Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Telpeva

Berichten: 14732
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:59

Katyatje schreef:
Wat bedoelen jullie precies met op slot doen?
Want onze voordeur valt vanzelf in het slot als je die dichtdoet. Die kan je dan van buitenaf niet meer open doen zonder sleutel. Ik kan ze dan nog eens echt op slot draaien ook maar dat doe ik niet. Zie er de meerwaarde niet echt van...
Achterdeur is een standaard deur die van binnen en buiten opengedaan kan worden dus die gaat wel op slot 's nachts of als ik er niet ben.

Deze slotenmaker laat zien hoe je vlot en zonder schade aan de deur een huisdeur kan openen, zo ver ik weet kan dit ook met een gewoon pasje of ander stuk hard plastic (niet specifiek dat witte flipper ding wat hij gebruikt). Dit kan een inbreker ook.


Daarom draai ik hem op slot :)

daantjuhhh

Berichten: 26873
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 23:00

Katyatje schreef:
Wat bedoelen jullie precies met op slot doen?
Want onze voordeur valt vanzelf in het slot als je die dichtdoet. Die kan je dan van buitenaf niet meer open doen zonder sleutel. Ik kan ze dan nog eens echt op slot draaien ook maar dat doe ik niet. Zie er de meerwaarde niet echt van...
Achterdeur is een standaard deur die van binnen en buiten opengedaan kan worden dus die gaat wel op slot 's nachts of als ik er niet ben.

Niet op slot is echt binnen 30 seconden te flippen zoals ze dat noemen.
Voor mij is dat al easy peanuts.
Laat staan voor een inbreker.

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 23:06

De voordeur zit op slot, standaard. Ook overdag.
Tis altijd "schrikken" als de deurbel gaat. Dat zijn pakket bezorgers, collectanten of ouders van schoonvriendinnetjes die hun kind op komen halen.
En die laatste categorie probeer ik al af te vangen door bij het afspreken te zeggen dat ze achterom moeten komen :=
Bijkomend iets: de deurbel hoor ik echt niet als ik in de tuin zit. Dus zeker met mooier weer is de deurbel zinloos.


In een vorig huis ben ik het 1 keer vergeten, toen had het snachts zo hard en raar gewaaid dat de voordeur was open gewaaid op de een of andere manier. Daarna ging die standaard "op de knip" als ik thuis was, en later toen ik ging samen wonen was dat als we beiden thuis waren.

Het huis daarna ging ook op slot. Altijd als je thuis was deur op slot, dan wist ik zeker dat onze dochters niet "per ongeluk" naar buiten konden lopen als peuters.

Nu is de voordeur dus altijd op slot. De achterdeur is meestal van het slot. Dochters spelen vaak in onze tuin, maar zodra het bedtijd is doe ik hem eigenlijk op slot. Als ik na het naar bed brengen van de kids bedenk dat ik lekker in bed wil gaan liggen, dan kan dat ook. Als mijn man thuis is dan is hij de persoon die savonds alles afsluit.

En als ik overdag ff lekker ga douchen/in bad ga dan gaat die ook op slot :+

Maar bij dit huis hebben we ook camera's op de voordeur, schuurdeur, achterdeur en tuindeuren. En met een paar overlappende camera's staat iemand "altijd" op beeld.

nimbletje
Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 23:13

Mijn voordeur zit standaart op slot. Alleen voor de postbezorger gaat ie wel eens open. Bij mij komt iedereen ook gewoon achterom. Overdag is de poort altijd los, zodat de kinderen gewoon uit school naar binnen kunnen. In de avond en nacht doe ik de poort tegenwoordig dicht omdat de kinderen nu een elektrische fiets hebben. De achterdeur gaat alleen op slot als we weg zijn en in de nacht. Ik ben ook veel alleen maar voel me niet onveilig als de deur van het slot is hoor. Ik heb soms de poort en achterdeur nog wel eens los als ik in slaap ben gevallen op de bank en om 2 uur snachts wakker wordt :Z

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 23:20

Oh kijk, weer wat bijgeleerd, haha :P
Telpeva schreef:
Katyatje schreef:
Wat bedoelen jullie precies met op slot doen?
Want onze voordeur valt vanzelf in het slot als je die dichtdoet. Die kan je dan van buitenaf niet meer open doen zonder sleutel. Ik kan ze dan nog eens echt op slot draaien ook maar dat doe ik niet. Zie er de meerwaarde niet echt van...
Achterdeur is een standaard deur die van binnen en buiten opengedaan kan worden dus die gaat wel op slot 's nachts of als ik er niet ben.

Deze slotenmaker laat zien hoe je vlot en zonder schade aan de deur een huisdeur kan openen, zo ver ik weet kan dit ook met een gewoon pasje of ander stuk hard plastic (niet specifiek dat witte flipper ding wat hij gebruikt). Dit kan een inbreker ook.
[ Video ]

Daarom draai ik hem op slot :)

Cchanny

Berichten: 8847
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 23:21

Wij (mijn vriend en ik) doen altijd de deur terug op slot als we binnen zijn.

tamary

Berichten: 29187
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 23:25

Telpeva schreef:
Katyatje schreef:
Wat bedoelen jullie precies met op slot doen?
Want onze voordeur valt vanzelf in het slot als je die dichtdoet. Die kan je dan van buitenaf niet meer open doen zonder sleutel. Ik kan ze dan nog eens echt op slot draaien ook maar dat doe ik niet. Zie er de meerwaarde niet echt van...
Achterdeur is een standaard deur die van binnen en buiten opengedaan kan worden dus die gaat wel op slot 's nachts of als ik er niet ben.

Deze slotenmaker laat zien hoe je vlot en zonder schade aan de deur een huisdeur kan openen, zo ver ik weet kan dit ook met een gewoon pasje of ander stuk hard plastic (niet specifiek dat witte flipper ding wat hij gebruikt). Dit kan een inbreker ook.
[ Video ]

Daarom draai ik hem op slot :)

Er zijn speciale strips te krijgen zodat dat niet meer kan. Zit hier ook op de deur.

Palmera

Berichten: 9459
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 23:48

Ik doe alleen het toegangshek vanaf de straat op slot, maar dat is meer om zeker te zijn dat die niet openwaaid en de honden eruit kunnen. Voor eenieder die over het hek klimt stasn ramen open en is de deur niet op slot

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 00:08

Ik vergat het altijd best vaak als ik thuis was, ook 's nachts :o Eigenlijk ook nooit zo over nagedacht, woonde hiervoor in een appartement en daar vond ik het al helemaal niet zo'n risico.

Maar... Afgelopen donderdag zat ik toevallig nog vrij laat beneden (half 1), m'n man sliep al. We hebben grote ramen en je kijkt best makkelijk naar binnen. En toen stond er ineens een man te roepen en te gillen in de voortuin die vervolgens naar de voordeur liep en binnen probeerde te komen. Doodeng, gelukkig heb ik een herder die meteen tekeer ging natuurlijk en een nogal brede man die ik wakker gegild heb.
Denk overigens niet dat hij echt gevaarlijk was (of dat hij echt binnen had kunnen komen, heb wel de politie gebeld), eerder 'gewoon' verward... Maar toch, denk nu wel ff twee keer na als ik de voordeur alleen maar achter me dicht trek.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14472
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 00:44

nevica schreef:
AnnemiekvM schreef:
Overdag niet op slot, maar wel vanaf dat ik thuis kom en niet meer weg hoef.


Dit inderdaad. :D


Same!

Dorus

Berichten: 13210
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:06

De voordeur gebruiken wij nauwelijks dus die zit standaard op slot, de achterdeur alleen ‘s nachts of als er niemand thuis zit. De poort is overdag vaak ook van slot, tenzij ik thuis werk en het mooi weer is, dan staat de achterdeur open voor de honden en is de poort op slot zodat ze die niet per ongeluk open kunnen maken.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:10

Nooit. Zelfs geen knip op de deur.

Is een beetje een tik van me nadat ik mezelf en mijn zoontje uit een brandend huis moest bevrijden.
Hier gaat niks op slot als we thuis zijn

Maar ik woon ook in een regio waar dit gewoon echt kan

Sanet

Berichten: 7961
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:15

Hier gaat alles op slot, we hebben zoveel deuren als ik dan voor de nacht alles moet controleren… dus gewoon alles op slot zodra je binnen bent, kan ik het niet vergeten en hoef ik het ook niet te controleren :)

LaPluche

Berichten: 1982
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:18

Ik ben ook alleen, gelukkig heb ik grote honden die wel aanslaan als er iets vreemds aan de hand zou zijn.
Maar de deuren gaan hier op de knip. En in de avond doe ik niet zomaar open, alleen als ik weet dat iemand zou langs komen.

Suzanne F.

Berichten: 49243
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:43

Ik doe ‘s avonds voor ik ga slapen alles op slot en op de knip. Overdag als ik thuis ben niet. Volgens mij is mijn voordeur niet te flipperen maar dat weet ik niet zeker. Ik ga ervan uit dat ze dat niet doen als ik thuis ben. Poort achter heb ik wel altijd op slot, dat ze niet zomaar de tuin in komen wandelen. Achterdeur heb ik als ik thuis ben vaak open, in de zomer met de hordeur ervoor.

Tazzey
Berichten: 9516
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:02

Als mijn man thuis is dan gaat de deur alleen op slot als we gaan slapen. Als ik alleen thuis ben dan doe ik de deur op slot zodra het donker is. We hebben een alarmsysteem dat op de meldkamer is aangesloten, die is met de stem te activeren in geval van nood dus dat geeft een veilig gevoel. Nu gebeurt er bij ons in het pand nooit zoveel geks maar sinds onze buurman zijn woning heeft verhuurd is het veilige gevoel wel drastisch veranderd.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:12

De voordeur zit hier standaard op de knip, van binnenuit snel te openen, van buitenaf niet.
Wordt alleen gebruikt voor pakketbezorgers en vreemden.

Achterdeur is open als we (of 1 van ons) thuis zijn, je komt alleen achter door langs ons huis op te lopen, langs de zijramen en de keuken er is geen achteruitgang uit de tuin naar een brandgang oid.
Als die er wel was, zou ik de poort naar die brandgang wel op slot houden, maar de keukendeur is open als we thuis zijn.
Ik loop ook vaak de tuin in om bv kruiden te plukken of om even wat weg te gooien, als ik dan steeds de deur open en dicht zou moeten draaien zou mij dat geen gevoel van veiligheid, maar een gevoel van opgeslotenheid geven.

Tancreda4

Berichten: 24050
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:24

Als ik de voordeur niet meer uit hoef. Gaat die gelijk op slot (sleutel en haak) als ik thuiskom. Moet ik nog wel weg, dan doe ik alleen de bovenste haak erop. Komt door de bouwvakkers die jaren terug bij mij bezig waren. 'Wel altijd je deur op slot doen ook als je thuis bent meissie'. Dat is me bijgebleven en dus gaat er altijd slot of haak op de voordeur.

Achter is wel open als ik thuis ben, maar de schuttingdeur zit wel op slot. Zodra t donker is is ook de achterdeur op slot.

Alleenstaande vrouw hier dus :j

Sintara

Berichten: 7400
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:25

tamary schreef:
Er zijn speciale strips te krijgen zodat dat niet meer kan. Zit hier ook op de deur.

Ook daarmee kan het hoor, je moet dan alleen een nog iets flexibel stuk plastic gebruiken zodat je daar omheen kan.

Ik heb een deur van amper 5 jaar oud geflipperd, optimaal beveiligd. Maar het scheelde me 350 euro dat dat was gelukt :Y)

Rennie89
Berichten: 37255
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:28

Als ik weet dat ik niet meer naar buiten ga, doe ik deze op slot. Ik heb een deur met ingebouwde haak als die op slot gaat, vrij moeilijk open te breken :j

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:35

Overdag voor en achter beide deuren op de kierstand, snachts deur op slot met sleutel erin.
Ben die dingen nl altijd kwijt.
Heb een driepuntsgrendel in de deur zitten, als ie op slot wordt gedraaid gaat de grendel er automatisch. erin

_Lorette_

Berichten: 12089
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:41

Qimm schreef:
Nee. Ik doe hem op slot nadat ik de paarden gevoerd heb voor de nacht en ik zeker weet dat ik de deur niet meer uit hoef. Of ik nou alleen thuis ben of mijn man er is, maakt niet uit.


Dit :j En zo is het altijd geweest.

colunder

Berichten: 3547
Geregistreerd: 22-10-07
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:48

Schuttingdeur altijd op de schuif.
Schuurdeur achterdeur en voordeur nooit op slot.
Voordeur snachts alleen op de clip.

3heathcliff5
Berichten: 456
Geregistreerd: 25-06-18

Re: Doe jij de deur op slot als je nadat je binnenkomt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:53

Hier gaat alles standaard op slot of op de knip ivm huisdieren die deuren openmaken. De extra veiligheid is slechts bijvangst.

tiwi1969

Berichten: 7643
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:53

Achter gaat altijd op slot, deze kan vanaf buiten geopend worden zonder sleutel.
De voordeur kan niet vanaf buiten geopend worden en is beveiligd tegen flipperen, die gaat niet op slot zodat wij in geval van nood snel naar buiten kunnen.

Het kromme is dat de politie zegt “op slot” en de brandweer zegt “houd je vluchtweg open”
Dat blijft een lastige en persoonlijke afweging