Welk bed met opbergruimte is een aanrader?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Welk bed met opbergruimte is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 16:48

Wij zijn toe aan een nieuw bed! Het liefst een model met zo veel mogelijk opbergruimte. Niet een boxspring met één kleine lade bijvoorbeeld. Daar passen onze spullen niet allemaal in.

We hadden een Ikea Brimnes bed met een ingekort hoofdbord, omdat we nachtkastjes wilden gebruiken.

Afbeelding

Ik vond het ideaal om al het beddengoed, de klamboe, elektrische deken, extra plaids, etc. onder het bed op te kunnen bergen.

We kennen niemand met een bed dat omhoog kan klappen. Is die opbergruimte even toegankelijk als lades? Kan je een opgemaakt bed eenvoudig omhoog zetten of moet je het beddengoed dan eerst afhalen?

Hebben jullie tips of ervaringen?

pmarena

Berichten: 48279
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:50

Waarom nu de Brimnes niet meer, omdat je een groter bed wilt (ruimere matrassen) wellicht....?

Bed dat schuin omhoog klapt vond ik zelf niet fijn of handig, maar wellicht zijn er verschillende systemen.

margreet4

Berichten: 1586
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:52

Wij hebben sinds kort een bed wat je omhoog kan klappen. Ik vindt het ideaal. Het rottige van de lades vond ik dat je de nachtkastjes moest verschuiven om de lades helemaal open te krijgen, vorige woning had niet zoveel ruimte dus halve verbouwing.
Nu dus eentje die je omhoog kan klappen, ideaal!! Alleen wel 2 1persoonsmatrassen en het beddengoed naar de ene kant klappen die niet in 1x omhoog gaat. Echt top
Wij hebben er eentje die van achteren omhoog klapt.

_Lorette_

Berichten: 12114
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-24 16:53

De Brimnes is nog steeds een optie. Ik vind het geen mooi bed, maar hij is wel heel praktisch en opgemaakt zie je er toch niet zoveel van.
Het meest gebruikte spul ging in de lades aan het voeteneind, inderdaad vanwege de nachtkastjes. Was niet heel vervelend voor ons (makkelijk schuiven).

Margreet, kan jullie bed in 2 delen omhoog klappen?

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 16:55

Ik heb een bed wat je omhoog kan klappen, aan beide kanten. Vind het zelf erg handig want zo kan je de gehele ruimte onder je bed gebruiken als opbergruimte. Het bed is redelijk hoog dus in de opbergruimte passen vrij grote spullen. Het bed zelf, wat je dus omhoog klapt, blijft gewoon omhoog staan als je het opklapt, en je hoeft het beddengoed er ook niet af te halen :)

Dit is niet het bed wat ik heb, maar zo'n idee:
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41777
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 17:20

Wij hebben een Brimnes zonder hoofdbord. Nog steeds blij mee, maar idd niet het meest mooie bed, maar wel heel veel opbergruimte. Ik heb er idd verschillende dekbedden, beddengoed, truien e.d. in.

Wij hebben geen nachtkastjes, maar planken, dus geen probleem met de lades.

Ik blijf volgen, benieuwd naar andere mogelijkheden.

Shiloh

Berichten: 19793
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 09:58

Wij hebben van Ikea het Malm bed dat omhoog kan klappen. Volgens mij maken ze die niet meer. Maar ik vind het echt ideaal. Enige waar je op moet letten is dat er geen kleine losse dingen op bed liggen, zoals een telefoon, want die schuiven eraf. Maar kussens en beddengoed kunnen gewoon blijven liggen. Je tilt het geheel zo omhoog. Er zit zeg maar een veer met spanning op die hem altijd omhoog wil duwen, want het heel licht maakt om hem daadwerkelijk omhoog te halen. Maar ook weer niet zo sterk dat sluiten heel moeilijk gaat of zo. Heb het bed al 10 jaar, en gaat nu nog net zo soepel omhoog en omlaag als in het begin.

Wat je bij het hoofdeind legt kun je wat minder makkelijk bij, want daarvoor moet je dieper bukken natuurlijk, maar zeker bij het voeteneind heel makkelijk.

Ik leg er wel vooral grotere dingen onder die ik niet zo vaak nodig heb, maar als die elke week open zou moeten, zou echt geen probleem zijn. Ik vind het dus super praktisch, want je kan er écht heel erg veel kwijt.

[edit] oh! Zie dat ze er nu 1 hebben die idanas heet. Zo’n zelfde systeem heb ik dus in een malm bed.

Zebraatje
Berichten: 144
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:35

Shiloh schreef:
Wij hebben van Ikea het Malm bed dat omhoog kan klappen. Volgens mij maken ze die niet meer. Maar ik vind het echt ideaal. Enige waar je op moet letten is dat er geen kleine losse dingen op bed liggen, zoals een telefoon, want die schuiven eraf. Maar kussens en beddengoed kunnen gewoon blijven liggen. Je tilt het geheel zo omhoog. Er zit zeg maar een veer met spanning op die hem altijd omhoog wil duwen, want het heel licht maakt om hem daadwerkelijk omhoog te halen. Maar ook weer niet zo sterk dat sluiten heel moeilijk gaat of zo. Heb het bed al 10 jaar, en gaat nu nog net zo soepel omhoog en omlaag als in het begin.

Wat je bij het hoofdeind legt kun je wat minder makkelijk bij, want daarvoor moet je dieper bukken natuurlijk, maar zeker bij het voeteneind heel makkelijk.

Ik leg er wel vooral grotere dingen onder die ik niet zo vaak nodig heb, maar als die elke week open zou moeten, zou echt geen probleem zijn. Ik vind het dus super praktisch, want je kan er écht heel erg veel kwijt.

[edit] oh! Zie dat ze er nu 1 hebben die idanas heet. Zo’n zelfde systeem heb ik dus in een malm bed.


Wij hebben ook dat bed van Malm. Hebben dit bed al jaren en erg tevreden over. Kan veel onder en je kan er makkelijk bij. Bij ons liggen er de koffers, klamboe, winterdekbedden etc onder. Gaat niet dagelijks open, maar wel regelmatig en dat is geen probleem. Wel alles in plastic bakken opslaan, omdat het toch wat vochtig wordt en anders mogelijk gaat schimmelen. En het voordeel is dus inderdaad dat je geen ruimte rondom het bed nodig hebt zoals je wel bij lades hebt.

Elanor

Berichten: 6787
Geregistreerd: 25-08-04

Re: Welk bed met opbergruimte is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:56

De huidige Malm van Ikea is ook verkrijgbaar met opberglades eronder. :)

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 10:59

Wij hebben deze:
Afbeelding


Twee lades met opbergruimte, hoofdbord met ledverlichting en twee nachtkastjes.
Het bed is goed, we hebben alleen de nachtkastjes ietwat verkeerd gemonteerd (lees: ik), waardoor de kastjes half wegliepen. dit opgelost door een paar van die 'hoekjes' te monteren, geen problemen meer.

Opbergruimte gebruik ik voor al het beddengoed, en is erg ruim!

Ben er erg blij mee, niet zo 'standaard ikea'

MerleSimone

Berichten: 5733
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Welk bed met opbergruimte is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:05


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41777
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 11:28

Shiloh schreef:
Wij hebben van Ikea het Malm bed dat omhoog kan klappen. Volgens mij maken ze die niet meer. Maar ik vind het echt ideaal. Enige waar je op moet letten is dat er geen kleine losse dingen op bed liggen, zoals een telefoon, want die schuiven eraf. Maar kussens en beddengoed kunnen gewoon blijven liggen. Je tilt het geheel zo omhoog. Er zit zeg maar een veer met spanning op die hem altijd omhoog wil duwen, want het heel licht maakt om hem daadwerkelijk omhoog te halen. Maar ook weer niet zo sterk dat sluiten heel moeilijk gaat of zo. Heb het bed al 10 jaar, en gaat nu nog net zo soepel omhoog en omlaag als in het begin.

Wat je bij het hoofdeind legt kun je wat minder makkelijk bij, want daarvoor moet je dieper bukken natuurlijk, maar zeker bij het voeteneind heel makkelijk.

Ik leg er wel vooral grotere dingen onder die ik niet zo vaak nodig heb, maar als die elke week open zou moeten, zou echt geen probleem zijn. Ik vind het dus super praktisch, want je kan er écht heel erg veel kwijt.

[edit] oh! Zie dat ze er nu 1 hebben die idanas heet. Zo’n zelfde systeem heb ik dus in een malm bed.

Oh die Idanas is mooi, idd.

Miriam91

Berichten: 2859
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 12:02


margreet4

Berichten: 1586
Geregistreerd: 14-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 16:45

_Lorette_ schreef:
De Brimnes is nog steeds een optie. Ik vind het geen mooi bed, maar hij is wel heel praktisch en opgemaakt zie je er toch niet zoveel van.
Het meest gebruikte spul ging in de lades aan het voeteneind, inderdaad vanwege de nachtkastjes. Was niet heel vervelend voor ons (makkelijk schuiven).

Margreet, kan jullie bed in 2 delen omhoog klappen?


Sorry voor de late reactie, ja ons bed kan in 2 delen omhoog.

Deze is het:
https://www.beterbed.nl/bedden-met-opbe ... le=1187370

SnuitjeLove
Berichten: 1093
Geregistreerd: 18-05-09

Re: Welk bed met opbergruimte is een aanrader?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 17:24

Wij hebben deze van Ikea

https://www.ikea.com/nl/nl/p/gjora-bedf ... d_OTHER-(2)&utm_id=google_ads_17294146214&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwxeyxBhC7ARIsAC7dS3_ajpqNPEvd7jWBTE_LNSx0SIMfKr9efYUxgghrsFJ-8aIaUuoOLEgaArPqEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Ik heb er allemaal kratjes onder staan met spullen.