Irritante pop-ups..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 15:50

Ik heb sinds een week steeds meer last van pup-up schermpjes. Variërend van ringtones, leningen, relatiebureau's, huisdierrommel etc etc. Vaak net een soortgelijk onderwerp als in de google-ad bovenaan staan, hoewel dat toeval kan zijn.

Ik heb mijn historie, koekjes en bestanden (ook offline) al verwijderd, ik heb een virusscan gedraaid, ik heb laten checken op spyware - was nog niet gemakkelijk omdat ie op een bepaald punt vaak vast sloeg Blond -, ik heb dingetjes die ik in de afgelopen week geïnstalleerd heb verwijderd...

Oftewel: Help! Wat kan ik nog doen...? Nagelbijten / Gniffelen

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 15:52

Heb jij geen pop-up blocker?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 15:52

Jawel Clown
Pop-ups van Bokt dat ik een pb heb houdt ie braaf tegen, maar om de één of andere reden omzeilen die schermpjes 't... Het zijn echt internetschermpjes + adressen.

*edit: ik bedenk me net dat ik van een aantal bepaalde iemanden ongetwijfeld te horen ga krijgen dat ik IE moet dumpen... Clown

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 15:54

Hmm.. raar... sorry dan kan ik je niet verder helpen

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 16:11

Het eerste wat je moet doen is een scan doen met Ewido > linkerzijde kan het online.
Zou je hetgeen gevonden is hier kunnen neerzetten, aan de hand daarvan weet ik de verdere stappen.

( juist het vastlopen daarop zegt al genoeg )

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 20:36

Hij vind helemaal niks Nagelbijten / Gniffelen

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:50

Krijg je die popups dan alleen als je op Internet zit ?
Ook op site's waar het niet hoort te verschijnen > komt het hier dan ook http://www.nu.nl ??
Heb je een site waar het dan wel gebeurde ( linkje )

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 22:52

Alleen als ik op internet zit ja. En tijdens het weghalen van die spyware springt een schermpje (blanco, alsof het vastgelopen is) open. Ik heb het op Bokt, op de Telegraaf, op Funnygames, eigenlijk overal. Willekeurig ook... Als ik ergens op klik, of de site die ik bezoek afsluit, maakt niet uit.

Zal eens in de gaten houden wanneer ie wat doet.

Shadow0

Berichten: 43512
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 22:54

Zijn het pop-ups van ilead.track.it?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 22:55

Nope. Van ringtonen, makelaars, Ebay, huisdieren, noem het maar op. Gewoon echt bestaande sites... Tenzij je iets anders bedoeld?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 23:06

Okay, hele avond rustig geweest, nu heb ik d'r weer 2. Gewoon op Bokt zelf. Ik klikte vanuit het hoofdscherm UK aan en kreeg een pop-up van BNS1/Jamba (http://www.bns1.net/Bns/zone/Jamba_Netherlands.htm). Na een paar topics klikte ik mijn eigen berichten aan en kreeg ik het 'blanco' schermpje:
Afbeelding

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 00:42

Heb jij Windows XP en ook SP2 ?
Nu is het even moeilijk om te bepalen wanneer en waarom je die dan ook op Bokt krijgt.
Mogelijkheid is dat er meerdere schermen openstaan, of dat je net andere site's hebt afgesloten en die popups nog ergens hangen en tevoorschijn komen als je op Bokt verder gaat.
Begrijp ook niet je zin
Citaat:
Alleen als ik op internet zit ja. En tijdens het weghalen van die spyware springt een schermpje (blanco, alsof het vastgelopen is) open.


Hoe haal je dat dan weg, als je op Internet zit ?
Normaal sluit je namelijk de browser af, en doe je een spywarescan met Spybot en /of Adaware ( deze heeft namelijk op dat moment even het gehele geheugen nodig en wil geen geopende vensters.
Klikken op een scherm verwijderd geen spyware, er bestaat ook spyware welke constant geactiveerd wordt in je register of door openen van software.

Welke virusscanner heb je ?
Welke Firewall zit er op de computer ?
Je startpagina veranderd niet ?
Lijkt me handig om een hijacklog te plaatsen, eens kijken waar het vandaan komt.
Mag je dan even bij Miekie neerzetten als je wilt, beschrijving staat daar ook.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 13:21

Ik heb XP zonder SP2 geloof ik.
Ik heb niet meerdere schermen openstaan, gewoon 1 scherm. Ook niet net iets afgesloten toen ik die van gisteren kreeg.

Ik haal spyware niet weg als ik op internet zit, ik sluit alles af. Maar tijdens de scan springen er internetschermpjes open (die meteen weer weggaan), tot ik bij 't blanco schermpje kom van de print-screen hierboven. Dat scherm blijft open staan.

Ik heb momenteel NOD32 virusscan (tijdelijk). Ik moet zeggen dat ie nu ineens wel vanalles vind. Firewall weet ik niet, dat is vriendlief zijn gebied. We hebben er in elk geval wel één.
Startpagina blijft gelijk.

Ik ga in elk geval die virusscanner nog een keer aanzetten, het valt me mee dat ie nu continu melding maakt nl... En anders zal ik eens naar die hijacklog kijken!

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:09

Sylvia schreef:
Ik heb XP zonder SP2 geloof ik.
Ik heb niet meerdere schermen openstaan, gewoon 1 scherm. Ook niet net iets afgesloten toen ik die van gisteren kreeg.


Dan heb je dus ook niet de popupblokker van Windows met de goede opties

Citaat:
Ik haal spyware niet weg als ik op internet zit, ik sluit alles af. Maar tijdens de scan springen er internetschermpjes open (die meteen weer weggaan), tot ik bij 't blanco schermpje kom van de print-screen hierboven. Dat scherm blijft open staan.


Die vertrouw ik dus niet, zeker als je die krijgt bij Bokt

Citaat:
Ik heb momenteel NOD32 virusscan (tijdelijk). Ik moet zeggen dat ie nu ineens wel vanalles vind. Firewall weet ik niet, dat is vriendlief zijn gebied. We hebben er in elk geval wel één.
Startpagina blijft gelijk.


Beste virusscanner om te gebruiken, doe wel een complete diepe scan.
Kun je doorgeven wat die dan heeft gevonden ?
Firewall hoop ik niet dat je die van Windows XP gebruikt, die geeft jou niet die beveiliging die je nodig hebt.
Zet er dan de Freeware Zonealarm op, dan krijg je tenminste wel een venster met verkeer wat naar buiten wil en van wat er in wil.
Handleiding hoe het werkt
Hier herken je dan aan of iets contact wil maken met jouw computer of naar buiten wil brengen.
Dat kun je dan op deze site terugvinden

Citaat:
Ik ga in elk geval die virusscanner nog een keer aanzetten, het valt me mee dat ie nu continu melding maakt nl... En anders zal ik eens naar die hijacklog kijken!

Denk dat het in jouw geval wel verstandig is, je krijgt een veilige en schone computer terug.
Ook omdat dit soort ongein verwijzingen achterlaat die bij een herstart of aanspreken bepaalde software weer actief worden.

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 00:40

Zie ik dat je de log heb geplaatst en je de Portal besmetting hebt ?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 09:33

Ik heb helemaal niks? Blond

Ik heb nu 2 keer de virusscan gedraaid (overigens ben ik overgestapt naar Kaspersky, ik kon met NOD32 nou niet echt uit de voeten Bloos). Hij vind nu ineens wel veel, in tegenstelling tot de scans etc die ik vorige week draaide. Ik heb de boosdoener ook al ontdekt... Idd een programmaatje dat ik vorige week van internet afgeplukt heb.

Het lijkt nu weg te zijn, ik draai voorlopig die virusscan nog even dagelijks tot ie helemaal niks meer vind...

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:18

Oke, ik zag iemand met hetzelfde verhaal van de vreemde popups op de gekste momenten.
En die had een aardige infectie.

Je weet niet welke software je toevallig had, die volgens jou de boosdoener was ?
Of wat er was gevonden ?

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 11:24

Netpumper Nagelbijten / Gniffelen

Een berg Adware, een paar "Trojan Programs" (neem aan dat dit gewoon de paarden zijn?) en P2P-wormen Nagelbijten / Gniffelen

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 11:55

Citaat:
NetPumper shows banners in the the application window. NetPumper has bundled CyDoor and SaveNow.


Die laat nog wel het nodige achter.
Citaat:
Cydoor wordt door privacybeschermers ook wel spyware genoemd, dit is software die - veelal in het geniep - meegeïnstalleerd wordt bij gratis, via advertentiebanners gesponsorde software. Deze spyware haalt regelmatig nieuwe advertenties op als je aan het internetten bent, maar houdt vaak ook je surfgedrag in de gaten.

De producent van de spyware verzamelt je surf- en persoonlijke gegevens om er statistische analyses op uit voeren, zodat zijn klanten gerichter advertenties aan je kunnen sturen. Bovendien verkopen sommige spyware-makers ook je persoonlijke gegevens aan derden. Naast het feit dat je internetverbinding misbruikt wordt om advertenties binnen te halen, is met name deze inbreuk op de privacy een goede reden om huiverig voor spyware te zijn.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
SaveNow = WhenU
WhenU creates the following files in the subfolder SAVE, which is in the Program files directory:

* SAVE.EXE, SAVE.HTML, README.TXT and SAVEUNINST.EXE

WhenU creates the following entries in the Windows Registry :

* HKEY_LOCAL_MACHINE\ Software\ WhenUSave
* HKEY_CLASSES_ROOT\ WUSN.1


Als je ook maar iets merkt aan traagheid bij Internetten of popup, dan moet je echt een log gaan plaatsen.
Deze krengen komen soms weer terug omdat er iets in het register achterblijft.
Ewido scan wel gedaan ?
Zeker omdat je het ook over Trojans hebt zal er het nodige nog zitten.

lies

Berichten: 9628
Geregistreerd: 09-11-01

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:28


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 12:56

Goh, dat duurde lang Clown

En juno, die scan had ik al gedaan, kwam niks uit.

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:31

Ik gebruik natuurlijk ook Firefox, maar zal het je niet opdringen Clown
Maar daar gaat het in dit geval nu helemaal niet om.
Want je hebt software gedownload > met spyware ( dat staat buiten de browser )
Waar je wel op kan worden gewezen is het verkeerd omgaan met bestanden.
Alle downloads zet je eerst in een map, die laat je scannen door Adaware en Spybot ( liefst ook Ewido )
En je virusscanner alleen die map scannen, daarna kun je het gebruiken/installeren enz.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 16:42

Nou, normaliter ga ik heel goed om met downloads Clown Ik hou in elk geval "per scan" in de gaten wat ik binnen haal. Heb eigenlijk maar heel zelden een virus en spyware valt ook wel mee. Netpumper heb ik in het verleden al eens gehad, zelfde site, geen probleem. Ik had voordat ik Netpumper binnenhaalde net een scan gedaan. En toen het gelazer begon nog een aantal scans en hij vond gewoon niks Blond Daarom plaatste ik dit topic ook, als ie me meteen virussen had gevonden had ik genoeg geweten.

Enfin, het lijkt opgelost. Heb vandaag nog geen pop-ups gehad en mijn pc is nog steeds helemaal clean.

J_V_D

Berichten: 442
Geregistreerd: 06-06-04

Re: Irritante pop-ups..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:54

download ewido maar eens
ewido is een antispyware scanner en hier gratis op te haalen
http://www.ewido.net/en/
instaleer het en update het even.
dan even een ompleete scan laten doen.
deze zal veel reclamen troep op sporen en onschadelijk maken.