Welke tuinkeuken / BBQ raden jullie aan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Welke tuinkeuken / BBQ raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 12:31

Mijn broer gaat volgende maand trouwen.
Als kado willen we graag een (gas) BBQ geven, soortgelijk aan onderstaande foto’s.

Maar welke? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Waar moeten we op letten? Zijn er bepaalde merken die er tussenuit springen?

Het budget is ongeveer €800,-


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 12:38

Mijn Grandhall heb ik nu een jaar of 4 in gebruik. Alles blijft netjes, makkelijk schoon te houden. Niets op aan te merken. Makkelijk reserve onderdelen bij te krijgen mocht dat ooit nodig zijn. https://smbshop.nl/wp-content/uploads/2 ... scaled.jpg

Er is bij Coolblue een mooie keuze-tool zodat je kunt kijken wat je zoekt. Er zijn inderdaad erg veel verschillende soorten-maten-merken te verkrijgen

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Welke tuinkeuken / BBQ raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 13:17

Wij hebben exact dezelfde als jouw tweede plaatje, deze is al meer dan 10 jaar in gebruik. Nu wel wat roestvorming, maar hij heeft ook altijd buiten gestaan (wel onder een overkapping, maar aan de rand) en we zijn niet al te netjes geweest met de hoes er om doen. Verder werkt hij nog als nieuw.

Grill's heet trouwens nu Ferfor. Is volgens mij geen absolute topkwaliteit, maar voor gewoon 'dagelijks' gebruik meer dan prima.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Welke tuinkeuken / BBQ raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 13:34

Da's een mooi ding! Leuk kado ook, daar zullen ze vast heel blij mee zijn!

Wat ik sowieso niet zou doen is zo'n buitenkeuken van Cranenbroek-kwaliteit. Da's leuk voor even en dan heb je er spijt van. Kost niks, heb je ook niks.

Voor jullie budget zou je een goede basis buitenkeuken van een goed merk kunnen kopen. Bijv. een Weber of een Boretti.
Je hebt dan niet zo'n uitgebreide buitenkeuken zoals op het plaatje met werkbladen, kraan etc.
Wel zoiets: https://www.bol.com/nl/nl/p/weber-gasba ... oductTitle

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Welke tuinkeuken / BBQ raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 13:43

Er gaat niks boven een Weber zeggen ze, en daar ben ik het wel mee eens.
Of als je iets meer te besteden hebt een Big Green Egg.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Welke tuinkeuken / BBQ raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:16

Big Green Egg is een kamado en op kolen, niet op gas.

TS, weet je zeker dat hij een gas bbq wil?

LWDaisy

Berichten: 4777
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Welke tuinkeuken / BBQ raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 14:42

Hier ook fan van Boretti, echt heel mooie kwaliteit.
Maar idd: weet je zeker dat hij gas wilt? De meeste bbq-fanaten kiezen bewust voor kolen, om net die specifieke kolen-smaak in het vlees te kunnen krijgen :)

Wel een heel mooi cadeau hoor!

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Welke tuinkeuken / BBQ raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 16:34

Ik zou opteren voor een cadeaubon om er samen eentje te gaan uitzoeken. Welke specificaties iemand fijn vindt, is heel persoonlijk. Kun je mooi inpakken met een houten broodplank of een bbq-receptenboek ofzo.

LWDaisy

Berichten: 4777
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 16:45

Tink89 schreef:
Ik zou opteren voor een cadeaubon om er samen eentje te gaan uitzoeken. Welke specificaties iemand fijn vindt, is heel persoonlijk. Kun je mooi inpakken met een houten broodplank of een bbq-receptenboek ofzo.


Dit is eigenlijk nog de beste tip haha.
Mijn vriend zou MEGA blij zijn met een cadeau als dit - maar hij is ook kieskeurig en heeft zo zijn voorkeuren :') En, echt iets waar ik zonder hem nooit aan gedacht zou hebben: hij in linkshandig, en blijkbaar maakt dat verschil? :')

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 17:00

Tink89 schreef:
Ik zou opteren voor een cadeaubon om er samen eentje te gaan uitzoeken. Welke specificaties iemand fijn vindt, is heel persoonlijk. Kun je mooi inpakken met een houten broodplank of een bbq-receptenboek ofzo.
Een heel goed idee om toch niet met "lege" handen aan te komen!

Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Re: Welke tuinkeuken / BBQ raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 17:35

Een kadobon zou evt een optie zijn maar de voorkeur heeft echt de bbq als fysiek kado.

We proberen er sneaky achter te komen welke echt hun wens is.
Ben er inmiddels wel achter dat ze geen gas willen, wel op kooltjes.
Een Weber hebben ze al.
Hun wens is echt zoiets als op de foto’s.

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 17:36

Tink89 schreef:
Ik zou opteren voor een cadeaubon om er samen eentje te gaan uitzoeken. Welke specificaties iemand fijn vindt, is heel persoonlijk. Kun je mooi inpakken met een houten broodplank of een bbq-receptenboek ofzo.

Misschien een idee om de "waardebon" te, laten, branden op een houten broodplank?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Welke tuinkeuken / BBQ raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 17:49

Een fysiek kado is inderdaad wel heel leuk. Ook wel een beetje tricky hoor.

Ik begrijp niet helemaal wat je nu zou willen. In de OP staan buitenkeukens die op gas werken. Als je met kolen gaat werken, dan kan dat natuurlijk, maar het kookgedeelte werkt dan nog op gasbranders. Het is dan een combi van een houtskool gestookte bbq en gas.

Zoiets dan?
https://www.tuinwereld.nl/product/boret ... itenkeuken

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Welke tuinkeuken / BBQ raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 17:54

Wel wat strakker dan de plaatjes (maar dat is ook allemaal gas idd):

https://www.ikea.com/nl/nl/p/batskar-ho ... d_OTHER-(2)&utm_id=google_ads_17294146250&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw2PSvBhDjARIsAKc2cgPUpEhjGYcq-HPbgwC-8BdCebOGyZSi6cB1gTNALO9LUiCndwsmRv0aAjGQEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-24 17:57

Oscar schreef:
Een fysiek kado is inderdaad wel heel leuk. Ook wel een beetje tricky hoor.

Ik begrijp niet helemaal wat je nu zou willen. In de OP staan buitenkeukens die op gas werken. Als je met kolen gaat werken, dan kan dat natuurlijk, maar het kookgedeelte werkt dan nog op gasbranders. Het is dan een combi van een houtskool gestookte bbq en gas.

Zoiets dan?
https://www.tuinwereld.nl/product/boret ... itenkeuken


Ik snap de verwarring! Heb eigenlijk alleen naar het uiterlijk gekeken.

Ik weet nu ook wat ze zouden willen:


Afbeelding

Afbeelding

Gezien ons budget hiervoor een stuk hoger ligt dan waar ze zelf voor aan het sparen zijn zou het best een nog wat luxere versie mogen zijn.
Uiteraard kunnen we er ook nog accessoires bij geven.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 17:59

Die van Ikea vind ik heel mooi. Ook mooi uit te breiden zo te zien.

Ik wil dat ook wel. Als onze tuin eindelijk af komt of iig het deel aan de pui dan ga ik toch eens bij Ikea kijken hiervoor.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Re: Welke tuinkeuken / BBQ raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 18:32

Oh super dat je er achter bent dat de kolen voorkeur hebben!

Dat zijn idd twee verschillende werelden. Er zijn verschillende merken/kookshops die een 'experience-center' hebben voor de kolen-bbq's, wellicht goed om daar eens langs te gaan. Als extra's zou je ook kunnen denken aan workshops die gegeven worden met/over de bbq's, dan hebben ze meteen alle tips en trucs voor een optimaal gebruik erbij.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Welke tuinkeuken / BBQ raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 18:41

https://www.stone-egg-bbq.nl/product/55 ... n-compleet
Dit is een fijne kamado, helemaal compleet dus ze kunnen direct beginnen. Bij afleveren wordt er een goede uitleg gegeven, 1 maatje groter hebben ze ook in de aanbieding en een complete set. Die is € 150.- duurder, dus net boven je genoemde budget.

turtlelito

Berichten: 1697
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 18:45

meggiemeg schreef:
https://www.stone-egg-bbq.nl/product/55 ... n-compleet
Dit is een fijne kamado, helemaal compleet dus ze kunnen direct beginnen. Bij afleveren wordt er een goede uitleg gegeven, 1 maatje groter hebben ze ook in de aanbieding en een complete set. Die is € 150.- duurder, dus net boven je genoemde budget.


Maar afgaande op de afbeeldingen van TS willen ze geen kamado, maar een kolenbarbecue...... Toch ook weer een heel verschil, dus wellicht verstandig om echt te checken wat de voorkeur heeft (omdat het budget eerder wat lager lag, dachten ze wellicht dat een mooie kamado geen optie was.....).

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Welke tuinkeuken / BBQ raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 19:03

Mss een Oklahoma bbq dan? Die kan met kolen en is heel ‘in’ bij mensen die van kolen(of hout) houden.

anca

Berichten: 1783
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 19:58

turtlelito schreef:
Oh super dat je er achter bent dat de kolen voorkeur hebben!

Dat zijn idd twee verschillende werelden. Er zijn verschillende merken/kookshops die een 'experience-center' hebben voor de kolen-bbq's, wellicht goed om daar eens langs te gaan. Als extra's zou je ook kunnen denken aan workshops die gegeven worden met/over de bbq's, dan hebben ze meteen alle tips en trucs voor een optimaal gebruik erbij.


Dat zou ik dan als cadeau geven. Zo'n workshop en dat ze er dan een uit kunnen kiezen die ze graag willen.

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Welke tuinkeuken / BBQ raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 10:48

Het cadeau is alleen leuk als je het in elkaar gezet geeft. In de doos is het echt geven minder leuk. Maar in elkaar gezet is nog moeilijk afstemmen om te ruilen later als ze toch iets anders wensten.

Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-24 12:51

Bienotje schreef:
Het cadeau is alleen leuk als je het in elkaar gezet geeft. In de doos is het echt geven minder leuk. Maar in elkaar gezet is nog moeilijk afstemmen om te ruilen later als ze toch iets anders wensten.


Absoluut.

Onze gedachte is echter: als we er een geven die kwalitatief beter en wellicht luxer of uitgebreider is dan degene waar ze zelf naar kijken er niet geruild hoeft te worden.