Multimedia diensten laten blockeren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Multimedia diensten laten blockeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 12:33

Ik ben sinds kort van abonnement overgeschakeld bij Mobistar bij aankoop van een andere gsm. Nu krijg ik me daar al twee keer een torenhoge factuur waarvan ik denk 'waar komt dat in godsnaam vandaag?'. Nu is dat een detailrekening en staat er bij Multimedia diensten '11 speciale SMS, WAP & MSS', wat me dus zo'n 20 euro kost en daar zeker NIET om gevraagd heb, ik heb zo'n dingen zoals bv. muziekjes of iets ook helemaal niet gedownload en ik wil er vanaf alleen weet ik helemaal niet hoe! Kan ik zo'n "dienst" laten blockeren? Dan bedoel ik diegene die me telkens zo'n bericht stuurt met een titel van een nummer en ik vervolgens weg toets omdat ik het niet moet hebben, ik maak dus geen verbinding en ontvang het nummer ook niet maar kan er wel voor betalen. Het is zoiets dat me dus automatisch elke week wat nummers doorstuurt, die op dat moment populair zijn, heb er geen "afzendnummer" of niks van.

Iemand een idee? Sigaar
Kan zijn dat het hier trouwens niet goed staat, wist niet waar ik het moest plaatsen. Vork

Faelivrin

Berichten: 15454
Geregistreerd: 03-02-04
Woonplaats: Rijnsburg

Re: Multimedia diensten laten blockeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 12:53

Even via google de dienst opzoeken, even een mail erheen sturen dat je je wilt afmelden voor het abonnement. Lachen
Sommige abboneren je gewoon automatisch, leven in een rare wereld haha.
Soms krijg je op zo'n site ook wel te zien waar je dan heen moet smsen (meestal 4 cijfers) en in de tekst moet dan meestal 'stop' staan.

Tenminste, ik neem aan dat je bedoelt dat je ongevraagt van die info-smsjes krijgt?

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Multimedia diensten laten blockeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 12:57

Ik krijg ongevraagd van die berichten waarvoor ik een wapverbinding moet maken om zo'n muziekje dan te downloaden en dat heb ik absoluut niet nodig. Het probleem is wel dat ik helemaal niet weet van wie/wat het komt omdat ik altijd op een toets duw waardoor het bericht verdwijnt en ik dus niets download, heb geen nummer of naam en de mobistarwebsite werkt ook niet mee, geraak niet ingelogd. Frusty Heb het zo stilaan wel gehad met mobistar.

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Multimedia diensten laten blockeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 12:59

Ik wil dus graag al wat ik ontvang via dat multimedia-gedoe laten blockeren maar weet niet of dat mogelijk is?

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re: Multimedia diensten laten blockeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 16:58

Probleem opgelost, kan slotje op.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Multimedia diensten laten blockeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:56

Slotje is volgens mij niet nodig. Dat wordt enkel gedaan als het in strijd met de regels is of uit de hand loopt. Dit topic valt vanzelf wel naar beneden, of er zijn misschien andere bokkers die hetzelfde willen hebben meegemaakt en het even willen melden Lachen .