Oppo of Samsung, wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Biebz

Berichten: 5530
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:10

Spenk schreef:
Gemma_99 schreef:
Ik heb een Oppo A94, heel erg tevreden over! De camera is wmb dikke prima en hij heeft een goed telefoon geheugen (heb er momenteel geen extra SD kaart in). Heb erg weinig last van dat het wellicht wat achterloopt op Android updates, hij functioneert prima en kan alles er mee doen wat ik wil. De batterij begint het na 3 jaar wel wat slechter te doen maar ik kom er de dag nog makkelijk mee door :)
Daarnaast is het ook wel echt een beuker van een ding. Denk dat ik hem gemiddeld 3 keer per week vrij hard laat vallen (Soms een beetje onhandig maar hecht ook wel weinig waarde aan een telefoon merk ik :') ) maar hij breekt niet snel. Heb er wel zo'n standaard hoesje eromheen en een screenprotector op. Mijn oude Huawei en Samsung waren inmiddels wel kapot gegaan denk ik.
Ik zag hier boven dat iemand niet met zijn Oppo mobiel kon betalen. Kan ik met de A94 wel!

Vind het vooral een voordeel dat je bij Oppo niet zo veel betaald voor het merk maar toch een degelijke telefoon krijgt.


Dat is alleen voor je bankieren apps en betalen met je telefoon niet zo bevordelijk zegmaar....
Daarom zijn updates zo belangrijk.


Maar die updates zijn er toch gewoon?
Mijn moeder krijgt iig gewoon steeds de beveiliging updates op de Oppo.

Gemma_99
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:19

Spenk schreef:
Gemma_99 schreef:
Ik heb een Oppo A94, heel erg tevreden over! De camera is wmb dikke prima en hij heeft een goed telefoon geheugen (heb er momenteel geen extra SD kaart in). Heb erg weinig last van dat het wellicht wat achterloopt op Android updates, hij functioneert prima en kan alles er mee doen wat ik wil. De batterij begint het na 3 jaar wel wat slechter te doen maar ik kom er de dag nog makkelijk mee door :)
Daarnaast is het ook wel echt een beuker van een ding. Denk dat ik hem gemiddeld 3 keer per week vrij hard laat vallen (Soms een beetje onhandig maar hecht ook wel weinig waarde aan een telefoon merk ik :') ) maar hij breekt niet snel. Heb er wel zo'n standaard hoesje eromheen en een screenprotector op. Mijn oude Huawei en Samsung waren inmiddels wel kapot gegaan denk ik.
Ik zag hier boven dat iemand niet met zijn Oppo mobiel kon betalen. Kan ik met de A94 wel!

Vind het vooral een voordeel dat je bij Oppo niet zo veel betaald voor het merk maar toch een degelijke telefoon krijgt.


Dat is alleen voor je bankieren apps en betalen met je telefoon niet zo bevordelijk zegmaar....
Daarom zijn updates zo belangrijk.


Die updates krijg ik ook zeer regelmatig van Oppo zelf, niet alleen van bankieren apps.

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:29

Ja maar de android op oppo update niet zo heel erg lang :)

Ik neem het risico in elk geval niet :) zeker niet als je niet het nieuwste model koopt. Dan heb je al een verouderde software.

BeFunny

Berichten: 10731
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:18

Ik was ook van Huawei naar Oppo overgestapt.

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 22:21

Het verschil tussen de twee telefoons zit voor mij vooral in de camera die bij Oppo beter lijkt en de achterkant die minder snel kapot gaat. Maar dan denk ik: als je het net verkeerd laat vallen, zal die toch ook kapot gaan...

Qua prijs is de Samsung juist goedkoper op het moment en vind ik wat mooier + ze hebben betere hoesjes ter bescherming.

Ik heb ook een tijdje naar de iPhone 13 gekeken, schrok ik van qua prijs in vergelijking met de specificaties van de bovengenoemde. Batterij 3095mah tov 5000mah bij Oppo&Samsung. Het werkgeheugen is bij IPhone de helft. Klopt het dan ook echt dat Ios minder batterij leegslurpt en minder werkgeheugen nodig heeft?


Befunny: mag ik vragen welke je hebt en hoe die bevalt tov je vorige Huawei?

Zinzi_jewel

Berichten: 8839
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:36

Echte samsung fan hier . Oppo heeft wel giga goede batterij . Maar samsung verder meer waar voor zijn geld.
Tijdje Aserie gehad . Prima toestel maar nu weer n S serie . Telefoon doe ik alles mee dus kwaliteit is belangrijk.

Nizzie

Berichten: 399
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 22:54

Ik ben 3 jaar geleden van Huawei naar Oppo overgestapt door de Google boycot :n

Ik heb zelf de Oppo A72 nu dus 3 jaar in gebruik en hij werkt nog steeds top! Hij valt regelmatig maar heeft geen enkel krasje of deukje :D (heeft gewoon het meegeleverde hoesje en een hydrogel screenprotector). Je merkt dat hij soms wat trager wordt, voornamelijk omdat ie zowel m'n gewone als m'n werk apps moet draaien. Maar hij heeft ook doorlopend op de achtergrond m'n diabetes sensor aan staan, dus dat vreet wel wat batterij.. 8)7

Heb vroeger jarenlang Samsung gehad, maar altijd problemen mee gehad (behalve voor de smartphonetijd). Batterijen bliezen op en ze vielen random uit >;)
Toen de overstap naar Huawei gemaakt, maar door het gedoe met Amerika op een gegeven moment op Oppo over gegaan.
Ik ben er nog steeds heel blij mee, maar ben nu toch wel een beetje aan het kijken naar een nieuwe telefoon. Vorige week hem laten vallen en nu weet hij niet meer dat ie een vingerafdrukscanner heeft.. :?
Ik twijfel nu of ik voor de Redmi note 12 Pro moet gaan of voor de Motorola Moto G84 5G.. Wel blij met Oppo, maar deze hebben op het moment betere specs voor een betere prijs :o

TamaraFloor
Berichten: 834
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 23:44

Ik heb nu een Samsung s21 en wil deze aan mijn vader over doen.
Is de meest luxe oppo vergelijkbaar met deze?
En dan met als belangrijkste de kwaliteit van de camera!!! Ik vind een goede camera zeer belangrijk op mijn telefoon!
En kan je daarmee wel met je telefoon betalen? Ook dat vind ik belangrijk.
En natuurlijk soepel met een mooie kwaliteit filmpjes kunnen kijken.
Weet iemand hier het antwoord op deze vragen?

BeFunny

Berichten: 10731
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 06:15

Ik heb dus de Opporeno pro 4 nu al bijna 3 jaar.

Die was toen 500 euro en vond dat best een hoop geld aangezien ik de Huawei voor 200 nog wat gekocht had. Maar de laatste Huawei viel dus tegen. Vandaar dat ik een andere wilde.

De batterij gaat best even mee maar of dat echt veel langer is durf ik niet te zeggen. Wel dat hij met 30min volledig opgeladen is. En nu na bijna 3 jaar merk ik Iig nog niet dat het slechter is geworden.

Biebz

Berichten: 5530
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 06:25

Spenk schreef:
Ja maar de android op oppo update niet zo heel erg lang :)

Ik neem het risico in elk geval niet :) zeker niet als je niet het nieuwste model koopt. Dan heb je al een verouderde software.


Die snap ik niet? Paar jaar terug was het idd zo dat Oppo maar een paar updates kreeg. Maar de huidige (2023) toestellen krijgen gewoon 5 jaar lang alle Android updates. Dus daar zie ik geen probleem in.

BeFunny

Berichten: 10731
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 06:53

Ik heb tot nu toe ook gewoon alle updates :j

xSannee

Berichten: 4365
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 07:05

Ik ga je nog even verder laten twijfelen :P

Hier van samsung overgestapt naar OnePlus namelijk! Ik heb nu de OnePlus Nord 2T. Volgens mij qua prijs wel vergelijkbaar met de modellen die je nu noemt. & daar ben ik echt heeeel tevreden mee. (Na echt zo'n 13 jaar samsung telefoons gehad te hebben :+ )

Ik vind bijvoorbeeld de camera en batterijduur echt veel beter dan samsung. De camera van mijn samsung A50(natuurlijk wel wat ouder dan de 54) was matig, zodra je iets bewoog was de foto wazig. Maar ook qua snelheid & looks vind ik het top telefoons

pmarena

Berichten: 48238
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 07:09

Hier alleen ervaring met de Samsung S serie, al sinds de S8 ofzo koopt mijn man deze en als hij dan weer aan een nieuwe toe is, gebruik ik zijn oude want mij maakt het allemaal niet zoveel uit :=

We hebben ook een stokoude tablet van Samsung die het nog prima doet. Telefoons doen het ook helemaal prima. Enige nadeel is dat er altijd binnen no-time een scheur in het scherm zit maarja dat je hem laat vallen daar kan dat ding zelf an sich niet zo heel veel aan doen.

BeFunny

Berichten: 10731
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 07:11

Ik lees ook hele goede ervaringen over de Google pixel telefoons.

Biebz

Berichten: 5530
Geregistreerd: 25-06-05
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 07:14

BeFunny schreef:
Ik lees ook hele goede ervaringen over de Google pixel telefoons.


:j Ik wil niet anders meer. Heb zelf de nog Pixel 6. En inmiddels komt de 8 uit en daar kijk ik jaloers naar. Maar mijn toestel is nog zo goed als nieuw. Dus de 8 sla ik ook nog even over.

Vooral de camera ben ik heel tevreden over. Daarnaast gaat de batterij lekker lang mee vind ik. Vooral in het begin hoefde ik hem maar 1x in de 3 dagen op te laden. En ik doe er best veel spelletjes op en fotografeer er veel mee.

Spenk
Berichten: 21814
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 08:15

Biebz schreef:
Spenk schreef:
Ja maar de android op oppo update niet zo heel erg lang :)

Ik neem het risico in elk geval niet :) zeker niet als je niet het nieuwste model koopt. Dan heb je al een verouderde software.


Die snap ik niet? Paar jaar terug was het idd zo dat Oppo maar een paar updates kreeg. Maar de huidige (2023) toestellen krijgen gewoon 5 jaar lang alle Android updates. Dus daar zie ik geen probleem in.

Dan zal dat het zijn :) ik stond 2 jaar geleden voor de keuze.

Al lees ik wel dat alleen de vlaggenschippen de dure modellen 5 jaar updates krijgen en de rest niet de goedkoperen.

VenoSnorlax

Berichten: 4527
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 08:33

Ik zou persoonlijk altijd voor samsung gaan als tussen die 2 merken je twijfels liggen. Dit is puur gebaseert op het stukje " wat als er iets mis gaat". Samsung is altijd te bereiken met een goede klantenservice, snelle reparatie en garantie fabrikant voor 2 jaar. Oppo is een stuk moeilijker en heeft, zover ik weet, nog steeds geen nederlandse klantenservice of winkels

BeFunny

Berichten: 10731
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 08:41

Ik heb gewoon de service van MediaMarkt. Sowieso heb je een garantie termijn..


Samsung komt bij niet eens in aanmerking om te kopen.

De enigste telefoon waar ik als deze Oppo aan vervanging toe is over na zou denken is de Pixel en dan de 7 of 8. Ivm de camera. Wat ook heel goed is vind ik bij Oppo. Mijn Oppo doe ik alles mee. Ik heb geen laptop of computer. En hij fungeerd al 3 jaar naar behoren. En ik heb in het verleden één keer een Samsung gehad die is nog geen anderhalf jaar mee gegaan en die is toen vervangen voor mijn eerste Huawei die maar liefst 4 jaar mee ging. Dat was een telefoon van 100 euro. De Samsung was 400 nog wat toen. En omdat ik niet wist wat ik toen wilde de goedkope Huawei aangeschaft. Toen die aan vervanging toe was ben ik voor de Huawei p10 lite gegaan. In de aanbieding die was in het begin zeker fijn er kon heel veel mee maar die is helaas ook niet lang mee gegaan en daardoor mij maar bij MediaMarkt laten adviseren met de wensen die ik had stak Oppo er net kop en schouders boven uit met een veeel duurdere Samsung. En dat Samsung het voor mij niet meer ging worden was wel duidelijk dus mijn keuze was snel gemaakt.

Maar met die pixel en Sony die ook ineens betere camera's heeft. En dat is ook wel interessant maar die vind ik toch nog minder dan Oppo. Mijn vriend heeft een nieuwe Sony. Zal ik daar ook nog niet voor gaan.

Imre

Berichten: 14210
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 09:52

Kimm4 schreef:
Oh wat maken jullie het me moeilijk haha. Na ieder bericht twijfel ik weer. (Ben een moeilijke in keuzes maken, zeker wat dit betreft).
Ik heb nu een Huawei p30 pro en die bevalt echt uitstekend, maar is helaas niet meer te maken en niet meer te koop :(
Mensen kunnen me niet horen als ik bel of gebeld word. Alleen op de speaker.

Ik laat het zeker weten wat het geworden is. Ik wik en weeg nog even haha


Ik ben twee jaar geleden van een Huawei p30 pro naar een Oppo reno6 pro gegaan. Daarvoor vaak Samsung of Sony gehad. De Oppo is een prima basic telefoon. Batterijduur is heel prima, bediening is makkelijk. Toch wil ik niet weer een Oppo. Nu na twee jaar zijn er softwarematig wat problemen en hij loopt weleens vast. Ook de camera vind ik matig. Ik 'mag' nu een nieuwe, moet nog even nadenken wat ik ga doen.

Narcissa
Berichten: 3050
Geregistreerd: 29-03-15

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:06

Hier was de Oppo de slechtse telefoon ooit. Ik had de Reno 4 Pro. Internet en batterij deden het goed, daar was ook alles mee gezegd.
Camera was drama. Werkelijk alles kwam er wazig uit. Ding was super breekbaar: 2x van mijn schoot laten vallen, beide keren een brede/lange barst. Samsung is een keer van de trap gedonderd, die had nog geen krasje. Na de 2e x ging hij ook flippen, kon soms niet typen.

Mocht vorige maand een nieuwe gsm uitzoeken en meteen terug een Samsung aangeschaft.

Shenavallie
Berichten: 11611
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 11:46

Absoluut voor een Samsung gaan en geen Oppo. Zowel mijn man als ik hadden een Oppo, maar die hebben we al snel in het ronde archief gegooid. Wat een * piep *- ding! Collega's en familie vroegen zich al af waarom we überhaupt aan een Oppo waren begonnen, want ook zij hoorden alleen maar moppers erover. Sinds we weer veilig terug zijn naar Samsung hebben we geen dag stress meer gehad.

BeFunny

Berichten: 10731
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 12:58

Narcissa schreef:
Hier was de Oppo de slechtse telefoon ooit. Ik had de Reno 4 Pro. Internet en batterij deden het goed, daar was ook alles mee gezegd.
Camera was drama. Werkelijk alles kwam er wazig uit. Ding was super breekbaar: 2x van mijn schoot laten vallen, beide keren een brede/lange barst. Samsung is een keer van de trap gedonderd, die had nog geen krasje. Na de 2e x ging hij ook flippen, kon soms niet typen.

Mocht vorige maand een nieuwe gsm uitzoeken en meteen terug een Samsung aangeschaft.


Wat gek.

Mijn foto's van de oppo Reno pro4 krijg ik zelfs veel complimenten op


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


En dat is slechts een kleine greep uit de vele foto's die ik ermee maak en ook filmpjes zijn goed.

Florenc
Berichten: 1439
Geregistreerd: 14-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:01

Hier overgeschakeld van de Huawei p30pro naar een Oppo find X3, en dit tevreden over. Ding doet wat het moet doen, is sterk (al meermaals gevallen), foto's zijn goed, batterij is ruim voldoende en is op een half uurtje terug volledig opgeladen...

Annash
Blogger

Berichten: 26570
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:04

BeFunny schreef:
Ik lees ook hele goede ervaringen over de Google pixel telefoons.


Ik heb de Google Pixel 4A (ik woonde destijds in Engeland waar deze al beschikbaar was) en vind het echt een top telefoon! Vorig jaar in de winter wat issues gehad met de batterij/uitvallen in de echte kou (bv. tijdens kerstmarkt) maar verder niet en alles weer opgelost. Ruim drie jaar oud en werkt nog steeds super snel. Batterij is wel iets minder, maar nog steeds goed te doen / gaat nog wel een dag mee tenzij ik echt intensief gebruik.

Samsung heb ik in het verleden niks dan ellende mee gehad, altijd snel traag en batterijen slecht. Dit is al wel 10+ jaren terug inmiddels.

Oppo geen ervaring mee.

Huawei wel - vond ik ook een top ding!

Wat mijn nieuwe telefoon wordt als deze ermee stopt weet ik nog niet. Als ik het qua prijs aankan dan denk ik toch weer een Google Pixel. (Prijzen zijn hier/tegenwoordig hoger dan waar ik die van mij destijds voor kocht).

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-23 19:40

Dank je wel allemaal. Echt nuttige info. Ik twijfel inderdaad nog even verder haha en dat terwijl ik best haast heb oeps haha.
Google pixels stonden eerst echt niet op m'n lijstje. Ga ik ook eens naar kijken en wat de prijzen/specs daarvan zijn.