Oppo of Samsung, wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 19:52

Helaas is mijn telefoon aan vervanging toe (bellen gaat niet meer dus er zit wel een beetje haast bij).

Ik twijfel heel erg tussen de Samsung galaxy A54 of de Oppo Reno 10. Alle specs al doorgenomen haha.


Zijn er mensen met ervaring met Oppo? Dit model of andere Reno/Oppo? Of mensen met ervaring met de Galaxy A54?

Ik ben benieuwd :)

MallyBelly

Berichten: 3534
Geregistreerd: 23-12-08

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 19:59

Ik heb de a54. En ben echt heel blij mee. Voornamelijk voor mij het water en stofdicht zijn.
Laad snel, batterij prima (kan altijd beter maar is prima). Goede camera.
Voor mij was hij het geld waard.

Hommage

Berichten: 2767
Geregistreerd: 07-09-07

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:03

Vriend heeft 2 jaar terug voor hetzelfde dilemma gestaan. Weliswaar tussen twee andere modellen van bovenstaande merken. Gekozen voor Oppo, maar wel spijt van gehad. Batterij werd gauw slechter en liep vaak vast, met samsungs nooit last van gehad. Inmiddels heeft hij weer een Samsung model uit de A lijn en bevalt een stuk beter.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 20:22

Ik heb ruim een jaar geleden in hetzelfde dilemma gekozen voor de Samsung en wat heb ik daar een spijt van gehad. Onze zoon koos toen wel voor Oppo en ik heb wat keren jaloers gekeken naar de probleemloosheid vergeleken met het gezeik wat ik met de Samsung heb gehad
Vlak voor de zomer heb ik een nieuwe Oppo besteld, die naar mn zoon gegaan en ik heb zijn oude Oppo en ben meer dan tevreden.
Nou heb ik geen verregaande eisen maar alleen de eis "als ik wil bellen/appen/internetten moet mn telefoon ook willen" was al teveel voor de Samsung.
Ook qua batterij is de Oppo prima, hij word hier fanatiek gebruikt (ook diverse apps voor het werk waar ik regelmatig gebruik van maak) maar ik kan bijna altijd 2 dagen toe met een batterij (met dus de telefoon van 1,5 jaar oud)
Ik ben dus team Oppo.

Tieme
Berichten: 4957
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:04

Hier altijd Samsung en 1x een Oppo genomen. Nooit meer. Wat een drama ding was dat zeg.
Nu dus weer terug naar Samsung. Ik heb een A54 en ben er heel tevreden over
Op mn werk hebben we ook allemaal een Samsung A54. Zelden problemen mee.

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:27

Hier raden de experts de a34 aan ipv de 50. Ik heb ze beide gehad toevallig. Nu de 34. Prima telefoon.

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 21:31

Dank alvast voor het delen van jullie ervaringen :)

Cioccolato schreef:
Hier raden de experts de a34 aan ipv de 50. Ik heb ze beide gehad toevallig. Nu de 34. Prima telefoon.


Mag ik vragen wat de reden daarvoor is? Die heb ik overwogen maar is afgevallen wegens de specificaties in vergelijking met de 54.

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:33

Hier ook een Oppo en super tevreden. Mijn vriend heeft een Motorola die even oud is maar die begint heel traag te worden, daar heb ik geen last van.

Tevens is mijn oppo heel degelijk. Ik heb hem toch al vaak laten vallen

Cioccolato

Berichten: 6618
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 21:58

Kimm4 schreef:
Dank alvast voor het delen van jullie ervaringen :)

Cioccolato schreef:
Hier raden de experts de a34 aan ipv de 50. Ik heb ze beide gehad toevallig. Nu de 34. Prima telefoon.


Mag ik vragen wat de reden daarvoor is? Die heb ik overwogen maar is afgevallen wegens de specificaties in vergelijking met de 54.


Betere en vergelijkbare specificaties die er toe doen. Niet die moo staan op papier
Ik ben geen expert hoor dus verder kan ik je niet helpen :')

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:08

Ik heb altijd Samsung gehad, nu Oppo (het model waarvan mijn man zei dat ik die moest kopen toen ik mijn laatste Samsung verzoop, geen idee meer welke het is).
En ben dik tevreden.

Het moet werken en verder maakt het mij niet uit, dus heb geen idee welk type ik heb.
Geen gedoe, maar het werkt gewoon. En hij blijft tot nu toe snel en batterij blijft goed.

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:10

Ik heb ook een Oppo (geen idee welk type) maar ben prima tevreden

marije1109

Berichten: 1136
Geregistreerd: 07-02-13
Woonplaats: Kraggenburg

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-23 22:55

Ook gekozen voor Oppo na jaren Samsung. Ik merk geen verschil, telefoon is prima, doet wat het moet doen maar voor de helft van het geld.

kiki1976

Berichten: 16858
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 06:54

Mijn moeder heeft ook een Oppo nu na altijd Samsung te hebben gehad. Ze is er dik tevreden over.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 08:45

Ik heb vorige week een A54 aangeschaft. Verkoper wilde me volgens mij ook een Oppo "aansmeren". Maar hij begon al over het grotere interne geheugen, wat gewoon hetzelfde was, en bovendien zijn wij niet perse fan van de Chinese industrie en wel meer van de Koreaanse.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:32

Hier een Oppo reno 4 en vrij tevreden. Ding is regelmatig op de grond gevallen en doet het nog prima. Mijn oude samsung was sneller kapot. Camera is wat mwah maar het is is ook geen top model. Heb deze nu 3 jaar en nog steeds blij mee.

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:38

Hier ook een Oppo, de Reno 4.
Geen moment spijt van gehad.
Werkt naar behoren, doet wat ie moet doen.
Fijne camera!

Samsung en ik zijn geen vrienden,altijd ellende met Samsungs gehad :o

BeFunny

Berichten: 10557
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 09:42

Ik heb 2en half jaar geleden voor de keuze gestaan tussen verschillende modellen en merken. Heb me laten adviseren toen om voor de opporeno pro4 te gaan. Die was ook nog een stuk goedkoper dan vergelijkbare van andere merken. En tot nog toe geen spijt van. Heel blij mee.
Ik vind de camera's ook heel goed. Behalve die op de voorkant.

fohadie
Berichten: 4302
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 17:25

Grappig, ik stond een maand of drie geleden voor dezelfde keuze. Je krijgt verschillende reacties en dat is ergens wel logisch natuurlijk. Ik heb uiteindelijk voor de Oppo gekozen. Nu moet ik eerlijk zeggen, dat ik tot drie maanden geleden een oide Nokia gebruikte om te bellen en smsen en dat ik een tablet had om fotos te maken en voor internet. Dit is dus mijn eerste echte "grote mensen telefoon." Dat werd wel eens tijd op mijn 40e. :+

Mijn vergelijkwarenonderzoek:

Mijn eerste tablet was een Samsung. Mijn tweede ook. Binnen een jaar waren ze stuk. Ze liepen vast, de batterij liep heel snel leeg en zo had ik er wel meer probleempjes mee. Mijn derde tablet is een Lenovo en deze heb ik nu al een jaar of drie. Geen beste ervaringen met het merk Samsung dus. Mijn moeder en mijn man hebben een Samsung. Zij zijn wel tevreden, maar kunnen niet specifiek aangeven waarom ze de volgende keer weer voor een Samsung zouden kiezen.

Mijn schoonmoeder heeft een Oppo en is niet helemaal tevreden. Het besturingssysteem is anders dan ze gewend is en ze kan niets vinden. Note: mijn schoonmoeder is een echte digibeet.

Ik ben naar de Mediamarkt gegaan en heb de specificaties van zowel de Samsung als de Oppo vergeleken. Ik heb beide telefoons in mijn handen gehad en ben gaan kijken hoe het werkte met alle knopjes enzo. Waar vind ik bijv. De tijdsaanduiding, hoe zet ik de wekker, zaklamp, stopwatche, dat soort dingen. De Samsung vond ik ingewikkeld, lag niet lekker in de hand en was een stuk duurder. De Oppo lag wel fijn in de hand, en werkte precies zoals mijn Lenovo tablet! Ik kon er meteen alle kanten mee op. Een Samsunggebruiker zal dat misschien juist minder kunnen waarderen. Bovendien was de prijs van de Oppo aantrekkelijker.

Dan de verschillen die mij opvielen, zowel de plus als minpunten:

SAMSUNG:

PLUS: meestal betere camera. Meerdere updates. Nieuwste Android. Kan met je mobiel betalen.

MIN: batterij snel leeg. Duur. Zit niet altijd een aansluiting voor een koptelefoon op. (Mocht je draadloze oortjes hebben, dan maakt dat natuurlijk niets uit.)

OPPO:

PLUS: lange batterijduur. "Pandaglas" scherm, waardoor je scherm beter beveiligd is tegen krassen en barsten. Kan tegen een stootje. Zit een jackplug in. (Aansluiting koptelefoon.)

MIN: verouderde Android. Minder updates. Kan niet mobiel betalen.

Ik weet helaas niet meer welke Samsung en Oppo ik heb vergeleken, dus misschien dat deze plus en min niet voor alle telefoons gelden.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Laat je weten welke telefoon het is geworden?

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16240
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 17:35

Samsung en ik gaan niet goed samen. Op de een of andere manier worden ze altijd ontzettend sloom bij mij. Ik heb nu nog een Huawei P30 pro (al meer dan 3 jaar oud). Zo een fijn ding. Maar mijn volgende telefoon wordt een Xiaomi 12 Pro. Veel goede verhalen over gehoord.

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 18:38

Oh wat maken jullie het me moeilijk haha. Na ieder bericht twijfel ik weer. (Ben een moeilijke in keuzes maken, zeker wat dit betreft).
Ik heb nu een Huawei p30 pro en die bevalt echt uitstekend, maar is helaas niet meer te maken en niet meer te koop :(
Mensen kunnen me niet horen als ik bel of gebeld word. Alleen op de speaker.

Ik laat het zeker weten wat het geworden is. Ik wik en weeg nog even haha

Biebz

Berichten: 5507
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:42

Oh lastige keuze!
Samsung heb ik sowieso de laatste jaren al niks meer mee. Laatste die ik had was de S5 neo. Maar ik had constant software problemen met die toestellen en die konden dan niet meer gemaakt worden.

Heb een tijdje een Oppo gehad maar weet even niet meer welke. Wel een budget telefoon. Deze is naar mijn moeder gegaan en die heeft er nog steeds schik mee!
Ook mijn schoonfamilie hebben bijna allemaal een Oppo.

Zelf zijn wij over gegaan naar de Google Pixel 6 ivm de camera prestaties toen der tijd. Maar die doet het nog steeds prima.

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 18:49

Samsung! Hier van Huawei naar Samsung A52s overgegaan. En dat is echt een veel betere telefoon dat de Oppo van mijn man :=

Vooral de verouderde android en daarmee beveiligingsupdates zijn een groot minpunt.

Gemma_99
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 19:06

Ik heb een Oppo A94, heel erg tevreden over! De camera is wmb dikke prima en hij heeft een goed telefoon geheugen (heb er momenteel geen extra SD kaart in). Heb erg weinig last van dat het wellicht wat achterloopt op Android updates, hij functioneert prima en kan alles er mee doen wat ik wil. De batterij begint het na 3 jaar wel wat slechter te doen maar ik kom er de dag nog makkelijk mee door :)
Daarnaast is het ook wel echt een beuker van een ding. Denk dat ik hem gemiddeld 3 keer per week vrij hard laat vallen (Soms een beetje onhandig maar hecht ook wel weinig waarde aan een telefoon merk ik :') ) maar hij breekt niet snel. Heb er wel zo'n standaard hoesje eromheen en een screenprotector op. Mijn oude Huawei en Samsung waren inmiddels wel kapot gegaan denk ik.
Ik zag hier boven dat iemand niet met zijn Oppo mobiel kon betalen. Kan ik met de A94 wel!

Vind het vooral een voordeel dat je bij Oppo niet zo veel betaald voor het merk maar toch een degelijke telefoon krijgt.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Oppo of Samsung, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:07

Ik ben over gestapt van Samsung naar een Oppo en ben er heel erg blij mee! Ik vind vooral de camera erg goed.

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:08

Gemma_99 schreef:
Ik heb een Oppo A94, heel erg tevreden over! De camera is wmb dikke prima en hij heeft een goed telefoon geheugen (heb er momenteel geen extra SD kaart in). Heb erg weinig last van dat het wellicht wat achterloopt op Android updates, hij functioneert prima en kan alles er mee doen wat ik wil. De batterij begint het na 3 jaar wel wat slechter te doen maar ik kom er de dag nog makkelijk mee door :)
Daarnaast is het ook wel echt een beuker van een ding. Denk dat ik hem gemiddeld 3 keer per week vrij hard laat vallen (Soms een beetje onhandig maar hecht ook wel weinig waarde aan een telefoon merk ik :') ) maar hij breekt niet snel. Heb er wel zo'n standaard hoesje eromheen en een screenprotector op. Mijn oude Huawei en Samsung waren inmiddels wel kapot gegaan denk ik.
Ik zag hier boven dat iemand niet met zijn Oppo mobiel kon betalen. Kan ik met de A94 wel!

Vind het vooral een voordeel dat je bij Oppo niet zo veel betaald voor het merk maar toch een degelijke telefoon krijgt.


Dat is alleen voor je bankieren apps en betalen met je telefoon niet zo bevordelijk zegmaar....
Daarom zijn updates zo belangrijk.