[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:30

Wat voor hout gebruik je daar voor?

Ik zou graag eens wat met pallets doen. Heb daar wel eens schilderijen op gezien en vind dat zo gaaf. Maar mini huisje dus geen ruimte voor

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:35

Nenah wat mooi zeg!
Die linodrukken zijn ook gaaf!
Sanneb: knap gedaan! Zeker dat donkere onder de zwaan vind ik erg mooi.

thirteenn

Berichten: 2085
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:39

nenahdm schreef:
Hmmm denk wel dat ik deze graag tot in de puntjes wil uitwerken..
[ [url=m/ATH520.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh wauw <3

thirteenn

Berichten: 2085
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:40

Ik wil weer een lino werk gutsen maar heb geen inspiratie

Jis_

Berichten: 11715
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 11:46

Seven schreef:
Dit was een onmogelijke maat 30 X 60 cm en heb echt heel wat lopen zoeken en deze kwam ik op mp tegen in de perfecte maat en ook nog een mooi.
Heb gelijk nog 4 anderen meegenomen bij de verkoper. Dus voor dit jaar nog heel wat plannen extra gekregen voor de lijsten.

Kwa doeken in schilder op hout dus dat is makkelijker in de juiste maat te maken


Grappig, ik had ook een 30x60 nodig, dacht vind ik nooit, 2 dagen later vond ik hem bij een kringloop. Vierkant is ook heel lastig.

Zeker een mooie lijst, past er ook echt super bij.

Dit is die van mij, vond hem op het eerste oog niet zo aantrekkelijk maar hij past wel goed bij het schilderij. Paar kleine beschadigingen, maar schilderijtje blijft toch in mijn bezit dus vond dat niet zo erg.


Afbeelding




MP is ook handig ja.

Seven

Berichten: 21238
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:18

Ziet er ook heel mooi uit jis

Ik schilder op berken multiplex

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:41

_San87_ schreef:
Seven schreef:
Eigenlijk telt deze niet maar heb hem toch deze maand pas klaar en gister als klapper een passende lijst gevonden
[ [url=m/eYu6V7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een gave lijst :oo!

Haha had dezelfde gedachte als San87

Echt prachtig. Die lijst ook.

Seven

Berichten: 21238
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:45

Dank jullie :D

Jis_

Berichten: 11715
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 15:33

Seven schreef:
Ziet er ook heel mooi uit jis

Ik schilder op berken multiplex


8mm dik?
Ik heb dat 1 keer gedaan maar vond dat niet zo fijn werken maar is vast een kwestie van wennen.

Wendy15

Berichten: 11104
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:26

Weer heerlijk met mn kroontjespen aan het tekenen geweest. Ben grafiet gewend en heb de neiging alles dicht te smeren. Het 'open' laten in een tekening vind ik lastig. Maar deze ben ik best blij mee :o en snel voor mijn doen :') vandaag begonnen en af. Glimverf wel lastig op de foto te krijgen. Het rondje is egaal dezelfde kleur.

Afbeelding

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:29

Ik heb helemaal dezelfde neiging haha. Mooi gelukt hoor! Hij kijkt een beetje grumpy/afkeurend :D

thirteenn

Berichten: 2085
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:10

Wendy15 schreef:
Weer heerlijk met mn kroontjespen aan het tekenen geweest. Ben grafiet gewend en heb de neiging alles dicht te smeren. Het 'open' laten in een tekening vind ik lastig. Maar deze ben ik best blij mee :o en snel voor mijn doen :') vandaag begonnen en af. Glimverf wel lastig op de foto te krijgen. Het rondje is egaal dezelfde kleur.

[ [url=m/ygcpk7.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 mooi rond ook!

Solleke_Noah

Berichten: 11115
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:36

Schemerdier: mooie pentekeningen! Vooral fan van de ballerina :) Het paard op pagina 2 vind ik prachtig, helemaal mijn smaak <3

Seven: jij maakt altijd zo'n mooie dingen op hout <3 de lijst past er goed bij. Het experimenteren met goud (/bladgoud) nu al in een paar topics hier voorbij zien komen en altijd met prachtige resultaten. Ben benieuwd naar het eindresultaat van de jouwe.

marley: leuk stippelpaard! Zoals gezegd kan je misschien een foto opzoeken waar de oren er wel op staan en die ter inspiratie gebruiken?

nenahdm: wauw, wat een detail in je werk (de hond). De twee paarden ineengestrengeld vind ik erg mooi, je eerste schets misschien zelfs nog mooier dan de meer uitgewerkte versie.

selina: ook al zoveel detail :) heel mooi.

sanneb: prachtige zwaan...kleurrijke en losse stijl. Geweldig :)

thirtheen: lino's zijn een geweldig medium he. Werk er zelf ook erg graag mee. Je haas vind ik heel geslaagd!

wendy15: mooie combinatie van de pentekening met het goud. Geslaagd :j


Ik ben nog niet begonnen aan mijn kettingzaag experiment, eerst nog de juiste materialen bestellen. Vandaag wel met een berg drijfhout gaan knutselen die hier al een tijdje lag. Drijfhout een tijd terug zelf gaan rapen aan de kust, maar bij gebrek aan het juiste materiaal nog niets mee gedaan. Vandaag wel twee keer naar de Hubo moeten rijden voor de juiste lijm _O- maar veel geknoei en gevloek later is het af. Een visje uit drijfhout, de kop is een oesterschelp. Was leuk om te doen, smaakt zeker naar meer.

Afbeelding

Seven

Berichten: 21238
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:34

Ik heb 8 en 6 mm dik inderdaad jis
Ik bewerk het met gesso en schuur het tussen die lagen weer glad naar het blijft wel ruw ik vind het juist fijn werken daardoor.

Wendy mooi met de gouden achtergrond :j

Dank je wel solleke Noah
Ik zag er gelijk een vis in heel leuk gedaan.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:01

Leuk gevonden Solleke-Noah!

Seven

Berichten: 21238
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 20:45

Weer een laagje verder met apache
Super moeilijk op de foto te zetten met de glans, de donkere vacht en het slechte licht :=
Afbeelding

thirteenn

Berichten: 2085
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 21:53

Nou ik had vanmiddag bedacht wat ik ging maken!
Afbeelding
De schets
Afbeelding
Op de plaat. Weet niet of ik het vanavond haal

Telpeva

Berichten: 14879
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:01

Jullie gaan hard :D


Die lino <3 Ik hou van lino! doe je ook zelf bedrukken, heb je daar de spullen voor? ik heb het op de opleiding gedaan maar die drukpersen enzo heb ik niet, maar de lino's maken heb ik wel altijd erg leuk gevonden!

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 22:19

Ik kom me hier ook even melden, geen challenge voor mij dit jaar maar ik wil wel meepraten :P


Lino <3
In principe heb je daar niet per se een pers voor nodig, toch? Ik doe het hier thuis iig zonder, goed hard duwen en dan komt het ook wel op je vel, al kan ik me voorstellen dat het met grotere stukken lastiger is. (en bij bijvoorbeeld monotype merk je het verschil wel tussen een pers en geen pers in hoe goed het door komen, maargoed, daar kan je vast ook weer gebruik van maken)

thirteenn

Berichten: 2085
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 23:42

_roodvos_ schreef:
Ik kom me hier ook even melden, geen challenge voor mij dit jaar maar ik wil wel meepraten :P


Lino <3
In principe heb je daar niet per se een pers voor nodig, toch? Ik doe het hier thuis iig zonder, goed hard duwen en dan komt het ook wel op je vel, al kan ik me voorstellen dat het met grotere stukken lastiger is. (en bij bijvoorbeeld monotype merk je het verschil wel tussen een pers en geen pers in hoe goed het door komen, maargoed, daar kan je vast ook weer gebruik van maken)

Klopt ik gebruik ook geen pers. Wilde eigenlijk ook boekenleggers maken maar ik krijg dat dikke papier niet hard genoeg aangedrukt... Of ik moet ander soort papier nemen, ik weet het niet. Ik heb dus wel gewoon de spullen om te drukken zonder pers. Heb laatst ook textiel verf gekocht en wil de wasbeer op een canvas tas drukken ofzo!

Ibbel

Berichten: 49267
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 09:44

Wij legden vroeger gewoon een paar zware boeken er op (de encyclopedie was hier erg bruikbaar voor). Werkte voor zover ik me kan herinneren altijd prima. Paar schone 30x30 stoeptegels zullen ook wel goed werken.

Solleke_Noah

Berichten: 11115
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:22

Voor lino's gebruik ik de drukpersen van de tekenacademie, ben aangesloten bij de richting 'vrij grafiek'. Maar inderdaad, zware boeken oid zou ook wel moeten werken :j

Hier nog wat verder met het drijfhout. Spreekt toch tot de verbeelding, hout uit de zee. Een narwal in simpele stijl met pyrografie op een mooi stukje drijfhout en dan maar meteen aan de muur gehangen.

Afbeelding

Afbeelding

thirteenn

Berichten: 2085
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 14:46

Heb net met een flinke stapel gewerkt maar ik vind het niks. Op de kunstacademie hebben we ook persen, maar ik heb geen zin om 2 uur ervoor te reizen :+
Dit is iig een print van de lino waar ik gister mee werkte
Afbeelding

Jis_

Berichten: 11715
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:10

Ziet er wel gelukt uit, met persen zal wel een stuk gemakkelijker werken.

Mooie werken weer komen er voorbij.

Mooie diepe kleuren Seven. En gave compositie.

Strak Wendy en mooie kleur.

Gaaf dat drijfhout kunst.

Ik ben met 2 nieuwe schilderijen bezig met olieverf.

50x60 met portret linnen.

Afbeelding

En 24x50 op linnen.

Afbeelding

thirteenn

Berichten: 2085
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:33

Die toekan is gaaf! De foto die ik postte is niet met boeken gedaan maar met de hand