[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:53

Isapaardje schreef:
Kijk nog altijd mee, maar vind het nog steeds lastig te taxeren, maar hier komt ie :)

Janouk: 30 euro, vooral al omdat ik pastelkrijt zelf zo moeilijk werken vind ;)
IsabelHX: 60 euro; dat vind ik echt kunst, dan maakt het niet uit dat de verhouding niet helemaal kloppen. Prachtig.
Anniek 22: sorry, vind de IJslander niet zo mooi, maar vanwege formaat 25 euro.
De potloodtekening vind ik zelf mooier al mist die wat; taxeer die op 7,50
Wendy15: 15 euro
Binky: 25 euro
Stefieke1997: 50 euro (had hem eerst voor 40 opgeschreven, maar 10 euro omhoog omdat ik echt ver onder jullie taxatie zat; maar vind hem wel prachtig gedetailleerd)
Horsenart95: 25 euro; mooi, maar heb veel mooiere gezien

Mag ik vragen wat je niet mooi aan de IJslander vindt?

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 18:04

Afbeelding
hoeveel vinden jullie deze waard?

Isapaardje

Berichten: 6028
Geregistreerd: 14-11-04
Woonplaats: un plekske in Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 19:04

Horsenart95 schreef:
Ik vind dat echt een hele mooie stijl, moie kleuren en lekker los. Ik had misschien wat meer donkere schaduwen willen zien voor wat meer diepte, maar ik vind hem wel €70 waard :)

Dat vind ik wel een heel groot compliment. Dank je wel.
Was eerste keer dat ik met kleurpotlood bezig was, dit mede omdat mijn zwart/wit potloodtekeningen iedere keer zo krasserig werden bevonden :)

Anniek22: de IJslander.
Ik haalde er eerst niet eens een IJslander uit, ja de manen zijn mooi, maar het oog en het oor zit wat raar in mijn ogen en verder ja ook hier, hij spreekt niet. Ik ben gevoelsmens en hou daar dus rekening mee met taxeren.

De tekening hierboven van Jeika spreekt mij om die reden helemaal niet aan en zou ik echt niets voor willen geven. Sorry.

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:36

Isapaardje schreef:
Horsenart95 schreef:
Ik vind dat echt een hele mooie stijl, moie kleuren en lekker los. Ik had misschien wat meer donkere schaduwen willen zien voor wat meer diepte, maar ik vind hem wel €70 waard :)

Dat vind ik wel een heel groot compliment. Dank je wel.
Was eerste keer dat ik met kleurpotlood bezig was, dit mede omdat mijn zwart/wit potloodtekeningen iedere keer zo krasserig werden bevonden :)
Okee dankje.
Anniek22: de IJslander.
Ik haalde er eerst niet eens een IJslander uit, ja de manen zijn mooi, maar het oog en het oor zit wat raar in mijn ogen en verder ja ook hier, hij spreekt niet. Ik ben gevoelsmens en hou daar dus rekening mee met taxeren.

De tekening hierboven van Jeika spreekt mij om die reden helemaal niet aan en zou ik echt niets voor willen geven. Sorry.

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:37

Jeika schreef:
[ Afbeelding ]
hoeveel vinden jullie deze waard?


Leuk zo kleurtjes, maar vind het persoonlijk eerder experiment dan echt opdracht. Hoe dan ook, tussen €15,00 en €20,00 als je m zou verkopen als ik zoiets zou zoeken.

juliaka

Berichten: 253
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:52

Horsenart95 schreef:
Misschien gooi ik er straks nog even een eigen werkje in, nu eerst taxeren:D

Juliaka: ik vind het eigenljk wel een heel mooi werk! Het enige wat mij een beetje stoort is dat de huid zo roze is. Wat is het formaat? Ik zou zeggen €30 voor A4:)


Een hele late reactie hier :D Ik had erg veel moeite om een kleur te vinden die erbij kon.. Of te roze of weer heel bruin en flets. Met aquarelpotloden is het soms ook lastig in te schatten wat de uiteindelijke kleur wordt.. Zal het meenemen voor de volgende keer! En ja het is een a4 :)

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 12:06

Ik post hier even voor mijn zusje, dit is haar eerste tekening.

Afbeelding

Het is a4 formaat. Getekend met soft pastel.

Ik zal zo een poging wagen om wat te taxeren hier :)

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 21:50

_xManadisx_ schreef:
Ik post hier even voor mijn zusje, dit is haar eerste tekening.

[ [url=m/mJfjl0.png]Afbeelding[/url] ]

Het is a4 formaat. Getekend met soft pastel.

Ik zal zo een poging wagen om wat te taxeren hier :)


Vind m gaaf! Mis nog beetje diepte in de kop maar ogen en snuit zijn heel mooi! Ca. €45,00. Nu eigen werkje weer: iets kleiner dan A4, linnen doekje en olieverf, is pappa van m'n nieuwe pup ;)

Afbeelding

yvanna
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 11:39

Ik taxeer vanavond:)
hier mijn werkje

acryl op doek van 50 bij 50 cm

Afbeelding

Afbeelding

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:46

Pagina 131

Horsenart95, Super mooi werk weer! Heel dynamisch. 40,-
Binky, leuk werk! Maar had van mij wat 'meer' gemogen. Ivm formaat en techniek toch 40,-
Anniek22, Mooi, maar heel zacht en voor mn gevoel niet áf'.. 20,-
shettepret, Wat een leuke stijl heb jij zeg! Heeft wat cartoons achtig.. Ik zou hier 25-30 euro voor geven.
JudithO, Heel erg mooi! Maar zie het meer als een schets en niet als volledig afgerond werk. Dus 10,-
Horsenart95, vind dit echt een geweldig stukje kunst! ;) 70,-
janouk, heel mooi en je bent goed bezig! Voor dit werk 30 en 25,-
Kittydylan, leuk, maar nog niet echt een bedrag waard vind ik..

Pagina 132
janouk, deze ook heel erg mooi! 30,-
IsabelHx, apart, niet echt mijn persoonlijke stijl, maar wel de nodige details en leuke kleurencombinatie. 30,-
Aniek22, Mooi! 40,- Zo veel details in de manen en dan die rug zo vlak.. dat is dan jammer, maar misschien een verbeterpuntje? ;)
De schets daaronder van de jongen is leuk.. maar nog te veel een schets voor mij persoonlijk.. 10,-
Wendy15, Mooi werkje hoor! 20,-
binky, TOF! Hoe groot is het werk? Ik ken wel een fan... wie weet.. 35,-
Stefieke1997, ja.... wat kan ik zeggen. Dit is prachtwerk! 80-90 euro
Horsenart95, Leuk! Maar liever zwart ipv blauw, dan had ik m hoger getaxeert. 15,-
Isapaardje, heel mooi! Dit spreekt me toch ook wel aan. Zou perfect in een kinderboek passen. 35,-

Pagina 133
Jeika, taxeer je zelf ook even? Voor deze tekening zou ik nu nog niks geven.. gewoon verder oefenen!
_xManadisx_ , wouw heel gaaf! 40,-
Aniek22, dit vind ik een heel erg mooie! 45,-
yvana, mooi zeg! Jeetje... 50-60 euro vind ik dit zeker waard.

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:51

Een inmiddels overleden viervoeter van een bekende van me. Daardoor extra veel tijd in gestopt m zo treffend mogelijk te maken... :(

Afbeelding

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:53

Mooi Aartje, wat is het formaat?

Aartje

Berichten: 2387
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 14:55

Wendy15 schreef:
Mooi Aartje, wat is het formaat?


Ow sorry, het is iets groter dan standaard A4..

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 15:40

Isapaardje: 15,-
Jeika: Jammer dat je het oog niet getekend hebt. 10,-
Manadisx: Zo wat een talent als dat haar eerste tekening is! :oo 70,-
Anniek22: Mooi! Alleen heb het idee dat de verhoudingen niet helemaal kloppen, wat te kleine neusdop sowieo? 25,- daarom Pluspunt voor het oor!
yvanna: rug/achterhand kijk ik wat vreemd tegen aan. wel mooie glans erin gekregen! 30,-
Aartje: mooi gelukt zeg! Alleen de schaduw onder het hoofd komt wat onnatuurlijk over. Daar was ik door gegaan met de haren tekenen maar dan in ander kleurtje. 95,-

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 19:12

Bedankt voor de taxaties!
De rug van de IJslander was echt moeilijk, laag over laag over laag en steeds niet goed... was er uiteindelijk klaar mee. En bedankt voor de tips bij de hond :)

Yvanna: ik vind het paard heel mooi en zeker de achterbenen, rug en flank! Het hoofd lijkt wel erg groot en bij de voorbenen lijkt het alsof het een beetje vervaagt, er is niet superduidelijk een been wat naar voren springt ;) Denk zo'n €25,00 - €35,00.
Aartje: heel, heel mooi! lijkt wel zo'n doek wat je vaak in de wachtkamers van dierenartsenpraktijken ziet hangen :) Pluspunt voor alle details! Moeilijk te taxeren, maar denk zo'n €100,00. :)

Steefz

Berichten: 2082
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 18:06

Pagina 130
KittyDylan: Mooie glans en schaduwen! Het hoofdstel is goed gelukt met al die details. €20.
Anniek22: Voor een uurtje werk al erg netjes! Jammer dat het papier is gekreukeld. €15.
binky: Je bent goed op weg, maar ik mis wel wat details. De ogen vind ik erg sprekend. €10.
juliaka: Iets in de verhoudingen loopt niet helemaal lekker, maar ik vind je kleurgebruik erg mooi. €10.
binky: Wat een krachtig portret! De aandacht wordt direct naar de ogen getrokken, mooi! €30.
JudithO: Cheetah: De verhoudingen zijn prima, maar de inkleuring mag nog wat aandacht gebruiken. Nog wat meer uitwerken en dan denk ik aan €10. Bij de hond vind ik de schaduwen erg mooi, maar de vacht wat krasserig/afgeraffeld. De blik heb je wel goed te pakken! Ook €10.


Pagina 131
Horsenart95: Voor een snel werkje vind ik deze ontzettend goed gelukt! De verhoudingen zijn prima en het contrast is mooi. Enige puntje is de schaduw bij het achterbeen; deze is in mijn ogen iets te hard. €60.
binky Mooi karakteristiek portret. Ik vind hem nog wel een schets in plaats van een tekening. Met wat meer uitwerking zou dit zeker wat waard zijn! Lekker blijven oefenen. :)
Anniek22: Ik vind het mooi om te zien hoe zacht je het paard getekend hebt! Ik sluit me daarnaast aan bij de bokkers die de opmerking maakten over het contrast. De proporties zien er trouwens goed uit! €15.
Shettepret: Leuk mopshondje! Persoonlijk zou ik het lijfje wat verder doortekenen of wat vervagen richting het eind van het papier. €35.
JudithO: Mooie opzet! Het jammere is alleen dat de tekening niet af lijkt, zonde! De kop is goed gelukt, maar het lijf lijkt wat afgeraffeld. Met nog wat uurtjes werk zou ik er €15 voor over hebben.
Horsenart95: Het contrast in jouw werkjes maakt jouw tekeningen erg herkenbaar. Ik vind je Fries erg goed gelukt! Je ziet dat je aandacht besteed aan elk stukje van het paard. €75.
janouk: Voor een beginner vind ik je al erg goed! De manen zijn nog wat rommelig en in de vacht kan nog wat meer detail gebruiken, maar verder prachtig gedaan! Je hebt zeker potentie. Voor de eerste €15, voor de tweede €10.
KittyDylan: Goed dat je met contrast hebt geoefend! Je zou nog wat meer glans kunnen aanbrengen door wat stukjes te gummen. Zo komt het contrast nog beter tot zijn recht. €15.


Pagina 132
janouk: In deze tekening zie ik al heel wat meer progressie, mooi! Je hebt zijn blik goed gevangen en goede kleuren gekozen. In de witte delen zou het nog wat realistischer worden door nog wat lichtblauw en lichtbruin toe te voegen. €30.
Anniek22: Knap gedaan met olieverf! Het lijkt een wat duister schilderij, of was dat ook je bedoeling? De achtergrond vind ik erg gaaf. €50. Het grafietportret mist nog wat contrast. €5.
binky Het is niet helemaal mijn stijl, maar het is wel een krachtig portret. Mooi dat je de ogen hebt gekleurd! €10.
Stefieke1997: Prachtige tekening! Voor mijn gevoel is het voor ons linkeroog groter dan het rechter. Verder vind ik de structuur van de vacht, neus en ogen heel mooi getekend.
Horsenart95: Ontzettend knap gedaan met balpen! Vlekt dat niet erg snel? Lijkt me lastig om een foutje te corrigeren. Ik denk zo'n €45.
Isapaardje: Leuke tekening! Erg mooi dat je verschillende kleuren hebt gebruikt in de vacht. Ik denk zelf dat het nog wat dekkender kan, maar verder prachtig! €20.


Pagina 133
Anniek22: Lastig om zo'n donkere foto te beoordelen, maar ik zal m'n best doen! :) Mooie Vizsla! Ik mis een beetje een (suggestie van een) vachtstructuur. De schaduwen vind ik wel mooi gedaan en de achtergrond past er ook goed bij! €45.
Aartje: Wat leuk om weer wat van jou te zien! De hond heeft een mooie, trouwe blik in zijn ogen. Goed dat je meer kleuren dan enkel wit hebt gebruikt. Witte dieren zijn altijd lastig om treffend weer te geven. €60.


Mijn laatste twee tekeningen, beide met kleurpotloden:
Afbeelding
(A3-formaat/ 30x40 cm)

Afbeelding
(A5-formaat / 15x20 cm)

janouk
Blogger

Berichten: 17914
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:40

Steefs, bedankt voor jouw aanwijzingen en het compliment.

Jouw tekeningen vind ik waanzinnig mooi. Out of my league.
Ik weet niet wat jouw prijzen zijn, maar ik zou er 125 euro voor betalen en ze aan mijn muur hangen.

Aartje. Prachtige witte herder. De neus is zo aaibaar, ik heb hem goed bestudeerd zodat ik ervan kan leren.. Ik zou er 75 euro voor betalen.

Deze tekening, 30 x 40cm, heb ik vandaag op de les getekend. Pastelkrijt op mi teintes papier. Haha heel lastig zo'n schild. Heel anders dan een vacht tekenen. Maar wel heel leuk.


Afbeelding

Heel benieuwd naar julie tips & tricks

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:16

Steefz: wow, heel mooi :) weet het formaat niet maar denk zo'n €100,00 tot €125,00. Hoeveel vraag je er echt voor als ik vragen mag?
Janouk: leuk zo'n schildpad ;) mis wat schaduwen. €7,50.

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:25

Heb nu wat meer geprobeerd met diepte te werken. Best moeilijk.. Ik vraag niet echt om taxatie, eerder of er meer contrast in moet of dat dit beter gaat zo. Bedankt alvast :)Afbeelding

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-16 13:22

Pagina 130:
KittyDylan: 5,-
Anniek22: Nog niks
binky: 20,-
juliaka: 5 tot 10 euro
binky: 15-20 euro
JudithO: 7.50,- hond 5,-

Pagina 131:

Horsenart95: 50 tot 60 euro
binky: 30,-
Anniek22: 5 tot 10,-
Shettepret: 10,-
JudithO: 5,-
Horsenart95: 60 tot 70 euro
janouk: 1ste 20,- 2de 15,-
KittyDylan: 10,-

Pagina 132:

janouk: 20,-
IsabelHx: 35,-
Anniek22: ijslander 25,- mens 5,-
Wendy15: 15 tot 20,-
binky: 15,-
Stefieke1997: 100,-
Horsenart95: 25,-
Isapaardje: 10 tot 20,-

Pagina 133:

Jeika: 10,-
¬_xManadisx¬_: 25,-
Anniek22: 35,-
yvanna: 60,-
Aartje: 100,-
Steefz: 130,- per stuk
janouk: 10 tot 15 euro
Anniek22: niks

A4 met pastelpotlood en pastelkrijt

Afbeelding

Anniek22

Berichten: 1783
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:22

amy495 schreef:
Pagina 130:
KittyDylan: 5,-
Anniek22: Nog niks
binky: 20,-
juliaka: 5 tot 10 euro
binky: 15-20 euro
JudithO: 7.50,- hond 5,-

Pagina 131:

Horsenart95: 50 tot 60 euro
binky: 30,-
Anniek22: 5 tot 10,-
Shettepret: 10,-
JudithO: 5,-
Horsenart95: 60 tot 70 euro
janouk: 1ste 20,- 2de 15,-
KittyDylan: 10,-

Pagina 132:

janouk: 20,-
IsabelHx: 35,-
Anniek22: ijslander 25,- mens 5,-
Wendy15: 15 tot 20,-
binky: 15,-
Stefieke1997: 100,-
Horsenart95: 25,-
Isapaardje: 10 tot 20,-

Pagina 133:

Jeika: 10,-
¬_xManadisx¬_: 25,-
Anniek22: 35,-
yvanna: 60,-
Aartje: 100,-
Steefz: 130,- per stuk
janouk: 10 tot 15 euro
Anniek22: niks

A4 met pastelpotlood en pastelkrijt

[ [url=m/gGY8Xw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Sorry, hier zou ik niks voor geven. Het lijkt een beetje krasserig, als je rustiger werkt en goed let op kleur en verhouding denk ik dat het wel moet lukken :)

Ik blijf posten... Heb nieuw papier en portretje gemaakt op A4, potlood.
Afbeelding

IsabelHx

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-01-15

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 00:40

Steefz: jeetje wat een detail! prachtig!!! vooral het paard vind ik zeker 100 euro waard, de katten zou ik 75 voor geven (maar dat kan voorkeur zijn want ze zijn want ik blijf een penny meisje haha)

Yvana: heel leuk schilderij! ik taxeer hem op 35 euro!

Aartje: Heel mooi, sterkte nog :(:) ik taxeer hem op 90 euro

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 11:20

steefz: Het paard vind ik net wat mooier, maar ik zou hetzelfde geven vanwege het verschil in formaat. 100,-

janouk:Ik vind het schild juist bijzonder goed gelukt. 17,50

Anniek: 15,-

Amy: Niks

Anniek: Het haar vind ik hier mooier als bij je andere tekening! 17,50 Leuke tekening.

Horsenart95

Berichten: 745
Geregistreerd: 13-03-14

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:52

Jelka: Ik weet het formaat niet, maar ik vind de kleuren niet geweldig. Ook de verhoudingen kloppen niet dus ik zou hier nog niks voor geven:)
XManadisx: wauw, haar eerste tekening? Ik vind hem prachtig, zeker €50
Anniek22: ik vind hem erg mooi, maar ik mis wat kleur ofzo, en misschien wat highlights in de hond zelf. Ik vind de hond nu wat wegvallen tegen de achtergrond. €50
Yvanna: mooi! Ik vind het lijf super gelukt! Het hoofd vind ik iets minder. Die lijkt wat uit verhouding. €70
Aartje: jaaa prachtig! Wat saskiakefie zei over de schaduw ben ik het mee eens, maar voor de rest super! €85
Steefz: ik vind het gek dat sommigen de katten minder hoog schatten dan het paard. De katten zijn op veel groter formaat en het zijn ook nog 2 katten! Wat moet daar een werk in hebben gezeten! Voor de katten €200 minstens, en het paard €80 :)
Janouk: ik vind hem mooi! Ik weet niet of het door de foto komt maar hij lijkt een beetje 'blurry'. Ik zou er €20 voor geven:)
Anniek22: er mag nog veel meer contrast in! Probeer maar eens te overdrijven. Ik gebruik een zwart kleurpotlood samen met met grafiet, werkt perfect!
Amy495: ik zou er nog niks voor geven. Iets te krasserig en de verhoudingen zijn ook nog niet helemaal goed:)
Anniek22: deze vind ik leuk! €15

Horsenart95

Berichten: 745
Geregistreerd: 13-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:40

Hier nog eentje van mij. Het is digitaal gemaakt dus ik kan het begrijpen als hij lastig is om te taxeren. Ik vraag meer om jullie meningen maar als je hem kan taxeren, graag:D
Gemaakt in 1,5 uur, en ingesteld op 20x25cm. Dat is dan ook het maximale formaat waarop hij geprint zou kunnen worden.

Afbeelding