[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:03

Dat het papier bobbelt ben ik gewend inderdaad. Bedankt voor het meedenken dan heb ik een kerstcadeau gevonden om te vragen. :+:

Telpeva

Berichten: 14725
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:13

Sinds vandaag heb ik ook zwart papier (gescoord bij de action, yay)


Afbeelding

De pentest pagina liep wat uit de hand, daar ontstond spontaan een eenhoorn :+ weten jullie leuke pennen of stiften die goed werken op zwart papier? De eenhoorn was grappig maar die heb ik met kleurpotlood gemaakt, maar ik gebruik liever pennen.

Dandy200

Berichten: 855
Geregistreerd: 05-04-12
Woonplaats: Ergens aan de kust

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:18

Ik ben fan van de creachick journals, maar ik heb daarin nog nooit met waterverf gewerkt! Ik heb nu een zwart van Mus, maar deze bobbelt meer als de creachick.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:25


Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:02

Dandy200 schreef:
Ik ben fan van de creachick journals, maar ik heb daarin nog nooit met waterverf gewerkt! Ik heb nu een zwart van Mus, maar deze bobbelt meer als de creachick.

Ze worden al dikker, maar ook die heeft te weinig pagina’s voor me :=

magda_90
Berichten: 32281
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:23

Ik ben trouwens voor 2021 wel zo snugger om formats aan de achterkant te maken. Zat altijd zo te meten en moeilijk te doen. :+
Afbeelding

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:59

Ik heb weer een dingbats gekocht voor volgend jaar.
Die had ik afgelopen jaar voor het eerst, en bevalt me goed, ook vind ik ze erg mooi.
Maar ik gebruik bijna alleen fineliners, en stickers, momenteel, daar doet ie het prima mee.
Overigens ben ik niet erg goed in het bijhouden, voor December moet ik zelfs nog een maandpagina maken :P
Ik heb voorin een jaaroverzicht, en wat pagina's om boeken en films enzo bij te houden, en verder maak ik in elk geval elke maand een pagina met een afbeelding, vaak een plaatje, soms een tekening, en een overzicht waar ik alle afspraken op een rij kan zetten. Verder verschilt het nogal per maand of er veel of weinig komt.
Zo heb ik sommige maanden een heel soort van dagboek bijgehouden, andere maanden is alleen de maandpagina en verder niks :P

In mijn hoofd ben ik al weer vol goede moed met ideeen aan de slag voor die van volgend jaar. In de praktijk is er nog niks van gekomen.
Ik ontdekte wel dat in mijn nieuwe dingbats al een hele set voorgedrukte pagina's zitten voor het jaaroverzicht, de index en keys, dus dat is makkelijk gedaan :P

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:01

Oh dat wil ik sowieso niet, voorgedrukte pagina’s := ben verder helemaal niet kieskeurige of zo hoor haha

Ik ga maar weer gewoon voor een Nuuna, van de rest word ik zo te zien niet blijer. Dan maar een mindere kaft

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 16:28

In theorie zou je die eruit kunnen scheuren, want elke pagina heeft een scheurrandje. Maar ze hebben eigenlijk alleen een voorgedrukte index, welke ik eigenlijk nooit gebruik maar wel zou kunnen gebruiken :P En paginanummers, dat vind ik wel handig.
De future log staat alleen met proeflijntjes aan de randen aangegeven, en titel future log. Maar die maak ik altijd, dus dat vind ik juist heel handig :)

Ik heb er ook wel eens een gehad met veel meer voorgedrukte dingen, zoals zo'n level 10 cirkel enzo. Nu neem ik me altijd voor om dat soort dingen ook te maken, maar doe het in de praktijk niet vaak, dus dat vind ik dan weer te veel. Dan maak ik het liever gewoon zelf als ik wil.
Maar aan de andere kant is het dan misschien wel weer laagdrempeliger omdat je er minder tijd aan hoeft te besteden :P

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:51

Ik heb ook nog even een pentest gedaan. De Faber Castell Metallics zijn wel favoriet. Die houden mooi hun kleur op zwart. En wit de sakura gelpen :j
Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik de Action gelpennen die nu in de aanbieding zijn. 48 stuks in een doos.
Daarvan zijn de metallics en de pastel aardig, maar de rest zie je niet. De pastels verliezen wel kleur zodra ze opdrogen.
Afbeelding

Telpeva

Berichten: 14725
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:07

<3 dankjewel!!

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:09

Graag gedaan!

April met weekly’s is ook klaar. En ik ben er ook weer ff klaar mee :+
Maar ik kan in ieder geval weer even vooruit.
Nu even wachten op mijn nieuwe tapejes van China. Paardentapejes <3 :))
Want daar wil ik ook nog wat pagina’s voor maken en dan wil ik wel bijpassende tape erbij O:)
Maar goed, eerst april :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 16:37

Mooi hoor!
Ik wil dat het kerst is, dat ik ook kan beginnen :')

Telpeva

Berichten: 14725
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:21

Lief ook met dat vlindertje door de pagina's!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 17:56

Oh ik vind je vlindertjes ook leuk.
Ik heb pas voor het eerst in m'n leven weer eens geprobeerd te tekenen adhv 'how to draw...' maar jongens jongens, toch duidelijk dat mijn talenten daar toch echt niet liggen whaha. Maar dat wist ik uiteraard al.

Iemand die hier ook paarden dingen in bij houdt in de bujo?

xJen

Berichten: 189
Geregistreerd: 18-02-20

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:22

Hoi!
Ik wil zelf ook gaan beginnen met een bullet journal om bijv leuke dingetjes en leerpunten op te schrijven na het lessen of trainen.
Ik heb witte blaadjes in het bullet journal boekje zitten, maar nu is mijn vraag;

Wat voor pennen/stiften zijn hier het meest geschikt voor? Kunnen dit ook Stabilo pennen en markers zijn?

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:24

Ja hoor dat gaat prima :j
Markers vind ik zelf niet heel fijn, ik heb liever een smalle punt van fineliners. Maar dat is heel persoonlijk :j

En bedankt!

Telpeva

Berichten: 14725
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 18:55

Jahoor dat kan! Ik heb zelf ook een lading stabilo's

xJen

Berichten: 189
Geregistreerd: 18-02-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 19:08

Super, bedankt voor het antwoorden!
Ik zag leuke dingen voorbij komen in het topic :D

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:43

Amanda, ben jij al bij april?? :wow: Ik heb gisteren mijn weekly voor deze en volgende week net af.

Over welke bujo favo is: ik heb nu een MUS en ik ben er eigenlijk heel content mee. Ik heb een organiser geprobeerd, want dacht lekker makkelijk: invoegen en uithalen enzo. Bestelde bij Ali dan inlegvellen. Maar ik merkte dat de lol er toen af ging. Ik kon er minder pagina's in kwijt dan in een notebook en ik wil gewoon een flink boekwerk in mijn handen hebben. Lekker vol en volumineus.

Aantal pagina's maakt mijn geen hol uit. Ik hoef niet per jaar een nieuwe. Ik ga gewoon door tot hij vol is, als is het halverwege juni, dan begin ik met de volgende. Ik ben in mijn huidige bujo begonnen in augustus dit jaar. Ik verloor plotseling mijn baan en wilde met alles een nieuwe start maken. Heb toen een nieuwe MUS gekocht en ben opnieuw begonnen (was in mijn oude net een paar maanden bezig, maar stond teveel in van mijn werk, dat wilde ik niet meer terugzien). En zit nu op 1/3, dus ik kan nog even door.

Wat ik wel fijn vind is afgeronde hoeken, maar dat heeft mijn MUS niet. Of althans, hád mijn MUS niet. Ik heb met een hoekjespons de hoekjes allemaal afgerond. :D

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 10:53

Ja maar jij maakt er meer werk van dan ik :D
Ik heb mijn weekly's altijd een paar maanden verder af. Puur omdat het de enige agenda is die ik gebruik en ik het werken met een maandoverzicht niet fijn vind. Het gevoel alsog ik dubbel werk doe ofzo.
Maar andere pagina's komen er in de loop van de maand bij. Overzicht van gelezen boeken bijvoorbeeld. To do lijstjes. Maar die basis van weekly's heb ik altijd graag op tijd klaar :D

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:03

Ik denk dat ik dat inderdaad ook zo ga doen voor volgend jaar. In de kerstvakantie een voor een aantal maanden een opzet maken, misschien zelfs wel zonder thema. Ik vind nl het tekenen en alles heel leuk per maand, maar net waar ik dan zin in heb. Maar nu nog wel eens dat ik dan ff geen zin/tijd heb en dus nu al maanden mn outlook agenda gebruik..
Als ik dan iig mn weeklies gemaakt heb, kan de agenda kant iig gebruiken en altijd de rest nog eens opzetten.

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-20 13:56

Ik heb al heel lang niet meer een bulletjournal gebruikt, wil er wel graag weer mee beginnen. Weet niet of ik het plannen ga volhouden, maar wil sowieso een hoop erin schrijven. Ik heb helemaal geen zin in het creatieve stuk dus de mijne zal lekker simpel worden. Ik ben wel knetter kritisch qua papier, dus heb besloten om zelf mijn boek te binden met het papier wat ik wil :+.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 10:43

De weekly's tot einde jaar klaar! En een lijstje voor in de vakantie. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ps: ik heb ook een insta-account: @flippo.bujo :D

Telpeva

Berichten: 14725
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 14:46

Neejoh wat creatief!! Super leuk!
Die rock the lockdown vind ik ook erg leuk, ik vrees dat ik die een beetje wil gaan na apen :D