PC problemen. Wie heeft een idee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

PC problemen. Wie heeft een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 15:57

Heb het volgende probleem. (ben een leek)

Start de PC vanochtend op en beeldscherm is net zo als anders. PC reageert nergens op. Alleen mijn documenten en mijn computer doen wat ze moeten doen alleen erg langzaam. Dacht aan een virus en heb CCleaner laten lopen en vondt 4 dingen. verwijdert en niks geholpen. Internet kon ik ook niet op. Dan liep de PC vast en muiis en alt-delete-control werkte ook niet meer. Dan via systeem beheer tot twee keer toe de PC een maand terug gezet. Hielp even maar loopt zo weer vast. Dan alle software van internet verwijdert (daar die wel vaker problemen geeft) AOL is dat overigens. Toen opnieuw in de veilige modus geinstalleerd. Toen opnieuw opgestart en kon ik zo inloggen en probleem opgelost. Dacht ik. Toen drukte mijn hond per ongeluk de PC uit en opnieuw opgestart en weer hetzelfde probleem. Toen maar zo gelaten en een half uur later ging hij pas op vanzelf op internet. Dus vreselijk traag. en kan niks tegelijk doen.

Wie kan me vertellen wat ik moet doen? Haha! Heb zelf wel een idee. PC uit het raam gooien Dromen

pubelia

Berichten: 9993
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: PC problemen. Wie heeft een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 15:59

ook al alle andere virussen gecontoleers, op spy ware gecontroleerd? hoe vol zit je harde schijf? heb je al geprobeert te deframenteren ( als ik het goed zeg) zodat alles weer netjes in de kasten zit zo gezegt?

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: PC problemen. Wie heeft een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 16:05

pubelia schreef:
ook al alle andere virussen gecontoleers, op spy ware gecontroleerd? hoe vol zit je harde schijf? heb je al geprobeert te deframenteren ( als ik het goed zeg) zodat alles weer netjes in de kasten zit zo gezegt?



Virussen heb ik na gekeken. Heb in principe een goede virusscanner. Spyware waren er 4 en die zijn verwijdert.
Defragementeren heb ik nog nooit gedaan Bloos PC is een jaar oud
Harde schijf stond wel aardig wat op maar heb ik inmiddels opgeruimd en op CD's gebrand. Dat ging gelukkig. Dus heel veel staat er niet meer op.

TurdusMerula

Berichten: 23909
Geregistreerd: 09-04-05

Re: PC problemen. Wie heeft een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 20:45

Citaat:
Toen drukte mijn hond per ongeluk de PC uit

Clown
Cookies, spy-ware, virussen en alle troep eraf?
Geen twee virusscanners naast elkaar aanstaan?
Geen rare instellingen op je fire wall?
Dan zou ik het echt niet weten;
Laat er iemand naar kijken

Sterkte!

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: PC problemen. Wie heeft een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 22:04

Welke virusscanner heb je ?

Zou je een scan willen doen met Ewido > hier aan de linker kant
Plaats dan even wat er gevonden wordt Knipoog

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: PC problemen. Wie heeft een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-06 22:26

Virussen staan er niet op volgens mij. Dan zou ik toch ook probnlemen moeten hebben met mijn documenten openen enzo? Of maakt dat niet uit? ben echt een leek.

Virusscanner is Nord 32. Verder heb ik zonealarm. Van AOL (internet) hadt ik ook een spyware die ik nooit kon verwijderen en dat ging vandaag wel. Verder heb ik CCleaner erover laten lopen. Heb ook nog hitmanpro maar die doet het niet Verward




Mereldevogel@
Mijn hond heeft daar wel vaker een handje van. heb zo'n stekkerdoos met zo'n lichtknopje. Daar gaat hij wel eens boven op zitten. Eigenlijk past dat niet maar hij maakt het passend. Hij heeft een hekel aan de PC. Krijgt hij geen aandacht Koe

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: PC problemen. Wie heeft een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 23:26

Je hebt NOD 32 = heel goed, maar heeft die al een volledige systeemscan gedaan ?
( want een virusscanner controleert wel je mail e.d, maar een bestandje van jantje of pietje openen kan dus al een reden zijn iets te activeren, terwijl je daar eerst de virusscanner overheen behoorde te halen)
Zonealarm > prima
Ccleaner kan dus iets teveel hebben verwijderd, had je daar de optie van backup > terugzetten voor herstel ?
Hitmanpro ( blij dat die het niet doet ) maar weet je ook waarom die niet werkt ?
Staat die nog wel in Software ? zoja verwijderen en de programma's als Adaware/Spybot/Spywareblaster apart installeren/gebruiken als dat nog niet van toepassing is.

Internet kun je helemaal niet op, maak je nog wel verbinding of krijg je een foutmelding ?
Als je CTRL/ALT/DEL indrukt, staat er dan 'dit programma reageert niet '
Zie je ergens processen heel actief staan %

Ik had graag geweten welke spyware er was gevonden, namelijk of het er eentje is die na een herstart weer actief is of zelfs je systeem/register wijzigt.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: PC problemen. Wie heeft een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 10:50

juno1 schreef:
Je hebt NOD 32 = heel goed, maar heeft die al een volledige systeemscan gedaan ?
( want een virusscanner controleert wel je mail e.d, maar een bestandje van jantje of pietje openen kan dus al een reden zijn iets te activeren, terwijl je daar eerst de virusscanner overheen behoorde te halen)
Hoe doe je zo'n volledige systeemscan?)
Zonealarm > prima
Ccleaner kan dus iets teveel hebben verwijderd, had je daar de optie van backup > terugzetten voor herstel ? nee volgens mij niet
Hitmanpro ( blij dat die het niet doet ) maar weet je ook waarom die niet werkt ? gebruikte deze regelmatig alleen de laatste maanden niet meer daar ik ccleaner gebruikte. Staat wel gewoon in de software. Is hitmanpro niet goed?
Staat die nog wel in Software ? zoja verwijderen en de programma's als Adaware/Spybot/Spywareblaster apart installeren/gebruiken als dat nog niet van toepassing is.

Internet kun je helemaal niet op, maak je nog wel verbinding of krijg je een foutmelding ?
Als je CTRL/ALT/DEL indrukt, staat er dan 'dit programma reageert niet '
Zie je ergens processen heel actief staan % Kon er helemaal niet op. Nu inmiddels na de software van het internet opnieuw te hebben geinstalleerd wel. En als ik er eenmaal op ben gaat het goed. Enigste probleem wat ik nu nog heb is dat het vreselijk lang duurt voordat hij het internet opgaat. En af en toe loopt hij vast en geeft dan met CTRL/ALT/Del inderdaaad aan programma reageert niet. Dit probleem heb ik al een tijdje eigenlijk. Vaak ook nadat ik een PFD bestand open als ik wat zoek met google. Dan kan ik het bekijken en daarna internet afsluiten want dan werkt niks meer.

Ik had graag geweten welke spyware er was gevonden, namelijk of het er eentje is die na een herstart weer actief is of zelfs je systeem/register wijzigt.

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: PC problemen. Wie heeft een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 14:50

Aan de rechterzijde op mijn plaatje zie je het beginscherm van NOD32 en de tekst Start scanner NOD32 ( staat even een zandlopertje op )
Die klik je aan, daarna komt het scherm wat er nu aan de linkerkant op ligt.
Zorg dat je de schijf C:\ ROOD staat aangevinkt ( kun je op klikken om dat te activeren )
Heb je nog een D:\ schijf of E:\ schijf waar bijvoorbeeld andere software of opslag op staat, vink je die ook aan.
Klik dan op Scannen en schrijf op wat die heeft gevonden.

Afbeelding
Nee Hitmanpro als bundel om software van andere personen is niet goed.
Computers crashen en ook krijg je niet te zien wat die verwijderd.
En daar heb je namelijk wel graag zeggenschap over.
Het installeerd ook een trialversie van NOD32, terwijl je al een virusscanner had ( hoop ik ) maar als die na 3 mnd is afgelopen dan zet die niet jouw virusscanner terug aan.
Slechte zaak dus, vandaar verwijder het bij Software en gebruik de programma's als Adaware en Spybot apart van elkaar en installeer eenmalig Spywareblaster ( wekelijks even een controle op Updates doen )
Extra kun je dan Winpatrol installeren, die houdt dan ook in de gaten of iets jouw register wil wijzigen en meldt je dat ook.

Citaat:
geeft dan met CTRL/ALT/Del inderdaaad aan programma reageert niet

En wie staat er dan dat niet wil reageren, schrijf dat even op Knipoog

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: PC problemen. Wie heeft een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-06 15:08

Oké duidelijk . dat gaan we proberen. Ik ga hitmanpro verwijderen.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: PC problemen. Wie heeft een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 23:27

Duurde even daar ik nauwelijks op het internet kon. Pc was steeds weer van slag.

Heb de Nord 32 scan gedaan:

aantal gescande bestanden: 197095
aantal gescande virussen: 0

Notities:
[4] Het bestand kan niet worden geopend. het is in gebruik door een andere applicatie of besturingssysteem.
(Dit kom ik dus regelmatig tegen als ik een map wil verwijderen) Boos!

Verder heb ik doordat ik niet op internet kon. Opnieuw de AOL software nieuw geinstalleerd. Daarna kon ik dus op internet.
Hitmanpro heb ik verwijderd bij software, maar kom ik nog overal tegen Gestoord

Heb ook een defragmentatie gedaan. hadt ik nog niet eerder gedaan. Bloos

Hij doet het nu goed maar ben bang dat ik bij opnieuw opstarten weer opnieuw kan beginnen.

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: PC problemen. Wie heeft een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:56

Citaat:
[4] Het bestand kan niet worden geopend. het is in gebruik door een andere applicatie of besturingssysteem.
(Dit kom ik dus regelmatig tegen als ik een map wil verwijderen) Boos!


Klopt, want die staat in je opstartitems actief te zijn.
Staat die software naast de klok > rechtsklikken en uitschakelen
Daarna via >Start>uitvoeren> typ in dat vak 'msconfig' ( zonder de aanhalingstekens en klik OK
Tabblad Opstarten, daar vind je de programma's terug die je wilt verwijderen.
Als je het vinkje voor dat bewuste programma weghaald > Computer opnieuw opstarten > dan kun je via Software verwijderen en ook de mappen verwijderen in je program Files ( dan leeg je ook de prullenbak gelijk )

Heb je een naam 'wat wil je verwijderen'

Citaat:
Verder heb ik doordat ik niet op internet kon. Opnieuw de AOL software nieuw geinstalleerd. Daarna kon ik dus op internet.
Hitmanpro heb ik verwijderd bij software, maar kom ik nog overal tegen


Alleen mappen kom je tegen ?
Bij software is die weg ?
Gebruik de zoekfunctie om te zoeken naar Hitmanpro

Citaat:
Heb ook een defragmentatie gedaan. hadt ik nog niet eerder gedaan.

Was iets handiger om dat te doen nadat alles was verwijderd, maar de restanten verwijderen zal je wel lukken met bovenstaande.

Citaat:
Hij doet het nu goed maar ben bang dat ik bij opnieuw opstarten weer opnieuw kan beginnen.

Eerst bovenstaande uitvoeren, dan als alles weg is start je opnieuw op en meld je het even.
Is het niet weg, dan doen we een log maken om de restanten die blijven zitten weg te halen.

Citaat:
geeft dan met CTRL/ALT/Del inderdaaad aan programma reageert niet


Mijn vraag was >
Citaat:
En wie staat er dan dat niet wil reageren, schrijf dat even op

Heel belangrijk om dat te weten.

J_V_D

Berichten: 442
Geregistreerd: 06-06-04

Re: PC problemen. Wie heeft een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 00:59

the cleaner is geen antivirus programma ff voor de duidelijkheid.
het is voor het legen van tijdelijke bestanden in je temp folders.
dingen die je zekker eens nodig heb.
ewido antispyware scanner een goede antivirus avast is redelijk,
goed voor een gratis scanner. ook is een goede firewall een nood zaak tegen woordig
ewido vind je hier ook gratis.
http://www.ewido.net/en/

m.v.g jvd

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: PC problemen. Wie heeft een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 11:22

Mijn PC starte razendsnel op vanmorgen en internet was ook geen probleem. Ook nog geen foutmeldingen gehad. Hoppelijk blijft het zo zoniet meld ik me bij jullie

Ontzettend bedankt voor de hulp en Juno1, die foutmelding heb ik niet meer gehad dus kan niet precies zeggen wat er dan staat.

juno1
Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-03-05

Re: PC problemen. Wie heeft een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 14:48

Toppie, hopen dat het opgelost is, anders schop je dit topic weer even omhoog Knipoog