[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:40

Ik vind het fijne aan dit systeem inderdaad dat ik sommige dagen een pagina per dag kan pakken, en dat ik andere dagen juist weer een week op een spread kan doen omdat ik niet zo veel te doen heb. Op drukke weken heb ik een weekly + daily's, maar in rustige weken vaak alleen een weekly of geen weekly en alleen dagelijkse lijstjes. Ik spendeer er niet elke week heel veel tijd aan, maar ik merk dat ik het heel fijn vind om 's avonds even tien minuten te gaan zitten, lijstjes voor de volgende dag te maken, afspraken invoeren vanuit mijn laptopkalender en mijn habit + emotion trackers invullen. In het weekend pak ik altijd een uurtje om te kijken naar de week die ik ga krijgen, een weekly maken etc. Soms is dat super basic en soms doe ik het heel uitgebreid. Als ik weinig tijd heb doe ik het ook bijvoorbeeld op donderdag al ipv in het weekend.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:43

Hebben jullie goede ervaringen met Ebay of Aliexpress?
Heb hele gave Japanse (?) markers gezien die ik graag zou willen maar ze zijn enkel te bestellen op van die 'half betrouwbare' sites. Ik wil ze wel echt heel graag maar weet niet goed waar ik ze moet bestellen :')
Het zijn trouwens de Mildliners

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:45

Ebay bestellingen gaan hier altijd goed, ik heb op Aliexpress nog nooit iets besteld

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:46

Ik ben echt dol op Aliexpress voor journaling dingen. Het duurt lang voordat je het binnen hebt (echt lang) en ik zou er rekening mee houden dat het meestal om namaak gaat en niet om echte merken. Vooral dingen als mildliners etc zijn moeilijk te krijgen in NL, dus als je ze voor een spotprijsje op eBay of alie ziet kan je er vanuit gaan dat het nep is.

Verder wel betrouwbaar hoor :j ik heb nog nooit iets niet binnen gehad via alie, als het laat is of niet binnenkomt kan je een dispute openen en krijg je je geld gewoon terug, en je kan via iDeal betalen. Ik heb wel eens gehad dat dingen totaal niet waren als ik verwacht had, maar omdat het allemaal zo goedkoop is boeit dat ook niet zo.

Action is ook goed trouwens, vooral voor dingen als pennen, stiften, washi tape etc

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:48

Emmaa_ schreef:
Ik ben echt dol op Aliexpress voor journaling dingen. Het duurt lang voordat je het binnen hebt (echt lang) en ik zou er rekening mee houden dat het meestal om namaak gaat en niet om echte merken. Vooral dingen als mildliners etc zijn moeilijk te krijgen in NL, dus als je ze voor een spotprijsje op eBay of alie ziet kan je er vanuit gaan dat het nep is.

Verder wel betrouwbaar hoor :j ik heb nog nooit iets niet binnen gehad via alie, als het laat is of niet binnenkomt kan je een dispute openen en krijg je je geld gewoon terug, en je kan via iDeal betalen. Ik heb wel eens gehad dat dingen totaal niet waren als ik verwacht had, maar omdat het allemaal zo goedkoop is boeit dat ook niet zo.

Action is ook goed trouwens, vooral voor dingen als pennen, stiften, washi tape etc


Hoe lang is echt lang? Want ik wil ze eigenlijk eind december wel sowieso hebben :')

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:50


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:52

Lonneke2001 schreef:
https://nl.aliexpress.com/item/Zebra-Mi ... 425e224f55
Het gaat om deze advertentie.
Alleen is het mij niet duidelijk hoeveel erin zitten?
Ik wil het liefste het pastel setje maarja hoe weet je wat je krijgt? :')

De laatste kleur die je kan kiezen heeft er 3, die is 6 dollar. De anderen hebben er allemaal 5, die zijn 11 dollar. Voor die prijs denk ik persoonlijk dat je wel met echte markers te maken hebt en niet met namaak.

Eind december heb je het wel binnen. Het verschilt een beetje per item, ik heb een paar dingen eind oktober besteld en die had ik van de week al binnen, maar wacht ook nog op een paar pakketjes. Het duurt meestal tot 4 weken ergens. Je kan dus gewoon de pastel set aanklikken, die bestel je dan.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:53

Ik hou van ook van eBay enzo. Bestel Soms echt teveel daar. Tja, het kan makkelijk voor de kerst binnen zijn maar t kan ook zomaar lang duren omdat het druk is. Geen pijl op te trekken.

Zo doe ik het ook ja Emma. Ik doe elke zondag eigenlijk mijn weekly en daily voor die week maken. In vakanties heb ik minder plek nodig per dag, terwijl ik tijdens school meer plek nodig heb. Dat vind ik nou net zo fijn eraan

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 20:08

Ik had niet over Aliexpress moeten beginnen :')
Die washi tape is zo leuk en zo cheap en de stickervellen al helemaal! _/-\o_ <3

Cindequil
Berichten: 2245
Geregistreerd: 17-01-12
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 15:37

Eindelijk even foto's geupload. Ik ben zoveel ideeen tegenkomen de laatste dagen. Dus dit is een soort proef boekje. :P En misschien dat ik in januari helemaal opnieuw begin met dezelfde op zet, maar dan met duidelijkere dingen. Ik ben hier niet tevreden over en soms gewoon veel te slordig. Maar zo ben ik wel. Dus het heeft ook wel weer iets gezien het iets over mij zegt.

Voorkant:
Afbeelding

Key:
Afbeelding

Index:
Afbeelding

Future Log:
Afbeelding

Monthly november en december:
Afbeelding

Daily november, week die voorbij is en week die nog moet komen. Hier moet ik nog een beetje mijn weg in vinden:
Afbeelding

Lijstjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog niet alle dingen zijn goed af en ingevuld. Maar daar ben ik nog mee bezig.
En let overigens niet op mijn handen, ik heb gister mijn haar geverfd. :+

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:08

Kristie schreef:
Iarax waar woon je? In Amsterdam zit op de kinkerstraat hoogstins boekwinkel, en toen ik daar van de week was hadden ze heel veel boekjes en dingetjes. Misschien kun je het ook online kopen?!

Ik woon in Groningen, duss dat is geen doen haha. Online kan ik dus eigenlijk niks vinden

Aliexpress verschilt per verkoper, maar als je weet waar je op moet letten komt het zeker goed en is het heerlijk! Ik kijk vooral naar recensies van het product, is de kwaliteit goed, zo niet was de communicatie met de verkoper goed, ik kijk naar hoe vaak het product al eerder is besteld.. Mensen zijn eerder geneigd klachten als recensie te posten, dus wanneer er 200 + orders zijn maar geen recensies ga ik ervan uit dat het wel goed komt. En anders; ik bestel geen dure dingen, dus mocht ik én het pakketje niet krijgen, én mijn geld niet terug krijgen verlies ik niet zo veel geld.

Iemand vroeg of als je nu besteld ze nog voor januari kunnen komen. Ja je pakjes moeten meestal wel uit china komen vaak dus dan moet je er soms 2 maanden op wachten maar dan heb je wel iets voor een klein prijsje. Als je nu besteld kan het best voor januari aankomen, maar de meeste verkopers hebben een 60 dagen garantie, dus sowieso binnen 60 dagen moet het pakje binnen komen. Dus dat is een risico waarvan je zelf moet bepalen of je het wil nemen, nu nog 47 dagen dus kan ook prima op tijd komen. Je kan volgens mij ook zoeken op verzenders vanuit een bepaald land (nederland, belgie etc.), maar dan is het aanbod heel veel kleiner.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:19

Ik heb gisteren nog wat stickertjes, washi tape etc via Ebay besteld, ben benieuwd :D

Lauraennala

Berichten: 2694
Geregistreerd: 29-04-10
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:42

Bonjoy schreef:
Het is wel even oefenen, maar leuk om te doen!


[ [url=m/B6qejV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat gaat goed, wat leuk!

Cindeeh schreef:
Eindelijk even foto's geupload. Ik ben zoveel ideeen tegenkomen de laatste dagen. Dus dit is een soort proef boekje. :P En misschien dat ik in januari helemaal opnieuw begin met dezelfde op zet, maar dan met duidelijkere dingen. Ik ben hier niet tevreden over en soms gewoon veel te slordig. Maar zo ben ik wel. Dus het heeft ook wel weer iets gezien het iets over mij zegt.

Voorkant:
[ [url=m/yTu07h.jpg]Afbeelding[/url] ]

Key:
[ [url=m/q0jDlq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Index:
[ [url=m/pIahFf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Future Log:
[ [url=m/EmiC6B.jpg]Afbeelding[/url] ]

Monthly november en december:
[ [url=m/JpM5HB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daily november, week die voorbij is en week die nog moet komen. Hier moet ik nog een beetje mijn weg in vinden:
[ [url=m/eZcSeB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Lijstjes:
[ [url=m/mcwj07.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qEuXDX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qef1iP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog niet alle dingen zijn goed af en ingevuld. Maar daar ben ik nog mee bezig.
En let overigens niet op mijn handen, ik heb gister mijn haar geverfd. :+


Ziet er goed uit!

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik was geïnspireerd door dit topic maar wilde de agenda afgedrukt in plakken. Na drie maanden ingeplakt kwam ik erachter dat dat niet ging werken.werd veel te dik. Dus nu heb ik dit.
Agenda was voor mij het belangrijkste. Per maand heb ik een pagina of 4 leeg voor alles wat ik nog verzin.daarnaast heb ik nog een kwart van het boekje leeg om te vullen. Ik ga de agenda zo laten anders wordt het me te druk. De rest wordt misschien wel wat creatiever...

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 13:11

Wat een leuk en goed idee. Ben benieuwd of dit voor mij werkt of dat de druk om dingen te doen, dan groot wordt.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:13

Ik ben ondertussen heel veel inspiratie aan het opdoen op pinterest.
Heb onder andere dit gevonden waar ik het nieuwe jaar zeker mee ga beginnen:
Afbeelding

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:59

Mooie pagina

Myrthe64
Berichten: 1014
Geregistreerd: 25-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:33

Zojuist mijn moleskine notitieboekje binnen, maar ben erg teleurgesteld. :( Wat een slechte kwaliteit! Zelfs een simpele balpen drukt door en geeft vegen. Erg jammer, want zo'n boekje kost aardig wat geld. Hebben meer mensen dit zo ervaren?

Ik ga dan toch maar weer voor een hema boekje van een paar euro..

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:52

Bij Moleskine heb ik dat nooit gehad, het doordrukken.. Vind ze echt wel van degelijke kwaliteit in ieder geval. Ik gebruik nu Leuchtturm, heb een A5 voor bullet journal, een A4 voor school (niet echt bujo maar wel zelfde systeem in principe) en ik heb nog een extra a5 liggen.

Biebz

Berichten: 5507
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:54

Oh het lijkt mij zooo fijn om zoiets te hebben.. Gewoon alles opschrijven en niet in mijn hoofd houden.

Ik ga mij er eens op oriënteren.

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:55

Ik vind het ook heel fijn, vooral omdat ik nu dus twee losse boekjes heb.. eentje voor alledaagse dingen die ik moet doen op een dag, een wekelijkse 'agenda' en een maandelijkse lijst met belangrijke evenementen. Lijstjes met rekeningen die ik moet betalen, uitgaven en inkomsten, etc. Als ADHD'er heb ik er echt gigantisch veel aan in ieder geval. In mijn grote boek heb ik een overzicht met dingen die ik voor school moet doen per vak en per week. Zal er zo even wat foto's van maken :)

Biebz

Berichten: 5507
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:58

Ben benieuwd Emma!
Ja hier in huis heb ik allemaal losse briefjes met dingen die ik moet onthouden kwa data's :')
Dit werkt niet en ben zelf al heel druk en onrustig in mijn hoofd. Dus denk dat zoiets wel zal gaan werken :j
Ook dat overzichtje van hoe je je voelde die dag (pixels?) lijkt mij fijn om voor mij zelf terug te kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:00

Biebz schreef:
Ben benieuwd [naam]!
Ja hier in huis heb ik allemaal losse briefjes met dingen die ik moet onthouden kwa data's :')
Dit werkt niet en ben zelf al heel druk en onrustig in mijn hoofd. Dus denk dat zoiets wel zal gaan werken :j
Ook dat overzichtje van hoe je je voelde die dag (pixels?) lijkt mij fijn om voor mij zelf terug te kijken.

Heb ik er inderdaad ook allemaal in zitten. Ik hou elke dag netjes bij of ik mijn medicatie genomen heb, hoe ik me fysiek voel en op een aparte pagina hoe ik me mentaal voel. Ik heb ze naast elkaar zodat ik bijvoorbeeld goed kan zien hoe de relatie is tussen het aantal uren slaap dat ik heb gehad, het aantal koppen koffie dat ik drink en het aantal glazen alcohol dat ik de dag ervoor heb gedronken en hoe ik me de volgende dag mentaal gezien voel, maar ook wat voor effect mijn medicatie heeft op mijn slaappatroon, het aantal glazen koffie dat ik drink op een dag en hoe ik me voel.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:02

Ik heb voor sinterklaas (pakjesavond :D) een Leuchtturm met stipjes gevraagd, en wat leuke pennen.
Ik hoop dat ik dan in december alvast leuke spreads kan maken zodat ik die in 2017 kan gebruiken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:03

Dit is hoe mijn school spreads er nu uit zien. Vind dit systeem met wekelijkse deadlines heel prettig, goed voor het overzicht. De pagina met mijn minor wordt nog uitgebreid naarmate ik er meer informatie over verzamel (gaat over september 2017 dus heb nog even tijd)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding