[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zorro

Berichten: 8770
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 12:17

Ik zit ook aan de eettafel, we gaan een nieuw huis bouwen en daar wil ik wel een eigen kamer in hebben. Nu een grote tas met stoffen op zolder, naaimachine onder de trap en lock op tafel, of andersom, en de coverlock staat naast de wasmachine.

Eind februari is hier in Groningen stoffenspektakel, ik wil heel graag even heen!!

Urbanus

Berichten: 44986
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 12:24

Ik heb m'n atelier op zolder, grote tafels en alles binnen handbereik.

Mri

Berichten: 15323
Geregistreerd: 01-12-04

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 14:34

Ik ben vandaag heeeeeel goed geslaagd bij Megastoffen. Ik heb genoeg stof om de schortjes voor de traktatie van mijn jongste dochter te maken. En nog een aantal broeken voor de dames en hopelijk ook 2 broeken voor mijzelf. En ook nog wat zomerjurkjes. Kortom: ik hoef mij niet te vervelen!

VillaNeusjes

Berichten: 6103
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 15:58

Ik ben een keer bij stoffenspektakel in zwolle geweest. Wel aantal jaar terug en toen was ik zelf eigenlijk nog niet begonnen
Als mn nieuwe rolstoel er is wil ik graag een keertje heen. Ik ga wel eind deze maand naar de huishoudbeurs en ik zag op de deelnemer lijst knipmode staan dus wellicht dat ik nog wat leuks kan scoren op de beurs.


Zojuist de rits erin gezet en tot zover mn naaifratsen van vandaag want mn lijf werkt niet mee ‍♀️
Afbeelding

chanicha

Berichten: 12224
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 19:54

Heel netjes VillaNeusjes! +:)+

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-24 22:48

VillaNeusjes schreef:
Ik ben een keer bij stoffenspektakel in zwolle geweest. Wel aantal jaar terug en toen was ik zelf eigenlijk nog niet begonnen
Als mn nieuwe rolstoel er is wil ik graag een keertje heen. Ik ga wel eind deze maand naar de huishoudbeurs en ik zag op de deelnemer lijst knipmode staan dus wellicht dat ik nog wat leuks kan scoren op de beurs.


Zojuist de rits erin gezet en tot zover mn naaifratsen van vandaag want mn lijf werkt niet mee ‍♀️
[ [url=m/l4zK9l.jpg]Afbeelding[/url] ]


Gaaf is het te doen voor een avontuurlijke beginner?

VillaNeusjes

Berichten: 6103
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 02:05

Baloedebeer schreef:
Gaaf is het te doen voor een avontuurlijke beginner?


Ik denk het wel. Zeker met de werkbeschrijving met veel foto’s en het filmpje erbij. Alles wordt stap voor stap uitgelegd en getoond. Je stikt eigenlijk alles met rechte steek maar er zijn onderdelen die je af werkt met in mijn geval de lockmachine maar het kan ook met zigzag steek. En er zitten markeringen (rode streepjes) op sommige delen zodat je t goed op elkaar plaatst. Ik wil na deze set (broek moet nog) ook een setje maken voor de dames

VillaNeusjes

Berichten: 6103
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:13

En toen was ie af….

Het valt me echt mee al maakte ik wel een foutje in t beleg waardoor ik een naadje moest lostornen en weer vastzetten maar gelukkig zie je dat toch niet aan de binnenkant goeie les voor volgende keer. Eerst checken of alles goed ligt voor je een cirkel dicht maakt .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Nu de broek nog maar de boordstof die ik heb vind ik niet goed matchen dus andere besteld

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42022
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 18:15

Die is echt gaaf geworden, zeg!

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 20:47

Gaaf!!

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:51

Ik ben van plan een babybroekje te naaien voor de baby van een vriend, maarrrrrrrrr ik kan de maten niet echt op internet vinden voor niet-stretchstof. Ik heb een stretchbroekje als voorbeeld, maar die kan natuurlijk veel smaller zijn. Heeft iemand misschien de maten van het breedste punt (luier, haha) voor een niet-stretchbroek maat 68?

Urbanus

Berichten: 44986
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 17:09

Ik zou stretchstof doen, niet-rekbare broekjes zijn niet zo fijn voor baby's.

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 17:30

Urbanus schreef:
Ik zou stretchstof doen, niet-rekbare broekjes zijn niet zo fijn voor baby's.


Ik heb een fijne gevoerde joggingstof (die heb ik al). Super zacht en wel een beetje rekbaar, maar niet heel erg veel stretch. Boven en onder komen zachte boorden die wel rekken :)

VillaNeusjes

Berichten: 6103
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 17:58

De ervaring hier leert ook dat broeken zonder stretch gewoonweg drama zijn bij baby’s , zeker in maatje 68. Niet alleen is het dan veel korter te gebruiken ivm groei van de baby maar luiers hebben vaak wat meer ruimte nodig en soms wat minder en je zit met een bewegelijke baby bij wie je niet wil vechten met een stug broekje over de knieën te krijgen op t moment dat de stront tot in de nek zit. De reden dat je er geen maten voor kunt vinden is dan ook precies om die reden. Zoek een andere stof of maak een ander projectje van de stof die je nu hebt. Dekentje of knuffeltje oid
(Daarbij dikke kans dat de stof veel te warm is voor zo’n kleintje als t een gevoerde stof is) ideaal is (katoen)jersey

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:11


Urbanus

Berichten: 44986
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:24

Zonder op de link te klikken kan ik zeggen, dat is soepele jogging.

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:26

Ja precies. Maar die zijn dus eigenlijk niet prettig/ok? Het rekt best wel, maar net niet genoeg voor een fijne boord oid.

Urbanus

Berichten: 44986
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:28

Als je soepele rekbare zachte jogging hebt, zou ik het gewoon gebruiken. Maar is het stug, is het gewoon niet fijn.

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 18:29

Het is heel soepel en ontzettend zacht en heeft een beetje stretch, maar niet genoeg om er bv echt een boord van te maken. Dus ik wilde het behandelen als niet-stretchstof, qua maten...

VillaNeusjes

Berichten: 6103
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:01

Je hebt jogging en jogging maar bijvoorbeeld ook alpenfleece. Daarvan heb ik een paar setjes in dit topic geplaatst. Daar zit wel enigzins rek in en die kan je gebruiken voor broekjes. Maar daarvoor hoef je geen speciaal patroon. Sterker nog , ik maak altijd de gratis patroon van stoffen.net is een gemakkelijk patroon ook geschikt voor sweat met rek. Kwestie ook van uitproberen. Mijn vriendin heeft graag langere boorden zodat ze ze kan omslaan en de baby de broek langer aan kan (want ze groeien snel)

Voor de boord koop je boordstof bij.

https://www.stoffen.net/patroon-babybroekje

Sheran

Berichten: 17268
Geregistreerd: 20-10-07

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 20:28

Dank je!
Ja, dat is ook al een patroon, ik teken ze meestal zelf want ik heb geen printer, met wel handig om op te baseren! Ik had inderdaad al omslagboorden in mijn hoofd.
En als ik zo Google op Alpenfleece lijkt het inderdaad precies daarop :)

VillaNeusjes

Berichten: 6103
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 22:24

Dan kun je dit patroon prima gebruiken.lijdend voorwerp in broek van dit patroon:
Afbeelding

De trui is van de dromenfabriek. Die is in die maat nog gratis te krijgen geloof ik. (Maar pin me er niet op vast) mocht je een setje willen maken

secricible

Berichten: 25736
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 08:56

Sheran schreef:
Laat maar dan, haha :'). Was goed bedoeld natuurlijk. En best dure stof...
Maar er zijn toch talloze trainingsbroek jes etc te koop van joggingstof? Allemaal niet bruikbaar? Deze bijvoorbeeld: https://www.bollebillen.com/products/me ... e-toettoet

Stofje hier in de link is echt stretch alpenfleece. Mijn zoon wil alleen dit soort stof aan in de winter.

Bereken eens hoeveel stretch je hebt. Pak de stof op 10cm langs een liniaal en trek er eens aan. Tot hoeveel cm kom je dan?

chanicha

Berichten: 12224
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-24 10:38

Aahhh wat een lekker ding op die foto <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42022
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 21:48

Ik heb vandaag voor mijn verjaardag een naaimachine gekregen van mijn vriend <3.

Dit weekend de gebruiksaanwijzing maar eens goed doorlezen, en wat lesjes nemen bij m'n schoonmoeder :=.

Ik blijf lekker mee lezen en inspiratie opdoen :D.