzelen gebruiken.

Succes met je hert BlijNijn! Ben je al begonnen?

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:49

Ook leuk Dalista!
Hoe is de voortgang hier verder? Ik ben nu bezig met een plaatje van het noorderlicht. Benieuwd hoe het wordt. Afbeelding

Lugea

Berichten: 1669
Geregistreerd: 25-10-17

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:52

De reden dat ik dit wilde gaan doen is omdat ik meer moet ontspannen, maar tot op heden heb ik de rust niet kunnen vinden. :+ De intentie was leuk, de uitvoering tot nu toe wat minder.

Wat prachtig aaidaa!

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 23:22

Ziet er leuk uit aaidaa.

Dat is lastig BlijNijn.

Mijn eerste twee schilderijen zijn deze week bezorgd, maar ik moet nog even geduld hebben voordat ik kan beginnen. Intussen heb ik al een derde besteld :Y) Die is om te schilderen als verjaardagskadootje voor mijn opa. En wanneer ik deze drie af heb, heb ik alweer een winkelwagen vol bij ali om uit te kiezen.

Ook al wat mooie schilderijen bij Herrschners gezien..

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 02:04

Mijn derde schilderij is ook binnen. Die heb ik besteld om te maken als verjaardagscadeau voor mijn opa en die moet voor 14 juli af zijn. Ik denk dat ik daar maar eerst mee ga beginnen :Y)

Afbeelding

En ik heb de tafelezel besteld, maar nog niet gebruikt. Samen met de ezel heb ik ook de manet galaxy kwastjes gekocht, ben benieuwd. Is wel fijn dat ze een zachte grip hebben, omdat ik last heb van mijn handen.

Mijn scriptie is al bijna klaar om in te leveren, dus ik kan binnenkort beginnen!

Hoe gaat het bij jullie? Nog vooruitgang?

JudithO

Berichten: 7079
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 07:53

Nee, totaal geen tijd meer hier. Elke avond tot een uur of 9 buiten bezig met tuin en beesten, daarna heb ik echt geen zin meer om nog wat te doen wat zoveel concentratie vergt.

Dallista

Berichten: 4421
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:51

Ik heb wel tijd, maar heb momenteel geen plek voor het schilderen, staat nogal ingebouwd icm werzaamheden. Dus dan maar andere hobbies doen. ;-) Geen PbN, wel paardjes.
Afbeelding

Deze komt niet echt tot zijn recht op de foto, is erg sparkly. ;-)
Afbeelding

Grainey

Berichten: 2089
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Zevenhuizen, Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:43

Die trein is wel mooi gedetailleerd zeg en komt heel mooi naar voren uit het schilderij :j

Ik ben bezig met de laatste loodjes, die wegen het zwaarst, dat zijn alle vakjes die nog over zijn waar of geen nummer instaat of waar ik het nummer niet meer van kan zien. Dus maar een beetje op de gok met de originele afbeelding erbij, maar wel tijdrovend om ze a)te vinden en b) in een juiste kleur te schilderen. Maar morgen zal ik m een eind heen af hebben hoop ik en dan opspannen en inlijsten maar :)

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 08:33

Mijne is af, maar ik vind de lucht nog niet geweldig. Misschien probeer ik het nog wat meer te "blenden".

Afbeelding

Van mijn moeder heb ik deze (alvast) voor mijn verjaardag gekregen, mijn eigen paard <3 Ben heel benieuwd hoe hij wordt:

Afbeelding

JudithO

Berichten: 7079
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 09:57

Dat is grappig! Wist niet dat dat kon. Nu ben ik ook wel erg nieuwsgierig hoe die uitpakt :j

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6045
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 21:29

Ahhh eindelijk iemand die het gedaan heeft!!! <3 Ik ben meeeer dan benieuwd hoe hij gaat worden! :D

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:27

Ik ook! Maar ik heb 19juni een examen staan, dus ben nu na werk & paard aan het leren. Daarna ga ik eraan beginnen. To be continued..

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 10:10

Ik ben bezig met een schilderen op nummer van alie, alleen die rode lijntjes zijn wel lastig weg te werken, sommige kleuren heb ik 3 keer overnieuw gedaan. Daarbij is van sommige potjes de verf nogal dik. Tot nu toe


Afbeelding

Enjoy_

Berichten: 609
Geregistreerd: 09-06-07
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 11:05

Eilish schreef:
Dit lijkt mij ideaal om op te schilderen trouwens, is een tafelezel/tekentafel.

[ [url=m/E47ot6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat ik er een ga bestellen, ik kan hem ook voor het puzzelen gebruiken.

Succes met je hert BlijNijn! Ben je al begonnen?


Waar heb je die tekentafel gezien/besteld? Ik zoek nog zoiets ook voor de kinderen, tekent/schildert net wat makkelijker denk ik.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:17

Enjoy_ schreef:
Eilish schreef:
Dit lijkt mij ideaal om op te schilderen trouwens, is een tafelezel/tekentafel.

[ [url=m/E47ot6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat ik er een ga bestellen, ik kan hem ook voor het puzzelen gebruiken.

Succes met je hert BlijNijn! Ben je al begonnen?


Waar heb je die tekentafel gezien/besteld? Ik zoek nog zoiets ook voor de kinderen, tekent/schildert net wat makkelijker denk ik.


Er zijn meerdere webshops die zoiets aanbieden, maar ik heb hem bij de kwast besteld:

https://www.dekwast.nl/artikel/art-craft-workstation

Ze hebben ook een kleinere:

https://www.dekwast.nl/artikel/workstation-A3-ebro

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 23:44

Ik ben eindelijk begonnen!
Net een uurtje geschilderd, begonnen met de eerste kleur en alleen nog maar dit kleine stukje gedaan. Dus dat wordt nog wat. Het schilderij is voor de verjaardag van mijn opa op 14 juli.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding