[ART]Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 20:24

Dit is een jurkje die halverwege de bovenbenen valt (voor mijn postuur dus te dragen als tuniek hahaha)
met driekwartmouwen en een brede V-hals, taille op empirehoogte en dan uitlopend in een A-lijn rok. Gemaakt van stretchstof.
Maar er staan ook nog een bodywarmer in, twee andere jurkjes en een broek met steekzakken en blinde rits, allemaal 'maar' twee stippen.
Mocht je bij de dagbladhandel staan: Knipmode van oktober even doorbladeren. Als er iets tussen zit voor je dan dus niet kopen, maar patroon van mij kopieren ;)

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:25

Klinkt wel leuk :D Ik ga een kijken of ik een plaatje online kan vinden :)

Nelleke_H

Berichten: 1177
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Grou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 10:43

Hier nog een bokker die graag zo nu en dan achter de naaimachine kruipt. Heb een over degelijke zwaar bejaarde husqvarna machine. Heb nooit les gehad heb het mezelf aangeleerd.

Al verschillende dingen gemaakt denk hierbij aan korte/ lange broek voor mezelf, tasjes, dekjes voor paard, horseball enz. Ik maak altijd alles uit het de hand. Een patroon maak ik door bv een oude broek uitelkaar te tornen en die om te trekken. Erg makkelijk. Al kan ik wel met patroon naaien maar kies vaak de voor mij makkelijke weg :P

Hier een paar voorbeelden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Urielle

Berichten: 50073
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 18:04

Oh wat leuk!!!!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101760
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:24

Dat blauwe dekje is tof!!! :wow:

Nelleke_H

Berichten: 1177
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: Grou

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:58

Jaa daar ben ik zelf ook echt heel blij mee. Staat erg mooi op mijn zwarte paard. Ik houd wel van felle kleurtjes :J

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 01:06

Weet niet of t al genoemd is. Vanaf morgen bij de aldi een singer naaimachine voor 100 euro. Iemand een idee of dat wat is om mee te beginnen?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 01:17

Naaimachine of lockmachine?
Indien lockmachine: lees het topic even :) .

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 08:48

Er staat naaimachine!

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 09:19

Die bij de aldi lijkt me ook wel wat. Zal ik daarmee een te lange spijkerbroek kunnen omzoomen en de voering van m'n dekens kunnen repareren? Of moet ik dan een degelijker ding hebben?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:08

Oh wacht, ik zie nu Aldi staan, wij hadden het over die van de Lidl gehad *verwarring* :D .

Daar kun je geen spijkerbroeken en dekens mee naaien volgens mij, dat kan al niet met mijn 3x duurdere Singer := . Omzomen gaat misschien nog net, maar als je wat steviger denim hebt worden de lagen al snel heel stug en dik.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:24

Oh :\

Hmm nog even over nadenken dan.

Toen ik nog thuis woonde gebruikte ik de naaimachine van m'n moeder sporadisch om iets te repareren. Sinds ik op mezelf woon denk ik altijd dat ik nog 'ns een naaimachine moet aanschaffen voor dergelijk werk maar vind ze altijd te duur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:30

Ik heb even op internet gegoogled en daar zijn ze qua prijs rond de 120 euro.
Er zijn wel wat reviews over deze machine (Symfonie.V) maar die lopen toch wat uiteen.

Zelf zou ik liever naar een goede naaimachine winkel gaan en me daar uitgebreid laten voor lichten.
Vaak hebben ze daar ook goede 2e hands met nog garantie.
Overigens zegt dat ook niet alles....

Singer is op zich een erg goed merk, maar waarom gaat hij er via de Aldi uit?
Gaat de machine uit de collectie? Dat kan ik nergens terug vinden.
Dan kan je toch met garantie of reparatie problemen komen te zitten.

Deze machine is vrij licht dus ik weet niet zeker of je spijker stof er goed mee kunt verwerken.
Erg dunne stoffen zal ook wat lastiger zijn.
Dus de gewone katoen zal wel goed gaan.
Om te beginnen geen onaardige machine maar niet voor zwaardere stoffen lijkt mij.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:36

Als je trouwens echt een naaimachine voor het zwaardere werk zoekt zou ik eens op MP kijken :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:43

Rinske schreef:
Als je trouwens echt een naaimachine voor het zwaardere werk zoekt zou ik eens op MP kijken :) .


Dat zou ik dus niet durven, zeker niet als je nog weinig ervaring hebt van machines.
Dat heeft mij de eerste keer aardig opgebroken.
Een te ruimspoelhuis bv en je lol kan zo verdwijnen en de meesten weten dan toch niet hoe ze daarna moeten kijken.

Ik zie momenteel ook vrij veel aanbiedingen van rond de 100-120 euro en dan wel met garantie.
Ook zwaardere machines maar die zijn duurder.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 10:55

Hier nog een naai-no-no die regelmatig achter de machine kruipt.
Ik heb nooit les gehad, heb het mezelf geleerd.

Ik ben jong begonnen O:) Ik vond dat ik wel stiekem van een oude bodystocking een bikini oid kon maken (ik weet niet eens meer wat) en trok mama dr naaimachine uit de kast (ik was een jaar of 9-10?) Draai erin (jaja, die zat goed!) en naaien maar. Niet erover nadenkend dat dat het niet heel handig was om em de voorkant en de achterkant ter hoogte van de navel gewoon op elkaar te stikken :roll:

Jaren later heb ik een fleece deken gemaakt voor mn paard. Geen patroon niks, gewoon fleece op een oude winter deken gelegd en gaan knippen. Daarna nadenken hoe ik de probleemstukken ging oplossen (jaja, altijd in de goede volgorde). Deken had uiteindelijk wel een perfecte pasvorm voor mn paard
En het voordeel van fleece, afwerken was niet nodig O:)

Inmiddels ben ik een stapje verder gegaan. Voor een paar vriendinnetjes heb ik roesplastrons gemaakt. En voor 2 vriendinnetjes een jasje. Helaas was de eerste niet helemaal goed gegaan (was gelukkig proefjasje) en ben ik, na ruim 1,5 jaar, nog steeds bezig met het definitieve jasje voor dit vriendinnetje :=
Ik moet de tafel gewoon leegruimen en gaan naaien, alleen de motivatie vinden om weer te starten is een beetje weg :o

joey_lover

Berichten: 1286
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 11:41

Gisteravond mijn naaimachine binnengekregen :D
De laatste en enigste keer dat ik genaaid heb, was in de 1ste klas middalbare school. Dus gisteren vooral bezig geweest om te kijken hoe zo'n machine nou eigenlijk in elkaar zit.
Ik heb wel gewoon een goedkope van marktplaats gekocht, maar ik heb dan ook niet zulke hele hoge eisen. Wil hem eigenlijk vooral gaan gebruiken om hangmatjes en huisjes voor m'n ratten te maken. Kleding daar waag ik mij nu nog niet aan :')

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 13:39

No mushrooms or gnomes have been harmed during the making of this wrapper :D *\%/* .

Afbeelding

Afbeelding

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:03

Ik heb de naaimachines weet op tafel gezet!
Nu de mouw even in spelen, vast zetten en dan komt er eindelijk weer schot in

Kaplaars

Berichten: 1548
Geregistreerd: 07-11-04
Woonplaats: Bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:38

Hoihoi,
Hier nog een naaister! Ik ben sinds drie weken aan het naaien.
Leuk om mede-naaisters te 'spreken'.

Ik ben nu vooral bezig uit het boekje :'allemaal rokjes'. Heb al twee cirkelrokken gemaakt, een wikkelrok en een rok met elastische band.
Dalijk wil ik beginnen aan een rok met rits (brrrr) en met paspelbandje, dus weer allemaal nieuwe dingen.

Ik heb ook gelijk een vraag: hoe moet je nu goed de naden afzigzaggen?
Moet je dan net buiten de stof werken, of gewoon ergens even overheen?
(ik heb trouwens een pfaff met heel veel steken erop)

Edit: Geweldige wapper Rinske!!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 10:52

Als ik zigzag doe ik dat op 1mm van de rand ongeveer, maar ik weet niet of het zo hoort, dus aan mijn antwoord heb je eigenlijk niet zoveel hahaha :') .

Thanks :D , ben er zo blij mee *\%/* .

8Eveline

Berichten: 3211
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:07

Ik ben ook sinds kort bezig met naailes ^.^ me eerste project is net af en is een rok geworden. Persoonlijk vind ik naailes elke week erg prettig, zo kan ik onder begeleiding leren en zo hoop ik aan het eind zelfstandig jurken etc. te kunnen maken.

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Re: Welke bokkers actief op het (de?) naaimachine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:10

Ik ben bezig met een tent. Een soort ster vormige party tent met een doorsnede van 8.4 meter in legerprint voor scouting.
Pfff
Komt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:21

Afbeelding
Ik weet niet helemaal zeker wat je bedoelt met hoe je nou zigzagt maar misschien heb je iets aan deze foto

Mooi die wrapper!

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:24

ik ben ook een beginnende naaister.
Normaal doet mijn oma alles korter etc maken, maar ik moet het toch ooit zelf leren.
Tot nu toe heb ik een qsnap cover (om borduurstof schoon te houden) gemaakt, een tafelloper en dat was het wel :P

Ik wil graag zelf kleding maken, maar ik ben nog niet echt heel erg goed met een machine. Misschien dat ik morgen nog eens ga klungelen.
Vorige week zondag nog geprobeerd om iets te repareren (in opdracht van mijn moeder) met als resultaat dat mijn moeder het zelf maar gedaan heeft en dat we een verkeerd spoeltje in de machine geduwd hebben waardoor hij telkens vastliep |o
Mijn vader heeft dat uiteindelijk gemerkt en opgelost.

Op het moment heb ik jammer genoeg alleen gordijnstof om mee te werken, dus ik ga waarschijnlijk een rokje ofzo maken. (en dan even een rits bij oma uit de la jatten :P)

edit:
dit is het rokje dat ik wil gaan maken. Vinden jullie het een geschikt patroon voor een beginner?
http://madamezsazsa.blogspot.nl/2010/03/het-patroonloze-plooirokje.html