Melding bij aankoppelen oplader gsm

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Melding bij aankoppelen oplader gsm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 21:04

Iemand die me misschien kan helpen?
Ik heb een iPhone 13. Vandaag is er water gekomen in het oplaadsysteem van mijn iphone, dus er kwam een foutmelding toen ik de oplader in mijn gsm stak.

We zijn nu toch wel 4 uur later. Helaas krijg ik mijn gsm niet meer via de stekker opgeladen :( Geen foutmelding, geen bevestiging dat mijn gsm oplaadt. Gelukkig heb ik wel nog een draadloze oplader, maar heb toch liever mijn kabel

Ik kan mijn gsm nog altijd binnenbrengen, hij valt nog binnen garantie. Maar wil toch eerst graag eens bij jullie horen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:08

Waarschijnlijk is het nog vochtig binnenin.
Heb je nog geluk dat je geen kortsluiting gekregen hebt.

Misschien een nachtje in rijst leggen? Ze raden dit toch aan als je gsm nat geworden is.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 19-12-23 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18001
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Melding bij aankoppelen oplader gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:09

Waterschade valt over het algemeen niet onder garantie..... Maar ik zou hem gewoon even laten drogen, bij voorkeur terwijl hij uit staat. 4 uur is niks wat dat betreft.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 21:10

Art_Ificious schreef:
Waarschijnlijk is het nog vochtig binnenin.

Misschien een nachtje in rijst leggen? Ze raden dit toch aan als je gsm nat geworden is.



Ik heb al wat opzoekwerk gedaan, maar dit raden ze wel af om te doen. Ik stuur je even het linkje van apple door: https://support.apple.com/nl-be/HT210424

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18001
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Melding bij aankoppelen oplader gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:11

Die handleiding is best duidelijk..... Laat je telefoon achter in een droge ruimte met luchtstroom. Het kan tot wel 24 uur duren voor hij weer droog is.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 21:12

Lalidan,
ik dacht ook om eerst te laten drogen. Is er een reden waarom hij uit moet staan? (ik had dit ook al online gelezen, maar kan me niet bedenken waarom)

Ibbel

Berichten: 49189
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:13

Wat dacht je van kortsluiting? Water plus stroom is een slechte combinatie. Telefoon aan = er loopt stroom.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18001
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:14

Stroom en water zijn geen goede combi. Daarnaast genereert een telefoon die aanstaat warmte, waardoor vocht omgezet kan worden in condens. En dat gaat met een beetje pech door je hele telefoon zitten, met als gevolg dat dan straks niks meer werkt. Dat hoeft niet, maar kan wel. Dus de beste kans heb je als je de telefoon uitzet en dan gewoon geduld doen.

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:14

mystery3434 schreef:
Lalidan,
ik dacht ook om eerst te laten drogen. Is er een reden waarom hij uit moet staan? (ik had dit ook al online gelezen, maar kan me niet bedenken waarom)

Dan is de stroom van de elektronica af.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Re: Melding bij aankoppelen oplader gsm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 21:17

Oke, heb mijn gsm nu uit gezet. Hoop dat er nu wel niet te veel 'aan de hand' is doordat hij wel al een tijdje heeft opgestaan

xPabloBokt

Berichten: 9444
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:18

een iPhone 13 heeft een IP68-certificering. Als het goed is is hij dus waterdicht, want dit betekent dat hij 30 minuten in het water zou kunnen liggen tot 6 meter diepte.

Ik denk dat de beveiliging er gewoon op is gesprongen toen je de oplader erin stak en dat het nog niet droog is en er daarom niets reageert. Heb dit ook wel eens met mijn Samsung aan de hand gehad en die laadde later weer gewoon op.

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 21:21

xPabloBokt schreef:
een iPhone 13 heeft een IP68-certificering. Als het goed is is hij dus waterdicht, want dit betekent dat hij 30 minuten in het water zou kunnen liggen tot 6 meter diepte.

Ik denk dat de beveiliging er gewoon op is gesprongen toen je de oplader erin stak en dat het nog niet droog is en er daarom niets reageert. Heb dit ook wel eens met mijn Samsung aan de hand gehad en die laadde later weer gewoon op.


Ik heb hem wel even opgeladen, dit met een draadloze oplader. Morgen eens testen of het ook met de kabel lukt, nu laat ik hem toch even rusten

xPabloBokt

Berichten: 9444
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:24

mystery3434 schreef:
xPabloBokt schreef:
een iPhone 13 heeft een IP68-certificering. Als het goed is is hij dus waterdicht, want dit betekent dat hij 30 minuten in het water zou kunnen liggen tot 6 meter diepte.

Ik denk dat de beveiliging er gewoon op is gesprongen toen je de oplader erin stak en dat het nog niet droog is en er daarom niets reageert. Heb dit ook wel eens met mijn Samsung aan de hand gehad en die laadde later weer gewoon op.


Ik heb hem wel even opgeladen, dit met een draadloze oplader. Morgen eens testen of het ook met de kabel lukt, nu laat ik hem toch even rusten


Als je een draadloze oplader hebt, kun je die nog steeds gebruiken om de iPhone op te laden. Voor de beste resultaten moet je ervoor zorgen dat de iPhone droog is voordat je deze op een Qi-gecertificeerde oplader plaatst.

https://support.apple.com/nl-nl/HT210424

mystery3434
Berichten: 138
Geregistreerd: 22-10-21

Re: Melding bij aankoppelen oplader gsm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 21:27

xPabloBokt daarom ga ik de iphone even laten liggen tot deze ook effectief droog is. Anders zit ik miss met paniek dat er kortsluiting is ofzo

xPabloBokt

Berichten: 9444
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 21:30

mystery3434 schreef:
xPabloBokt daarom ga ik de iphone even laten liggen tot deze ook effectief droog is. Anders zit ik miss met paniek dat er kortsluiting is ofzo


Yep, kan sowieso geen kwaad lijkt me :)

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Melding bij aankoppelen oplader gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 00:07

De iPhone 13 is gewoon waterdicht inderdaad. Een koude of lauwwarme föhn in de oplaadpoort laten blazen zou moeten helpen.
Als hij dan niet laadt dan zou ik even een andere laadkabel proberen.

paars

Berichten: 5588
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Melding bij aankoppelen oplader gsm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 00:27

Stekkertje omdraaien wil hier nog wel eens helpen.