[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:55

Horsenart: *zucht en zwijmelt weg*... Wat mooi zeg!! heel knap dat je het zowel met potlood als pen als digitaal kunt! Ik denk zo'n €50,00. Heel mooi echt :D

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:51

Even tussendoor, wat doen jullie met tekeningen die in opdracht gemaakt worden maar vervolgens nooit meer worden opgehaald/betaald?

Horsenart95

Berichten: 745
Geregistreerd: 13-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:56

Nayomie schreef:
Even tussendoor, wat doen jullie met tekeningen die in opdracht gemaakt worden maar vervolgens nooit meer worden opgehaald/betaald?


Is mij nog nooit gebeurd, maar ik laat ze altijd van tevoren betalen. Daarna stuur ik de tekening pas op:)

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 19:59

Hmm, oke laat ik dan specifieker zijn :') Opdracht, opdracht gemaakt, niet betaald en niet opgehaald. :+
Het is denk ik ook niet iets wat zomaar te verkopen valt :P

Horsenart95

Berichten: 745
Geregistreerd: 13-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:01

Nayomie schreef:
Hmm, oke laat ik dan specifieker zijn :') Opdracht, opdracht gemaakt, niet betaald en niet opgehaald. :+
Het is denk ik ook niet iets wat zomaar te verkopen valt :P


Vraag een voorschot! Dan heb je igg de materiaalkosten eruit en zijn mensen minder snel geneigd om niks meer van zich te laten horen. Ik begin niet voordat het voorschot is overgemaakt.

Nayomie
Berichten: 32793
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 20:22

Horsenart95 schreef:
Nayomie schreef:
Hmm, oke laat ik dan specifieker zijn :') Opdracht, opdracht gemaakt, niet betaald en niet opgehaald. :+
Het is denk ik ook niet iets wat zomaar te verkopen valt :P


Vraag een voorschot! Dan heb je igg de materiaalkosten eruit en zijn mensen minder snel geneigd om niks meer van zich te laten horen. Ik begin niet voordat het voorschot is overgemaakt.

Goed plan inderdaad.
Is me helaas al 3x overkomen, waar ik dan ook aardig wat tijd in heb gestoken.

Voorlopig doe ik dan maar geen opdrachten. Wellicht later een keer weer en dan inderdaad met een voorschot :)

Horsenart95

Berichten: 745
Geregistreerd: 13-03-14

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 09:44

Ik vind dat wel echt totaal onbeschoft van die mensen hoor. Ik zou ze net zo lang achter hun broek aanzitten totdat ze duidelijkheid geven :Y)

Horsenart95

Berichten: 745
Geregistreerd: 13-03-14

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:25

Mijn nieuwste werkje. 30x30cm. Gemaakt met een zwart kleurpotlood en een beetje grafiet:)

Afbeelding

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:35

Horsenart95: denk zo'n €50,00. Heb m'n mening al gegeven op Facebook :)

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:06

blz 133 & 134 ;

Jeika sorry maar ik zou hier geen geld voor over hebben.
xManadisx_, mooi! Als dit haar eerste tekening is zou ik zeggen laat haar vooral door gaan! 35 euro.
Anniek22, ook heel mooi en vreselijk knap in olieverf maar volgens mij erg klein? 25 euro
Yvanna, prachtige kleuren, maar is het een oud paardje of kloppen de verhoudingen niet zo......35 euro
Aartje, wat kan ik meer zeggen dan Wauw! 80 euro
Steefs, nog even en dan durf ik hier niet eens meer wat te plaatsen man wat is dit mooi! beide tekeningen 100 euro pers stuk!
Janouk, is je foto niet scherp of je tekening zo vaag.....mooie kleuren! 15 euro
amy495 leuk idee, maar niet zo netjes afgewerkt.....10 euro
Horsenart95 Heel leuk maar zijn lip is te wit waardoor ik vind dat het lijkt of hij tanden heeft....en erg klein formaat. 10 euro.
blz 134 Horsenart95, dit is echt geweldig mooi! 50 euro.

En dan nu weer iets van mijn eigen werk.....



Afbeelding
pastelpotlood A4



Afbeelding
pastelpotlood iets groter dan a4

Saul

Berichten: 9661
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:44

Horsen art wederom prachtig ! €60

Binky ik vind het paard niet heel erg mooi sorry. Hij heeft voor mijn gevoel een erg brede/dikke neus. €12,50

De tweede vind ik een stuk mooier! Gave compositie ! €27,50

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 09:39

Deze tekening heb ik weg gegeven bij een win actie op facebook, maar ben ook wel benieuwd wat jullie het waard zouden vinden.
Het is A5 formaat met grafiet :)

Afbeelding

LizzieLover

Berichten: 71
Geregistreerd: 11-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:25

Heb niet echt verstand van taxeren
Maar ga een poging wagen

Horseart95: heb er niks op aan te merken eigenlijk.. Denk zo'n 60 euro?

Binky: de eerste vind ik er niet zo uitspringen, wel mooie schaduwen en mooie manen! De tweede vind ik al een stuk aansprekelijker eigenlijk :) zou denk ik voor 15-20 euro gaan.

Wendy: leuk! 25/30?

Heb hier wat voorbeelden van potloden h2 tm b7 geloof ik.. En acryl verf :)
Afmeting van de canvas doeken weet ik niet uit m'n hoofd.. Bij de potloodtekeningen: Het hondje is op A5 en het paard is op A3.

Afbeelding

LizzieLover

Berichten: 71
Geregistreerd: 11-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 20:58

Zie nu dat mijn foto niet zo groot werd
Bij deze:

A5:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Acryl verf op canvas, weet de formaten niet zeker..

Denk 20x20
Afbeelding

Denk 24x18
Afbeelding

En mijn eerste werk met waterverf. Op A4 aquarellpapier, de foto is een beetje grauw. Er zitten blauwe vlekken bij, dezelfde kleur als het halster.

Afbeelding

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:48

Poehee, weer een hoop mooie plaatjes! Naja, laat ik dan maar weer wat taxeren...

LizzieLover: leuke woef, 20€ - andere honden, 25€

Die pony (of paard?) € 10 (kon beter)

Horsenart: WAAAAAAUW! Toch wel € 50! :) (die potloodtekening)

Rest komt nog...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:57

Huh 50 euro wordt er geboden voor die van horsenart? Hoe dan? :oo

Horsenart: 130,- Niet dat me de houding/blik van het paard zo aanstaan dan ik m in huis zou ophangen, maar kwalitatief is ie het zeker waard.

Binky: Eerste 7,50 tweede 10,-

Wendy15: 50,-

Lizzielover: 5,- per stuk voor de moeite. Die bruine hond wat meer: 10,-

HD: eerste niks, tweede vind ik gaaf: 15,- Derde: 12,50 Vierde: 10,-

jasz

Berichten: 2236
Geregistreerd: 11-11-10
Woonplaats: Bij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:49

Oh ik heb al een hele tijd niet meer gereageerd, ik heb ook al eeuwen niet meer getekend. Maar even taxeren is wel weer leuk!

Horsenart: heel erg mooi! Erg interessante houding juist! En kwalitatief ook gewoon heel goed, ik vind dan net als saskiakefie dat mensen echt veel te laag taxeren. Ik zou er zeker 130 a 140 euro voor overhebben. Heel mooi contrast, en ik denk dat je als eigenaar altijd blij mag zijn met zo'n tekening.

Binky: paard is mooi, maar de neus en mond lijken wat te breed in verhouding. Al een erg mooi begin met de kleuren, maar daar kan je nog verder mee, nu teken je met pastel nog als met kleurpotloden, terwijl pastel echt een techniek op zich is (een hele moeilijke!) dus ik zou me nog meer verdiepen in lagen over elkaar en haren en meer details aanbrengen. 20 euro.
De adelaar vind ik qua techniek mooier en beter, echter kloppen daar de verhoudingen niet helemaal. Het oog zit te laag in het hoofd. 15 euro

Wendy15: mooie tekening! Qua verhoudingen klopt hij helemaal zo te zien, dat is echt heel moeilijk bij mensen, dus knap! Ik denk dat ik het nog mooier had gevonden met iets meer contrast erin, maar er is niks op de techniek aan te merken en de handen zijn ook heel goed getekend, daar zie ik ook goed de techniek. Het is een klein formaat, maar toch zeker wel 50 euro.

LizzieLover: veel schilderijen! Volgende keer is het handiger om er maar twee te plaatsen, houdt het overzichtelijker.
Ik zie in al je werken dat je nog goed moet oefenen op verhoudingen en contrast. Ik weet niet of je met een rooster werkt? Maar dat is een goede manier om de verhoudingen echt netjes te krijgen. En heel goed blijven kijken waar alles hoort, vaak zitten de ogen te hoog of laag neus net scheef of te groot. Ik zou voor het schilderij van de hond nu 10 euro geven, de andere werken nog niets.

HD: Voor jou ook; het is fijner als je minder werken in een keer plaatst :)

bij het paard kloppen de verhoudingen niet, hoofd is wat te lang, oog te hoog en de hoeven zijn te groot en te rond in vergelijking met de benen. Er mag ook meer contrast in. Nog niets.
Tijger vind ik gaaf! Leuk met die stippen, netjes opgezet, verhoudingen zijn goed. Er door de simpele opzet vind ik m erg gaaf. Ik weet het formaat niet, lijkt me A4? Daar geef ik 30 voor.
Dolfijn ook heel netjes, door dat er meer fijne lijntjes inzitten vind ik deze minder sterk dan de tijger. En jammer dat hij zo krap op het papier staat, meer ruimte tussen onderwerp en eind van het blad vind ik mooier. 20 euro
vliegtuig ziet er zo te zien erg netjes uit, ik vind het geen spannende compositie, ik zou aan raden niet een onderwerp recht in het midden af te beelden. Denk aan de gulden sneden. Ik heb er verder niks op aan te merken, 20 euro.

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 12:45

Lizzielover: tekeningen ca €5,00-15,00.
Voor het eerste doekje zou ik niks geven (sorry), tweede zo'n €15,00 en de derde zo'n €10,00-€20,00.
Horseydude: voor de tekening niks, voor de twee pentekeningen (dat is het toch) zo'n €20,00-€30,00 en voor het vliegtuig denk ik €25,00. Maar dat is omdat ik geen vliegtuigen mens ben haha ;)

Vorige week voor het eerst een mens geschilderd met olieverf op 80x80. Ben gewoon erg benieuwd wat jullie ervoor zouden geven!
Afbeelding

Annebu

Berichten: 110
Geregistreerd: 29-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:08

Ik zie opeens dit topic voorbij komen! Gaaf!
Ik ben ook wel heel erg benieuwd!
Tekening was in opdracht (mijn 2e digitale tekening ooit :+ ) gemaakt in Photoshop op A3 formaat.


Afbeelding

:D

Annebu

Berichten: 110
Geregistreerd: 29-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:18

Mijn taxaties (welliswaar de eerste keer :P )

Pagina 133
:
Yvanna: hele gave stijl, alleen lijken niet alle verhoudingen te kloppen. 30 euro
Aartje: Heel erg mooi. Keuze van achtergrond ook super bij deze witte hond. Staat helaas niet bij welk formaat maar toch zeker 50 euro.
Steefz: A5 paard is echt super gedetaileerd. Jammer van het wat kleine formaat. 50 euro
Horsenart95: Hele mooie kleuren! Jammer dat het paard niet helemaal los komt van de achtergrond. 35 euro.

Horsenart95

Berichten: 745
Geregistreerd: 13-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 18:12

Bedankt voor de taxaties allemaal! En idd, het paard gaat voor 50 euro never nooit niet weg, heb er veel te veel tijd in gestoken:P.
Pag. 134:
Binky: Het paard vind ik niet heel bijzonder. De verhoudingen kloppen niet helemaal en ik had wat meer variatie in kleur willen zien:). 15 euro. De vogel vind ik een stuk mooier in interessanter! 30 euro.

Wendy15: Heel mooi! 30 euro:)

Lizzielover: Ik vind de hondjes erg leuk, maar er mag meer detail in. 10 euro voor beiden. De schilderijen vind ik nog niets waard apart van de materiaalkosten. Ik zou graag meer detail en meer contrast willen zien:) Nu zijn ze nog heel 'wazing' als je begrijpt wat ik bedoel.

HD: Ik weet niet wat de formaten zijn? Voor het paard zou ik niks geven, want de verhoudingen kloppen niet. De tijger en dolfijn vind ik erg leuk! 20 euro voor beiden! 40 voor het schilderij:)

Anniek22: Super!! Ook voor het grote formaat zou ik 180 euro geven:)

Annebu: Erg leuk, zeker als je net begonnen bent! Ik zou er 40 euro voor over hebben als het gemaakt is zonder overtrekken en colour pick:)

Hier nog eentje van mij:) A4 formaat, grafiet en zwart kleurpotlood.

Afbeelding

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:27

Horsenart95 schreef:
HD: Ik weet niet wat de formaten zijn? Voor het paard zou ik niks geven, want de verhoudingen kloppen niet. De tijger en dolfijn vind ik erg leuk! 20 euro voor beiden! 40 voor het schilderij:)

Kan je ook niet iets meer geven? Schilderij alleen al is ruim 1 meter bij 60(?) cm groot... (anders had ik 'm zó gekocht...) :)

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:32

HD :=

Anniek: 175,- Prachtig, heel sterk portret en een mooi groot formaat.
Annebu: 30,-
Horsenart: Wauw... 220,- ondanks het formaat.

Horsenart95

Berichten: 745
Geregistreerd: 13-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:33

Ik snap niet zo goed wat je met deze reactie bedoeld HorseyDude, maar als een totaal niet vliegtuigenliefhebber zou ik er 40 euro voor over hebben. Een liefhebber wellicht meer?

CoonArt

Berichten: 23301
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:54

Horsenart95 schreef:
Ik snap niet zo goed wat je met deze reactie bedoeld HorseyDude, maar als een totaal niet vliegtuigenliefhebber zou ik er 40 euro voor over hebben. Een liefhebber wellicht meer?

Nou zal je zeggen dat de grote baas van Special Air Services wel oren naar dat schilderij had... :)