Fatbike?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pallatin

Berichten: 2496
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Fatbike?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:09

@TS ik weet niet hoe lang je bent maar zo’n Fatbike is niet denderend voor je houding/ rug. Goed rechtop zitten kan met die dingen amper: door die lage stuurpen zit je juist meer voorover en ga je met je knieën richting stuur. Ik zie hier ook bijna veel hoody-jeugd op die dingen en de niet kleine fietsers zitten wijdbeens op die dingen. :D

BeFunny

Berichten: 10557
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Fatbike?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:32

Je hebt ook fatbikes voor langere/grotere mensen. Net als dat een gewone fiets ook verschillende frame maten geeft. Dus dat wijdbeens is niet nodig. Die persoon die je wijdbeens hebt zien fietsen heeft geen fiets in de goede maat.

Benzz
Berichten: 2889
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:34

BeFunny schreef:
Je hebt ook fatbikes voor langere/grotere mensen. Net als dat een gewone fiets ook verschillende frame maten geeft. Dus dat wijdbeens is niet nodig. Die persoon die je wijdbeens hebt zien fietsen heeft geen fiets in de goede maat.

Gejatte fatbike }> Schijnt voor te komen ;)

Bienotje

Berichten: 10869
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Fatbike?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:56

Hetgene wat ze aantrekkelijk maakt is net wat lager geprijsd te vinden dan gemiddelde e-bikes. Maar qua banden en onderhoud is dat niet vanzelfsprekend ook zo. En qua verzekering ook niet.

Tel er risico bij op dat ze veel gejat worden en het is nog onaantrekkelijke.

Supervixen

Berichten: 12849
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 22:59

Azmay schreef:
Majabeestje schreef:
Haha, tokkie-fiets? Die heb ik nog niet eerder gehoord :D
Ik vind ze superleuk en heb denk ik onder een steen geleefd als het gaat om negatief nieuws :') Behalve over dat fietsenmerk dat zo hip is/was in Amsterdam en failliet is gegaan.

Tokkie fiets gaat me wat ver maar ik heb hier ook nog geen "normale" mensen op de fietsen zien rijden. Vooral stoere jochies en volwassenen die oa blijkbaar geen kennis hebben van de verkeersregels :=


Yep hier in de omgeving ook. Opvoeren en scheuren maar. Vreselijk.

BeFunny

Berichten: 10557
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Fatbike?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 01:30

Hier ook. Vooral jonge gastjes die knijter hard gaan op die dingen.
En door rood al turend naar een telefoon scherm.

BeFunny

Berichten: 10557
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 01:32

Benzz schreef:
BeFunny schreef:
Je hebt ook fatbikes voor langere/grotere mensen. Net als dat een gewone fiets ook verschillende frame maten geeft. Dus dat wijdbeens is niet nodig. Die persoon die je wijdbeens hebt zien fietsen heeft geen fiets in de goede maat.

Gejatte fatbike }> Schijnt voor te komen ;)


Dat dacht ik maar zei ik bewust niet :')