Hoe kies ik de juiste blender?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Hoe kies ik de juiste blender?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 18:36

Omdat bokt altijd alles weet :=
Vriendlief wil mij een nieuwe blender geven.
De huidige is niet sterk genoeg waardoor ik vaak extra water aan het mengsel moet toevoegen omdat er anders niks gebeurt.
Nu heb ik alleen geen idee hoe ik de juiste kies.

Wat ik wil:
- glazen blender kom
- moet bevroren fruit aan kunnen
- bij het mengen van sauzen/soepen wil ik geen stukjes/velletjes meer hebben
- het liefst met glazen accessoires zoals een beker en kruiden menger (heet dat zo?)
- makkelijk uit elkaar te halen voor het schoonmaken
- ik wil er pasta sauzen, chocolade mousse, fruit smoothies e.d. mee kunnen maken

Kleur en prijs maken niet zoveel uit, we geven liever wat meer uit aan goed materiaal.
Tot nu toe lijkt het lastig een blender te vinden waar ook glazen accessoires bij zitten

Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Hoe kies ik de juiste blender?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:43

Glas? Je wilt hem graag kunnen breken?

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:47

Wat jij nodig hebt is een foodprocessor of een keukenmachine met blender en groentesnijder/hakmolen.

Een blender doet enkel blenden. Goed voor soepen/sauzen/smoothies maar veel meer zal niet gaan.

Wij hebben een blender van glas.
Van Philips en een aparte keukenmachine.

Het glas van de blender is heel sterk. Wij hebben hem al 8 jaar. Daarvoor zo'n plastic geval maar deze van Philips is veel beter ;)

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 19:09

@luxx: ja ik heb graag een goede bite in mijn eten :j

@befunny: ik denk toch dat ik een blender nodig heb en geen food processor als ik zo even snel rondkijk op Google. De zaken die ik in de opening noem, is wat ik nu met mijn huidige blender met 1 type mes ook maak.
Voor de beeldvorming
Afbeelding
Afbeelding
Echt aan vervanging toe :=
Probleem met de huidige is dat ie niet genoeg power heeft, zo lijkt het. Als ik bv een blok tofu in deze machine gooi, moet ik daar water bij gooien omdat er anders gewoon niks gebeurd..

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:28

Bij een gewone blender hou je dus soms wel velletjes of kleine stukjes. Als je wat krachtigers wilt kom je al uit bij de food processor. Ook mijn Philips daar heb je wel eens stukjes nog bij.

Als je toch iets goeds wilt waarbij de kosten niet zoveel uitmaken. Zou ik het toch in de foodprocessors zoeken.

Als af en toe stukjes of velletjes niet zo'n punt zijn voldoet een blender natuurlijk helemaal prima.

Maar Kruiden menger?

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:34

Zal zo een linkje zoeken van degene die ik heb besteld. Zocht ook een goede maar wel beperkt budget. Zou krachtig genoeg moeten zijn voor bevroren fruit en ijs en is van glas.
Alleen ik heb 2 opzet stukken met mesjes en dat is volgens mij bij heel veel zo.
In de grote 1,5 liter kan van glas zit een krachtig mes en kan ik dus 'alles' mee maken.
Bij de zogeheten to-go beker zit een ander mes en is dus sowieso niet geschikt voor het zwaardere werk. Wel chill voor smoothies. Ik snij het wel kleiner en dan kan het er bevroren in.

Waarvoor wil je een 2e glazen beker?
Dan zul je dus en en moeten hebben. En een glazen beker én die ook met een krachtig mes.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 19:36

Met kruiden menger bedoel ik zo’n klein cupje wat je er op kan zetten om bv kruiden fijn te malen of kruiden vlokken tot poeder te malen. Is dat duidelijker? :=
En de beker lijkt me handig om een smoothie to go te kunnen maken of een kleine hoeveelheid van iets.
Mijn ervaring nu is namelijk wanneer ik een kleine hoeveelheid in de grote kan gooi, alles naar de zijkanten gaat en dus niet goed door de blender gaat.

Ik ben benieuwd naar wat jij hebt Nyaleti!

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Hoe kies ik de juiste blender?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:50

Met een power blender houd je geen velletjes over hoor, ik heb er 1 van Juicy Retreats maar er zijn meer goeie merken, voor een power blender moet je alleen wel minstens 250 euro aftikken. Een goede heeft ook echt geen glazen kan, en dat moet je ook niet willen, op mijn oude werk hadden ze er 1 gekocht van rond de 100 euro om smoothies mee te maken, bevroren fruit en warm weer gaan niet goed samen, ding knapte in mijn handen, je hoeft hem niet eens te laten vallen om ervanaf te komen. Grap is ook dat de meeste merken om de paar jaar het systeem net even een beetje veranderen zodat je niet eens een nieuwe kan meer kunt kopen maar je een hele nieuwe moet kopen. Ik heb er al heel wat versleten, meeste met glazen kan en ik heb enorm spijt dat ik niet meteen een goeie gekocht heb, het lijkt een grote uitgave maar wanneer ik bij elkaar optel wat ik aan die dingen heb uitgegeven had ik wel drie Juicy Retreats kunnen kopen zo ongeveer :7

amand0
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:52

Ik zou absoluut gaan voor een hoge snelheids blender. Daarmee kan je echt werkelijk alles blenden. Ik kan niet meer zonder in ieder geval. Bestaan zover ik weet alleen niet met een glazen kan.
Kijk eens naar de Vitamix of optimum blender. Kost wat maar is de enige die het bij mij al jaren volhoudt

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:57


Toffeltje

Berichten: 527
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Hoe kies ik de juiste blender?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 20:27

Ik heb een vitamix blender, die voldoet aan al je eisen, behalve de glazen kom. Ik heb er echt geen stukjes of velletjes meer in na het blenden. En bevroren fruit heeft hij geen enkele moeite mee. Ze zijn wel flink prijzig.

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Hoe kies ik de juiste blender?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 20:43

Ik heb een nutribullet. Bevalt mij uitstekend voor m'n smoothies, soep en havermoutbrouwsels...

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 20:44

Ik heb een high speed blender en die heeft wel eens stukjes of velletjes.

luxx

Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Hoe kies ik de juiste blender?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 20:50

Welke heb jij BeFunny?

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:13

Een van Philips Pro nog wat.

Hiervoor had ik een nutriblend ook een pro nog wat met plastic bekers.

Freekieee

Berichten: 1759
Geregistreerd: 19-09-13
Woonplaats: Borculo

Re: Hoe kies ik de juiste blender?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:20

Ik heb de ninja blender van mijn vader meegenomen. Wat een geweldig ding! Wil niks anders meer :o
De ninja soep blender. Maar je kan veel meer dan dat. Veel opties erop

01San

Berichten: 18751
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Hoe kies ik de juiste blender?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 21:28

Ninja is goed inderdaad.

xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Hoe kies ik de juiste blender?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 23:37

Dank voor alle reacties!
Ik vind het maar lastig.
Iemand heeft me ook de Magimix aangeraden en ik zie dat die ook een kleinere cup heeft van glas! Alleen dan geen beker, maar dat zou eigenlijk niet zo’n ramp zijn..

En ik ben er achter dat mijn huidige blender maar 400w vermogen heeft. Dat in combinatie met minstens 10 jaar oud is wellicht de reden dat ie niet meer overal doorheen komt :+

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Hoe kies ik de juiste blender?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 08:00

Ik kan je geen advies geven, maar je bedoelt dat dat kleine ronde bakje in de deksel een kruidenmenger is? Of heb jij hem die functie gegeven?
Want mijn oude Philips smoothieblender heeft hem ook, en daar komen over het algemeen weinig kruiden bij kijken.

waikiki_6
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-04-09

Re: Hoe kies ik de juiste blender?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 08:39


xTammyy

Berichten: 4406
Geregistreerd: 20-09-10

Re: Hoe kies ik de juiste blender?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-24 10:28


Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Hoe kies ik de juiste blender?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 10:55

Ohv wacht, nee, dat is wat anders.

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Hoe kies ik de juiste blender?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:05

Wij doen alles met een nutribullet. Ook bevroren fruit etc.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hoe kies ik de juiste blender?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:10

De nutribullit heb je ook varianten met losse kleine bekertjes die je voor die kruiden kunt gebruiken. Zo èèn hadden wij er voorheen. In het begin vond ik het wel een fijn ding maar al vrij snel niet fijn meer. Ook had ik met de nutribullit dat bij smoothies het nog wel eruit kwam zeg maar. Dat hebben we niet met de Philips. Die beker is ook groter. Maar zowel met Nutri bullit als Philips heb ik er wel eens schilletjes of stukjes in. Zeker als ik voor soep blend.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Hoe kies ik de juiste blender?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 11:27