Ervaringen met Ergo Sleep bedden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Ervaringen met Ergo Sleep bedden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 08:53

Goedemorgen!

Wij zijn voor de zoveelste keer op zoek naar een nieuw bed. Ik heb zeer ernstige rugklachten en daar deal ik al jaren prima mee, maar nu mijn man ook steeds meer last krijg van zijn rug willen we toch kijken of we erger kunnen voorkomen. Maar de mogelijkheden drogen langzamerhand op. Alle merken die op Bokt vaker zijn besproken hebben we de afgelopen jaren al geprobeerd (lees: daadwerkelijk gekocht, duizenden euro's aan gespendeerd en toch weer de deur uit gedaan). De bedden die we al hebben gehad zijn:
- Matt sleeps
- Emma
- MLine
- Swisse Sense
- Hastens
- Waterbed (merk vergeten)

Van al deze pogingen is de MLine by far het allerbest bevallen, maar we denken dat het beter kan.

Daarnaast hebben we uiteraard in de winkels verschillende zaken geprobeerd die al in de winkel zijn afgevallen. Denk hierbij aan Auping en Tempur.

Nu zijn we bij toeval ergens tegenaan gelopen waar we erg enthousiast over zijn: Ergo Sleep bedden. Je doet in de winkel een slaaptest en op basis hiervan wordt de boxspring ter hoogte van enkele drukpunten een paar centimeter aangepast, waardoor er ruimte ontstaat voor schouders en heupen. In de winkel merkten we al echt flink verschil. Maar goed, uit ervaring weten we dat je eerst een tijd moet wennen voordat je er echt iets zinnigs over kunt zeggen. Aangezien het (weer) gaat over een uitgave van bijna € 15.000,- zijn we even benieuwd of er mensen zijn met ervaringen met Ergo Sleep en dan met name met de duurdere variant die dus volledig in te stellen is.

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 09:31

Geen tip maar ik voel me je mee. En volg graag de reacties. Wij hebben hetzelfde.... had je wel een waterbed met echt zeer goede stabilisatie? Want dat overweeg ik nog wel. De warmte van een waterbed is natuurlijk wel helemaal top voor een zere rug....

Ik denk dat het ook gewoon lastig is, een bed. Moet het nou stevig zijn of juist wat zachter. Soms lijkt het het 1, dan weer het ander. En je ligt ook niet altijd netjes op je rug natuurlijk. Ik niet tenminste...

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-24 09:44

pmarena schreef:
had je wel een waterbed met echt zeer goede stabilisatie? Want dat overweeg ik nog wel. De warmte van een waterbed is natuurlijk wel helemaal top voor een zere rug....

ja, hij was optimaal gestabiliseerd. De warmte was zeker fijn, maar bereik ik ook met een elektrische deken op de MLine en dan gaat daar de voorkeur naar uit van alles wat we tot nu toe hebben gehad.

Ik slaap ook altijd met heel veel kussens om mijn lijf wat stabiliteit te geven aan alle kanten. Nadat de Ergo Sleep in de winkel goed was ingesteld had ik al die kussens niet nodig, terwijl ik normaal gesproken nog geen seconde zonder al die attributen kan liggen.

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ervaringen met Ergo Sleep bedden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 10:27

Dat is op zich dan wel gunstig dat je al snel verschil voelt. Maarja de vraag is altijd hoe je na een paar maanden 's ochtends wakker wordt hè.....