Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friezenfan2

Berichten: 2601
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 18:54

Dit vraag ik me al een tijdje af.
Ik als alleenstaande vrouw doe eigenlijk altijd de voordeur terug op slot als ik nadat ik binnenkom.
En nu vraag ik me af hoe doen jullie dat? Ik denk namelijk dat hier best wat vrouwen alleen wonen.
Is iets wat ik mezelf heb aangeleerd toen ik op mezelf ging.

Toen ik van de zomer een keer met een buurman een bedrijf moest bellen vanwege een lekkende regenpijp zei hij:' ik zal ze zeggen dat het even kan duren voordat ik bij de buurvrouw binnen ben omdat ze zichzelf altijd op sluit'. Buurman is in de 50 en het klonk alsof hij een apart vond dat ik de voordeur op slot draai terwijl ik zelf binnen ben.

Kirrietje
Berichten: 493
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:55

Hier gaat snachts altijd de haak erop, de achterdeur is standaard op slot (heb een balkon) :o

manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:57

Altijd op slot!

We hebben een BoerBoel die de deur open maakt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:57

Ja, de deur gaat altijd op slot. Zowel toen ik nog alleen woonde als nu ik met mijn man woon.
Één keer ben ik het vergeten en stond de buurvrouw opeens achter me terwijl ik aan het stofzuigen was. Ik schrok me echt compleet te pletter.
Daarna nooit meer vergeten :')
Mijn huis is mijn veilige ruimte en het voelt niet fijn wanneer jan en alleman gewoon naar binnen kan lopen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 14-04-24 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

Qimm

Berichten: 15167
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:58

Nee. Ik doe hem op slot nadat ik de paarden gevoerd heb voor de nacht en ik zeker weet dat ik de deur niet meer uit hoef. Of ik nou alleen thuis ben of mijn man er is, maakt niet uit.

Oh, kleine uitzondering. Als ik alleen thuis ben en ik ga in bad, dan gaat ie op slot :')
Laatst bijgewerkt door Qimm op 14-04-24 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

AnnemiekvM

Berichten: 8250
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 18:58

Overdag niet op slot, maar wel vanaf dat ik thuis kom en niet meer weg hoef.

Tezzy
Berichten: 4585
Geregistreerd: 23-09-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:00

Hier gaat de deur ook altijd op slot, ook al kan mijn voordeur vanaf de buitenkant alleen met een sleutel geopend worden. Automatisme van ouderlijk huis uit waar de deur wel vanaf twee kanten met de klink geopend kon worden.

De enige reden dat de deur niet direct op slot gaat is wanneer ik nog iemand verwacht

fenja

Berichten: 3438
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:00

Ik heb ook altijd de deur achter mij op slot gedraaid. Ook ik ben alleen en woon aan het einde van een hofje waar je alleen lopend bij kan komen. De auto’s staan op een parkeerplaats 500 meter van mijn huis af. En rondom mijn huis is een groot grasveld met een voetbalveldje.

happyjoyce

Berichten: 4495
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:00

Qimm schreef:
Nee. Ik doe hem op slot nadat ik de paarden gevoerd heb voor de nacht en ik zeker weet dat ik de deur niet meer uit hoef. Of ik nou alleen thuis ben of mijn man er is, maakt niet uit.

Oh, kleine uitzondering. Als ik alleen thuis ben en ik ga in bad, dan gaat ie op slot :')

Hier hetzelfde..

luuntje

Berichten: 13979
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:02

Nee ik doe nooit de deur op slot als ik alleen thuis ben.
Deur staat ook weleens open als ik snel naar de buren loop.

friezenfan2

Berichten: 2601
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 19:04

Als ik weet dat er iemand langs komt doe ik hem alleen op de ketting.
Maar fijn om te weten dat ik niet de enige ben.

Koper

Berichten: 30274
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:06

AnnemiekvM schreef:
Overdag niet op slot, maar wel vanaf dat ik thuis kom en niet meer weg hoef.

Ik tegenwoordig ook.

Vroeger, toen ik nog een jonge en wilde studente was, liet ik gerust de voordeur en balkondeur open staan 's nachts. Balkondeur stond in de zomer ook open als ik weg was, het was een buurt waar mensen elkaar kenden en het in de gaten hadden als er iets niet pluis was en mijn benedenburen waren grote, Kosovaarse papi's waar je als inbreker niet zomaar langs kwam. De voordeur had ik overdag en ook regelmatig 's nachts open, ik woonde op een galerij waar alleen de mensen die er woonden konden komen. We kenden elkaar daar goed genoeg, het is altijd goed gegaan. De keren dat ik inbraken heb gehad was pas jaren later, in andere woningen.

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:08

Cayenne schreef:
Ja, de deur gaat altijd op slot. Zowel toen ik nog alleen woonde als nu ik met mijn man woon.
Één keer ben ik het vergeten en stond de buurvrouw opeens achter me terwijl ik aan het stofzuigen was. Ik schrok me echt compleet te pletter.
Daarna nooit meer vergeten :')
Mijn huis is mijn veilige ruimte en het voelt niet fijn wanneer jan en alleman gewoon naar binnen kan lopen.



Dit heb ik dus ook gehad met mijn tuinhek openlaten zomers toen ik hier net kwam wonen. Stond de achterbuurman opeens in mijn huis. Gezegd dat ie als de sodemieter mijn huis uit moest . Ja maar hij wou zich voorstellen. Ik zeg dan loop je om en bel je aan als een normaal persoon.

Echt wat bezielt mensen ....

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:10

Ik heb vele jaren op stallen gewoont maar wel in eigen appartement, ik heb op sommige stallen nog nooit mn deur op slot gehad, andere stal wel, maar echt zeer sporadisch. Ik voel me ook niet snel onveilig ( en dingen van waarde heb ik niet tenzij ze de vieze stalschoenen willen)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:11

Absolem schreef:
Cayenne schreef:
Ja, de deur gaat altijd op slot. Zowel toen ik nog alleen woonde als nu ik met mijn man woon.
Één keer ben ik het vergeten en stond de buurvrouw opeens achter me terwijl ik aan het stofzuigen was. Ik schrok me echt compleet te pletter.
Daarna nooit meer vergeten :')
Mijn huis is mijn veilige ruimte en het voelt niet fijn wanneer jan en alleman gewoon naar binnen kan lopen.



Dit heb ik dus ook gehad met mijn tuinhek openlaten zomers toen ik hier net kwam wonen. Stond de achterbuurman opeens in mijn huis. Gezegd dat ie als de sodemieter mijn huis uit moest . Ja maar hij wou zich voorstellen. Ik zeg dan loop je om en bel je aan als een normaal persoon.

Echt wat bezielt mensen ....


Je schrikt je echt te pletter idd! :=
Dat was bij de buurvrouw dus ook zo. Ze kwam vragen of ik bakpapier had.
Ja, dat heb ik, maar de volgende keer gewoon aanbellen graag!
Ik had een hartslag van 240 en ik ben sowieso al iemand die snel schrikt :')

ellepel

Berichten: 47351
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:12

nee niet op slot als ik thuis ben,nooit.
gewoon de haak aan de binnenkant er op is voldoende hier :j
ben ik weg dan moet het wel op slot
Laatst bijgewerkt door ellepel op 14-04-24 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Berichten: 16445
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:12

Nee, alleen 's nachts voor ik ga slapen.

Jaimy_Liam

Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:12

Bij mij zit alles standaard op slot. En overal zit een sleutel in, zodat iemand van de buitenkant het slot niet kan opendraaien :+

Als ik zelf thuis ben blijft de achterdeur uiteraard open. Als ik binnen zit en niet meer weg hoef gaat alles eigenlijk meteen op slot, ook als het nog licht is. :D

Telpeva

Berichten: 14732
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:13

Ik doe hem in de nacht op slot omdat ik ervaring heb met inbrekers en mij dit een veiliger gevoel geeft. Overdag vind ik het fijn om de deur meteen te kunnen openen als er iemand aanbelt of voor wat dan ook.

De sleutel hangt aan een haakje vlakbij de deur, dus als hij toch open zou moeten dan duurt het misschien 2 of 3 seconde langer (sleutel pakken, in het slot, sleutel draaien, deur open). Dat hoeft niet per se lang te duren.

Zelda_Link

Berichten: 215
Geregistreerd: 04-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:13

Ik doe ook altijd standaard de deur op slot, maar dat is zodat ik niet weg kan gaan zonder mijn sleutels :+ Anders zou ik namelijk om de dag bij de buren om de sleutel moeten vragen, omdat ik die dan zou vergeten :=

Tegen de inbrekers doe ik het niet. Ik woon in een afgesloten appartementencomplex van 6 huizen, en je moet om boven te komen zo veel deuren door die alleen met de sleutel open gaan, dat je als inbreker dan liever naar een paar huizen verder op gaat… <<) :wave:

Ibbel

Berichten: 49179
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:32

Alleen 's nachts op slot. Voordeur wordt niet gebruikt en zit permanent op slot.
Achterdeur heeft alleen een tijd altijd op slot gezeten toen ik een hond had die de deur kon open maken :+
Heeft me een cylinder gekost trouwens, slot kon er niet zo goed tegen tig x op een dag open en dicht gedraaid te worden :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101773
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:33

Mijn voordeur kan je niet open maken vanaf buiten. Als ik wegga gaat hij op slot. Als ik thuiskom doe ik de sleutel in de deur maar draai hem nog niet op slot. Als ik naar bed ga gaat de deur op slot. De andere buitendeur zit altijd op slot, die gebruik ik niet. Ik voel mij prima veilig hier.

gaucho

Berichten: 9527
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:35

Eerder alleen s nachts op slot, nu een kat die de voordeur open maakt als hij niet op het nachtslot zit dus altijd op slot.

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:39

Ik gebruik mijn voordeur eigenlijk niet tot nauwelijks. Maar die zit altijd op slot met haak erop.

Poort zit ook altijd op slot, ook als ik er door ben en even wat voren moet doen. Moet er niet aan denken dat iemand hem open zet met mijn hondje en katten in de tuin.

Savonds als het donker is doe ik de keukendeur ook op slot.

Selina

Berichten: 14302
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:41

Jessix schreef:
Nee, alleen 's nachts voor ik ga slapen.


Hier hetzelfde