Hoe betrouwbaar zijn de reistijden van Tom Tom?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Hoe betrouwbaar zijn de reistijden van Tom Tom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 10:24

In Nederland klopt de aangegeven reistijd meestal wel.

Maar afgelopen zomer hadden we hem mee naar Tsjechie. Hij stuurde ons overal over binnendoorwegen waar je niet harder kon rijden dan 60 km per uur of nog minder. Het klopte wel overal hoor. We kwamen steeds op de goede plek uit.

Maar ik krijg zo de indruk dat Tom Tom gewoon overal een gemiddelde snelheid neemt van bijv. 100 km per uur. Stel nou dat je in de bergen rijdt, wel over een autobaan, maar toch met allemaal haarspeldbochten.
Wat doet Tom Tom dan? Telt hij nog steeds een gemiddelde snelheid van 100 km per uur of past hij zich aan op het gebied?

Susanne_

Berichten: 2431
Geregistreerd: 30-01-06
Woonplaats: Op een bewoond eiland / op een berg in oostenrijk

Re: Hoe betrouwbaar zijn de reistijden van Tom Tom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 10:28

ik weet iig dat hij rekening houd met stoplichten.... met haarspelden, hmmm... kan me niks meer herinneren daarover, wel viel me op dat de Fransen in Frankrijk harder rijdt dan een tourist meestal(zijn kennen de weg ed.) daardoor klopte de tijd bij ons niet altijd helemaal
maar nadat we na 6 weken werken op dezelfde plek waren klopte hij wel Verward Vast omdat wij harder reden daarna Tong uitsteken

Sirus

Berichten: 742
Geregistreerd: 02-08-05
Woonplaats: Daar waar ik woon...

Re: Hoe betrouwbaar zijn de reistijden van Tom Tom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 10:33

Volgens mij is het zo:
Tomtom neemt de max. toegestane snelheid op die weg van de route en rekent met je eigen snelheid. Hij blijft de eindtijd dus steeds corrigeren als je je niet aan de max. toegestane snelheid houdt.

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: Hoe betrouwbaar zijn de reistijden van Tom Tom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 10:59

Hij berekend gewoon steeds het punt waar je bent tot de eindbestemming met de max toegestane snelheid. Rij je harder, gaat de tijd naar beneden, rij je langzamer dan gaat de tijd omhoog. Het klopt altijd precies.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Hoe betrouwbaar zijn de reistijden van Tom Tom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 11:30

Ja, dat klopt. Hij stelt de tijd onderweg bij. Maar als je van tevoren een route in het buitentland wilt bepalen (bijv omdat je wilt weten tot hoe ver je op een dag kunt rijden) dan gaat het volgens mij mis.
2 jaar geleden in Amerika was er bijv. een stukje op de kaart dat maar weinig kilometers was. We hadden geschat dat het 2 uur rijden zou zijn. Achteraf waren het 8 uur rijden. Allemaal bergen.... En ipv 's middags te arriveren bij het hotel werd het dus middernacht.

Dus vandaar mijn vraag........... Knipoog

JustNanno

Berichten: 2369
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Hengelo

Re: Hoe betrouwbaar zijn de reistijden van Tom Tom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:40

Oh....dat is wel heel raar! Heb geen ervaring met het gebruik van de TomTom in het buitenland...