Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 21:49

Ik rijd nu in een Fiat 500 cabrio, super fijn autootje om mee rond te rijden, kun je overal parkeren en was voor mijn kleine hondje ook prima om mee te nemen. Nu heb ik echter een hond van 12 kilo en die is net te groot voor op de passagiers stoel en liever zou ik hem in een veilige bench/ kooi mee nemen.

Op zoek naar een andere auto dus, het moet een automaat zijn, de Fiat Panda en de Suzuki Jimny vond ik beide leuk maar zijn niet meer in automaat leverbaar. De mini clubman is handig door de achterdeuren maar vind ik net wat te groot.

Wie weet er een leuk klein merk / type autootje waarin je dus makkelijk en veilig je hond mee kan nemen?

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:01

Dus het moet een nieuwe auto worden? Ik neem aan dat de Jimny enzo als tweedehands auto gewoon als automaat te vinden zijn, toch?

Gebruik je de achterbank, of is het ook een idee om de achterbank van de Fiat 500 eruit te halen? Dan heb je veel ruimte.
Edit, dat is natuurlijk lastig met de kleine achterklep.. Dan een niet-cabrio Fiat 500?

Je zou ook eens kunnen kijken naar kleine EV's. Die hebben vaak een grotere kofferbak omdat er geen brandstoftank onder ligt.

rocky_1995

Berichten: 658
Geregistreerd: 22-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:05

Qua auto heb ik geen suggesties, maar qua passende auto voor een bench zou je ook de gehele kofferbak kunnen gebruiken en daarbij gebruik maken van een benchrek. Zelf heb ik deze in een Opel astra 1.6 hatchback zitten voor een herder van ruim 30kg. https://tims.nl/_1-trixie-kofferbak-hek ... gIXxvD_BwE Je kan er nog een rek bovenop plaatsen om de ruimte tot het dak te vullen. Deze heb ik alleen opgeklapt zitten tot aan de voorstoelen waardoor het een dichte ruimte is.

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:09

Suzuki Ignis? Best veel ruimte en compact/zuinig.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:10

wij hebben een corgi in een Bench in onze aygo, gaat perfect!

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:17

Is het geen optie om je hond met een tuig vast te zetten op de achterbank? Ik heb een Aygo en op de achterbank, met hondendeken tegen de bende die ze meenemen in hun vacht, passen twee cocker spaniëls.

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 22:28

Wat fijn al deze tips zo snel al! Mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe auto maar eigenlijk zou ik ook best eens naar een tweedehands kunnen zoeken met weinig kilometers op de teller.

De achterbank eruit halen is op zich best een optie, het nadeel is dan wel dat er geen achterdeur is, het gaat dan wat onhandig. Een Aygo zou dan een betere keuze zijn! Een Suzuki Ignis ken ik niet, ga ik even bekijken.

Een electrische auto mag wat mij betreft ook maar diegene die ik ken vind ik er niet zo heel leuk uit zien.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:34

De Suzuki Celerio is de opvolger van de Alto. Wellicht een optie voor je :)

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:35

Misschien past hij voorlopig op de achterbank met zo een riem die je aan de gordel bevestigd? Totdat je een nieuwe auto hebt?

kiwiwitje

Berichten: 20113
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 22:50

Ik zou kijken naar opties om een bench op de achterbank te zetten in de nieuwe(of tweedehands) auto. Niet zo’n draadkooi. Maar er zijn verschillende benches/kennels geschikt voor de achterbank.

MarliesV

Berichten: 15198
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 23:05


8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 23:42

De nieuwe Fiat 500 heeft zo’n extra mini-deur opzij. Geen idee of dat genoeg ruimte is, maar ik vind het wel een geweldig gave auto <3

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 23:51

Welke is dat 8nnemiek? Op de site van Fiat zie ik die zo niet?

sasja0705
Berichten: 1983
Geregistreerd: 03-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 23:57

Toyota, zelf heb ik nu een CHR Hybrid ( geen stekker,hoor) en 2 grote Belgen erin.
Maar voordat ik mijn Bambam kocht ook gekeken naar de Yaris en Auris...ook 2e hands bijna allemaal automaat, ultra zuinig en volgens de plaatselijke garage (niet daar gekocht) en een Wegenwachtchauffeur een van de betrouwbaarste auto's überhaupt

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 00:11


Denise_Storm

Berichten: 2371
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 00:17

Je kan kijken voor een Twingo. Mijn Twingo had een verschuifbare achterbank (per stoel). Dan heb je een klein autootje met evt plek voor 4 mensen, maar ook een ruimere achterbak voor een bench. En hij rijdt heerlijk!

Prairy
Berichten: 9085
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 01:53

Mijn zusje rijdt al jaren met haar Leonberger op de achterbank van haar mini cabrio, als je geld wil besparen zou je dat natuurlijk kunnen uitproberen. Ze zit volgens mij aan haar tuig vast in de auto.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 06:43

Fiat 500E! Die is volledig elektrisch en dus automaat. De niet-cabrio variant heeft een grotere achterklep dan de cabrio. Mijn hond van 17kg gaat daar gewoon in de achterbak. Alleen even de hoeden plank eraf. Heb een kofferbakmat met daarop een kleed.

Jammer genoeg heeft de cabrio maar een mini achterklepje dus die was daarom voor ons niet geschikt.

De gewone (niet elektrische) fiat 500 had ik hiervoor en daar had ik de rugleuning van de achterbak uit gehaald waardoor je een 2 zitter krijgt met een enorm laadruim.

Foto van internet ter illustratie. Ik had het precies zo, ook een stuk tapijt gehaald bij de kwantum.

Afbeelding

miereneter

Berichten: 2539
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 07:10

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat zowel de Fiat Panda als de Daihatsu Sirion verbazend veel binnenruimte hebben voor zo'n gebakje. Ook allebei zuinig. Als je goed oplet, ook hele goede exemplaren tweedehands te krijgen.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 08:40

sasja0705 schreef:
Toyota, zelf heb ik nu een CHR Hybrid ( geen stekker,hoor) en 2 grote Belgen erin.
Maar voordat ik mijn Bambam kocht ook gekeken naar de Yaris en Auris...ook 2e hands bijna allemaal automaat, ultra zuinig en volgens de plaatselijke garage (niet daar gekocht) en een Wegenwachtchauffeur een van de betrouwbaarste auto's überhaupt

Dat klopt, heb een Auris. Dat is echter geen kleine auto, daarom niet genoemd.

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 09:01

Wat een fijne opties ( en ook veel keuzes) komen er hier voorbij!! We waren maandag bij de Fiat dealer en daar heb ik de 500 met dat extra deurtje helemaal niet gezien, dat maakt de 500 weer een optie maar dan geen cabrio.
Mijn man blijkt de Suzuki Ignis die still Angel oppert erg leuk te vinden dus die gaan we even in het echt bekijken ( lastig inschatten of ik die niet te groot vind zo via de site)

De Aygo heb ik voor de Fiat gehad, fijne auto qua formaat maar qua comfort vond ik die niet zo heel prettig.

Naar 2ehandse heb ik wel even gekeken maar dat zou ik alleen doen als daar de perfecte Jimny of Panda in automaat voorbij komt omdat die nieuw niet meer te krijgen zijn.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:45

Volgend jaar komt er wel een Fiat Panda EV uit, dat is dan sowieso een automaat. Maar dan moet je dus nog even geduld hebben :))

Jammer trouwens dat ze die 500 met extra deur niet overal in de showroom zetten. Dat is juist zo'n gaaf design! Ik miste die extra deur ook af en toe in mijn 500.

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11573
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:29

Ik verplaats deze naar HTT Huis Tuin en Techniek, daar past het beter

miereneter

Berichten: 2539
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Kleine auto maar met ruimte voor bench hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:59

Ow, sorry, automaat had ik even overheen gelezen.
Ignis is echt een klein mupske hoor!

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 19:44

Wat weet jij veel van auto's 8nnemiek!!
Voor aanstaande zaterdag hebben we een afspraak bij de Suzuki dealer om naar een ignis te kijken. Maar nu ik hoor over een nieuwe Panda die wel automaat is..........ook vreemd dat ze ons dat afgelopen week niet hebben verteld toen we bij de Fiat dealer waren om te vragen naar een Panda die automaat was?!