Citroën C1 navigatie struggle

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Herfstblad
Berichten: 781
Geregistreerd: 06-09-21

Citroën C1 navigatie struggle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 14:06

Hoi!

Ik heb net mijn nieuwe citroën C1 opgehaald. Met een heel gaaf ingebouwd systeem voor navigatie, afspelen muziek, bellen ed. Heel blij mee! Ik weet ondertussen hoe ik mijn afspeellijst kan afspelen, hoe ik kan bellen en gebeld kan worden. Alleen ik krijg de navigatie niet voor elkaar. Dus mijn vraag wie heeft ook dezelfde auto met dit systeem en kan mij uitleggen wat ik moet doen?


Afbeelding
Als ik op het vogeltje links in de hoek (navigatie tekentje) klik geeft hij onderstaande melding aan.


Afbeelding

Dus ik geloof dat ik ergens een SD kaart voor moet hebben. Maar ik kan nergens in de auto vinden waar ik deze in kan stoppen? Of moet ik deze in mijn telefoon stoppen?


Thanks!

Lindsey_99
Berichten: 2492
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:13

Ik denk dat je het garagebedrijf even moet bellen voor een sd card. Die hoort erin te zitten, anders werkt de navi niet. Edoch, die dingen verouderen en een nieuwe is het handigste. Ik heb een SDcard van 9 jaar jong, en er is nogal wat veranderd in wegen. Meestal gebruik mijn telefoon op totaal onbekend terrein
.

Herfstblad
Berichten: 781
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 14:16

Lindsey_99 schreef:
Ik denk dat je het garagebedrijf even moet bellen voor een sd card. Die hoort erin te zitten, anders werkt de navi niet. Edoch, die dingen verouderen en een nieuwe is het handigste. Ik heb een SDcard van 9 jaar jong, en er is nogal wat veranderd in wegen. Meestal gebruik mijn telefoon op totaal onbekend terrein
.


Dankje voor je antwoord. Hoe kan ik dan een nieuwe SD card er in zetten? Als ik dan toch een nieuwe koop.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 14:16

Zo te zien heb je iets van Apple of Android carplay. Ik zeg google maps of waze draaien. Werkt nog beter ook ivm live filemeldingen etc.

Herfstblad
Berichten: 781
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 14:18

Celiien schreef:
Zo te zien heb je iets van Apple of Android carplay. Ik zeg google maps of waze draaien. Werkt nog beter ook ivm live filemeldingen etc.


Ik kan er ook mee op google maps. Maar dan ben ik offline?

Herfstblad
Berichten: 781
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Citroën C1 navigatie struggle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 17:41

Iemand anders nog?

Ibbel

Berichten: 49179
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Citroën C1 navigatie struggle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 17:58

Ga gewoon terug naar de garage (neem aan dat je 'm bij een garage gekocht hebt) en zeg dat het niet werkt. Je hebt een auto met navigatie gekocht, dan moet die navigatie ook gewoon werken.

novita13

Berichten: 411
Geregistreerd: 15-02-10
Woonplaats: Vleuten

Re: Citroën C1 navigatie struggle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 19:43

Zit er in je handschoenenvakje niet iets waar je een sd card in kan doen? Dat is bij onze auto ten minste zo. Ik sluit overigens ook altijd apple car play aan met google maps omdat die actuele stand van de drukte op de weg heeft dan de navigatie van de auto. Die heeft het ook maar klopt soms weinig van.

cissy

Berichten: 19833
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 20:44

Herfstblad schreef:
Celiien schreef:
Zo te zien heb je iets van Apple of Android carplay. Ik zeg google maps of waze draaien. Werkt nog beter ook ivm live filemeldingen etc.


Ik kan er ook mee op google maps. Maar dan ben ik offline?


Google maps werkt via android auto gewoon hetzelfde als op je telefoon. Je moet wel je telefoon verbonden hebben met je auto (maar als je kunt bellen is dat al zo) en je GPS aanzetten. Dan icoontje van maps opzoeken en navigeren maar!

Herfstblad
Berichten: 781
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 22:28

Herfstblad schreef:
Celiien schreef:
Zo te zien heb je iets van Apple of Android carplay. Ik zeg google maps of waze draaien. Werkt nog beter ook ivm live filemeldingen etc.


Ik kan er ook mee op google maps. Maar dan ben ik offline?


Google maps werkt via android auto gewoon hetzelfde als op je telefoon. Je moet wel je telefoon verbonden hebben met je auto (maar als je kunt bellen is dat al zo) en je GPS aanzetten. Dan icoontje van maps opzoeken en navigeren maar![/quote]

Ik kan wel mijn muziek via Spotify afspelen en bellen als ik het nummer intoets. Als ik iemand bel met mijn auto ziet diegene ook mijn naam op het scherm staan. Maar toch ben ik offline op maps? Mis ik nog iets in het verbinden?

Maar mijn telefoonnummers zijn ook niet mee genomen naar het adresboek van de auto. Als ik nu op de navigatie knop druk gaat hij gelijk naar Google maps. Maar ik heb geen internet dus kom nog niet veel verder.

Herfstblad
Berichten: 781
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 22:46

Kan het niet hier aanliggen? Ik kan mijn internet op mijn telefoon niet delen blijkbaar.


Afbeelding


Ik vind het eigenlijk best nog wel gevaarlijk z'n scherm. Dat je dan daar op let ipv op de weg... :+
Laatst bijgewerkt door Herfstblad op 13-04-24 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Berichten: 2983
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Citroën C1 navigatie struggle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:05

Heb je je blue tooth wel aan?

Ik heb een c5 aircross en ik verbind mijn telefoon met de auto en die met dan ook de maps van je auto over.

Herfstblad
Berichten: 781
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 23:07

Wintu schreef:
Heb je je blue tooth wel aan?

Ik heb een c5 aircross en ik verbind mijn telefoon met de auto en die met dan ook de maps van je auto over.


Ja ik heb mijn blue tooth wel aan.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Citroën C1 navigatie struggle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:31

Ik moet voor Google maps wel echt mijn telefoon inpluggen met kabel. Dat gaat niet via Bluetooth.

Herfstblad
Berichten: 781
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 23:38

Fitzroy schreef:
Ik moet voor Google maps wel echt mijn telefoon inpluggen met kabel. Dat gaat niet via Bluetooth.


Ik heb helemaal geen kabel of iets erbij gekregen. Ik kan ook geen ingangen vinden waar deze in moeten. Naja morgen knutselen we wel verder..

Wintu

Berichten: 2983
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:40

Fitzroy schreef:
Ik moet voor Google maps wel echt mijn telefoon inpluggen met kabel. Dat gaat niet via Bluetooth.

Nee, daar heb je gelijk in. Ik heb altijd beide.
Ts heb je de telefoon aan de kabel?

Wintu

Berichten: 2983
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:41

Herfstblad schreef:
Fitzroy schreef:
Ik moet voor Google maps wel echt mijn telefoon inpluggen met kabel. Dat gaat niet via Bluetooth.


Ik heb helemaal geen kabel of iets erbij gekregen. Ik kan ook geen ingangen vinden waar deze in moeten. Naja morgen knutselen we wel verder..


Oh, hier kun je de telefoon gewoon opladen aan de auto en die kabel geeft tevens toegang tot de autoapp. Maar mijn boordcomputer is iets oude geloof ik :D

Herfstblad
Berichten: 781
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-24 23:41

Wintu schreef:
Fitzroy schreef:
Ik moet voor Google maps wel echt mijn telefoon inpluggen met kabel. Dat gaat niet via Bluetooth.

Nee, daar heb je gelijk in. Ik heb altijd beide.
Ts heb je de telefoon aan de kabel?


Nee want we hebben de hele auto door gezocht maar nergens een usb ingang om een telefoon aan te koppelen.

xPabloBokt

Berichten: 9408
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:42

Is dit een origineel systeem of aftermarket en later ingebouwd?

Wintu

Berichten: 2983
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 23:43

Herfstblad schreef:
Wintu schreef:


Nee want we hebben de hele auto door gezocht maar nergens een usb ingang om een telefoon aan te koppelen.

Oh wat vreemd, maar misschien gelijk een verklaring.

Herfstblad
Berichten: 781
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 00:09

xPabloBokt schreef:
Is dit een origineel systeem of aftermarket en later ingebouwd?


Ik heb z'n vermoeden het laatste.

Maar Internet werkt!! *\o/*
Ik moest een hotspot verbinding creëren.

Als ik op het icoontje van de navigatie klik gaat hij gelijk naar Google maps. Klopt dat wel? Moet de auto niet eigen navigatie hebben?

We hebben het over een Citroën van 2012 trouwens.

Maar hoe komt het trouwens dat ik mijn telefoonnummers niet in mijn adres boek heb en als ik zelf bel via de auto wel mijn naam in het scherm komt bij de andere?

MyWishMax

Berichten: 25326
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 07:35

Ik zou contact opnemen met de garage, dit zijn juist dingen die horen te werken, maar ik zie dat je nergens op die opmerking reageert. Heb je hem particulier gekocht? En met proefrijden niet gekeken of alles werkte?

Eigen navigatie hoeft niet, vooral niet met een achteraf geïnstalleerd systeem wat niet standaard in de auto zat. Sowieso is Google maps veel fijner, de systemen van auto's zelf moet je vaak zelf updaten. Wij gebruiken vaak alsnog Google maps omdat die wel alle nieuwe wegen en alles heeft en de systemen die standaard jn de auto zaten niet, tenzij je elke keer laat updaten.

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 08:05

MyWishMax schreef:
Ik zou contact opnemen met de garage, dit zijn juist dingen die horen te werken, maar ik zie dat je nergens op die opmerking reageert. Heb je hem particulier gekocht? En met proefrijden niet gekeken of alles werkte?

Eigen navigatie hoeft niet, vooral niet met een achteraf geïnstalleerd systeem wat niet standaard in de auto zat. Sowieso is Google maps veel fijner, de systemen van auto's zelf moet je vaak zelf updaten. Wij gebruiken vaak alsnog Google maps omdat die wel alle nieuwe wegen en alles heeft en de systemen die standaard jn de auto zaten niet, tenzij je elke keer laat updaten.

Dit ja.

Google maps is veel actueler.
Maar je reageert inderdaad nergens op dus ik neem een beetje aan je particulier gekocht hebt.

Want een garage zorgt gewoon dit werkte.

Herfstblad
Berichten: 781
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-24 09:15

MyWishMax schreef:
Ik zou contact opnemen met de garage, dit zijn juist dingen die horen te werken, maar ik zie dat je nergens op die opmerking reageert. Heb je hem particulier gekocht? En met proefrijden niet gekeken of alles werkte?

Eigen navigatie hoeft niet, vooral niet met een achteraf geïnstalleerd systeem wat niet standaard in de auto zat. Sowieso is Google maps veel fijner, de systemen van auto's zelf moet je vaak zelf updaten. Wij gebruiken vaak alsnog Google maps omdat die wel alle nieuwe wegen en alles heeft en de systemen die standaard jn de auto zaten niet, tenzij je elke keer laat updaten.


Oh excuus, ik heb deze opmerking wel degelijk gelezen. Dat was ik dus inderdaad van plan volgende week als het niet zou werken. Ik dacht probeer het eerst zelf uit te zoeken. De auto komt bij een garage vandaan.

maaikemuis
Berichten: 5281
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 09:20

Hier gaat een garage denk ik niet bij kunnen helpen. Dit is geen origineel navigatiesysteem, want dat heeft deze auto nooit gehad. Dit navigatiesysteem is er eentje die er later is ingebouwd, vergelijkbaar met het inbouwen van een autoradio. De melding die je krijgt is er eentje van het ontbreken van een sd-kaart met daarop het navigatiesysteem, igo pal is het systeem waarmee dit device werkt. Je hebt dus een auto die navigatie ready is, er zit geen navigatie op zoals ik het zie. Mogelijk dat je wel via CarPlay googlemaps kunt gebruiken, dat deze functie er wel op zit.

Ik zou zoeken naar het merk van de navigatie en dan uitvogelen hoe je dit systeem kunt voorzien van de juiste data.