[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:47

Mirriezz, wat wordt ‘ie mooi! Die lucht is echt ongelofelijk, prachtige kleuren!!

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:01

Inderdaad. Wat mooi zeg!

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:06

Tof Mirrie! Ik ben net met de lucht begonnen bij de middelste, heb ik alvast een idee hoe die moet worden :P Denk dat die van mij anders lijkt door het licht. Normaal is de muur ook wit en op de foto zit er een oranje gloed overheen

mirriezz
Berichten: 2011
Geregistreerd: 12-02-14

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 17:49

Dankjewel meiden!

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 06:51

Hier druk bezig met mijn eerste project, dus lees hier ook even mee. Vind het wel erg leuk om te doen! Deze komt gewoon van Ali, vind vooral de kwast te dik voor de kleine stukjes, mocht iemand daar een goed plan voor hebben ;graag!
Afbeelding

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 07:52

Sting schreef:
Hier druk bezig met mijn eerste project, dus lees hier ook even mee. Vind het wel erg leuk om te doen! Deze komt gewoon van Ali, vind vooral de kwast te dik voor de kleine stukjes, mocht iemand daar een goed plan voor hebben ;graag!
[ [url=m/8UChOk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Inkoppertje, maaruh... smallere kwasten kopen? :D

Ik ben zelf fan van penselen no. 2 (heel klein kwastje) met soft grip, bijvoorbeeld de manet galaxy synthetique 70 no 2. of de Raphael symbiose synthetic 8000 no 2. Maar ik ben niets anders meer gewend, ik zou sowieso al gek worden van schilderen met 'gewone' penselen zonder soft grip. :')

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:36

Sting schreef:
Hier druk bezig met mijn eerste project, dus lees hier ook even mee. Vind het wel erg leuk om te doen! Deze komt gewoon van Ali, vind vooral de kwast te dik voor de kleine stukjes, mocht iemand daar een goed plan voor hebben ;graag!
[ [url=m/8UChOk.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik quote mezelf maar even van niet te lang geleden.

Shiloh schreef:
Ik blijf erbij dat dit de meest perfecte penseel is voor PBN. Doordat de plat is, kun je ook heel goed vooruit met die iets wat dikkere verfjes en ook hele dunne lijntje krijg je er mooi mee geverfd. Penseel blijft ook lang goed. Kan er gemiddeld zeker 2 a 3 volle schilderijen mee vooruit.

Uit de volgende link nummer 2. Heb ook een 4 voor de wat grotere stukken.

Da vinci forte synthetics 364 plat

https://www.martinbrinkhuis.nl/penselen ... -plat.html




Eilish, jij had ze ook besteld toch? Hoe bevallen ze jou?

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:00

Shiloh schreef:
Eilish, jij had ze ook besteld toch? Hoe bevallen ze jou?


Ja klopt, ik heb ze sinds afgelopen zaterdag. Maar nog niet geprobeerd, want ik heb net weer een gedeelte af en dan mag ik even wat anders doen van mezelf.

Afbeelding

Afbeelding

Straks het gedeelte erboven, rechts van de trein. Daar staan gebouwen, net als aan de linkerkant. En daarna 'alleen nog maar' de lucht. Die heeft grotere vakken gelukkig.

Wordt leuk Sting!

Mooi mirriezz en veertje 99!

Succes deugenietje!

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:06

Misschien kun je het nu beter zien.


Afbeelding

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:23

Afbeelding

Dit zijn een 1 en een 0 en een Psycho. :+

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:53

Weet iemand toevallig wat de levertijd is van Herrschners? Ik heb al meer dan 15 jaar niet geschilderd en vind er nu al 10 leuk :')

Ja ik ben bekend met de douanekosten en regels etc.!

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:54

Dyphusion schreef:
Weet iemand toevallig wat de levertijd is van Herrschners? Ik heb al meer dan 15 jaar niet geschilderd en vind er nu al 10 leuk :')

Ja ik ben bekend met de douanekosten en regels etc.!

Oei... nou... Hersschners zelf is heel snel. Het was binnen een paar dagen over, als ik me goed herinner.
De douane in Nederland, echter, had er heel wat minder haast mee.
Ik kan voor je opzoeken hoe lang het vorige keer (net voor corona) bij mij duurde. Dat was... niet zo grappig. :o

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:15

Heb even gekeken, besteld op 23-12-2019, shipping datum 26-12-2019.

De kleine doos (waar ik niets aan had) arriveerde op 14-01-2020, en de andere grotere op 24-01-2020.

In mijn herinnering heb ik er veel langer op moeten wachten, het valt me eigenlijk nog best mee (alhoewel, een maand is natuurlijk wel belachelijk vanuit de VS).

De bestelling kwam dus in twee pakketten, dat was wel vervelend, want ik kreeg dus maar 1 tracking nummer, en in de doos die arriveerde zat alleen een stang om een latch hook rug aan op te hangen. Alle latch hook pakketten zaten in de andere grote doos. Tien dagen later kwam pakket 2 dus pas. Allemaal leuk en aardig, maar dan verwacht je natuurlijk niet dat ze de kosten van je totale bestelling op *beide* dozen hebben gezet. Ja, ik kon dus twee maal dezelfde eng-hoge douanekosten etc. gaan betalen. Gelukkig snel met Herrschners kunnen rechtzetten en mijn dubbele kosten teruggekregen van ze, want gewoon hun fout. Heel netjes, snel en correct afgehandeld!

Ik heb in het verleden ook grote dozen met paintings gekocht, eentje herinner ik me nog, die was op vrijdag verstuurd en kwam maandag aan. Het ligt echt puur aan de douane in Nederland; die dozen zijn eigenlijk altijd al binnen een paar dagen de oceaan over.

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:28

Ik was er al bang voor |( En nu al helemaal met corona natuurlijk. Misschien maar daar bestellen en dan in de tussentijd eentje van Schipper kiezen ter overbrugging? Ik ga er eens even over nadenken. Dankjewel voor het nakijken trouwens!

Wel zeer nette klantenservice zeg! Maar mag ook wel, want inderdaad een fout van hun, dat verwacht je inderdaad niet.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 14:38

Ja, was gewoon een beetje knullig. Ik had latch hook rugs (knoopkleden) ingeslagen. Was echt een mega bestelling, met mega douanekosten dus ook. Dat wist ik, no problemo, ik koop zo’n 25 jaar zooi uit de VS, genoeg ervaring.

Maar bij 1 van die kleden zat dus een metalen hanger. En die was zo lang dat ie niet in de andere doos paste, en kreeg dus een eigen smalle doos. Prima, fine, als je me niet voor twee dozen verzending laat betalen heh. Nou, niets van dat alles, maar, ik wist uberhaupt niet dat er twee dozen onderweg waren, want slechts 1 tracking code gekregen.

Dus ja, als je dan een doos ontvangt met correcte tracking code, maar je blauw betaalt aan douanekosten voor enkel en alleen een hanger, dan sta je toch wel stom te kijken.

En al helemaal als je dan later weer een doos krijgt en nog eens over het hele bedrag de staatskist mag spekken. ;-)

Schipper paintings zijn ook mooi! Andere stijl, wel heel leuk.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:54

Afbeelding

Sorry dat ie op zn kop staat. Nieuwe aanwinst van Schipper. Deze komt in de woonkamer te hangen van ons nieuwe huis.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:30

@Eilish, je bent al een eind op weg!
@Deugnietje, leuk! Enorm benieuwd hoe die er uitziet als je wat verder bent
@Iris, die heb ik ook gezien en over na gedacht! Lijkt me een enorme klus zeg! Hoeveel kleuren heeft die?

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:47

Dallista schreef:
Ja, was gewoon een beetje knullig. Ik had latch hook rugs (knoopkleden) ingeslagen. Was echt een mega bestelling, met mega douanekosten dus ook. Dat wist ik, no problemo, ik koop zo’n 25 jaar zooi uit de VS, genoeg ervaring.

Maar bij 1 van die kleden zat dus een metalen hanger. En die was zo lang dat ie niet in de andere doos paste, en kreeg dus een eigen smalle doos. Prima, fine, als je me niet voor twee dozen verzending laat betalen heh. Nou, niets van dat alles, maar, ik wist uberhaupt niet dat er twee dozen onderweg waren, want slechts 1 tracking code gekregen.

Dus ja, als je dan een doos ontvangt met correcte tracking code, maar je blauw betaalt aan douanekosten voor enkel en alleen een hanger, dan sta je toch wel stom te kijken.

En al helemaal als je dan later weer een doos krijgt en nog eens over het hele bedrag de staatskist mag spekken. ;-)

Schipper paintings zijn ook mooi! Andere stijl, wel heel leuk.


Dan sta je toch wel even stom te kijken als je een gigantisch pakket verwacht, flink mag betalen en dan alleen een metalen hanger krijgt :')

Ik ga eens kijken wat Schipper in het assortiment heeft.

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:02

Dyphusion schreef:
Dan sta je toch wel even stom te kijken als je een gigantisch pakket verwacht, flink mag betalen en dan alleen een metalen hanger krijgt :')

Ik ga eens kijken wat Schipper in het assortiment heeft.

Ja, precies dat dus. Ik stond heel raar te kijken op het postkantoor (waar ik heen moest om te betalen).

Ik was ook nog zo naïef om te denken, nou, het is allemaal acrylwol heh, als je dat flink vacuum trekt of zo, wie weet dat het dan allemaal wel in die lange doos past.
:+

Maar kan jullie geruststellen, verder niets aan te merken op Hersschners. Prima bedrijf en service en heel veel leuke dingen!

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:53

Hahahaha wat voor gekke dingen jezelf dan in het hoofd haalt op dat moment he. Goed om te weten dat de service in ieder geval goed is, scheelt al een hoop!

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 03:31

Ik zit weer aan de goede kant van de oceaan, ik ga binnenkort weer een leuke paintworks in de wacht slepen denk ik O:)

Dallista

Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 03:42

JudithO schreef:
Ik zit weer aan de goede kant van de oceaan, ik ga binnenkort weer een leuke paintworks in de wacht slepen denk ik O:)

*\o/* Inslaan!
Dat heb ik iets te vaak gedaan ter plekke, heb genoeg voorraad voor de rest van mijn leven.
(Zou zelf volgende maand trouwens erheen gaan, maar helaas pindakaas corona, dus...)

En ben momenteel ook niet aan het schilderen, want mijn bureau dat ik daarvoor gebruikte is helemaal ingericht als thuiswerkplek. En nu is dat advies voor onbepaalde tijd verlengd. :')

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:49

JudithO schreef:
Ik zit weer aan de goede kant van de oceaan, ik ga binnenkort weer een leuke paintworks in de wacht slepen denk ik O:)


Jaloers!
Heel veel plezier en succes aan die kant van het water ;)

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 12:58

Hihi ja ik moet me nog twee weken inhouden, dan ga ik eens naar de plaatselijke winkel hier :D

Dyphusion
Berichten: 1025
Geregistreerd: 16-08-11

Re: [SCH] Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 13:02

Dat denk ik! Gelukkig zijn die zo om.

Wat zijn de verzendkosten vanuit Canada? :))
Grapje. :')