Simlock-vrij, hoe weet je dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Simlock-vrij, hoe weet je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 18:35

Ik wil graag een abbonement nemen.
Maar met een sim-only abbonement ben je voordeliger uit.
Maar hoe weet je nou of een telefoon simlock-vrij is.
Ik heb een samsung x640, die het best nog een jaartje zou trekken.
Is er iemand die hier verstand van heeft?

Blend
Berichten: 278
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Simlock-vrij, hoe weet je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:54

Of je aan je telefoon zelf kan zien of hij simlock-vrij is weet ik niet. Maar ik heb het eens getest met de telefoon van mijn schoonmoeder met mijn eigen sim kaart. Zij had Hi en ik Telfort. Ze had haar telefoon in een combi gekocht ooit en mijn kaartje deed het niet in haar telefoon. Het is al lang geleden maar ik weet dat we toen een fout kregen wat er op wees dat haar foon niet simlock- vrij was.
Dus misschien eens testen met een kaartje van iemand anders? Het is al lang geleden maar lijkt mij dat het nog wel werkt.
Succes!

p.s mocht hij niet simlock vrij zijn, op bijna elke markt kan je je telefoon alsnog voor 10 of soms wel 5 euro laten maken.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Re: Simlock-vrij, hoe weet je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 00:15

Ja ik zag ook pakketen op internet om het zelf te doen.
Ik zal dat morgen eens proberen. Dankje!

Blend
Berichten: 278
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Simlock-vrij, hoe weet je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 00:18

Graag gedaan! Maarre wat bedoel jij met pakketten? Nou maak je mij weer nieuwsgierig Tong uitsteken

Dorus

Berichten: 13221
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Simlock-vrij, hoe weet je dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 14:52

Er zijn inderdaad websites die je codes geven om je telefoon simlockvrij te maken, dat werkt alleen niet voor alle telefoons. Je kan ook met je telefoon naar een telefoonwinkeltje gaan en vragen of ze hem daar simlockvrij kunnen maken. Meestal betaal je daar iets van 10 of 15 euro voor dus dat is ook wel de moeite waard.

De telefoon die jij hebt, komt die uit een pre-paid pakket? Zo ja hoe lang heb je dit pre-paid pakket al? Als je deze al langer dan een jaar hebt is de aanbieder verplicht jou kosteloos de code toe te sturen om jou telefoon sim-lock vrij te maken. Heb je de telefoon minder dan een jaar dan kan het bedrag dat je aan hun moet betalen nogal eens hard oplopen, ik heb wel eens bedragen van 150 euro gehoord. Maar dan heb je hem wel legaal sim-lock vrij en als je het via een website of een winkeltje doet niet.