[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:29

Wat Dieet progressie betreft. Ik heb ooit een tracker gemaakt waarbij ik dan vakjes wilde inkleuren. Nooit gebruikt verder omdat ik die bujo niet meer echt gebruik en het dieten niet vol heb gehouden, zucht. Maar zo zag het eruit - pagina's zijn ook niet af haha maar dan heb je een idee:

Afbeelding

Er zijn verder wat diëten betreft enz best wel wat leuke lay-outs te vinden als je even snuffelt op Pinterest bv.
Maar ook op Instagram is er een hele bujo-community te vinden waar je enorm veel leuke inspiratie kunt opdoen!

En je zou bv. pagina's kunnen maken met lekkere recepten wat binnen je dieet vallen, dat soort dingen.
Met eten/recepten pagina's kun je ook zoveel leuks doen <3

YentlShots

Berichten: 3076
Geregistreerd: 28-01-12

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:34

Heeeele grote volg! Afgelopen zomer ook een Bullet Journal gekocht maar beginnen is zo lastig! Heb nu wel een klein beginnetje maar vind het lastig om de tijd te vinden om ook echt daadwerkelijk ontwerpen te gaan maken voor de month en weeklogs. Ben echt benieuwd naar jullie journals en misschien dat jullie tips hebben! :D

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:45

Ik wil ook niet verplicht zijn zeg maar om elke dag eraan te moeten zitten. Ik doe het als ik zin heb. Ik hou wel mijn stappen bij en wandelingen. Maar die kan ik achteraf ook invullen, omdat mijn mobiel dat bijhoud.
Pagina's die ik nu heb:
Verjaardagen
Funko pop verzameling
Boeken
Series en films
Maandagenda
Pagina wanneer ik de vogelkooi schoonmaak
Stappenpagina
Wanneer ik wandel, fiets, boek lees.
En dan nog gewoon tekeningen, quotes enzo tussendoor.

cursebreaker

Berichten: 11458
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 14:47

YentlShots schreef:
Heeeele grote volg! Afgelopen zomer ook een Bullet Journal gekocht maar beginnen is zo lastig! Heb nu wel een klein beginnetje maar vind het lastig om de tijd te vinden om ook echt daadwerkelijk ontwerpen te gaan maken voor de month en weeklogs. Ben echt benieuwd naar jullie journals en misschien dat jullie tips hebben! :D


Heel veel leuke inspiratie kun je ook via Pinterest opdoen en Instagram bv. Zoeken op # als #bujolife #weekspreadbujo.. dat soort dingen. Op pinterest heb ik zelf bv. meerdere borden gemaakt met inspiratie voor o.a. week en maand logs, lettertypes, en ga zo maar door. Ik heb iets van 16 verschillende borden bv. hihi. Mocht je willen snuffelen, hier is m'n pinterest pagina:
Alles staat onder de naam B(ujo)...

https://nl.pinterest.com/melissasbookworld/

En op Instagram vind je ook echt onwijs veel gave voorbeelden van weekly en monthly lay-outs en kun je dus mooi erachter komen welke stijl je meer ligt; minimalistisch of toch ook graag meer tekenen/doodles erbij, etc.

Ik heb daar zelf ook een tijdje m'n voortgang bijgehouden bv. en daar is dus ook echt een hele community actief, super leuk! Mocht je een kijkje willen nemen:

https://www.instagram.com/melissasplannerlife/

Zelf startte ik telkens met een maand pagina waar een maandoverzicht en tekeningen op stonden en dan vaak een mood tracker er achteraan en dan deed ik de eerste weekly layout en dan deed ik een extra pagina waar ik bv. Leuke doodles maakte, quotes neerzette, gelezen boeken bij hield of andere leuke extra's bijhield zoals verjaardagen, films, funko pop, wishlist en dat soort dingen. En dan weer een weekly layout en dan weer een extra pagina en ga zo maar door. En op het eind van de maand deed ik een memories page waarbij ik dan wat doodles ofzo neerzette van dingen die ik memorabel vond van die maand.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:10

Oh die is mooi ja Imandra! Ik ga daar eens naar op zoek. Waar heb jij ze gekocht?

IMANDRA

Berichten: 9811
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 15:25

Ik heb ze van purepens.co.uk!

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:11

Wat pagina's betreft, ik weet niet of hier nog meer mensen zitten die meedoen met challenges maar die vind ik ook altijd leuk om in mijn bujo bij te houden. Deze maand is bijvoorbeeld inktober, volgende maand is nanowrimo.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:21

Dit topic is een hel...
Ik ben gisteren tot pagina 15 geraakt en vandaag ben ik in de action geweest voor stempels, stickers, kleine meetlatten, gekleurd papier,... :=
Ik wou mijn agende pimpen maar er lag een boek met stipjes voor nog geen 2 euro dus we gaan ineens groots :')
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:31

Hahaha erg he, heel herkenbaar ook, veel plezier met je boek en nieuwe spullen!

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:44

Leuk boekje tessyke! Welkom in de hel :D

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:21

Haha bedankt! :D
Het kriebelt echt om eraan te beginnen!

Ik heb trouwens een setje van 3 kalligrafiepenntjes voor 70 cent, ik las hier dat die zo duur waren of is dit gewoon prul? :')

Afbeelding

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:53

Ik vind het zelf totaal geen fijne pennen van de action, veels te hard (naar wat ik me herinner)!

Vulpennen, wat een drama was dat op de basisschool. Mijn schrijfhouding is een beetje slecht (beetje boel) (is nooit op gelet) waardoor mijn vingers altijd blauw waren van de inkt :=

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:59

Tip voor specifiek die calligrafiepennen van de action: wees wat voorzichtig met de dop. Aan de binnenkant van de dop zitten plastic richeltjes en als je penpunt daar tegenaan komt kan die snel beschadigen. Mijne zijn daar kapot aan gegaan, ik koop ze ook niet meer

Seni

Berichten: 2730
Geregistreerd: 22-07-07
Woonplaats: De Nederlandse versie van Aspen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:17

Zal ik trouwens een vulpen topic openen? Zijn hier toch wel wat meer vulpen fanaten dan ik dacht! Lijkt me tof daar helemaal op los te kletsen!

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:29

Seni schreef:
Zal ik trouwens een vulpen topic openen? Zijn hier toch wel wat meer vulpen fanaten dan ik dacht! Lijkt me tof daar helemaal op los te kletsen!


Lijkt me een goed idee denk ik. :j :D

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:57

Ja leuk zo'n topic, dat is denk ik ook leuker voor de mensen hier die niks met vulpennen hebben, dan kan het hier gewoon ontopic blijven over gaan bullet journals.

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 18:58

Welkom tessyke! Altijd leuk om allemaal nieuwe dingen te kopen voor je bullet journal.
Jaa, leuk een vulpen topic!

Vandaag mijn bullet journal vergeten mee te nemen naar school, en het is heel raar om hem niet bij me te hebben. Grappig hoe snel je gehecht raakt aan zo'n boekje :D

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 19:33

Vulpentopic +:)+ de mijne is binnen, zo testen

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:50

Ik meld me! :D

Na al die prachtige creaties van jullie ben ik ook maar begonnen.
Het begin is er, alleen nog lang niet tevreden.
Ik heb hem van de action.

Afbeelding

Afbeelding
Ik heb op dat netflix logo best lang gezeten dus even geen zin meer om beter in te kleuren en de series te maken xD

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:08

Ik ga me maar melden denk ik, zie zulke mooie dingen voorbij komen!!!!
Ik heb afgelopen zomer een bullet journal gekocht maar ben nog niet verder gekomen dan een schets Afbeelding
Afbeelding

Misschien krijg ik hier wat inspiratie :P

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 19:44

Dalena ziet er goed uit al hoor!

Nynkster wat een leuke voorkant! Waar is deze van?

Ik twijfel om een nieuwe te beginnen (ja nu al) omdat ik denk ik mijn echte privé 'dagboek' in een ander boekje wil dan mijn BuJo.

Ik wacht rustig op het vulpentopic hihi. :D

Maartje_M

Berichten: 9365
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:37

Quote uit mijn cursus:
Citaat:
Zorg ervoor dat je voor deze cursus een notitieboek of dagboek gebruikt die je
alleen als dagboek gebruikt. Geen to-do lijstjes, werk aantekeningen of andere
dingen. Maar alles over jou. Jouw gevoel. Jouw ervaringen


Geeft rust ;)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:39

Maartje_M schreef:
Quote uit mijn cursus:
Citaat:
Zorg ervoor dat je voor deze cursus een notitieboek of dagboek gebruikt die je
alleen als dagboek gebruikt. Geen to-do lijstjes, werk aantekeningen of andere
dingen. Maar alles over jou. Jouw gevoel. Jouw ervaringen


Geeft rust ;)


En daarom heb ik een mooi notitieboek gekocht waar ik toch ook creatief in kan zijn (een filofax)

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:49

Telpeva schreef:
Tip voor specifiek die calligrafiepennen van de action: wees wat voorzichtig met de dop. Aan de binnenkant van de dop zitten plastic richeltjes en als je penpunt daar tegenaan komt kan die snel beschadigen. Mijne zijn daar kapot aan gegaan, ik koop ze ook niet meer


Bedankt voor de tip!
Ik heb hem er heel zachtjes terug opgezet en deze kan je blijkbaar half sluiten dus ik hoop er langer van te genieten

Ik ben echt jaloers op de foto's die jullie hier zetten, ik weet diep in mijn hart dat die van mij niet zo mooi zal worden als ik zou willen.
Maar jullie geven me wel veel inspiratie! :+:

Meliaforever

Berichten: 12035
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:59

Maartje_M schreef:
Quote uit mijn cursus:
Citaat:
Zorg ervoor dat je voor deze cursus een notitieboek of dagboek gebruikt die je
alleen als dagboek gebruikt. Geen to-do lijstjes, werk aantekeningen of andere
dingen. Maar alles over jou. Jouw gevoel. Jouw ervaringen


Geeft rust ;)


Ja dat denk ik ook. Ik denk dat ik gewoon een leuk notitieboek haal voor mijn dagboek en dan een nieuwe BuJo voor de rest. Vind het ook leuk om het mensen te laten zien en nu mogen ze echt niet in mijn BuJo kijken. :')