[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:34

Dan typ ik dus een heel verhaal. Dat wil ik echt niet allemaal opschrijven.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 14:57

Misschien iets van een tabel, met daarin de datum, tijd, en daarnaast een ruimte om iets kort op te schrijven?
Als je zonder teveel woorden je bezigheid wilt vastleggen zou je ook kunnen werken met verschillende kleuren pennen en kleurcodes. Voorbeeld, het tijdstip dat je dressuur hebt gereden schrijf je met een blauwe pen, tijdstip van een buitenrit met een groene pen, longeren met weer een andere kleur en zo door. Of ipv steeds een andere kleur pen, je tekst (of deel daarvan) highlighten met een andere kleur highlighter. Bijvoorbeeld: trainen een aparte kleur highlighter, recreatief een aparte kleur highlighter, een dag vrij weer een andere kleur. Dan kan je een heleboel informatie kwijt met minder woorden en relatief kleine ruimte

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:26

Ik heb indd al een tabel waar ik kleur wat we gedaan hebben.
Rood is les
Geel is springen etc. Afbeelding

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 21:04

Afbeelding

De lay-out voor Januari

Na veel schetsen en gummen en vooral veel geduld, ben ik wel trots op mijn kleine kunstwerk *\o/*

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:40

@JoycexEnya: of een soort van habit tracker achtig iets maken? Waarbij je dan kan aanduiden dressuur springen les longeren,.... en dan met bijvoorbeeld een kleurtje kunt zeggen goed/gemiddeld/slecht. En dan zou je eventueel apart nog kunnen schrijven wat er verbeterd kan worden maar dan heb je al wel minder schrijf werk.

Marieke1495

Berichten: 5218
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 00:07

Afbeelding

Ik maak elke maand zoiets. Misschien kun je er inspiratie uit halen?

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 00:02

Het zal vast eens aan bod zijn gekomen, maar ik loop tegen een dingetje aan...
Ik heb de Leuchtturm 1917 dotted, maar ik vind dat hij zo onwijs doordrukt. Hebben jullie nog ideeen om dat tegen te gaan? En zo niet.. kennen jullie een 'dotted journal' met wat dikker papier dan de Leuchtturm, maar wel hetzelfde minimalistische uiterlijk?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 10:32

Anne. schreef:
Het zal vast eens aan bod zijn gekomen, maar ik loop tegen een dingetje aan...
Ik heb de Leuchtturm 1917 dotted, maar ik vind dat hij zo onwijs doordrukt. Hebben jullie nog ideeen om dat tegen te gaan? En zo niet.. kennen jullie een 'dotted journal' met wat dikker papier dan de Leuchtturm, maar wel hetzelfde minimalistische uiterlijk?


Ik ben bang dat de enige oplossing is om andere stiften te gebruiken...
Ik ben zelf van Leuchtturm naar Rhodia Goalbook gegaan, en het papier is zo veel fijner!

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 11:55

Ik heb de Mus. En de nieuwere met witte pagina's hebben nog amper ghosting:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 12:10

Hmm dat ziet er idd wel goed uit. Hoe duur zijn ze tov hoeveel pagina's? Hebben ze vooringevulde pagina's of niet?

Rosalie_91
Berichten: 92
Geregistreerd: 13-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 19:36

Anne. schreef:
Het zal vast eens aan bod zijn gekomen, maar ik loop tegen een dingetje aan...
Ik heb de Leuchtturm 1917 dotted, maar ik vind dat hij zo onwijs doordrukt. Hebben jullie nog ideeen om dat tegen te gaan? En zo niet.. kennen jullie een 'dotted journal' met wat dikker papier dan de Leuchtturm, maar wel hetzelfde minimalistische uiterlijk?


Welke pennen/stiften gebruik je?
Ik heb, denk ik, dezelfde leuchtturm, maar heb totaal geen last van ghosting of bleeding. Ik gebruik er tombows, andere stiften op waterbasis, stabilio- micron- en staedler fineliners in.

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 21:21

Ik gebruik voornamelijk Stabilo fineliners, die ghosten bij mij al aardig en de Twinmarkers van de Action, maar die zijn volgens mij ook niet op waterbasis. Als ik die gebruik, dan kan ik niets met de achterzijde van de pagina doen...

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:29

Anne. schreef:
Ik gebruik voornamelijk Stabilo fineliners, die ghosten bij mij al aardig en de Twinmarkers van de Action, maar die zijn volgens mij ook niet op waterbasis. Als ik die gebruik, dan kan ik niets met de achterzijde van de pagina doen...

Ik snap ook niet waarom twinmarkers bij de action liggen, veel mensen kopen ze omdat ze ze willen gebruiken als gewone viltstiften, maar dat zijn het niet. Die dingen zijn op alcoholbasis en daar heb je eigenlijk speciaal papier voor nodig dat de action niet verkoopt. Ongeschikt voor gebruik in bullet journals of op gewoon papier, want dat type inkt bloedt dwars door gewoon papier heen :) het maakt niet uit welk bujo boek je zou kopen, deze markers zullen in elke bujo doordrukken.
Alleen markerpapier kan er tegen, en zo ver ik weet zijn er geen bujo's met markerpapier.

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 13:05

Je moet inderdaad naast het papier goed kijken naar welke stift je gebruikt. Bij stabilo's heb ik bij mijn BuJo zelden dat het doordrukt. Brushpennen gaan ook goed, zolang ik niet meer dan 2x over hetzelfde deel ga, anders drukt het wel door.

Zo ongeveer al mijn tapejes van Ali zijn binnen :):)
Boven wat ik al had en in de onderste bak de nieuwe (op een paar na, die met die hartjes had ik al) :D
Afbeelding

En volgens mij had ik deze nog niet laten zien. Wat zoetsappige handlettering bij februari. :D
Zoals je ziet pakte de stift die ik bij vrijdag 1 had niet lekker, dus heb bij de volgende wat anders gedaan. Dat ging beter.
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:36

Wat gaaf die pagina! Dat zou ik ook wel willen in mijn bujo :j
Ik zie ook tape die ik heel leuk vind, op de een na onderste rij in de onderste bak, de eerste 5 van links, die rood/paarstinten met de hartjes, snorretjes(?),ruitjes en >>>'tjes. Die heb ik nog niet eerder gezien mag ik vragen waar je die vandaan hebt? Dik jaloers enzo :') ik wil die nu ook

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:42


Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 14:47

Thanks! Hij zit in mijn winkelwagentje :D

Anne.

Berichten: 5131
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 17:34

Telpeva schreef:
Anne. schreef:
Ik gebruik voornamelijk Stabilo fineliners, die ghosten bij mij al aardig en de Twinmarkers van de Action, maar die zijn volgens mij ook niet op waterbasis. Als ik die gebruik, dan kan ik niets met de achterzijde van de pagina doen...

Ik snap ook niet waarom twinmarkers bij de action liggen, veel mensen kopen ze omdat ze ze willen gebruiken als gewone viltstiften, maar dat zijn het niet. Die dingen zijn op alcoholbasis en daar heb je eigenlijk speciaal papier voor nodig dat de action niet verkoopt. Ongeschikt voor gebruik in bullet journals of op gewoon papier, want dat type inkt bloedt dwars door gewoon papier heen :) het maakt niet uit welk bujo boek je zou kopen, deze markers zullen in elke bujo doordrukken.
Alleen markerpapier kan er tegen, en zo ver ik weet zijn er geen bujo's met markerpapier.


Dat die Twinmarkers ghosten verbaast me ook niks hoor :=
Maar mijn Stabilo’s verbazen me wel..

Nu werk ik momenteel vrij minimaal.. maar als ik een yearly of monthly spread maak, dan moet ik echt pagina’s overslaan om het een beetje werkbaar te houden.. en dat alleen met stabilo (en her en der een beetje twinmarker omdat hij tóch al doordrukt := )
Misschien is het gewoon mijn manier van schrijven..

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:13

Pff, ik had mijn MUS BuJo toch opgestuurd ivm ghosting en bleeding, nieuwe gekregen, vandaag in begonnen. Precies hetzelfde probleem.. heb dus nu weer een berichtje naar ze gestuurd, baal er wel flink van.
Afbeelding
Ziet er toch niet uit dit?

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:44

Wauw dat is inderdaad wel heel extreem!
Afbeelding
Zo is het bij mij al moet ik zeggen dat het op mijn foto precies erger lijkt dan het is.

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:02

Ligt het niet aan de pennen/stiften die je gebruikt?

Anoniem

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:08

Zou er ook niet vrolijk van worden als de pennen gewoon prima zijn..

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 23:58

Ik gebruik pennen van stabilo dus dat lijkt me niet.. maar ik begreep ook uit de berichten hier dat het papier witter zou zijn geworden. Ik heb echt een BuJo met exact hetzelfde papier gekregen. Ik heb al bericht terug, ze zeggen niks meer te kunnen doen voor me nu. Ga morgen wel naar de Action :')

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 01:41

amandananana schreef:
Ik gebruik pennen van stabilo dus dat lijkt me niet.. maar ik begreep ook uit de berichten hier dat het papier witter zou zijn geworden. Ik heb echt een BuJo met exact hetzelfde papier gekregen. Ik heb al bericht terug, ze zeggen niks meer te kunnen doen voor me nu. Ga morgen wel naar de Action :')

Ik heb ook gewoon een mus met het oude papier (mijn 2e al) en die drukt amper door, nou moet ik zeggen dat ik wel enorm verschil merk in welke pennen ik gebruik. De fineliners van de Hema drukte enorm door maar ook al mijn stabilo markers/stiften/fineliners drukte flink door, lees dit ook wel vaker over stabilo. Met mijn microns merk ik hier nauwelijks iets van, hooguit wat ghosting maar absoluut niet echt doordrukken. Misschien een idee om zo’n pen eens te proberen?

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 11:21

amandananana schreef:
Ik gebruik pennen van stabilo dus dat lijkt me niet.. maar ik begreep ook uit de berichten hier dat het papier witter zou zijn geworden. Ik heb echt een BuJo met exact hetzelfde papier gekregen. Ik heb al bericht terug, ze zeggen niks meer te kunnen doen voor me nu. Ga morgen wel naar de Action :')

Nou dat is ook niet echt service he, gewoon dezelfde opsturen :o