Schrobmachine of stoomreiniger

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Schrobmachine of stoomreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 18:52

Hallo :)

Sinds een aantal maanden heb ik een pup in huis, die nogal van water en vieze sloten houdt, en graven in zand is ook fantastisch. Wat betekent dat mijn huis regelmatig een grote bende is. Zijn vacht laat het zand goed los, dus het komt allemaal op de grond terecht. Helaas niet alleen droog zand wat op te zuigen is. We hebben tegels die een soort putjes hebben, en daar verzamelt makkelijk vuil zich in. Dit is niet meer gewoon te dweilen. Ik het een dweilrobot, maar deze kan het niet bijhouden. En ik zelf ook niet, elke dag dweilen gaat gewoonweg niet lukken.
Ik schrob nu af en toe handmatig, maar daar word ik niet echt gelukkig van.

Dus.. ik zoek iets van een (elektrische) schrobmachine of stoomreiniger waar ik de vloer snel weer schoon mee kan krijgen. Deze moet dus wel echt goed kunnen reinigen. Budget 200-300 euro. Heeft iemand een idee of ervaring?

Achterom
Berichten: 23056
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Schrobmachine of stoomreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 18:58

Een stoomreiniger viel mij destijds enorm tegen, ik zou denk ik voor de schrobmachine gaan :j
De stoomreiniger duurde lang voordat ik er mee rond was en het reinigde niet echt beter dan met gewoon dweilen. Dus de stoomreiniger is allang weer weg. Miskoop.

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Schrobmachine of stoomreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 19:03

Ik vind een stoomreiniger wel fijn, lichter in gebruik, maar dan op glad oppervlakte. Hoe hij werkt met putjes, ik denk dat hij daar niet in komt.
Dus zou dan ook eerder naar die schrobmachine gaan kijken.

Century

Berichten: 6000
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Schrobmachine of stoomreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-24 22:32

Hmm, was ik al bang voor. Schrobmachines zijn echter vrij snel groot/lomp/duur, maar mogelijk dat toch de beste keuze.

BelgenGek

Berichten: 2267
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Schrobmachine of stoomreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-24 22:44

Voegen zal je echt met een schrob bezem moeten doen, zo'n machine schroot niet diep genoeg dus dan blijft er nog vuil achter en smeer je het steeds uit

Plukje
Berichten: 1656
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Schrobmachine of stoomreiniger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 03:54

Wij hadden hetzelfde probleem en hebben de afgelopen 4 jaar meerdere schrobmachines gekocht. Er is er maar één die echt werkt en dat is een Kärcher van € 1500,-. Deze zijn overigens op marktplaats wel goedkoper te vinden, maar niet voor € 300,-. Wij hebben er ook een tijd over gedaan om te accepteren dat we wat dieper in de buidel moesten tasten. Achteraf hadden we voor de prijs van alle goedkope schrobmachines die niet goed genoeg waren beter direct de Kärcher kunnen kopen.