Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
boeflover

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 11:25

Ik zou ook eens kijken of je jouw kamer niet beter geluidsabsorberend kunt krijgen.
Goedkope/simpele opties;
> Dik vloerkleed onder je bed
> Wandkleed of kurk aan de muur
> Gordijnen ophangen
> Hemelbed met doeken rondom je bed maken
> Stoffen hoofdbord achter je bed

Iets meer werk:
> Geluidsabsorberende ondervloer onder laminaat / dikke vloerbedekking

De afvoerbuis waar je over spreekt kun je misschien een koof rond maken met isolatie erachter. Daarin kan de woningbouw ms ook nog wel iets betekenen?

Mocht je toch nog contact kunnen krijgen met de buurvrouw of woningbouw zouden zij ook mogelijk wat aan isolatie kunnen laten plaatsen (verlaagd plafond).

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 12:30

Een tip van iemand met smalle en haakse gehoorgangen... Passen de standaard doppen in jouw oor en gaan ze geen pijn doen?

Ik zou ook voor een audiciën en op maat gemaakte gaan met een geschikt filter.

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 12:35

Met mijn loop quiet en een slaapmasker erover hoor ik echt bijna niets meer, zelfs de feestende buurman echt bijna niet meer.
Dus dan wel dubbel op, want het masker filtert ook al heel iets van zichzelf.
Is een bluetooth masker met zachte oor dingen, dus slaapt echt prima.

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-24 17:55

Bedankt weer voor alle tips!

Ik zat toevallig vannacht zelf ook te bedenken of ik inderdaad iets om de buis heen kan doen. Van dat geluidswerende schuimrubber oid zou toch niet moeilijk moeten zijn.

De Loop ga ik sowieso eens proberen, want die zijn om te proberen niet zo heel duur :D En daarnaast ga ik me iets meer verdiepen in de mogelijkheden met brown/pink noise!

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-24 18:21

Via Loop zelf kan je 100 dagen proberen. Dat scheelt weer kosten als het niets is.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 17:35

Spoiler:
heb
Ik heb de Loop ook vandaag getest. Ze adviseren om alle maten eerst te testen, dus dat heb ik gedaan. Ik heb kleine gehoorgangen dus begon met XS. Toen ik die eruit wilde halen schoot hij los en de tip zat diep in gehoorgang :wow:
Mijn man is 20min bezig geweest om hem met een pincet los te halen. Ik zat er aardig van in de stress _O-
Een maat groter zat beter, maar het dempende vermogen viel mij erg tegen. Voor mij zou het ook te hard zijn om te slapen.
De Alpine Sleepdeep dempen net zoveel, zijn bijna de helft goedkoper en zijn wel comfotabel om op te liggen:
Bekijk Alpine SleepDeep Mini - Oordoppen slapen - Maximale geluidsdemping - Perfect voor zijslapers - 27dB SNR - Small op: https://www.bol.com/nl/p/alpine-sleepde ... _iphoneapp

Heb bij Loop de aanvraag voor 100 dagen testen ingediend, ben benieuwd hoe dat verder gaat met geld terug krijgen.

Celebi
Berichten: 3661
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 17:57

De eerste keer zat mijn loop dopje ook in mijn oor. Denk niet goed erop gezet want ik heb het nooit meer gehad en gebruik ze elke nacht en de engage ook op kantoor. Gaf inderdaad wel even stress. :')

Welke had jij genomen? De quiet is niet heel hard om op te slapen namelijk. En had je met die maat grotere dopjes wel een vacuüm in je oor? Zonder die vacuüm werkt het namelijk niet echt dempend.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:03

Slmt9 schreef:
De Alpine Sleepdeep dempen net zoveel, zijn bijna de helft goedkoper en zijn wel comfotabel om op te liggen:
Bekijk Alpine SleepDeep Mini - Oordoppen slapen - Maximale geluidsdemping - Perfect voor zijslapers - 27dB SNR - Small op: https://www.bol.com/nl/p/alpine-sleepde ... _iphoneapp


Ik heb zulke geprobeerd, maar vond het een ramp. Ze zitten niet lekker, je kan er niet fijn op liggen en bovenal dempen ze veel te weinig. Ze sluiten je oor gewoon niet af, dus er komt altijd geluid doorheen.
Het enige dat bij mij echt goed afsluit (en dus volledig dempt) zijn die waxbolletjes.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:44

Celebi schreef:
De eerste keer zat mijn loop dopje ook in mijn oor. Denk niet goed erop gezet want ik heb het nooit meer gehad en gebruik ze elke nacht en de engage ook op kantoor. Gaf inderdaad wel even stress. :')

Welke had jij genomen? De quiet is niet heel hard om op te slapen namelijk. En had je met die maat grotere dopjes wel een vacuüm in je oor? Zonder die vacuüm werkt het namelijk niet echt dempend.


Ik heb de quiet. Ik slaap op mn zij en het doet bij mij zeer bij het onderste deel van mn oor, net boven je oorlel. Daar zit denk ik kraakbeen dat er tegen duwt?
Ik heb dat met heel veel oordoppen, ook met op maat gemaakte.
De maat groter had ik inderdaad de vaccuum mee!


Goof schreef:
Slmt9 schreef:
De Alpine Sleepdeep dempen net zoveel, zijn bijna de helft goedkoper en zijn wel comfotabel om op te liggen:
Bekijk Alpine SleepDeep Mini - Oordoppen slapen - Maximale geluidsdemping - Perfect voor zijslapers - 27dB SNR - Small op: https://www.bol.com/nl/p/alpine-sleepde ... _iphoneapp


Ik heb zulke geprobeerd, maar vond het een ramp. Ze zitten niet lekker, je kan er niet fijn op liggen en bovenal dempen ze veel te weinig. Ze sluiten je oor gewoon niet af, dus er komt altijd geluid doorheen.
Het enige dat bij mij echt goed afsluit (en dus volledig dempt) zijn die waxbolletjes.


Deze die ik stuur is weer een nieuwe variant van Alpine. De andere varianten die je hiervan hebt vind ik ook niet comfortabel. Je hebt daar meerdere varianten van en deze is dus zo aangepast dat je geen hard staafje meer in je oor hebt. Dit is een heel dun, buigzaam lipje. Die vormt mee met je oor.
Deze voel je dus helemaal niet als je ligt, ook het paarse niet. Ze dempen net zo veel als de Loops. In beide gevallen geldt dat je de goede maat moet hebben.

Afbeelding

Ik heb de waxen bollen ook gehad, daar heb ik lang mee geslapen, maar ik kreeg er oorontstekingen van. Ik denk dat ik niet goed tegen de bijenwas kan die gebruikt wordt.
Ik vind ze inmiddels ook niet meer voldoende dempen. Lage bastonen (gesnurk) komen er door heen en als je net even gaat verliggen willen ze nog wel los gaan.

De schuimen oordoppen dempen uiteindelijk nog het beste, maar die zitten niet comfortabel genoeg en slapen is dan helemaal niet fijn.

Ik heb echt weet niet hoeveel oordoppen getest over de afgelopen 8 jaar. Vanmiddag de alpine op maat, alpine sleep deep en loop naast elkaar. De op maat gemaakte dempten daarvan het meeste.

Helemaal stil zal je het nooit krijgen, want geluid komt ook binnen via je schedel. Brown noise dmv sleepphone is bij mij het enige wat echt zorgt dat ik niets anders meer hoor dan dat.

Loop is overigens wel coulant. Ik heb voor 55,- besteld, krijg mn geld terug en mag alle producten houden.

Els1984

Berichten: 457
Geregistreerd: 23-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:51

Goof schreef:
Slmt9 schreef:
De Alpine Sleepdeep dempen net zoveel, zijn bijna de helft goedkoper en zijn wel comfotabel om op te liggen:
Bekijk Alpine SleepDeep Mini - Oordoppen slapen - Maximale geluidsdemping - Perfect voor zijslapers - 27dB SNR - Small op: https://www.bol.com/nl/p/alpine-sleepde ... _iphoneapp


Ik heb zulke geprobeerd, maar vond het een ramp. Ze zitten niet lekker, je kan er niet fijn op liggen en bovenal dempen ze veel te weinig. Ze sluiten je oor gewoon niet af, dus er komt altijd geluid doorheen.
Het enige dat bij mij echt goed afsluit (en dus volledig dempt) zijn die waxbolletjes.


Zo zie je maar weer hoe persoonlijk het is. Ik heb heel veel geprobeerd. Vond de loop quiet helemaal niets. Maar de alpine sleepdeep mini is voor mij de enige die echt helpt en fijn zit.

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Echt, écht goede noise cancelling oordopjes voor slapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 18:57

Ja, en dat diepe in het oor, daar krijg ik dus weer enorm jeuk van. :') Het is inderdaad heel persoonlijk!