Vloerverwarming of airco verwarming

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyDaily

Berichten: 1554
Geregistreerd: 18-01-08
Woonplaats: Overijssel

Vloerverwarming of airco verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 13:39

Wij hebben een nieuwe huis gekocht en twijfelen tussen vloerverwarming en airco. Wat zouden jullie doen?

Jorinda

Berichten: 13461
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Vloerverwarming of airco verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:44

Ik heb airco verwarming en dat is heel fijn, wordt snel warm, maar de warmte blijft niet hangen. Zodra de airco uit gaat, koelt het relatief snel af. Ik heb geen ervaring met vloer verwarming, maar als dat langer blijft hangen dan zou ik daarvoor kiezen.

tengeltje11
Berichten: 7140
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Vloerverwarming of airco verwarming

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:48

Vloer, zonder twijfel.

Rintah

Berichten: 2923
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:50

Jorinda schreef:
Ik heb airco verwarming en dat is heel fijn, wordt snel warm, maar de warmte blijft niet hangen. Zodra de airco uit gaat, koelt het relatief snel af. Ik heb geen ervaring met vloer verwarming, maar als dat langer blijft hangen dan zou ik daarvoor kiezen.


Yup, dat blijft beter hangen.

Ik zou zeker gaan voor vloerverwarming, mits je vloer daar geschikt voor is. Goeie isolatie is bij vloerverwarming wel van belang, anders ben je veel energie kwijt omdat je ook de kruipruimte opwarmt.

Een combi kan ook, vloerverwarming voor constante basistemperatuur, airco erbij voor als je het een keertje snel wat warmer wil hebben (en somers om te koelen).
Laatst bijgewerkt door Rintah op 20-11-23 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH