Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friendly
Berichten: 8401
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 16:26

Mede bokkers,

Ten eerste loopt de computer heel vaak vast. Met een beetje geluk kan ik nog 1 dingetje doen bijv. internet. Ik krijg veel spyware meldingen maar er zullen vast ook wel veel virussen op zitten. Nu ben ik dus op zoek naar een goed en gratis spyware/virus verwijder programma want de computer is ook heel erg sloom.

Nu zit op de computer een virusprogramma McAffee maar dat is geen goede, dat is nu al 2x gebleken maar blijkbaar zien de rest die deze computer gebruiken er de ernst niet van in. Ja, het is irritant dat ie vastloopt en sloom is maar verder denken ze niet Boos! .

Dus wie weet (het liefst met link) een goede, gratis te downloaden virus/spyware verwijder programma? Er zijn er zoveel op het internet te vinden maar die zijn niet allemaal even goed daarop stel ik jullie hulp erg op prijs.

Alvast bedankt!
Groetjes, Friendly

friendly
Berichten: 8401
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 17:28

Als er nog meer vragen zijn omdat de uitleg niet duidelijk genoeg is kan je ze ook stellen. Ik wil zsm een programma op de pc dat m een stuk sneller maakt en het aantal virussen/spyware flink reduceerd!! Please help.. Huilen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:34

een gratis virusscanner die ik gebruik en erg bevalt is aVira: http://www.free-av.com/
Erg gevoelige scanner en update zichzelf iedere dag.

BillyJean

Berichten: 652
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 22:40

AVG Free edition is een goede gratis virusscanner en om de spyware weg te halen gebruik ik Ad-aware, ook gratis. Even googlen en je hebt zo de downloads.

friendly
Berichten: 8401
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 16:16

Ja ik heb via google ook al geprobeerd en daar vind je er zeker heeeel veel maar ze zullen heus niet allemaal even goed zijn en ik wil toch een goede hebben, daarom open ik maar een topic omdat ik denk dat jullie het vast wel zullen weten Knipoog

@Cayenne: Ik zal hem eens downloaden want wat jij verteld klinkt wel erg fijn in de oren!! Bedankt!

@BillyJean: Die had ik gister ook al even gedownload maar voordat ik de virussen en spyware kon verwijderen die hij had gescand moest ik het eerst kopen. Ik kon wel scannen ermee maar daar bleef het bij.. Dus ga ik dat programma dat Cayenne aangaf maar eens even proberen, toch bedankt voor de moeite!

BillyJean

Berichten: 652
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:54

friendly schreef:
@BillyJean: Die had ik gister ook al even gedownload maar voordat ik de virussen en spyware kon verwijderen die hij had gescand moest ik het eerst kopen. Ik kon wel scannen ermee maar daar bleef het bij..

Dan heb je niet de Free versies gedownload want die zijn gratis. Je moet ze heel goed zoeken op de downloadpagina's maar ze staan er echt!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 17:32


friendly
Berichten: 8401
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 12:49

BillyJean schreef:
friendly schreef:
@BillyJean: Die had ik gister ook al even gedownload maar voordat ik de virussen en spyware kon verwijderen die hij had gescand moest ik het eerst kopen. Ik kon wel scannen ermee maar daar bleef het bij..

Dan heb je niet de Free versies gedownload want die zijn gratis. Je moet ze heel goed zoeken op de downloadpagina's maar ze staan er echt!


Dan zal ik nog een keer eens goed zoeken Knipoog

@Cayenne: Klopt het dat de computer een geluid maakt en dan een scherm opent met de melding van het betreffende virus? Ik klik dan op delete maar even later verschijnt hij weer, dezelfde naam dus hetzelfde virus? Wat doe ik verkeerd of wat moet ik doen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:52

ja dat klopt Ja Dan zet hij hem automatisch in quarantaine en moet je hem gewoon door laten scannen. In iedere partitie of file dat hij iets tegen komt geeft ie dat aan, vandaar dat hij het weer aangeeft wanneer ie het weer aan geeft Haha!

Nadat je de scan hebt afgerond moet je dan nog een keertje scannen Ja Dan zul je zien dat je geen virusmelding meer krijgt Ja

friendly
Berichten: 8401
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 12:58

Hoe begin je die scan dan? Want als ik de pc opstarte verschijnt dat logo even in beeld en even later krijgt ik een melding van een virus. Is hij dan aan het scannen? Dus.. Doet ie dat automatisch of moet je er nog iets voor doen en ''scan'' ik verkeerd?

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:43

volgens mij kun je beter gewoon windows opnieuw installeren.
Ik heb al zoveel van die gratis 'verwijder'programmas geprobeerd, maar heb alleen maar het idee gehad dat er meer bijkwam.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 13:46

rechtonder op het parapluutje drukken, dan verschijnt het menu.
Dan bij "Last update" even kijken of het programma de laatste updates heeft. Zo niet dan moet je even op "Start Update" drukken.
De eerste keer updaten kan even duren omdat je toegang maakt naar de server.
Daarna op het tabblad Scanner op het vergrootglas drukken, en dan gaat ie scannen Ja

Dat is alles Haha!

@Stoeptegel, dat is waar, maar mijn vader heeft al jaren een ITbedrijf en raad dit programma ook sterk aan. Zelf gebruik ik het al jaren en het is een hele goede scanner, erg acuraat ook Lachen

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:01

ja ok, ik heb helemaal niks van beveiliging op mn laptop staan, en heb ook nooit virussen e.d.
Heb via een kameraad eens kaspery blabla nogwat erop gehad, maar dat soort programmas vreten snelheid van je pc. Die kan ik wel ergens anders voor gebruiken Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:01

Oei, dan ben ik benieuwd hoe schoon jouw PC is Haha!
Tenzij je Linux draait Schijnheilig

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 14:21

nouja, hij mag hier en daar wel eens afgestoft worden Haha!

friendly
Berichten: 8401
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 15:12

Dank je wel voor de uitleg Cayenne! Ik zit nu niet thuis maar zodra ik achter de computer thuis kan zal ik het meteen even doen. Soms loopt mn pc vast (vaak eigenlijk) maar (misschien voorbarig) sinds dat programma van jou erop staat minder en lijkt voor mn gevoel ook wat sneller. Nu dan, ik hoop dat dit alleen maar beter en beter gaat worden en als ik jouw woorden moet geloven gebeurt dat dan ook zeer zeker! We zullen zien..

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:26

Helemaal geen virusbescherming is niet erg slim. Geen firewall en anti-spyware bescherming is nog tot daar aan toe, maar geen anti-virussoftware gaat je toch een keer de das om doen Knipoog.

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:41

ik heb ook gehoord dat firefox al een heleboel popups en spyware tegenhoud. Dus die gebruik ik nu ook. Moet zeggen dat ik sinds ik deze laptop heb (halfjaar toch alweer) nog geen popups of spyware ofzo ben tegengekomen.
Firewall staat ook uit, anders kan ik niet printen Tong uitsteken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 19:24

Als je wilt dat Firefox popups tegenhoud dan moet je Adblocker installeren, maar dan is het nog minimaal hoor, de mijne houdt lang niet alles tegen en spyware houdt het al helemaal niet tegen Nagelbijten / Gniffelen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:07

Spyware hoef je ook niet altijd te zien, sommige spyware veroorzaakt geen popups maar verzameld alleen informatie op jouw systeem en stuurt dat terug naar het bedrijf of de persoon. Niet altijd te zien dus!

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:29

www.hitmanpro.com
En dan rechts staat al aangegeven dat je het kunt downloaden!
Gratis! Lachen Echt ideaal qua spywareprogramma's.
Het is geen virusscanner! Knipoog Dan zul je toch aan de norton of Symantec of anders moeten.

friendly
Berichten: 8401
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 18:29

Norton werkt bij ons niet. Ik weet niet waarom maar tot kregen we altijd virussen. Tot het moment dat er weer nieuwe versies uitwaren en ook nieuwe virussen in de wereld die onze norton niet herkende, ja dan krijg je virussen he! Hij is nu met Avira wel een stukje bij beetje sneller aan het worden.. Had me ouders alleen nog niet verteld van Avira dus die vroegen zich nu af waarom hij af en toe dat rare geluidje produceerd Tong uitsteken

BillyJean

Berichten: 652
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord Holland

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 10:54

Over Hitmanpro, mijn hele computer liep er op vast, het houdt alles maar dan ook alles tegen, kon zelfs geen bericht meer plaatsen.
Het is er ook heel erg moeilijk af te krijgen, daar heb ik een prof voor moeten laten komen en die zei dat ik dat programma er nooit meer op mag doen.
Nu dus op zijn aanraden gratis AVG virusscanner en gratis Ad-aware voor de spyware.
PC draait er al meerdere jaren prima op en het is al een oudje (8 jaar)

friendly
Berichten: 8401
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 14:08

Die van ons is iets van 5 jaar ofzo.. Ongeveer hoor. Hitmanpro had ik er al niet opgezet omdat ik door Cayenna's verhaal overtuigd was van Avira, dit bleek juist te zijn.. Hij werkt nu nog niet optimaal wnat de scan heb ik nog nooit tot 100% kunnen krijgen (scannen duurt lang) maar hij loopt niet meer vast.. Ik durf alleen het nog niet aan om via startlijsten.nl me starttijden volgende week te downloaden.. Moet maar via school ofzo dan.. Maar het werkt dus wel erruuuug goed!!

@BillyJean: Je hebt me nu dus in ieder geval wel overtuigd om nooit maar dan ook nooit hitmanpro aan te schaffen. Zeker niet omdat als de pc stuk is ik de gebeten hond zal zijn (dat ben ik altijd hier in huis Boos! ).

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110811
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Gezocht: Spyware/Virus verwijderprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 14:16

Klopt, de eerste scan kan nogal lang duren omdat je pc waarschijnlijk flink besmet is met spyware of een virus. Daarom zou ik als ik jou was scannen wanneer je je pc even niet hoeft te gebruiken. Het ligt er ook aan hoeveel je op je pc hebt staan. Daarna is hij wel weer goed schoon. Dat hij voordat je ging scannen al aangaf dat je spyware/trojans had is een goed teken, want dan heeft hij het probleem al herkend en ben je er nu waarschijnlijk compleet vanaf wanneer je de scan 100% gedaan hebt Lachen

Na de eerste scan zou ik nog een keer scannen, dan zul je zien dat hij alweer een stuk sneller is Ja Is je versie up to date? Voor de rest zal hij iedere dag op een vast tijdstip steeds zelf updaten Ja Het piep-piep geluidje maakt hij alleen wanneer hij iets vind dat een virus/trojan/spyware zou kunnen zijn Lachen