Robotstofzuiger

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PSvanLot

Berichten: 10182
Geregistreerd: 12-03-19

Robotstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 09:01

Er zal vast al een topic over zijn…

Maar wat is nu echt een fijne robotstofzuiger?
Heb nu om te proberen de goedkope van de Lidl.
Met als idee: leuk voor op de slaapkamers, ga hem verder toch niet gebruiken… maar t liep toch anders.
https://www.lidl.nl/p/silvercrest-robot ... p100348927

Op zich een prima ding, hij zuigt netjes en met veel kracht. Nadeel, hij rijdt doelloos rond en dat vind ik niet altijd even handig.
In de grote woonkeuken duurt het erg lang voor hij alles gehad heeft, als dat überhaupt al lukt.

Nu zoek ik dus een robotstofzuiger die een plan heeft. Die netjes de gehele ruimte afwerkt, maar die geen 800 euro kost.

Dweilen hoeft niet.

Wie heeft een goede tip?

lochsong
Berichten: 121
Geregistreerd: 03-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 10:27

Ik heb een Neato Botvac en ben er heel tevreden over. Je kan hem nog via Amazon krijgen.
Laatst bijgewerkt door lochsong op 10-05-24 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Berichten: 26664
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Robotstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 10:37

Ik heb de Roomba iRobot I7 (en daarbij de Roomba Braava) en ik vind het een ideaal ding. Breng je huis in kaart en daarna kun je iedere kamer labelen in een app, en is het volledig customizable. Je kunt schema's instellen, of juist kiezen voor handmatig aanzetten, je kunt programma's maken etc. etc. etc. Echt absoluut ideaal.

Floemii
Berichten: 622
Geregistreerd: 13-08-09

Re: Robotstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:09

Hier heel blij met de vii v3 max! Kan zuigen en dweilen, en heeft een ‘plan’

Granoek
Blogger

Berichten: 10486
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:17

Ik heb een Roborock, ze heet Conchita (gekocht rond Sinterklaas en de hulp van Sinterklaas heette Conchita haha).

Ik hou van haar, meer dan van mijn vriend denk ik.
Ze stofzuigt en 'dweilt' (gaat met een natte doek rond) en ik had dit veel eerder moeten doen.
De app is super handig, ik kan kamers selecteren, ik kan een boven- en onderverdieping instellen. Ze doet nu elke dag een rondje. Heb haar nu bijna 2 jaar denk ik? Ook nog geen borstels of filters moeten vervangen. Wel zelf nog regelmatig eens met product dweilen maar dat is prima te doen.

Pluspunt: als ze vast zit krijgt mijn telefoon een melding 'conchita is stuck on a cliff'. Dat vind ik echt prachtig.

Lindsey_99
Berichten: 2521
Geregistreerd: 20-12-14

Re: Robotstofzuiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 12:50

Wij hadden al een Irobot, en hebben die na jaren dienst naar boven verhuisd, en hebben beneden een Neato gekocht. Die heeft een grotere stofbak, maakt een plan van het huis, en is wat beter aan te sturen met de app. De Irobot is wat ouder en kan alleen aan en naar huis met de app. Ik vind het ideaal.