Hebben jullie de kachel al aangehad?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:18

Gister was hij niet op voorraad en nu wel .
In januari word ik wederom geopereerd en lig weer 6 weken op de bank dus dan is dit ideaal om warm te blijven .

Winged

Berichten: 33075
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:27

Hier gisteren even bij onze hema gekeken en daar was hij al weg. Gelukkig heb ik hem ook niet echt nodig.

Gisteren wel eindelijk t recept voor verwarmen met airco ontdekt :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33849
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:28

Ja ik werk er en het ging echt super hard met de fleece dekens, werd ook veel naar gevraagd en over gebeld. :D

Zelf had ik ook nog 20% personeelskorting dus heb maar 16 euro betaald voor een elektrische onderdeken 1 persoons wel. :=

Sheran

Berichten: 17247
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:35

Ik heb het vorig jaar geprobeerd, als koukleum. Maar op een gegeven moment was het 15 graden in huis en kroop er een of ander slijmbeest tegen de muur omhoog omdat alles zo vochtig was. Dat was het moment dat ik dacht: doei, die verwarming gaat aan :P.

Dit jaar niet meer geprobeerd. Ben erg weinig thuis en ik heb geen zin om het altijd koud te hebben terwijl je dergelijk thuis zit om te moeten ontspannen. Ik heb sowieso altijd al warme kleren aan en een elektrische deken over.

Morrie

Berichten: 22327
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 09:42

MarlindeRooz schreef:
Ja ik werk er en het ging echt super hard met de fleece dekens, werd ook veel naar gevraagd en over gebeld. :D

Zelf had ik ook nog 20% personeelskorting dus heb maar 16 euro betaald voor een elektrische onderdeken 1 persoons wel. :=

In mijn buurt zijn ze overal uitverkocht helaas. Ik bestel er wel eentje via internet

viphorse

Berichten: 1513
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 12:24

Ik had de laatste net kreeg ook meteen de vraag of ik heb niet weg wilde doen toen ik ermee weg liep . Vrouw die daar werkte gaf al aan dat er een run op is en ze ook gek gebeld worden erover.

Sansevieria
Berichten: 4213
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 12:36

Hier vanochtend de cv voor het eerst weer aangezet, voor nu standaard alle ruimtes dag en nacht op 15 graden, waar nodig kan er overdag bijverwarmd worden met de airco.
Niet dat de airco het niet meer trok, maar meer als voorzorg dat het huis met al die regen niet klam gaat worden, dat wilden we voor zijn.

Ook zonder cv was het nog steeds 18/19 graden in de woonkamer, valt me met dit natte weer echt mee.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33849
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 13:15

viphorse schreef:
Ik had de laatste net kreeg ook meteen de vraag of ik heb niet weg wilde doen toen ik ermee weg liep . Vrouw die daar werkte gaf al aan dat er een run op is en ze ook gek gebeld worden erover.

Ja ik stond klantenservice en de telefoon bleef gaan. :=

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 14:15

Meelezer hier die meeleest voor de tips wat betreft houtkachel en CV gebruik- volgende maand verhuis ik naar mijn eerste eigen huis excl blokverwarming nl :P

Was ook aan het azen op de Hema elektrische fleece deken, gisteravond laat was hij nog op verschillende plekken in de buurt op voorraad en vanmorgen vroeg overal uitverkocht 8)7 online natuurlijk niet te bestellen, stom. Maar zojuist een grijs alternatief bij de Blokker gekocht wat ook mooi in mijn huis gaat passen (niet de toffe groene kleur, maar ach), iets groter is, en even duur maar wel met veul meer korting op de oorspronkelijke prijs. Dus ook nog een optie :)

Goof

Berichten: 28918
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 14:40

Ik kan niet zonder elekttische deken <3

Het is hier in huis 16,5 graden, de verwarming heeft nog niet aangestaan.
Ik ging vandaag tijdens mijn boswandeling koffie drinken in een restaurant en het was er zo gruwelijk warm binnen dat ik op het terras ben gaan zitten (als enige _O- ).

Malenka

Berichten: 7604
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 18:09

Herkenbaar Goof. Ik vind het ook bijna overal te warm. Zelfs in het hotel waar ik vorige week was. Elke kamer had een thermostaat en ik gooide die van mij direct omlaag maar het kwam niet onder de 21 graden.

8nnemiek

Berichten: 43450
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 10:39

Hebben jullie de kachel al aan inmiddels?

Ik heb afgelopen zondag voor het eerst de houtkachel even uitgeprobeerd. Was niet heel hard nodig, maar met die wind koelde het best hard af en ik wilde even kijken of hij nog goed trekt. Gisteren was een lekker warme dag met dat zonnetje. Dan staat de thermometer al gauw weer op 18,5.
Nu staat ie weer op 16,5, maar ik heb het nog niet koud, dus laat de verwarming nog altijd uit. Hopelijk komt het zonnetje straks ook weer even door.

Malenka

Berichten: 7604
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 10:41

's avonds gaat er een petroleum brander aan die trekt de temperatuur van 15 naar 19 graden. (We hebben nog geen permanent systeem in huis).

DuoPenotti

Berichten: 29895
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 10:43

Ja hier is sinds ongeveer een week de houtkachel dagelijks aan.
Het is elke ochtend rond de 17,5 graad in huis en dat vind ik echt te koud.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41741
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 10:54

Ik heb de CV aan. Op 18 graden. Nu met het zonnetje doet hij niks, maar 's avonds/'s nachts wel. Hij staat aan voor de honden. Vooral de Weim heeft moeite met de kou, dus ik wil het voor hem behaaglijk hebben.

Winged

Berichten: 33075
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 11:06

Het was gisterochtend 14,5 graad in de woonkamer. Dus ja, hier gaat hij 's avonds wel aan (ism de airco om bij te verwarmen)

Slmt9

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 11:26

Deze week is het hier zo’n 17,5e graad, dus hier gaat idd ook de verwarming (airco aan).

PSvanLot

Berichten: 10179
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 11:43

Zo af en toe gaat de houtkachel aan, ligt er een beetje aan hoe lang en of we thuis zijn.

Maar ik vind vind het nog niet koud genoeg.

Anoniem

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:20

Wij hebben sinds begin vorige maand zonnepanelen en verwarmen nu met de airco bij als we thuis zijn. Tot nu toe trekt die het nog om het in de woonkamer en werkkamer tot 20 graden te verwarmen. 's nachts koelt het dan wel af tot een graad of 16. Ik hoop deze maand nog volledig op de airco te kunnen verwarmen. Waarschijnlijk zullen we in december wel bij moeten verwarmen met gas.

CairnTerrier

Berichten: 989
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:21

Ja hoor. Staat al sinds halverwege oktober heerlijk volcontinu aan op 20 graden (vloerverwarming). Heerlijk <3 We hebben een groot huis en die kilte hoeft van ons niet. Vind dat ook zo armoedig als er andere mensen komen over de vloer en je zit te rillen :)

PSvanLot

Berichten: 10179
Geregistreerd: 12-03-19

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:56

Misschien weten jullie hier antwoord op.

Op de app van Nefit Easy kan ik voor de volgende instelling kiezen, ‘volgt cv-klokprogramma’
Ik heb het nu uitgezet, en denk dat de cv niet warm gehouden wordt als we er niet zijn of slapen. Maar klopt dit wel? En is het voordeliger of juist niet?
Afbeelding

Warboel
Berichten: 14699
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 13:14

Ik heb hier nu 1x de radiator in de gang een tikje aan gehad, afgelopen zondag, omdat m'n honden en ik helemaal zeiknat geregend waren met de frisbee les. Dus mijn jas en de regenjassen van de honden over de radiator gehangen om te drogen.

Verder nog niet. Ik werk wel 50% thuis en m'n kantoor is wel fris, maar de radiator zit onder het enkelglas raam dus veel warmteverlies...
Dus ik werk nu lekker onder een elektrisch fleece dekentje :D
En de hond geniet er ook van <3 :')
Afbeelding

Tieme
Berichten: 4968
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 23:13

Airco staat sinds 1.5 week regelmatig aan. Gemiddeld 8 a 9 uur voor totaal max 85 cent :evaw:
Dat zal met kouder weer wel wat meer verbruiken maar voor nu ben ik heel tevreden.

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Hebben jullie de kachel al aangehad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 01:08

Hier nog steeds niet nodig,want het is nog 20.5 graden in de woonkamer.
Ik had eerlijk gezegd wel verwacht dat het met al die regen wel zodanig zou afkoelen,dat het dus binnen ook wel kouder zou zijn.
Overigens staan mijn ventilatieroosters gewoon open.

Es_ther

Berichten: 18724
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:09

Zonder kachel wordt het bij ons makkelijk onder de 15 graden, dus ja. Hij gaat aan