Gezocht: ovenschaal waar precies 1 lasagne-blad in past

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Gezocht: ovenschaal waar precies 1 lasagne-blad in past

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-24 20:02

Omdat Bokt alles kan vinden:

We zoeken ovenschaaltjes waar precies 1 lasagne-blad in past in breedte en lengte, en iets van 4-5 cm hoog. (Iets ruimte om het blad is niet erg)

We hebben een blad opgemeten op 17x8cm.

De schaaltjes die we hebben gevonden passen of net niet, of er staat geen binnenmaat bij waardoor het gokken is.

Hebben jullie de tip?

tamary

Berichten: 29186
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Gezocht: ovenschaal waar precies 1 lasagne-blad in past

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:08

Andersom denken : zelf lasagne bladen maken (dus verse pasta), dan kan je elke maat uitrollen die je hebben wil.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:10


noviceh

Berichten: 4786
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 20:12

De kleinste maat Royal van Kempen & Begeer? Dat zijn zwarte ovenschalen waar eens een actie van bij Albert Heijn is geweest. Wordt op marktplaats genoeg aangeboden.

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 21:06


8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:21

Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 16-02-24 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:31

Laatst bijgewerkt door M1994 op 16-02-24 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Supertje

Berichten: 7092
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-24 22:32

Ik gebruik voor een kleine lasagne een cakeblik :+ werkt fantastisch, en ik heb ook een heel kort cakeblik waar dus 1 lasagne vel in past (met een heel klein beetje ruimte er omheen), net even gekeken of er een merk op staat, helaas niet, maar ik weet vrij zeker dat ik die ooit bij de action heb gekocht.

Anoniem

Re: Gezocht: ovenschaal waar precies 1 lasagne-blad in past

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 18:20

Lasagne maken met van die kleine lasagnebladen ipv die grotere bladen, bij Knorr heet het lasagnette :')

Bowo
Berichten: 2814
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-24 19:11

Prrrr schreef:


Helaas staan hier dus geen binnenmaten bij en de onderste is ook te laag
noviceh schreef:
De kleinste maat Royal van Kempen & Begeer? Dat zijn zwarte ovenschalen waar eens een actie van bij Albert Heijn is geweest. Wordt op marktplaats genoeg aangeboden.

Ook hier helaas geen duidelijke maten
Set_Elkol schreef:

Die eerste komt al aardig in de buurt inderdaad! Zou mooi zijn als hij net wat smaller is
8nnemiek schreef:
Het lastige vind ik altijd dat die schotels zo'n afgeronde hoekjes hebben, en de bladen niet, dus je bent altijd hoekjes aan het breken :+ Of ze lopen schuin, waardoor ze onderin niet passen en boven te ruim :')
Ik lees mee.

Edit; Creuset heeft een schaal met een binnenmaat van 19x14: https://www.stijlvolinhuis.nl/ovenschaa ... 19-x-14-cm
Is dan wel iets te groot, maar dan hoef je iig geen hoekjes te breken :Y)

En een van 18x12: https://braadbaas.nl/products/ovenschaa ... 9165496668

Hahah ja dat is wel iets om rekening mee te houden als de maat precies overeen komt

Ook bij deze jammer dat ze net wat te breed zijn
Supertje schreef:
Ik gebruik voor een kleine lasagne een cakeblik :+ werkt fantastisch, en ik heb ook een heel kort cakeblik waar dus 1 lasagne vel in past (met een heel klein beetje ruimte er omheen), net even gekeken of er een merk op staat, helaas niet, maar ik weet vrij zeker dat ik die ooit bij de action heb gekocht.

Dat klinkt ook als een goede oplossing! Ga ik eens naar kijken
Relaxed schreef:
Lasagne maken met van die kleine lasagnebladen ipv die grotere bladen, bij Knorr heet het lasagnette :')


Werkt helaas niet bij het recept waarbij er iets op de bladen moeten worden gesmeerd en er verschillende lagen zijn

Nielojram

Berichten: 7805
Geregistreerd: 14-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:08

Bowo schreef:
Omdat Bokt alles kan vinden:

We zoeken ovenschaaltjes waar precies 1 lasagne-blad in past in breedte en lengte, en iets van 4-5 cm hoog. (Iets ruimte om het blad is niet erg)

We hebben een blad opgemeten op 17x8cm.

De schaaltjes die we hebben gevonden passen of net niet, of er staat geen binnenmaat bij waardoor het gokken is.

Hebben jullie de tip?


Verse lasagnebladen gebruiken, die kan je op maat knippen/snijden. En wat je overhoudt, gooi je bij je prutje.

Suzanne F.

Berichten: 49232
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 21:17

Maar waarom zoek je dit eigenlijk? Ik maak wel vaker een 1 persoons lasagne en dan pak ik gewoon een klein ovenschaaltje. Laagje saus, paar bladen en weer laagje saus, wat kaas en klaar. In de oven.
Ik snijd toch alles klein als ik het eet dus het maakt totaal niet uit hoe het in de schaal zit.