Gebeld door Oxxio???? (afsluiten contract niet goed gegaan?)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Gebeld door Oxxio???? (afsluiten contract niet goed gegaan?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 19:50

Ik ben al een paar jaar klant bij Oxxio, in september 2020 sloot ik een 3-jarig contract af.
Dit jaar in september stapte ik over omdat ze me niet voor iets beters hadden gebeld, maar belden me later alsnog met een gunstig tarief.

Nu zit ik net te eten, gaat m'n telefoon.
"Ja ik heb een terugbelverzoek voor u staan. Klopt dat? Heb ik u zojuist ook gesproken?"
"Nou nee..."
"En uw man of vriend misschien?"
"Nou, die heb ik niet."
"Oke, nou dat maakt niet zoveel uit want..."

Mevrouw vertelde me dat ze belde namens Oxxio, omdat er iets met het afsluiten van mijn contract niet goed zou zijn gegaan. Dat is bij meer klanten het geval, en nu moeten ze alle klanten nabellen met een ander tarief en een nieuwe aanbieding, want in de tussentijd zijn hebben ze allemaal een los/vast contract gehad.

Vond ik een heel raar verhaal. Nu ik in mijn mail kijk zie ik geen bevestiging van mijn overeenkomst, maar bij mij gingen wat alarmbellen af. Ik heb deze dame dan ook verteld dat ze maar met een schriftelijk verhaal moeten komen hierover. Want ik geloof er geen zak van.

Dus ik ben even benieuwd of er ook Bokkers zijn die dit verhaal herkennen?

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Gebeld door Oxxio???? (afsluiten contract niet goed gegaan?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:54

Heb je Oxxio zelf al gebeld?

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Gebeld door Oxxio???? (afsluiten contract niet goed gegaan?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 19:56

Nope, wat die dame zei sluit wel aan wat er in mijn app staat.
En ik wil eerst ff het net ophalen op internet, kijken waar ik recht op heb. Want ik wil nu geen jaarcontract afsluiten en dat is het enige dat nu kan.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Gebeld door Oxxio???? (afsluiten contract niet goed gegaan?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 19:59

Klinkt voor mij eerder een beetje als een mogelijke oplichtingstruc.

Lindsey_99
Berichten: 2490
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:12

Je wordt bedonderd, niet op ingaan want dit is mogelijk Oxxio zelf niet maar een callcenter die je erin probeert te luizen.
Was onlangs op Radar of Kassa nog een item over. De tekst is voor het Callcenter voorgedrukt en zit zo slim in elkaar dat je bijna aan jezelf gaat twijfelen.

https://radar.avrotros.nl/artikel/fragm ... aars-55066

Als je een jaarcontract wilt afsluiten dan is het beter te inventariseren, en dat via de bekende vergelijkingssites te doen of bij de energiemaatschappij zelf.
Gaslicht.com of Independer of zo.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Gebeld door Oxxio???? (afsluiten contract niet goed gegaan?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:26

Ik zou daar heel erg mee oppassen. Dit zijn kletsverhalen voor een andere leverancier en levert je alleen maar ellende op.

Maeve
Berichten: 1871
Geregistreerd: 12-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:27

Dit klinkt inderdaad als oplichting, ik zou zelf even met Oxxio bellen en dan heb je grote kans dat ze van niets weten.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 20:38

Renee1991 schreef:
Klinkt voor mij eerder een beetje als een mogelijke oplichtingstruc.


Heb ik inderdaad ook aangegeven dat dit me oplichting leek en mevrouw bleef vrij agressief :+
Maakte de verdenking niet lichter zeg maar :')



Lindsey_99 schreef:
Je wordt bedonderd, niet op ingaan want dit is mogelijk Oxxio zelf niet maar een callcenter die je erin probeert te luizen.
Was onlangs op Radar of Kassa nog een item over. De tekst is voor het Callcenter voorgedrukt en zit zo slim in elkaar dat je bijna aan jezelf gaat twijfelen.

https://radar.avrotros.nl/artikel/fragm ... aars-55066

Als je een jaarcontract wilt afsluiten dan is het beter te inventariseren, en dat via de bekende vergelijkingssites te doen of bij de energiemaatschappij zelf.
Gaslicht.com of Independer of zo.


Dank, ik ben aan het kijken!

Morgen maar even een belletje richting Oxxio...

speurneusc

Berichten: 5384
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 20:54

ik werd vandaag voor zoiets ook gebeld, vorige week al tig telefoontjes weg gedrukt en geblokkeerd, gaf foon al bij voorbaat aan dat het ws een spammer was, nu niet dus in de haast neem ik op, ja goedendag, u had vorig jaar contact met mijn collega en u mag verlengen, ik: nou lijkt me stug, ik woon al 15 jaar samen en mijn vriend regelt alles, heb ik nix mee te maken, goedendaggggg

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gebeld door Oxxio???? (afsluiten contract niet goed gegaan?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 22:48

Hier niet met Oxxio maar wel met de Rabobank. Ik werd gebeld met een 088 nummer en vervolgens werd er gevraagd via voicemail of ik interesse had in een oriënterend gesprek voor een hypotheek.
Het is dat een vriend mij erop attendeerde dat het wss spam is, telefoonnummer gelijk geblokkeerd.

Om welk nummer ging het?

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Gebeld door Oxxio???? (afsluiten contract niet goed gegaan?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 22:49

Hier ook al tig telefoontjes van onbekende nummers gehad de afgelopen week… Alle nummers nagetrokken en het gaat vooral om agressieve energieverkoop en spam.

Wellicht als je vragen hebt even met Oxxio zelf checken?

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Re: Gebeld door Oxxio???? (afsluiten contract niet goed gegaan?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 22:55

iets met een telefoonnummer met 020 erin en dat de telefoon aangeeft amsterdam?
word de laatste weken ook met zulke nummers gebeld, oplichting

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Gebeld door Oxxio???? (afsluiten contract niet goed gegaan?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-23 23:01

Het was een 085 nummer, om precies te zijn 085-7733763.

Welk callcenter het is, kan ik niet vinden op het nummer.

Muronia

Berichten: 19568
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Gebeld door Oxxio???? (afsluiten contract niet goed gegaan?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 23:08

Door dat nummer ben ik een paar weken geleden ook gebeld met een aanbod voor een 1-jarig contract. Ik had een meisje aan de telefoon die haar eerste werkdag daar had en alles ging mis. Omdat ik niet meer tijd had afgesproken dat ze me een paar dagen later terug zouden bellen, maar ze hebben niet terug gebeld. Ik ben toevallig nu met Oxxio in een chat-gesprek hierover want ik wil graag over naar een jaar vast (heb nu variabel bij ze) en ik baalde dat ik niet op het afgesproken moment ben teruggebeld. Ze zei wel dat ze van Oxxio was (niet van een extern bedrijf).

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 23:16

Muronia schreef:
Ze zei wel dat ze van Oxxio was (niet van een extern bedrijf).

Het is algemeen bekend dat scammers zich voordoen als medewerkers van het bedrijf.

Zowel het nummer van "Oxxio" als het nummer van de Rabobank staan geregistreerd als spam.

https://www.wieheeftgebeld.nl/nummer/0857733763

Telefoonnummer van oxxio klantenservice is 088 - 895 59 99

robert45
Berichten: 2870
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: groningen

Re: Gebeld door Oxxio???? (afsluiten contract niet goed gegaan?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 23:24

Je kan toch in je online omgeving zien wanneer je contract is ingegaan en tot wanneer deze loopt?

Als deze gewoon geldig is dan is er niets aan de hand.

Een contract is een contract, ook al zou er iets misgegaan zijn in hun nadeel dan is dat hun probleem.

Storm

Berichten: 20842
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 23:43

Ik werk zelf bij een energieleverancier. Altijd eerst even je eigen leverancier bellen en navraag doen.

En wat er al is gezegd, zelf online kijken wat voor jou de beste aanbieding is. Probeer niet via een tussenpersoon of energieadviseur een contract af te sluiten, die werken vooral voor hun eigen commissie.

Let op dat de opzegvergoeding is veranderd. Je krijgt nu een market to market opzegvergoeding. Relatief goedkoop overstappen is een stuk lastiger geworden. De boete die je moet betalen is bijna gelijk aan de besparing die je bij je nieuwe leverancier hebt. Dit geldt voor contracten na 1-6-2023.

Muronia

Berichten: 19568
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Gebeld door Oxxio???? (afsluiten contract niet goed gegaan?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 23:49

Voor mij betrof het geen overstap, ik ben al bij Oxxio. Ze kon me ook precies vertellen wat mijn huidige tarieven waren en wat het nieuwe dan zou worden. Ik was ervan uit gegaan dat ik daadwerkelijk iemand van Oxxio aan de lijn had.

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 23:54

Muronia schreef:
Voor mij betrof het geen overstap, ik ben al bij Oxxio. Ze kon me ook precies vertellen wat mijn huidige tarieven waren en wat het nieuwe dan zou worden. Ik was ervan uit gegaan dat ik daadwerkelijk iemand van Oxxio aan de lijn had.

Eng eigenlijk he.. maar wie weet was het idd wel iemand van oxxio

Muronia

Berichten: 19568
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Gebeld door Oxxio???? (afsluiten contract niet goed gegaan?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-23 23:55

Ja dat dacht ik tot vanavond, maar het was hetzelfde nummer als waar ts door is gebeld. Ik vind dit best eng ja, waar moet je nog op vertrouwen?