Taxateur voor hypotheek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Taxateur voor hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-24 19:51

Ik kon met de zoekfunctie niet echt iets vinden, dus hopelijk mag ik een apart topic hiervoor aanmaken.

Ik heb een huis gekocht en koopcontract al getekend. Nu heb ik dus op korte termijn een taxateur nodig die het huis taxeert voor de hypotheek.

De hypotheek adviseur wil graag dat ik gebruik maak van hun aanbod om een taxateur aan te stellen. Ik heb totaal geen ervaring hiermee.
Heeft een taxateur via de hypotheek adviseur er belang bij om de waarde hoger in te schatten dan de vraagprijs of niet?
Ik heb vrij veel overboden en hoef echt niet het hele bedrag aan hypotheek, maar wel ruim boven de vraagprijs.

Wat is jullie ervaring? Wel of geen taxateur via de hypotheek verstrekker?

Mocht iemand nog een goede taxateur weten in de omgeving van Swifterbant/Dronten dan hoor ik dat ook graag. Ik weet dat er taxateurs zijn die meedenken en vooraf vragen wat je nodig hebt. Maar daar moet je vaak wel via via binnenkomen.

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Taxateur voor hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:07

Ik zou gewoon via de adviseur een taxateur laten langsgaan. Heb ik toen ook gedaan. En ik heb inderdaad het idee dat ze elkaar wel “helpen”. Ik neem dan aan dat je adviseur wel een local is?

SincereQ
Berichten: 907
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 20:09

Emj_23 schreef:
Ik zou gewoon via de adviseur een taxateur laten langsgaan. Heb ik toen ook gedaan. En ik heb inderdaad het idee dat ze elkaar wel “helpen”. Ik neem dan aan dat je adviseur wel een local is?

Heb ik ook gedaan en had hetzelfde idee. Woning is precies getaxeerd op wat ik nodig had :+

_suus19_