Ipod-Itunes

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Ipod-Itunes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 23:44

Vorige week is m'n pc helemaal in de soep gelopen. Lang verhaal ... maar ik heb nu een nieuwe in ieder geval.
Ik heb nu dus net quicktime en itunes gedownload op m'n nieuwe pc.
Nu wil ik dus straks m'n ipod der op aan gaan sluiten.
Maar ... normaal gesproken staan al je nummers die op je ipod staan, opgeslagen in de bibliotheek van itunes. Die is nu dus helemaal leeg.
M'n ipod staat gewoon nog heel veel muziek op.
Wat gebeurd als ik hem aansluit? Zal hij dan alle muziek gewoon in de bibliotheek downloaden? Of ben ik dan straks al m'n nummers kwijt? Want alles wat je normaal in de bibliotheek doet word daarna automatisch verwerkt naar je ipod.
Ik hoop dat iemand het weet.

Jess_Garr

Berichten: 179
Geregistreerd: 24-12-05
Woonplaats: Langedijk

Re: Ipod-Itunes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:44

Heej
ik denk dat het wel gewoon kan want een vriendin van me kan ook gewoon haar Ipod bijwerken als ze hem bij mij aansluit...
succes
(hahah als nog eigen risico hoor Bloos )

Rosalie

Berichten: 447
Geregistreerd: 15-12-02
Woonplaats: Gouda

Re: Ipod-Itunes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 16:46

Volgens mij gaat dan alles verloren?

Berdien

Berichten: 64587
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Ipod-Itunes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:01

Dat ligt eraan, als je hem op automatisch bijwerken hebt staan ben je alles kwijt. En ja, ik spreek uit ervaring.. helaas wel.
Je zult hem dus op handmatig bijwerken moeten zetten, dan gaat het wel goed. Tenminste, dat is de bedoeling..

Ik stel me niet aansprakelijk voor als het fout gaat! Knipoog

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Ipod-Itunes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:07

Je bent alles kwijt *helaas*.

Ik heb het reeds 1x gehad ik had toen nog ergens een oude bakc-up. Sinds die tijd heb ik standaard een extrene HD staan waar al mijn muziek op staal (20 GB). Op mijn pc staat bijna niets meer aan documenten of muziek geeft teveel problemen.
Daarnaast heb ik nog een back-up systeem.

Ik snap niet waarom mensen niet backuppen?? Ze zitten met tig mensen achter een pc en weten niet wat ze van elkaar doen en prompt zijn ze alles kwijt.

Koop een stick en je heb een kopie kleine moeite (en bedrag) en groot plezier.

heb nog wel wat stick in de aanbieding.

Storm_inc
Berichten: 70
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: België

Re: Ipod-Itunes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 22:47

Als je er zeker van wil zijn dat je nog alles hebt, maak je best even een backup van je ipod. Gewoon even googlen op 'back-up iPod', en dan krijg je meestal wel een aantal gratis programma's. Ik gebruik daarvoor Ephpod (www.ephpod.com). Dit gewoon even downloaden, en via Google naar een manual zoeken, ik weet niet meer precies hoe het werkt.
Hij kopieert alle nummers van je ipod naar een vaste harde schijf. De nummers krijgen wel geen mooie tracknaam mee, vaak bestaan ze uit een nummer en een paar letters, maar als je dan itunes opstart, en deze nummers in je bibliotheek invoegt, heb je wel je hele bibliotheek terug. Het grootste nadeel is, vind ik persoonlijk, dat de nummers dus nogal slordig op je pc staan. Maar als je ze elke keer via Itunes beluistert is dit natuurlijk geen groot probleem.

Je ipod als harde schijf instellen, en op niet automatisch bijwerken kan je achteraf doen, zodat je deze problemen niet nog eens meemaakt.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, als het niet lukt geef je maar een seintje Knipoog

Veel succes!!!

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Ipod-Itunes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 23:25

Dat ga ik dan morgen even proberen. Wie weet helpt het nog.
Het is op zich niet zo heel erg als alles er af gaat. Zijn toch complete cd's, dus ik kan ze zo weer inlezen.
Maar als het kan wil ik die moeite graag besparen.

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Ipod-Itunes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 10:38

Itunes is een flutprogramma. Het is idd zo dat als je Library kwijt is, en je hem dan aansluit dat je je muziek kwijt bent. Bij mij is laatst de laptop (harde schijf) gecrashed. Ik ben dus alles kwijt wat er op dat ding stond. Gelukkig heb ik boven nog een andere pc waar wel een backup op stond.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Re: Ipod-Itunes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 15:48

Scum schreef:
Itunes is een flutprogramma. Het is idd zo dat als je Library kwijt is, en je hem dan aansluit dat je je muziek kwijt bent. Bij mij is laatst de laptop (harde schijf) gecrashed. Ik ben dus alles kwijt wat er op dat ding stond. Gelukkig heb ik boven nog een andere pc waar wel een backup op stond.



haha ligt niet aan Itunes dat ligt aan Apple die dat zo geregeld heeft. Gewoon regelmatig een back-up maken en je hebt geen problemen.

Storm_inc
Berichten: 70
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: België

Re: Ipod-Itunes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:10

Gewoon je schijf niet automatisch syncroniseren met iTunes, en dan heb je dat probleem niet Lachen, dan kan je je ipod zelfs aan eender welke iTunes bibliotheek (ook op andere pc's) aanhangen, en kan je gerust nummers bijvoegen zonder dat jouw eigen bibliotheek van je ipod verdwijnt.

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Ipod-Itunes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-06 23:17

En hoe doe ik dat precies?

Storm_inc
Berichten: 70
Geregistreerd: 15-07-05
Woonplaats: België

Re: Ipod-Itunes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 23:34

Nu is het te laat vrees ik, daarmee dat je best eerst een backupje maakt (of toch niet, als je het geduld hebt om alle cd's opnieuw in te lezen Knipoog ).
Dan sluit je je iPod terug aan (en iTunes opent hierbij gewoonlijk automatisch). In iTunes klik je op 'bewerken', en daarna 'voorkeuren'. Dan opent er een apart kadertje, met een zestal tabbladen in. Klik op het tabbladje iPod, en dan zie je nieuwe tabbladjes: 'muziek', 'podcasts', foto's, 'video's', enz... . Op het tabbladje muziek staat normaal gezien de eerste mogelijkheid aangevinkt 'Alle nummers en afspeellijsten automatisch bewerken'. Dat verander je naar de derde optie: 'Nummers en afspeellijsten handmatig beheren'.

Dit verandert natuurlijk ook wel een beetje in de werkwijze met iTunes. Nu kan je nummers aan de bibliotheek toevoegen die je bijvoorbeeld niet op de iPod wil hebben. Daarvoor moet je alleen die nummer die je wel wil hebben selecteren, en handmatig naar de linkerzijde van iTunes verslepen, naar het icoontje van de iPod.

Veel succes ermee, ik hoop dat je hier iets mee bent Knipoog!

Kimble

Berichten: 5604
Geregistreerd: 28-04-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Ipod-Itunes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 07:58

Thanx!
Ik ga het gewoon even proberen vanavond.
Lukt het niet, dan word het echt de cd's op nieuw inlezen.