[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-22 16:11

Wat leuk dat dit topic weer aangezwengeld is!
Ik ben ook wel benieuwd of ik wat kan vragen voor deze tekening. (Onder de vlek rechtsonder stond mijn naam, die heb ik even digitaal zwart gemaakt. Is dus geen beschadiging oid)
Afbeelding

Janny18
Die Fjord vind ik leuk. Daar zou ik zelf 15/20 euro voor over hebben.
De andere twee zijn leuke tekeningen, maar in mijn ogen nog niet echt iets waard. Gewoon blijven oefenen!

MusicEline
Ik ga mee met Sheran, 40/60 euro.
Die hondjes zijn vrolijk en het paard straalt rust uit.

Sheran
De tekening met het veulen 10 euro, de hond 20 euro en de laatste 15 euro voor het setje (zonder lijst natuurlijk :D )

Jodhi
Daar mag je echt wel meer voor vragen hoor! De foto's zijn op mijn telefoon niet echt scherp, dus ik vind het lastig om een goede taxatie te geven, maar ik zou zeker richting de 20/25 euro gaan voor een A4 formaat.

Anniek22
Wauw.. Dit is een schilderij waar ik naar blijf kijken. Dromerig, mythisch.. <3 een IJslander?
Ik zie dat je nog helemaal geen taxaties hebt! Ik zou hier denk ik 100/120 voor geven als het mijn eigen paard was. Ik vind de combinatie van de realisme en fantasie super vet. En daarnaast is het een flink formaat. Ben benieuwd of in in de juiste richting zit qua prijs :D
Ik heb jaren niet meer getekend of überhaupt tekeningen verkocht, dus ik vind het moeilijk om een inschatting te maken. Zeker gezien de uren die je er in gestopt hebt.

D4rkHorse
Ik mis wat detail in de tekeningen. Als je de vachtstructuur meer aan zou brengen, zou dat al veel toevoegen.
Ik heb helemaal geen verstand van digitale tekeningen, maar ik zou voor de honden rond de 15/20 euro gaan zitten, denk ik. Het paard vind ik nog niet echt prijswaardig. Ik zie wel vooruitgang in je tekeningen, dus lekker blijven oefenen!

Janny18
Berichten: 115
Geregistreerd: 12-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-22 14:56

Jis_ schreef:
Hoe lang teken je nu janny?

Ben het eens met Jeika.

Je zult altijd mensen treffen die het geld er niet voor over hebben en dat is niet erg, laat dat snel los. Geniet en oefen, en als je merkt dat mensen die naar je werk vragen verrast zijn over de prijs in positieve zin dan zou ik de prijzen wat gaan verhogen.

Laatst kreeg ik 75 euro meer voor een werk dan ik gevraagd had, dat was voor mij een mooi moment om eens na te denken over mijn prijzen en de meer dan 10 jaar van oefenen, de kwaliteit wat dat brengt en wat daar tegenover mag staan.

Succes!


Hoelang teken ik al... Vanaf ik een potlood kan vasthouden? Ik ben nu 26. Ik ben gestopt ze gratis weg te geven want dan werd er bijna voor gevochten en enorm enorm ondankbare mensen. Plus ik wil niet constant tekenen voor anderen.
Dan ben ik prijzen gaan vragen die mijn ouders, grootouders (schilders) aanraadden en als ik de echte profs zie aan €100-€200 dan vind ik mijn €35 echt niks. Ik geef ze echt niet weer gratis weg

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 16:47

Dit topic ligt al een hele tijd stil, maar ik ga het toch vragen. Ik zit er al een tijdje aan te denken om te gaan schilderen/tekenen in opdracht. Ik krijg soms opdrachtjes via via, maar ik durf er nooit (veel) geld voor te vragen. Ben altijd bang om arrogant over te komen als ik dat wel doe, wat nergens op slaat natuurlijk, ik stop er veel werk in en ik weet dat mijn werk niet slecht is. Nu mijn vraag, wat zouden jullie voor een schilderijtje van mij willen geven? :o
Afbeelding

Afbeelding (nog niet af, wel mijn meest recente)
Afbeelding
Alvast bedankt! :)

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 00:39

Ik zou voorlopig €15 per uur rekenen, zie je dat de opdrachten steeds meer komen omhoog gaan in prijs!
(Er vanuit gaande dat dit een bijverdienste is)

Jis_

Berichten: 11596
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 11:07

Janny18 schreef:
Jis_ schreef:
Hoe lang teken je nu janny?

Ben het eens met Jeika.

Je zult altijd mensen treffen die het geld er niet voor over hebben en dat is niet erg, laat dat snel los. Geniet en oefen, en als je merkt dat mensen die naar je werk vragen verrast zijn over de prijs in positieve zin dan zou ik de prijzen wat gaan verhogen.

Laatst kreeg ik 75 euro meer voor een werk dan ik gevraagd had, dat was voor mij een mooi moment om eens na te denken over mijn prijzen en de meer dan 10 jaar van oefenen, de kwaliteit wat dat brengt en wat daar tegenover mag staan.

Succes!


Hoelang teken ik al... Vanaf ik een potlood kan vasthouden? Ik ben nu 26. Ik ben gestopt ze gratis weg te geven want dan werd er bijna voor gevochten en enorm enorm ondankbare mensen. Plus ik wil niet constant tekenen voor anderen.
Dan ben ik prijzen gaan vragen die mijn ouders, grootouders (schilders) aanraadden en als ik de echte profs zie aan €100-€200 dan vind ik mijn €35 echt niks. Ik geef ze echt niet weer gratis weg


Beetje late reactie sorry, kijk hier niet zo vaak.

Mensen vinden gratis nou eenmaal altijd aantrekkelijk en als ze dan wel moeten betalen worden ze kritischer op het werk, zo werkt dat voor elke kunstenaar, vooral als die nog in een vroege ontwikkeling zit.

Ik heb een stuk of 8 van mijn eerste grote en middel grote schilderijen (verfkwaliteit wat minder toen nog) op marktplaats gezet voor heel schappelijke prijzen, de 2 schilderijen waarvan ik dacht die verkopen wel, verkochten ook goed, materiaal kosten er uit plus nog wat. De rest niet. Heb ze naar de kringloop gebracht, want ik zag het niet zitten om op marktplaats met mijn prijs te zakken, en daar gingen ze voor wat minder geld als zoete broodjes zijn de kringloopeigenaar.

Typfoudt

Berichten: 669
Geregistreerd: 12-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 15:56

Hallo iedereen, wat een mooie creaties komen er voorbij! Ik zou graag willen weten wat ik voor mijn werk zou kunnen vragen. Ik maak portrettekeningen met Faber Castell Polychromos potloden op Bristol smooth papier.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 18:46

Zou je zelf ook wat werken willen taxeren?

LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 16:48

Beetje gekke vraag maar is hier ook iemand die in opdracht tekent?
Ik heb een situatie die ik graag als herinnering wil op papier.

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 17:08

Dat doe ik. Maar het is heel erg afhankelijk van wat je wil.

Ik werk met verschillende materialen.

Voornamelijk met olie pastel zoals deze:

Afbeelding
Afbeelding

Of met verdunde acryl in Mucha stijl zoals deze:
Afbeelding
Afbeelding