We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jenara

Berichten: 1580
Geregistreerd: 30-09-17
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 15:11

foxy80 schreef:
Jenara schreef:
Ik zit nu zelfs in een paar groepen voor 2e hands bouwmaterialen en we hebben zo al een rol gevelfolie voor 60% van de nieuwprijs kunnen overkopen, was gewoon nóg en ongebruikt en afgesloten


Vind het echt jammer dat er voor bouwmaterialen geen globale speler is die zich daarop richt. Op onze werf kon je wel janken van het gemors soms met materiaal. Ook halfopen zakken die compleet werden aangerekend en achtergelaten, maar je kan er niks meer mee want 'open'.


Het moeilijke daarin is dat veel bouwmaterialen aan héle strenge eisen moeten voldoen en zolang de verpakking gesloten is, heb je als aannemer/bouwheer garantie dat dat zo is (denk aan brandstabiliteit, akoestische eisen, thermische eisen, draagkracht, ...), maar van zodra de verpakking open is, kan je bij het doorverkopen die garanties niet meer bieden helaas.

Er is hier in het Gentse wel een bedrijf dat zich richt op het gaan uithalen van alle bruikbare materialen uit gebouwen die gesloopt worden en dan stockeren en aanbieden aan architecten/bouwheren om te hergebruiken. Wel ook beperkt tot materialen die dus niet strikt aan voorgenoemde eisen moeten voldoen.
Daarnaast zijn er ook steeds meer grote fabrikanten van bouwmaterialen die inspelen op hergebruik en circulariteit, dus de beweging is ook wel zachtjes ingezet in de bouwsector, maar het gaat traag en de aannemer (en architecten) voor de particuliere woningmarkt, zijn er ook nog niet helemaal in mee.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 15:18

Jenara schreef:
foxy80 schreef:

Vind het echt jammer dat er voor bouwmaterialen geen globale speler is die zich daarop richt. Op onze werf kon je wel janken van het gemors soms met materiaal. Ook halfopen zakken die compleet werden aangerekend en achtergelaten, maar je kan er niks meer mee want 'open'.


Het moeilijke daarin is dat veel bouwmaterialen aan héle strenge eisen moeten voldoen en zolang de verpakking gesloten is, heb je als aannemer/bouwheer garantie dat dat zo is (denk aan brandstabiliteit, akoestische eisen, thermische eisen, draagkracht, ...), maar van zodra de verpakking open is, kan je bij het doorverkopen die garanties niet meer bieden helaas.

Er is hier in het Gentse wel een bedrijf dat zich richt op het gaan uithalen van alle bruikbare materialen uit gebouwen die gesloopt worden en dan stockeren en aanbieden aan architecten/bouwheren om te hergebruiken. Wel ook beperkt tot materialen die dus niet strikt aan voorgenoemde eisen moeten voldoen.
Daarnaast zijn er ook steeds meer grote fabrikanten van bouwmaterialen die inspelen op hergebruik en circulariteit, dus de beweging is ook wel zachtjes ingezet in de bouwsector, maar het gaat traag en de aannemer (en architecten) voor de particuliere woningmarkt, zijn er ook nog niet helemaal in mee.


Vandaar ook dat er idealiter een centrale speler in komt. Die mensen in de bouw de optie biedt hun 'restjes' binnen te brengen. Nu heerst er veel te veel de attitude 'de klant betaalt dat wel' en alles wordt gewoon achter gelaten, waardoor je ook nog eens betaalt voor het storten. En daar wordt de aarde ook niet blijer van.

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 15:28

Of ze bestellen wat extra op rekening van de klant en Oeps dat is over, we nemen het wel mee want die ene of twee rollen, daar kunt u toch niks mee he.

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 15:35

Prairy schreef:
Of ze bestellen wat extra op rekening van de klant en Oeps dat is over, we nemen het wel mee want die ene of twee rollen, daar kunt u toch niks mee he.


Om dan in het weekend zelf mee te klussen. Het zal zeker niet overal zo zijn, maar die 5% die het wel doet maakt zich gewoon schuldig aan diefstal. Het erge is dat je er echt 0 besef van hebt.

Zo werd in 2010 bij onze vorige bouw echt alles achter gelaten, rollen rotswol hebben tot verhuis op zolder gestaan. Bij onze huidige verbouwing zijn echter alle overschotjes van isolatie, tape, zakken aanvulzand miraculeus opgeruimd (bouwpuin etc bleef echter wel vrolijk liggen waar het lag). Toeval zeker?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 11:33

Voor diegenen waarvan de zwarte was ruikt, ik gebruik sinds kort geurparels van Lenor en dat zorgt ervoor de was langer fris ruikt.

Butterfly
Berichten: 2864
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 15:42

C_arola schreef:
Voor diegenen waarvan de zwarte was ruikt, ik gebruik sinds kort geurparels van Lenor en dat zorgt ervoor dat de was langer fris ruikt.

Dat werkt bij mij bij alle was, behalve de zwarte :') ruikt er wel anders-muf door, haha.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70690
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 18:57

Helaas geen verbetering bij jou. Bij mij zorgt het ervoor dat de geur ook veel langer in kleding blijft zitten, voordeel dus.

Is de wasmachine en met name de rubberen plekken wel goed schoon? Vroeger had ik daardoor een vieze geur bij vooral donkere was. Nadat ik dat regelmatig schoonmaak heb ik het niet meer.

J30d
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-12-15

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 20:31

Misschien een hele stomme vraag maar ik ben eind vd maand jarig, wordt mijn autoverzekering automatisch aangepast qua premie? Scheelt namelijk 20€ in de maand met nu omdat ik nu nog 21 ben en eind vd maand 22… Dit is mijn eerste koop auto dus alles is nog nieuw haha :o

Valerie93

Berichten: 3138
Geregistreerd: 10-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 09:22

J30d schreef:
Misschien een hele stomme vraag maar ik ben eind vd maand jarig, wordt mijn autoverzekering automatisch aangepast qua premie? Scheelt namelijk 20€ in de maand met nu omdat ik nu nog 21 ben en eind vd maand 22… Dit is mijn eerste koop auto dus alles is nog nieuw haha :o


Volgens mij gebeurd dat alleen per jaar dat je auto in bezit is, maar wil niet altijd betekenen dat de premie omlaag gaat. Mijn premie ging dit jaar bijvoorbeeld omhoog door de vele geclaimde schades

Prairy
Berichten: 9169
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 16:32

Nog even een beetje dynamische energietarieven promoten :))

Alles aangezet wat ik maar kon verzinnen (zie de piek van 11.000watt verbruik _O- ).

Afbeelding

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 16:46

Yes! Hier ook dik 11.000 Watt toen de tarieven in de min stonden. Auto geladen, sproeiers aan (wei is pas gemest, dus kan nu mooi intrekken), en ervoor betaald krijgen is ideaal!
Afbeelding

J30d
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-12-15

Re: We sparen en besparen door in dit topic met vooral de vraag hoe dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:42

Hier mensen nog tips/ tricks voor extra inkomstenstromen?

OleJon
Berichten: 2511
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 23:26

J30d schreef:
Hier mensen nog tips/ tricks voor extra inkomstenstromen?


Enquêtes invullen