[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmmaVZ

Berichten: 2706
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 18:40

Horsenart95 schreef:
EmmaVZ, vergis je niet hoor! A5 is zo klein nog niet, en in beide tekeningen hebben heel wat uren gezeten, ik gok een uur of 15 zeker voor de 2e :+ . Het transparante is inderdaad nog gewoon gebrek aan ervaring, het was immers mijn eerste echte kleurpotlodenportret. Je taxatie van de eerste vind ik wel heel laag, maarja is jouw mening natuurlijk.

Jouw paard: erg mooi, is bedoeld als schets denk ik? Daarom €20, omdat het niet zo uitgewerkt is.
Digitaal vind ik moeilijk te taxeren, hmm €70-€100?

Nee weet ik, ik teken zelf ook vaak op A5 :D Ik taxeer natuurlijk wel uit het oogpunt van dat ik zelf ook kan tekenen en daardoor zelf minder snel geld uit zou geven aan een dierportret. (al kan ik honden natuurlijk bij lange na niet zo goed tekenen als jij :) )
Thanks voor de taxaties, de eerste was inderdaad meer als schets bedoeld!

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:13

Pagina 135:
astridvdh : 50,- 35,-
sanneb: 25,- tweede 15 tot 25 euro laatste 40,-
Fritser: 300 euro zeker! Erg gaaf.

Pagina 136:

aerdenhout: 20- 30 euro
sanneb: 50,-
hannah41: 100,-
Anniek22: 15,-
Ratties4life: Nog niks
Anniek22: 20-30 euro
Pleun02: 5 tot 10 euro per tekening.
XXIlseee: 10,- per tekening
Horsenart95: 50,- als het een eigen dier is misschien nog meer. Tweede 40,-.
EmmaVZ: 15,- tweede 80,-
puppy1128: 20 – 40 euro per tekening
XXIlseee: 15,-


Grafiet op A4
Afbeelding

Grafiet op A4
Afbeelding

XXIlseee

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-06-16

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:22

@amy495 1e vind ik nogal slordig ingekleurd 10 euro, 2e is al beter, neus, oren en oog kunnen wat gedetailleerder, ook 10 euro. verhoudingen zijn goed.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:57

@amy495 Ze zijn zeker niet slecht, maar net als Ilseee denk ik niet meer waard dan 10 euro. Misschien mag ik je een tip geven kijk eens voor een doezelaar dan kun je de vacht wat "gladder" krijgen. Twee van mijn laatste werken; Afbeelding A3 formaat grafiet,kleur en pastelpotlood.

En deze A4 met pastelkrijt
Afbeelding

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 10:06

XXIlseee
Ziet er goed uit! Heb alleen het idee dat de neus/snoet/mond wat klein oogt, maar ik kan het ook fout hebben hoor en dat dat gewoon hoort. :P

amy495
Zou meer contrast in kunnen, de tekeningen zijn best wel 'plat' Bij de 2e heb je het hoofdstel best zwart gemaakt, dat kan ook met schaduwen. :)
Ook heb ik het idee dat de foto's 'streperig' zijn. Misschien kun je daar naar kijken? :)

binky
De eerste vind ik heel appart. Heeft zeker wel wat!
De tweede, ik weet niet of hij in het echt lichter is? Want zo vind ik hem enorm donker ogen.

____________________________________________________________________________
Nooit gedacht dat de de prijzen zo hoog zijn van mijn tekeningen! :wow:
Ben wel benieuwd met deze 2! :D

Afbeelding


Hier het een en ander uitgeprobeerd. :P
Afbeelding

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:05

ilse: Mis nog wat kleur en contrast. €20,00.
Amy: cute, maar mis nog wat diepte en donkere kleurgebruik. €15,00.
binky: werk 1: apart! €50,00 werk 2: €20,00. Leuk, maar mis nog het sprankelende d'r in ;)
puppy: Hee, ze zijn d'r weer! Leuk! werk 1: €45,00-50,00 werk 2: deze vind ik helaas veel minder leuk ;) €5,00-15,00.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 08:37

@Puppy1128 wat is dit leuk! Maak je deze op de computer of zijn ze echt getekend/schildert op papier? Wat is de grote? Op posterformaat erg leuk voor in kinderkamers en dan denk ik aan 20 €

Afbeelding

Afbeelding

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:22

Binky: poes - €20,00-€25,00
Handen - €35,00-45,00.

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 13:58

Ik heb een schilderij gemaakt voor mijn oma haar verjaardag en ik vroeg mij af wat jullie er voor zouden geven. Omdat ik al gelezen heb dat er eerst getaxeerd moet worden heb ik dat maar eens geprobeerd. Ik ben trouwens 13 dus verwacht geen meesterwerken. 30x40 acrylverf op doek.

P137
Amy495: je verhoudingen zijn heel goed alleen een beetje streperig allebei €10 (dus samen €20)
Binky: heel indrukwekkend maar niet echt mijn stijl €50-60 de tweede is wel mooi maar ik mis wat persoonlijkheid
Puppy: eerste is zeer mooi €30 de tweede vind ik de staart van de witte wat dun €25
Binky: je hebt de blik, maar ik vind haar nek een beetje te licht €27
De handen zijn zeer mooi €40

Afbeelding

Tips zijn ook welkom.

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 11:35

Julie: Leuk begin! €20,00-25,00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 21:49

Hoi iedereen, deze heb ik al een tijdje geleden op Bokt gepost, maar omdat ik binnenkort wat serieuzer aan de slag wil gaan met exposeren en verkopen van mijn werk ben ik nieuwsgierig naar de waarde van mijn schilderijen. Ik zal beginnen met eentje, en zal zo nu en dan vaker eens iets posten.


Afbeelding
Acryl op doek, ongeveer 90x70cm (door de foto zijn de kleuren helaas wat flets aan de onderkant).

Dan zal ik ook nog even taxeren:
Pag. 135
Selina; Mooi kleurgebruik in de vacht, de highlights heb je goed neer weten te zetten. De verhoudingen lijken goed. Jammer dat het formaat zo klein is. Om die reden 30,-
Jytte; (1) voor het mooie had je dit werk nog wat bladvullender kunnen maken (of staand, zoals je met het 2e werk wel hebt gedaan). Een achtergrond zou al een hoop goed kunnen maken, waardoor het minder lijkt op een 'uitgeknipt en opgeplakt' plaatje :j. Het lijkt nu een beetje 'onaf' en ik mis een beetje een persoonlijk tintje qua stijl. Toch 15,-. (2) Deze vind ik een stuk mooier dan je eerste werk. Datgene wat ik mis in het eerste werk zie ik hier in terug. Mooi kleurgebruik, een persoonlijke stijl en sfeer. 150,- voor deze.
Amy495; (1) Mooi contrast, het paard heeft een lekker glimmende vacht. Aandachtspuntje zijn de manen, die lijken nu een beetje 'opgeplakt'. Toch 15,- (2) In deze zie ik het omgekeerde, de manen lijken al minder opgeplakt, maar tegelijkertijd mis ik wat contrast. Het oogje is wel erg goed gelukt! Ook 15,-
Astridvdh; (1) kan ik helaas niet zien. (2) Wat een enorm leuke stijl! Een beetje illustratief wel! Wat ik mis is een beetje meer gewaagde kleuren, maar dat is ook een kwestie van smaak. Ook had het oog iets meer uitgewerkt mogen worden. 30,-
Sanneb: (1) mooie stijl! Lekker losjes. Het oog is erg sprekend. 100,- (2) Deze vind ik wat te strak voor mijn eigen smaak, maar ik denk dat hier vast liefhebbers voor zijn. Ik vind het gaaf hoe de strakheid terug komt in de manen (dat gekke hoekje). Ook 100,- (3) Het hoofdstel lijkt wat onaf. Een ook komen de manen niet helemaal mooi uit. De neus heb je wel erg mooi neer weten te zetten. 50,- voor deze.
Fritser: heeeeel gaaf! Mooi kleurgebruik. Hoewel het onderwerp me niet helemaal aanstaat :+ 250,-

pag 136
aerdenhout1: Ik vind het mooi hoe de schaduw van de ene hond over de andere hond valt. Jammer dat het geheel niet bladvullend is. Je zou het kunnen oplossen met bijsnijden (en daarmee wordt het formaat ook weer kleiner natuurlijk ;)). 30,-
sanneb; wat komen die ogen mooi uit! Zoals al eerder gezegd vind ik je stijl heel gaaf. Vlot maar toch weet je een mooi portret neer te zetten. De uitsnede is een beetje gek, aangezien er net klein stukje van het linkeroor mist. Ik had het persoonlijk mooier gevonden als er verder op de hond was ingezoomd, of juist uitgezoomd om dat oortje er nog bij op te schilderen. 100,-
hannah41; mooi kleurgebruik! Heel gaaf! Levensecht! Ik had verwacht dat het formaat groter was, maar wat een priegelwerk voor A4 :D 80,-
Anniek22; leuke stijl, beetje illustratief :) Wat meer contrast/kleur zou het iets meer diepte geven. 30,-
Rattiesforlife; Jammer dat je het op lijntjespapier hebt getekend, dat doet echt afbreuk aan je tekeningen. Als tip wil ik je mee geven om wat te oefenen met het tekenen van schaduwen en highlights, dat geeft veel meer diepte aan je tekeningen :)
Anniek22; gaaf werk! Het is een soort van duister engeltje :D 50,-
Pleun02; (1) Ik hou van werk waarin iets gebeurt, meer dan van portretten. Als tip geef ik je mee om te oefenen met contrasten en highlights. Toch 10,- (2) Wat een leukerd! Ik word hier vrolijk van :D 30,- (3) deze lijkt een beetje onaf, omdat het hoofd wat lijkt te 'zweven' op het blad. En ook hier mis ik een beetje diepte en contrast. 5,-
XXXIlseee; (1) lekker losse stijl, een beetje schetsachtig. Het lijkt iets uit verhouding, daarom 10,- (2) Ik vind de manier waarop je het contrast weergeeft erg gaaf, maar tegelijkertijd een beetje hard en daardoor rommelig. Ook 10,- (3) Mooi hoe je die aders hebt getekend, daar zit veel diepte in. Ik vind dat schetsachtige erg mooi. Het oogje had wat gedetailleerder gekund, maar voor deze 25,-
Horsenart95; (1) hoewel het niet mijn stijl is omdat ik het te hyperrealistisch vind, is het zeker knap gemaakt. Voor de liefhebber zeker 80,- (2) Dit is meer mijn smaak, lekker kleurgebruik :) Ook 80,-
EmmaVZ; (1) leuke tekening, ik vind 'm een beetje illustratief, wat me wel aanspreekt want dat houdt het lekker losjes. 10,- (2) Wauw, wat een contrast met je eerste werk, heel mooi! :wow: 100,-
puppy1128; leuk werk :D Ik vind het wat lastig taxeren, maar als je zo'n werkje zou kunnen maken van mijn paard (die ik niet heb :+) zou ik er denk ik 30,- voor willen neer tellen.
xxxIlsee; mooier dan je eerdere werk! 30,-

pag 137;
amy495; (1) lijkt het door het scannen wat grof, of heb je grof papier gebruikt? Wat gladder papier zou je tekening wat meer recht doen :) Leuk hoe je het halstertouw niet helemaal af lijkt te hebben gemaakt, daardoor focust de kijker meer op het hoofd van het paard. 5,- (2) in deze mis ik wat diepte en contrast. 5,-
binky; (1) Gaaaaf! Ik ben fan van deze! In de handen zou nog wat meer kleur/diepte mogen, maar ik weet hoe moeilijk handen zijn :D 50,- (2) Deze vind ik dan weer wat vlak en hier mis ik wat kleur in, wat ik wel in je eerste werk zie. 10,-
puppy1128; zie mijn vorige opmerking, als het mijn eigen paard zou zijn minimaal 30,- :j
binky; (1) Mooi hoe de kleur van de ogen weer in de halsband terug komt, wat ik mis zijn diepte en contrast. 10,- (2) in dit werk vind ik de simpelheid dan wel weer heel gaaf, omdat er wel veel contrast in zit. 20,-
julie0307; leuke stijl! Zoals het nu is 20,-, want er gebeurt niet zo veel, maar schilder er wat mensen/dieren/bootjes of iets dergelijks in en dan zou ik er al een stuk meer voor geven :j

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 00:20

Amy495: Ik vind je tekeningen goed in verhouding. Het inkleuren is niet helemaal mijn smaak. Misschien met andere potloden of papier dat dat gladder word.

Binky: Je eerste tekening vind ik erg knap gedaan. Ik zou hem zelf nooit ophangen vanwege het onderwerp, haha.
Voor de hond 25,-

puppy1128: Het blijft gappig, de eerste hetzelfde als ik eerder taxeerde mits het mijn eigen paard zou zijn.
De tweede heb ik minder mee, maar alsnog knap gedaan.

Binky: Bij de poes zitten de verhoudingen erg goed. Nog meer vacht in het witte deel zou hem nog beter maken.
De tweede is erg mooi, helaas geen afmeting. 15,-

Julie0307: Een schilderij van je kleinkind lijkt me onbetaalbaar :). Heb je hem ondertussen al gegeven?
Mijn tip voor jou, lekker door blijven gaan dan kom je er wel!

Elmo: Heel tof gedaan, de kleuren vind ik fantastisch. Omdat het Acryl is 125,- Ben benieuwd naar meer van je hand.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 00:21

Afbeelding
Deze had ik volgens mij nog niet geplaatst voor een taxatie.
50x50 olieverf op doek.

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 17:55

Elmo: €50-€100. Vind m nog wat vlak, zou graag wat meer diepte zien :)
Sanneb: schattig! Zo'n €50-€150

XXIlseee

Berichten: 31
Geregistreerd: 23-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:39

Binky: Die uitdrukking in de ogen vind ik erg goed gelukt 40 euro
Pastelkrijt tekening is ook erg mooi, vooral de ogen springen er echt weer uit 25 euro
puppy1128: enorm leuke en creatieve stijl!ik vind de bovenste leuker dan de onderste.
binky: verhoudingen zijn goed, ik mis alleen wat diepte en structuur. 15 euro.
de tweede vind ik beter, handen tekenen is niet eenvoudig, super mooi gedaan 30-40 euro.
Julie: Ik vind je werk erg mooi hoor, de zee vind is mooi met die kleuren, ik mis alleen wat perspectief. Voor je leeftijd heb je zeker talent, ga zo door !
Elmo: Mooi werk, het heeft iets artistieks. Vind de horens en de blik van het dier erg mooi. 60 euro
Sanneb: wat een leuk dierportret, als het mijn hond was zou ik er zeker wel wat voor over hebben. Mis alleen wel de structuur van de neus. 50 euro

A4 grafiet
Afbeelding

julie0307
Berichten: 327
Geregistreerd: 09-08-15
Woonplaats: Langs mijn buren in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-16 14:46

Eerst en vooral iedereen bedankt voor de complimenten!
Ik heb het ondertussen afgegeven en ze gaat het ophangen in hun appartement aan zee.

Elmo: zeer mooi €100
Sanneb: wat schattig €75
XXIlseee: zeer mooi €60

Ik heb ondertussen nog wat geschilderd, beide acryl op doek.
Deze is 20x20
http://i63.tinypic.com/14loaxi.jpg

En deze 30x 24
http://i64.tinypic.com/icqt1d.jpg
krijg ze niet geplaatst dus daarom een linkje

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 15:27

Weer een werkje van mij... Formaat is 12x30 cm, het is nagetekend van een uitsnede van een foto...
Ik heb echt nog nooit zoiets getekend, zie ook meteen dat de scherpte minder lijkt hier.
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 22:06

binky die eerste heeft wat maar vind ik ook weer wat eng. Toch een toffe stijl en een liefhebber mag er van mij 70€ voor geven (minstens)

Hond vind ik minder mooi 15€

De kat is dan weer wel mooi 40-50€
Handen vind ik ook speciaal 60€


Puppy1128 eerlijk.. Ik vind ze niet zo speciaal. Maar ik ben dan ook meer voor de echt realistische digital arts waar meer werk aan zit.
Voor kindjes is dit wel leuk natuurlijk. 20€

juli0370
Tip er lag wat meer kleur in het zand (contrasten) nu is het nog een groot kaal vlak namelijk.

De andere twee hetzelfde. Er mag meer schaduw in voor diepte en meer realisme.

elmodie heb ik idd al gezien. Prachtig en zeker 150€ waard hoor.

sannebwauw mooi. Ik zou hier 150€ aan geven.

xxIlsee
Mooi gedaan. Lijkt net een zwart wit foto. 80€

Mijn twee recentste tekeningen die afgewerkt zijn

A4 formaat wit pastelkrijt op zwart papier. 15-20min werk
Afbeelding

30x40cm pastelkrijt op pastelmat.

Afbeelding

yasminlove1

Berichten: 2670
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Limburg,Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:33

Afbeelding
A4 met kleurpotloden.


Afbeelding

A2 zwart wit met potloden

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 10:38

Misschien even taxeren? :)
Artificious: wolf- vind m erg tof, zo'n €45,00. Hondje vind ik wat minder, maar is natuurlijk ook lastig met haartjes en positie :) €20,00
Zwart wit tekening vind ik mooier, vanwege formaat zo'n €75,00 of hoger.

Yasmine:bij de A4 zou ik nog een beetje oefenen met overgangen qua kleuren, ze zijn erg mooi maar soms beetje te "hard" getekend qua bespiering. €25,0".

yasminlove1

Berichten: 2670
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Limburg,Nederland

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:18

XXIlseee erg mooi! 55,00
julie0307 naar mijn idee mag het iets gedetailleerder 20,00 en tweede deze vind ik iets minder mooi dan de eerste 15,00
Anniek22 hee die ken ik dat is andy black haha, erg leuk! de details ook leuk gedaan! 25,00
Art_Ificious erg mooi die wolf! 35,00 de hond vind ik de haren minder leuk getekend maar de details verder zijn leuk! 50,00

yasminlove1

Berichten: 2670
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Limburg,Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 12:19

Anniek22 schreef:
Misschien even taxeren? :)


Yasmine:bij de A4 zou ik nog een beetje oefenen met overgangen qua kleuren, ze zijn erg mooi maar soms beetje te "hard" getekend qua bespiering. €25,0".


oeps vergeten te taxeren, ik heb net even getaxeerd.
haha dat is precies de prijs die ik ervoor gevraagd had, dankje voor de tip!

Anniek22

Berichten: 1782
Geregistreerd: 12-08-14

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 14:59

Thx :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-16 17:13

Thnx voor de taxaties. Vooral die voor de Wolf. Ik vraag thans maar 25€ voor een A4 formaat.

De hond is mijn eigen hond en dus niet te koop. Maar ben er wel trots op :)
Voor dat formaat vraag ik tevens ook maar 35€

Dirndl

Berichten: 2355
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 14:21

A_I, interessant dat je je eigen werk laat taxeren en verkoopt terwijl je weigert voor een schilderij te betalen wat je al meer dan een jaar bezit. Walgelijk.

On topic, voor de serieuze kunstenaars hier :)

amy495: leuke studies! Goed om verhoudingen te oefenen. Kijk vooral eens waar je 'stopt', dat is een heel abrupte overgang, die kun je zachter maken. En als je gedetailleerder wilt gaan werken: geduld en niet krassen! Nog geen geld waard, lekker door oefenen :)

binky: oef, niet mijn stijl, maar wel mooi gemaakt. Voor de liefhebber 50.

2e; ik mis het detail! En het is helaas een slechte foto... Ik gok zo rond de 40 euro.

Puppy: ik vind digi werk altijd zo moeilijk taxeren omdat ik er geen ervaring mee heb. 1e: rond de 30, zou erg leuk zijn als illustratie serie!
2e; mist voor mij het speelse.. 15

binky: mis het detail en de diepte in de 1e, dus voor mij nog geen geld waard. 2e: pas op dat de lijnen niet te donker worden, het krijgt zo een (niet bedoelde?) cartoon-achtige insteek. 10 euro

Julie: kijk eens naar buiten en naar foto's, hoe veel kleuren er in zand en lucht en water zitten. Groen, blauw, paars. Met licht en donker creeer je dan de diepte die nu mist. Lekker oefenen, voor nu nog niks waard.

elmo: de hoorns zijn prachtig, maar ik mis contrast in de overgang hoofd/hals. 90 voor dit formaat, maar er zit bij jou volgens mij veel meer in dan een doods-ogende geit :)

sanneb: delen van het hoofd ogen plat, terwijl je op andere plekken (zoals rond het bruin omrande oog) zulk mooi gebruik hebt gemaakt van de gelaagde eigenschappen van olieverf. Jammer! Voor de eigenaar denk ik wel heel waardevol omdat er echt leven in de ogen zit. 100 euro, ook ivm materiaal

Ilse: jammer dat de hals zo afgeraffeld lijkt.. Oren zijn erg goed gelukt, maar kan jou ook vooral mee geven: geduld bij het tekenen! Voor nu 20 euro.

Anniek: vlekkerig, zonde! Probeer niet te vegen maar door lagen een huidstructuur te creeren. Voor nu nog niks waard

Yasmin: mooi kleurgebruik en lichtspiegeling bij de vos! Oefenen op kleuren blenden, verder al heel goed! 35

2e: hoofd is prachtig, mooi met licht gewerkt. Jammer van het gegum op schouder en hals, maar toch 30 euro



Excuses voor misschien harde meningen of lage taxaties. Maar ik weet inmiddels hoe lastig het kan zijn van kunst te leven. Velen hier willen ook geen kunst maken maar plaatjes natekenen, wat vooral technisch moeilijk is. Maar houd er dan rekening mee dat het alleen voor de eigenaar van dat dier waardevol is.
Blijf het een leuk topic vinden, maar soms lastig te zien hoe beledigd mensen zijn om lage taxaties voor slecht nagetekende foto's..