[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:09

Daihyo schreef:
Ik had met zentangle inktober meegedaan en dan kreeg je 31 tangles met beschrijving en stappenplan. Ik kan ze voor je opzoeken. Deze staan gewoon online.

oh tof. toevallig zag ik dat net op pinterest, ziet er niet super moeilijk uit maar wel hele mooie resultaten!

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:13

Ik heb al een paar jaar een bujo dus weet precies wat ik wel en niet gebruik. Dus heb nu pagina’s voor gezondheid (menstruatie, lenzen wisselen), voor de huisdieren en de paarden (voeroverzicht, medisch), overzicht van de boeken die ik gelezen heb, een paar pagina’s rondom de paarden... en dan januari opgezet, maar ik maak geen weekoverzicht dus dat is ook niet heel veel.
Ben een ochtend je bezig geweest en werd steeds gestoord door de kinderen dus viel wel mee haha

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:53

Ik ben nog niet begonnen in mijn nieuwe bujo's voor 2020, ik ben nog niet helemaal tevreden met de bujo die ik heb en ik ben bezig met de verkoper erover. Toen ik door mijn nieuwe a4 boeken ging bladeren kwam ik namelijk schade tegen, van die typische deukjes en vouwtjes in het papier van iemand die er eerder als een lompe harry doorheen heeft gebladerd, en ik heb daar wel de nieuwprijs voor betaald en daar ben ik het dus niet mee eens. Het gaat wel om pakweg 20 pagina's ofzo, en in allebei de boeken ook nog eens, voor mij doet dat wel degelijk iets met de lol. Ik wacht nog op bericht van de verkoper, maar tot die tijd begin ik nog niet aan 2020 in mijn nieuwe boeken voor geval ik ze terug moet sturen. Ik heb er 45 euro voor neergelegd :o dan verwacht ik beter. Beetje teleurgesteld wel

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:43

Oh dat is wel bizar zonde ja. En zeker voor die prijs :\

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:50

Daar zou ik ook niet blij mee zijn
Mijn Nuuna kwam keurig in de folie verpakt

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:01

Wat leuk dit! Ik heb een beetje rondgekeken in het topic en ik ben enthousiast geworden om hiermee te beginnen voor komend jaar :D
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer qua benodigdheden. Ik heb al wat geprobeerd te zoeken in het topic, en ik zie daar regelmatig dezelfde merken benoemd worden, maar ik weet niet zo goed of dit dan hetzelfde soort pennen/stiften zijn en dat het dubbelop is om er meerdere te bestellen of dat het ook echt andere doelen heeft.
Ik denk dat ik zelf een Dingbats wil bestellen, die lijkt me goed te zijn gezien de reacties erover?
Ik zag daarnaast o.a. de volgende dingen voorbijkomen:
- Crayola Supertips.
- Ecoline Brushpens.
- Staedtler liners/pennen.
Zijn dit nu alledrie écht verschillende dingen en dus ook handig om te hebben, of zouden jullie (zeker voor iemand die begint) 1 of 2 van bovenstaande aanraden om al een eind te kunnen komen? En heb je daarnaast nog aparte zwarte liners nodig of kun je volstaan met die uit de verzamelpakjes? Ik heb het idee dat de twee bovenste wel wat te vergelijken zijn als ik een paar sites bekijk, maar misschien zit ik er helemaal naast :D

boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:14

ik ben ook net begonnen. de ecolline brushpens staan ook nog op mijn lijst, al zag ik net ook aquarel stiften van Staedler, dat lijkt me dat vrij vergelijkbaar qua effect.
ik heb een bj van creachick(/mus), en gebruik tot nu toe het meeste een zwarte fineliner van Pilot. daarnaast heb ik een calligrafie stift van Zebra Zensations, maar die pak ik al een stuk minder. Een normaal potlood, puntenslijper en gum gebruik ik ook heel veel. en verder heb ik een set stiften, gelpennen en potloden van de action. de stiften lopen qua kleur niet mooi in elkaar over dus daar zou ik nog wel eens een ander merk van willen hebben.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:28

boeflover schreef:
ik ben ook net begonnen. de ecolline brushpens staan ook nog op mijn lijst, al zag ik net ook aquarel stiften van Staedler, dat lijkt me dat vrij vergelijkbaar qua effect.
ik heb een bj van creachick(/mus), en gebruik tot nu toe het meeste een zwarte fineliner van Pilot. daarnaast heb ik een calligrafie stift van Zebra Zensations, maar die pak ik al een stuk minder. Een normaal potlood, puntenslijper en gum gebruik ik ook heel veel. en verder heb ik een set stiften, gelpennen en potloden van de action. de stiften lopen qua kleur niet mooi in elkaar over dus daar zou ik nog wel eens een ander merk van willen hebben.


Ik heb zowel de ecoline brushpennen als de staedtler, de ecoline zijn een stuk dikker dan de staedtler. Dus het ligt er een beetje aan wat je ermee wilt.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:34

Wat leuk dat je ook gaat beginnen! Ik heb niet alle spullen van je lijst (dus ook geen ervaring ermee om te zeggen goh dit of dat is beter of slechter als de ander). Maar volgens mij heb je wel gelijk, de Crayola supertips en de ecoline brushmarkers zijn naar mijn idee allebei stiften op waterbasis met hetzelfde algemene doel, ook om kleur te kunnen geven, eventueel stukken tekst markeren. Zelf zou ik ze niet allebei kopen, maar een keuze maken voor 1 van de 2 omdat ze eigenlijk hetzelfde doel hebben.

Fineliners zijn de pennen met een dunne punt welke je doorgaans gebruikt om je tekst te schrijven, het omlijnen van kaders en dergelijke. Het verschil tussen deze en de Crayola en Ecoline stiften, is de hardere dunne punt. Fineliners heb je in 2 varianten, watervast en niet watervast. Als je eventueel later ook met aquarel wilt werken of met water, dan blijven de lijnen van watervaste fineliners strak als een huis staan wanneer je er met water overheen gaat, en de lijnen van niet watervaste fineliners zullen gaan uitlopen en reageren op het water.
Dat zijn geloof ik de grootste verschillen, misschien dat die informatie je helpt om je keuze te maken? Want volgens mij heeft het merk Staedtler fineliners in hun assortiment die watervast zijn, en ook fineliners die niet watervast zijn, dan kan je zelf kijken wat jou leuk lijkt.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:39

Ik heb teveel spullen, dus niet echt een goede referentie :+
Wat ik het meest gebruik zijn micron fineliners, liniaal/geodriehoek, washitape, Ecoline en Faber Castell brushpennen en gekleurde fineliners (merken verschillen, Micron, Stabilo, enz. Maakt niet zoveel uit).

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:44

Wow, wat een snelle en uitgebreide reacties. Dankjewel allemaal! Dan ga ik denk ik voor de staedtler fineliners en de goedkopere stiften, dan kan ik later alsnog eventueel uitbreiden.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:03

Met steadtler fineliners zit je altijd goed :j ook lekker veel kleurtjes van
Verder ligt het een beetje aan de stift en je papier. Maak achterin je bujo een testpagina zodat je eerst kunt kijken of je pennen/stiften niet doordrukken.
Ik werk zelf alleen met vulpen, steadtler en micron pennen. Daarnaast klieder ik soms met aquarel potloden, met gelatos van Faber-Castell of plakkaatverf. Maar dat is alleen als ik zin heb om creatief te kliederen :')
Zo zie je maar, iedereen heeft echt zijn eigen voorkeuren, dus begin met niet te veel en probeer uit wat je prettig vindt :)

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 21:34

Een tip: ik heb nu zwarte niet watervaste steadler fineliners uit zo'n pakje met 6, maar deze zijn niet watervast, dus als je ook met ecolinebrush pennen wil werken kan je beter zwarte micron fineliners nemen. Die zijn wél watervast!

Verder heb ik ecoline brush pennen, maar ik gebruik ze bijna nooit in mijn bullet journal, maar dat ligt ook aan je stijl. Ik gebruik veel gekleurde papiertjes of papier met een patroon, leuke stickers en washi tape.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 11:58

Crayola supertips en een Dingbats gaan niet werken, daar krijg je enorme ghosting van.....

Ik vind zelf de Sakura micron fineliners (de zwarte) het fijnst, heb een hele berg gekleurde gel pennen die ik ook veel gebruik..
verder idd een geodriehoek en zo’n dingetje om cirkels mee te maken (rechthoekige mal met verschillende groottes rondjes).

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 15:20

Die zwart eBujo's zijn echt zo mooi :+:
Dit was mijn oorspronkelijke weekplanning, die ik over de jaren heb uitgewerkt omdat hij zo lekker simpel is.
Afbeelding

Gisteren kwam ik erachter dat mijn agenda halverwege deze week weeral op was dus heb ik met behulp van stickers het me nog wat makkelijker gemaakt voor een paar pagina's.
Ik heb alleen nog een dubbel gevoel over het resultaat, het oog wil natuurlijk ook wat en dan vind ik de 1ste toch mooier. Wat denken jullie?
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:04

Ik vind de versies met de stickers ook leuk! Die glanzende washi vind ik ook erg leuk, lijkt wel een beetje een spiegel

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 18:43

Ik gebruik hoofdzakelijk fineliners van de Hema geloof ik, heb ook een set dikkere punt maar vooral de fineliners gebruik ik eigenlijk. Neem me altijd voor om kleurpotloden ook te doen maar kom nooit tot tekenen. Heb wel coloursoft dus wel fijne potloden. Misschien volgend jaar wat fanatieker weer, ik heb wel alweer allemaal ideeen.
Ik heb ook een aantal stabilo, die vind ik qua kleur veel sterker en mooier, maar heb dan niet genoeg kleuren soms.
Ik heb ooit ook bij de xenos een setje ecoline brush pennen gehaald, daar doe ik soms de maanden mee schrijven.
Al deze dingen doen het prima in mijn dingbats vind ik.

Ik gebruik ook veel van die platen voor 3D kaarten maken, ga af en toe eens struinen in pipoos ofzo, die hebben een heleboel van die platen. Er zitten erg mooie bij. Meestal gebruik ik er zo een voor de maandpagina.

Ik heb ook een stapel stickers om de boel op te leuken en washitape, maar dat gebruik ik eigenlijk nooit. Ik vind dat altijd zo breed veel ruimte innemen.
Welke ik wel veel gebruik is washitape die eruit ziet als filmrol. Daar maak ik de pagina mee waar ik mijn films bij hou. Ziet er tof uit en scheelt een hoop tekenen :P

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:00

tessyke schreef:
Die zwart eBujo's zijn echt zo mooi :+:
Dit was mijn oorspronkelijke weekplanning, die ik over de jaren heb uitgewerkt omdat hij zo lekker simpel is.
[ [url=m/AbVOfP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gisteren kwam ik erachter dat mijn agenda halverwege deze week weeral op was dus heb ik met behulp van stickers het me nog wat makkelijker gemaakt voor een paar pagina's.
Ik heb alleen nog een dubbel gevoel over het resultaat, het oog wil natuurlijk ook wat en dan vind ik de 1ste toch mooier. Wat denken jullie?
[ [url=m/9Dqj4n.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind ze allebei leuk! Krijg van die gekleurde wel een vrolijker gevoel.
Naar aanleiding van de laatste posts toch een wijziging gemaakt. Ik heb een nuuna besteld (ga de dingbats dan retourneren) en nog een pakje van die micron liners erbij naast de staedtler fineliners en een klein pakje aquarelstiften en fineliners met kleur van staedtler. Kan ik in ieder geval flink wat uitproberen.

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:02

En in nuuna kun je best flink kliederen :D

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:09

Goede keuze denk ik, lekker veelzijdig! Die micron fineliners hoor ik ook altijd veel positiefs over :)

Wat cirkels maken betreft, ik heb zelf deze van Helix:
https://www.dekwast.nl/artikel/hoek-cir ... NgQAvD_BwE

Volgens mij heb ik die cirkel maker ook wel eens bij de pipoos gezien trouwens, de kwast (winkel in den bosch) heeft hem ook.
Hier is een filmpje van hoe hij werkt

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:11

Ik heb Microns en Staedtlers, maar vind zelf de
microns fijner. Kan alleen niet uitleggen waarom :+

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:29

Hahaha ik dacht dat jullie met cirkelmakers een passer bedoelden maar niet op het woord konden komen. Ik ben nog heel onwetend :')

Ja ik zag dat de nuuna inderdaad wat dikker papier had, en ik ken mezelf, als ik dan na een tijdje zou merken dat die dingbats toch te veel ghosting heeft ga ik me ergeren dat ik niet een paar euro meer heb uitgegeven :+ was wel nog moeilijk kiezen, zo veel soorten kaften daar!

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:36

Hihi ik gebruik eigenlijk nooit passers, ik haat het te erg wanneer zo'n kreng weer een gaatje achter laat in het papier. Oj daar kan ik mij zo aan ergeren _O-

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 20:38

Daar doe ik een extra opgevouwen papiertje voor onder. Dan heb je geen gaatje.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 21:31

Palmboom95 schreef:
Hahaha ik dacht dat jullie met cirkelmakers een passer bedoelden maar niet op het woord konden komen. Ik ben nog heel onwetend :')

Ja ik zag dat de nuuna inderdaad wat dikker papier had, en ik ken mezelf, als ik dan na een tijdje zou merken dat die dingbats toch te veel ghosting heeft ga ik me ergeren dat ik niet een paar euro meer heb uitgegeven :+ was wel nog moeilijk kiezen, zo veel soorten kaften daar!

Dat is precies wat mij idd ook gebeurde!!!
Ik had vorig jaar een hele simpele van de flying tiger dus ik dacht, een goede is altijd beter +:)+!
Viel flink tegen en de lol was er snel af, ook omdat ik geregeld per ongeluk blaadjes eruit scheurde...
ik heb nu een Archer & Olive, heel blij mee!!!