Instagram koppelen aan Facebook lukt niet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Instagram koppelen aan Facebook lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-24 16:56

Hey bokkertjes,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een Facebook pagina in mijn 'beheer' gekregen + de inloggegevens van de bijbehorende Instagram pagina.
Nu probeer ik via FB de insta pagina te koppelen aan de FB pagina omdat ik alles wil oppakken via Meta Business Suite. Ik krijg alleen steeds de melding:

'Je moet een beheerder zijn van het bedrijf van de gekoppelde pagina in Bedrijfsmanager om het Instagram-account te bevestigen'.

Nu zeg ik tegen de oude beheerder (die nog toegang heeft): Ik heb niet het volledige beheer, mede omdat deze specifieke pagina in mijn lijst staat onder 'Je account' en niet onder 'Bedrijfsaccount'. De oude beheerder zegt dat het aan mij ligt en dat ik iets fout doe. Intussen loop ik elke keer te klooien omdat ik alle berichten apart (dubbel) in moet plannen omdat ik Instagram dus niet gekoppeld krijg.

Het enige dat mij tot zoverre is gelukt, na continue deze riedeltjes te zijn behoren, is het instagram account koppelen aan mijn prive facebook account, maar ook dat is de oplossing niet.

Hieronder de sequentie van de stappen die ik doorloop:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een enkele keer krijg ik een dropdown menu waarbij ik alleen maar kan invullen dat ik het wachtwoord niet meer weet, zonder mogelijkheid om een wachtwoord in te vullen. Hierna opent hij dan Instagram, maar als ik daar dan de inloggegevens invoer dan krijg ik dus de bovenstaande melding en is het nog niet gekoppeld.

Hieronder wat ik bedoel met, de pagina is geen bedrijfsaccount, maar een 'account' iig voor mij.


Afbeelding


Help? Ik word er horendol van, dit is een enorm intensief gebruikte dorpspagina en ik heb serieus moeite om het te beheren op deze manier...

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Instagram koppelen aan Facebook lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 18:14

Iemand enig idee toevallig?

Melzazu
Berichten: 1785
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Instagram koppelen aan Facebook lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:17

En als je het nou eens andersom probeert? Vanuit insta de fb pagina koppelen?

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Instagram koppelen aan Facebook lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 18:21

Ook dat lukt helaas niet... Dan koppelt hij hem aan mijn privé account, er zijn geen andere opties.

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:23

Heb je het al geprobeerd via Meta Business Manager? Suite werkt namelijk echt ruk en zitten superveel bugs in.

Ik ben Facebook advertentie expert en ik regel altijd alles via de Business Manager. Je komt daar via business.facebook.com

Marion_

Berichten: 1284
Geregistreerd: 16-05-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:25

Oh praat me er niet over :+ ik ben er eindeloos mee bezig geweest.

Ik heb hem nu via meta business suite eindelijk kunnen koppelen. Daar heb ik geloof ik een beheerder aangemaakt geloof ik, wat ik dan zelf was en toen lukte het eindelijk om te koppelen.

Via Facebook naar de business suite en via daar dan een nieuwe beheerder aanmaken, weet even niet meer hoe

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 18:28

Ja ook vanuit de business suite, dat is de bovenstaande reeks. Meta blijft steeds maar belden dat ik moet koppelen, want anders niet alle functies. Dat lukt dus niet. Toen geprobeerd via insta, toen koppelde hij hem aan mijn prive account, dus dat weer ontkoppeld en terug naar meta. Er is wel IETS verandert want ik krijg een andere melding, maar feitelijk is het nog steeds hetzelfde probleem:

Afbeelding

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 18:31

Marion_ schreef:
Oh praat me er niet over :+ ik ben er eindeloos mee bezig geweest.

Ik heb hem nu via meta business suite eindelijk kunnen koppelen. Daar heb ik geloof ik een beheerder aangemaakt geloof ik, wat ik dan zelf was en toen lukte het eindelijk om te koppelen.

Via Facebook naar de business suite en via daar dan een nieuwe beheerder aanmaken, weet even niet meer hoe


Ugh wat een ellende... Ja, ik ben dus beheerder, maar ik heb kennelijk toch op de 1 of andere manier niet de volledige macht. Het enige dat ik mij kan bedenken is dat er boven dit account nog een superadmin ofzo zit (vanuit het bedrijf waarvan ik dit heb overgenomen) en dat die deze pagina aan mij moet overdragen. Zou misschien ook verklaren waarom het onder 'account' valt ipv 'business account' (zie eerste post). Ik ben er echt flauw van :')

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-24 23:02

Nou, we hebben het opgegeven... Het is nog steeds niet voor elkaar.

Ik begrijp dat er apps zijn waarmee ik berichten op beide kanalen kan inplannen, kan dit ook als de twee niet gekoppeld zijn? En zo ja, welke zouden jullie adviseren?

SpikkelFire

Berichten: 6696
Geregistreerd: 14-06-05

Re: Instagram koppelen aan Facebook lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 00:09

Ja dat kan met Buffer b.v. Daar koppel je de kanalen afzonderlijk van elkaar aan.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Instagram koppelen aan Facebook lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 23:25

Iemand anders heeft je beheerder gemaakt van de FB-pagina?
Als het goed is heb je een bericht in Messenger gekregen, waar je wat mee moet doen.
Dat bericht zit wel een beetje "verstopt".

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Instagram koppelen aan Facebook lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-24 00:03

Thanks!

En ja, een andere beheerder heeft mij beheerder gemaakt, ik kreeg een melding dat dit het geval was en heb het geaccepteerd.. Dat was het eigenlijk. Deze beheerder gaf wel aan later meer knopjes om te hebben moeten zetten omdat ik aanvankelijk geen gebruik kon maken van meta en niks aan het profiel kon veranderen (alleen posten). Maar verder eigenlijk niks? Geen flauw idee waar ik precies kan vinden wat jij noemt?