MacBook Air toetsenbord + muis werken niet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dniekje
Berichten: 4679
Geregistreerd: 20-08-06

MacBook Air toetsenbord + muis werken niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 18:17

Hoi!

Ik heb mijn MacBook Air (2017) een aantal maanden niet gebruikt. Nu wil ik hem weer gebruiken en kan ik niks, want het toetsenbord en de muis doen het niet meer. Muis heb ik weten op te lossen met een losse muis, maar inloggen lukt dus niet meer. Het was eigenlijk mijn bedoeling om hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen, omdat de update ook niet meer gedaan kon worden ivm te weinig ruimte. De laatste update is de Catalina.

Wie wil meedenken of weet iets? :)

Groetjes!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 18:36

Heb je ergens een los toetsenbord liggen?

Mijn vriend zegt: probeer eens in recovery modus op te starten, dan kun je ook meteen zien of het aan de hardware of software ligt.

Edit: even kopje pasta van de Apple website:
“ Je Intel-Mac opstarten in macOS-herstel
Start je Mac opnieuw op.
Houd onmiddellijk een van de volgende toetscombinaties ingedrukt totdat je het opstartscherm ziet:
Command + R: Start op vanaf het ingebouwde macOS-herstelsysteem. Met deze toetscombinatie kun je de recentste versie van macOS die op je systeem was geïnstalleerd opnieuw installeren of de andere apps in macOS-herstel gebruiken.
Option + Command + R: Start via het internet op vanaf macOS-herstel. Met deze toetscombinatie kun je macOS opnieuw installeren en upgraden naar de recentste versie van macOS die compatibel met je Mac is.
Option + Shift + Command + R: Start via het internet op vanaf macOS-herstel. Met deze toetscombinatie kun je de macOS-versie die bij je Mac is geleverd, of de versie het dichtst daarbij die nog beschikbaar is, opnieuw installeren.
Als je een slot ziet, voer je het wachtwoord voor de Mac in.
Als je meerdere volumes op je schijf hebt, selecteer je het volume dat je wilt herstellen en klik je op 'Volgende'.
Als daarom wordt gevraagd, kies je een beheerdersaccount, klik je op 'Volgende' en voer je het wachtwoord voor de account in. Klik vervolgens op 'Ga door'.
Wanneer de Herstel-app in de menubalk verschijnt, kun je een van de beschikbare opties in het venster of de menubalk kiezen.”

Dniekje
Berichten: 4679
Geregistreerd: 20-08-06

Re: MacBook Air toetsenbord + muis werken niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 19:02

Dankjewel voor je snelle reactie! Een los toetsenbord heb ik niet liggen, maar wel besteld. Echter is dit geen Apple dus zou het dan lukken zonder de command toets? :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: MacBook Air toetsenbord + muis werken niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 19:20

Dan kun je de Windows knop gebruiken in combinatie met R als het goed is.

Heb je het al geprobeerd met het ingebouwde toetsenbord? Als het een software probleem is dan heb je nl kans dat het toetsenbord bij het opstarten wel gewoon werkt, en kom je met Cmd+R gewoon in de recovery modus.