Welke noisecanceling headphone?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Welke noisecanceling headphone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 22:08

Volgende week gaan we vliegen met een nachtvlucht. Aangezien ik heel licht slaap, is normaal slapen in een vliegtuig voor mij niet te doen. Ik krijg ivm Antidepressiva ook geen slaapmiddel van de huisarts. Dus dan maar kijken voor een koptelefoon. Oortjes kan ik niet verdragen helaas, dus ik zoek echt een koptelefoon.

Nu ben ik dus op zoek naar de beste noisecanceling headset op de markt, maar voor een betaalbare prijs. Ik ben ook al op marktplaats aan het zoeken, een tweedehandse is ook prima. Want zoveel zal ik m verder niet gebruiken. Maar mijn nachtrust is me wel dierbaar dus het mag €150.- kosten.
Het gaat er dus echt om dat ik geen reet meer hoor, want ik word van het minste op geringste geluid wakker :') Zonder koptelefoon blijf ik wakker vanwege het aanhoudende vliegtuiggeluid. Ik besef me dat er geen enkele headset is die helemaal 100% wegfiltert, maar het moet dus echt wel voldoende zijn.

Wie heeft De tip voor mij?

zonnebloem18

Berichten: 24839
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Welke noisecanceling headphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:14

Wat mij betreft zijn die van Sony het beste, maar die zitten nog wel een eindje boven je budget. Zeker de XM5, die is zo'n 320 euro. Ik heb de XM4 zodra hij stuk is komt er meteen een nieuwe, want ik kan echt niet zonder.

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:18

Ik wilde de Bose Quietcomfort aanraden maar zag daarna dat je budget max € 150 is.

Hij is nu wel voor 199 euro in de aanbieding:

https://www.bose.nl/nl_nl/products/head ... c_se_black

Ik heb deze zelf en het is mijn lifesaver in drukke treinen en in het vliegtuig. We hebben eens vlakbij een gillende baby gezeten, beide koptelefoon op en weg was het kind (of nou ja, véél minder goed te horen).

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Welke noisecanceling headphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:22

Ik ben ook enorm blij met mijn Bose Quietcomfort 35II
Misschien kun je hem tweedehands/refurbished vinden?

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Welke noisecanceling headphone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 22:24

Ik zie die toevallig op marktplaats staan Annemiek. Bedankt voor de tips, ik ga eens zoeken :D

_Mars

Berichten: 480
Geregistreerd: 17-12-16

Re: Welke noisecanceling headphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:32

Ik zweer echt bij Sony MX5. Ik kom zo relaxed uit het vliegtuig. Wel een beetje boven je budget, maar ik ben iedere dag dankbaar. Heb ze nu al meer dan 1 jaar, en nog steeds perfect ook batterij duur. Als je dat dan omrekend is het 1 euro per dag :') (en iedere dag goedkoper!)

Maargoed ik kan natuurlijk niet in jouw portemonee kijken, maar ik ben dus echt fan van Sony :)

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Welke noisecanceling headphone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 22:40

Ja die is echt boven budget Mars. Ik zie een paar Bose Quietcomfort 35II op marktplaats staan voor een goede prijs dus ik ga eens onderhandelen.

leeslampje

Berichten: 1112
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:41

Oooh ja hier ook een QuietComfort II liefhebber. Echt een van mijn beste aankopen van de laatste jaren. Absoluut het bekijken waard TS.

pluisje88

Berichten: 8079
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Welke noisecanceling headphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:45

Ik heb de bose quietcomfort 25 maar heel eerlijk valt hij me tegen. Mijn Philips bevalt me een stuk beter en die kostte amper de helft van de bose…

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Welke noisecanceling headphone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-24 22:10

Ik heb trouwens nog even zelf gekeken bij Mediamarkt, en ik vond de Sony toch fijner dan de Bose. De verkoopmedewerker was ook niet heel enthousiast over Bose, en hij vond dat je de MX5 beter kon laten en de 4 kon kopen. Ik vond de 4 overigens ook veel fijner zitten, de 5 voelde alsof hij van mn hoofd zou vallen.

Saintelette

Berichten: 3180
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 22:30

Earth schreef:
Ik heb trouwens nog even zelf gekeken bij Mediamarkt, en ik vond de Sony toch fijner dan de Bose. De verkoopmedewerker was ook niet heel enthousiast over Bose, en hij vond dat je de MX5 beter kon laten en de 4 kon kopen. Ik vond de 4 overigens ook veel fijner zitten, de 5 voelde alsof hij van mn hoofd zou vallen.


Ik heb zelf de 3 serie van Sony en die vind ik zelf ook heel fijn. Misschien zijn die al goedkoper te krijgen op Marktplaats?

Steefz

Berichten: 2082
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Welke noisecanceling headphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:16

Sony XM4! Die onderdrukt wel echt de vliegtuigruis, heel fijn.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 23:21

Ik volg, ik gebruik nu die van mijn man soms tijdens het koken bijvoorbeeld want ik kan niet goed tegen het harde geluid van de afzuiger, of de stofzuiger. Maar ze zijn zo duur :o

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Welke noisecanceling headphone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 18:03

Ik heb via marktplaats de Sony M3 gekocht. Dacht dat het de M4 was, maar kwam er thuis achter dat het de M3 was. Ik heb er gelukkig een hele goede prijs voor betaald dus het is oke.
Ik heb 'm in de auto even opgedaan als test, man man wat een rust. Ik dacht dat ik m niet zo vaak zou gebruiken maar ik denk het nu van wel haha. Ik krijg altijd heel veel ruis in mn hoofd van lang autorijden, zeker als ik moe ben dus dan kan ik mooi deze op zetten.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:21


Faelynn

Berichten: 3150
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 18:28

Ik heb de Sony wh-ch720 als ik het goed schrijf, valt ruim binnen je budget, via media markt outlet €70 voor betaald (nieuwe koptelefoon, geopende verpakking)
Mijn vriend heeft de Sony mx3, die is in principe beter (die ik heb is gewoon een betaalbaardere uitvoering zelfde merk koptelefoon) maar ik heb ze beide gebruik voor het vergelijk, en merk eigenlijk geen verschil in nc of geluidkwaliteit. Als het goed is heeft de ch720 ook dezelfde noisecanceling chip als de mx3, maar klamp me hier niet op vast. Wel het uitzoeken waard, want als het vooral de noisecanceling betreft, dan scheelt dat je een hoop in prijs.
Geen idee of de nieuwere modellen van Sony zoals de mx4 en mx5 beter zijn, maar die vallen toch buiten je budget.

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Welke noisecanceling headphone?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-24 18:42

Even lezen, ik heb net de Sony M3 gekocht :P

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Welke noisecanceling headphone?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 19:00

Ik ben ook een bose quiet comfort fan. Niet alleen omdat hij goed noise cancelled, maar ook omdat ie heel fijn zit. De oorschelpen zijn groot genoeg, hij knijpt niet (de Sony wel) en de hoofdband is zacht.