[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:58

Wat een ontzettend leuk idee met die omschrijving er naast, echt reminders voor wat je nog moet doen, en later herinneringen aan wat je hebt gedaan. Die vind ik echt heel leuk bedacht!

Ik ben nog bezig met de mijne, normaal maak ik eigenlijk al een paar jaar gebruik van rapid logging. Dat is een vorm van heel simplistisch dingen neer pennen, een voorbeeldje daarvan is dit (ps, het plaatje is niet mijn eigendom, is een voorbeeld van internet)
https://www.google.com/search?q=rapid+l ... gFYh56bs3M)
Maar ik wil dus weer terug naar een bujo die er leuker uit ziet en ik zit te rommelen met nieuwe ontwerpen van weeklies en monthlies, ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik precies wil gaan gebruiken. Ik zal vanavond wat beeldmateriaal uploaden van wat ik voor ontwerpen klaar heb liggen!

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:16

Oke, fotospam :+ Hier zijn meerdere ontwerpen die ik in de loop van de tijd heb gemaakt die ik nog niet had gepost. Sommige foto's staan op zijn kant, op mijn pc staan ze goed maar op bokt doen ze niet goed uploaden op 1 of andere manier, excuses.

Weekly, met ruimte per dag voor afspraken + een extra kader om per dag een tekening te maken
Afbeelding

Calligrafie oefenraster, gemaakt met een relatief dikke fineliner. Als je een papiertje er bovenop legt dan schijnt het door en dan kan je de lijnen als hulp gebruiken om schuin te schrijven
Afbeelding

Een ander type weekly, per dag een verticaal kader met van boven naar beneden ruimtes voor: weekdag datum enz., Ruimte voor afspraken, top 3 goals voor die dag, mood tracker met memo ruimte (rondjes bieden plek om een smiley er in te tekenen of voor kleurcodes) en onderaan een to do lijst.
Afbeelding

Dit ontwerp zat al langer in mijn hoofd maar is te ingewikkeld voor mijn papier met 5mm dots dus deze heb ik digitaal gemaakt en geprint (mocht er vraag zijn naar het bestand, roep maar). Dit is een project tracker voor 3 weken, met plek voor notities, de rondjes zijn moodtrackers, met eronder ruimte om op te schrijven hoeveel tijd besteed is aan het project. Ik gebruik hem zelf om het tekenen weer op te pakken, de uren hou ik bij en bij x aantal uren mag ik van mijzelf iets leuks uitzoeken in de winkel om voor die hobby te gebruiken (nieuwe pen, nieuwe tube verf, bla)
Afbeelding

Mijn eerste poging tot ontwerpen van 'iets' op mijn nieuwe 3mm grid papier, ik weet eigenlijk ook niet wat het is :') maar het zijn 21 vakken (3 weken). Hij zou dienst kunnen doen als goal pagina, maar ik schat de kans groter dat hij ongebruikt ten onder zal gaan. Het was echter best leuk om te maken, het 3mm washitape van aliexpress past precies in de grid
Afbeelding

En als laatste, een goal/achievement lijst voor een spelletje.
Afbeelding

xSagan
Berichten: 664
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:36

Die vind ik echt super leuk! <3 *\o/*

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:39

Wat een leuke pagina's Telpeva!

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 00:46

Bedankt allebei!
Hebben jullie nog wat leuks gemaakt de laatste tijd?

Tilmar

Berichten: 3315
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 07:48

Telpeva schreef:
Bedankt allebei!
Hebben jullie nog wat leuks gemaakt de laatste tijd?


Ik wil een digitaal journaal gaan maken, ik heb deze besteld
https://remarkable.com
Maar hij komt pas in september, ben ideeën aan het opdoen en over een indeling aan het nadenken.
Je kan templates maken, die kan je dan kiezen als je een pagina toevoegd. Maar ik wil ook pagina's met de hand maken.
Is dus wel zwart wit.

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 09:44

Ziet er leuk uit dat ding, lekker dun ook! Veel plezier er mee :D

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:08

Ik wil ook weer met een bujo beginnen. Ik had een Leuchtturm1917 en die beviel mij wel goed. Wat vinden jullie aanraders? Of moet ik het toch bij de Leuchtturm houden?

Meliaforever

Berichten: 12036
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:33

Ik heb een Nuuna en die bevalt goed.

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 18:49

Ik ben opnieuw begonnen in m’n ‘oude’ BJ. Was ooit fanatiek aan de slag gegaan, maar heb de gebruikte pagina’s eruit gehaald (waren er 5 :') ) en ben opnieuw begonnen.
Inmiddels heb ik de eerste pagina klaar en nu weet ik ook weer waarom ik het ooit aan de kant heb gegooid.... _O-

Afbeelding

Morgen weer verder..

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:57

Leuk hoor!

Ik hou hem heel trouw bij, maar maak er niet altijd een mooi kunstwerk van. Toevallig wel van de week weer even zitten kleuren. Pagina is verder nog leeg, maar daar komen mijn daily's langs
Afbeelding

Doedatje
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-06-15
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 17:06

Een soort collage pagina met dingen die ik in de zomervakantie graag wil doen.

Afbeelding

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 14:55

Mooie tekeningen!!!
Dat kan ik nog steeds niet vrees ik :')
En ik zou ook veel te hard achter raken met tekeningen :=

Ik heb eindelijk een simpele weekplanning gevonden die snel gemaakt is en toch leuk!!
Gisteren heb ik tot halverwege september afgewerkt.
Elke maand heeft nu ook zijn eigen 'welcome blad' en de bedoeling is om die terug te gebruiken volgend jaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik kreeg ook de vraag vanwaar mijn Bujo kwam maar op de gsm ging dat niet met de links.
Dit is mijn Bujo
https://www.ava.be/nl/bullet-journal-19 ... lour=81384

en de losse blaadjes.
https://www.ava.be/nl/bullet-paginas-wi ... lour=81431

Je kan ook blaadjes zonder stippen krijgen en je kan ook een planning kopen om erin te steken maar die heb ik niet :)

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 18:41

Mooi!

Ik heb laatst de pagina van Telpeva geprint met de lichte bullits met kleine afstanden. Heb er 1 pagina bijgemaakt en zo dubbelzijdig geprint. Helaas was het printpapier te dun, maar heb nu 160gr printpapier gekocht. Dat wordt vast beter. Onwijs handig! Op formaat snijden, gaatjes maken en klaar :D

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 12:56

Ik ben de laatste tijd lekker aan het stempelen en kleuren in mijn bujo, verder is hij nog altijd vooral praktisch

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 08:48

Kan ik iemand hier blij maken met tekenpatroontjes, stuk of 38 washi tapes, stickers en Koi brush pennen (12 kleuren)? Ik gebruik deze niet en ik wil graag een setje Tombows aanschaffen. Voor een leuk prijsje over te nemen :)

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 19:30

sharoontje schreef:
Kan ik iemand hier blij maken met tekenpatroontjes, stuk of 38 washi tapes, stickers en Koi brush pennen (12 kleuren)? Ik gebruik deze niet en ik wil graag een setje Tombows aanschaffen. Voor een leuk prijsje over te nemen :)


Ik heb alleen de Koi brush pennen nog over.

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 22:38

Even een schopje :j Aangezien ik in quarantaine zit, heb ik tijd om wat te knutselen.
Mijn plekje de afgelopen dagen:


Afbeelding

Heb de stempelset van CreaChick gekocht, alleen geen inkt dus doe het even met stift. Lijkt het wel heel strak door!
Simpele opzet gemaakt voor september nog, heb vakantie gehad dus nog maar 2 weken agenda te gaan. Hebben jullie nog leuke pagina's om te delen? :)


Afbeelding

xSagan
Berichten: 664
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 13:06

Hoe vind je het boekje? Heb hem hier ook al liggen van Creachick inclusief de stikkers die afgelopen week zij uitgekomen. Eerst mijn Archer & olive even vol maken.:)

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:23

Dat ziet er leuk uit dat van Creachick! Werkt het fijn?

Ik ben zelf de laatste tijd bezig geweest met verzinnen en perfectioneren van een nieuwe weekly layout voor papier met dots op 3mm afstand. Het is een wat rijdrovend ontwerp om steeds te maken maar ik gebruik hem nu inmiddels 3 weken en ik ben er toch blij mee, het ziet er imo leuk uit en hij is praktisch dus ik denk dat ik hem er voorlopig toch in hou. Foto's zal ik straks maken!

Maartje_M

Berichten: 9368
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 13:48

Mooie stempels inderdaad!

Ik werk niet met week layouts dus dat gaat me hier veel te veel tijd kosten :')

xSagan
Berichten: 664
Geregistreerd: 27-08-15

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 17:57

Had er laatst 1 gevonden die mij 10 min werk kostte. Meeste werk was uittellen, maar als je eenmaal 1 lijn had, kon je die zo over trekken. XD

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:35

Het duurde even, maar ik had foto's beloofd :+

Zo zien mijn huidige weeklies er uit, op papier met dots op 3mm afstand:
Leeg
Afbeelding
Ingevuld
Afbeelding
Ze zijn niet helemaal hetzelfde omdat ik af en toe dingen aanpas omdat ik het op een andere manier handiger vind. Maar het komt op het volgende neer: links de grote to do list, bovenin verticale dagindeling met kleurcodes. In de extra vakjes daaronder plemp ik dingen neer zoals de legenda voor de kleurcodes, en lijstjes die niet tot de grote to do lijst horen. Helemaal onderin in de kleinste vakjes hou ik uren bij waarin ik aan een project werk.
Zoals jullie kunnen zien heb ik deze week niet buiten huis gewerkt :+ ziek thuis ivm coronaklachten. Dus ik heb meteen voor de komende weken alvast weeklies gemaak haha.

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:20

Vandaag de Zebra Mildliners binnengekregen die ik spotgoedkoop via Amazon NL had besteld (12 voor 5,81 plus 3 euro verzendkosten). Dat bleken 'Milkliners' te zijn.... Ik vind de kleuren teveel op elkaar lijken en dus geen goed palet, 3 kleuren zijn neon ipv pastel en een aantal kleuren zijn nogal muddy....

Vandaag ontdekte ik dat het assortiment van Stabilo Boss Pastels van 6 kleuren naar 10 kleuren is uitgebreid. Nieuw zijn indigo/babyblauw, zacht koraalrood, limoen en kersenbloesemroze. Koraalrood en de limoen vond ik niet mooi. Kersenbloesem en indigo wel, dus die heb ik gekocht.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 28-09-20 17:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Telpeva

Berichten: 14720
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [Info] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:32

Milkliners dat zijn de chinese neppers, wat een tegenvaller zeg!