Zwembad - advies voor PH/chloor?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Zwembad - advies voor PH/chloor?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 19:58

Hoi bokkers,

Ik heb sinds van de week een Intex zwembad staan met filterpomp, 1.50 x 2.20 (x 60). Netjes een chloortablet ingedaan en iedere dag even de filter het water een keer laten doorpompen. Ik kom er alleen nog niet helemaal uit met de chloor en PH waardes... Mogelijk heeft dat te maken met het feit dat ik herstellende ben van een hersenschudding, dus lange artikelen lezen etc. wil nog niet zo. :o Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Dit zijn de huidige waardes:


Afbeelding


Volgens mij is dit weer compleet anders dan vanochtend, toen er te weinig chloor inzat, en PH ook laag.

Van de week na toevoegen van chloortablet (toen het was opgezet) was zowel chloor als PH echt mega hoog (via ander testkit - die bleef vanochtend wit dus ik dacht dat er wat mis was met de kit).

Kan iemand mij in Jip en Janneke taal uitleggen hoe dit precies werkt, zodat mijn hoofd het ook volgt? :')

Super bedankt!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23449
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Zwembad - advies voor PH/chloor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 20:47

MWS --> HTT

Allejandro
Berichten: 18540
Geregistreerd: 21-09-03

Re: Zwembad - advies voor PH/chloor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 07:58

het filter moet in ieder geval regelmatig tot continue aanstaan met dit warme(re) weer, heb je een cartridge pomp van intex of een zandfilter systeem?

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23449
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Zwembad - advies voor PH/chloor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 08:07


Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-23 09:05

Allejandro schreef:
het filter moet in ieder geval regelmatig tot continue aanstaan met dit warme(re) weer, heb je een cartridge pomp van intex of een zandfilter systeem?


Originele pomp die bij het zwembad zat/hoort, dus dat zal dan een Intex cartridge zijn gok ik. Kan straks wel even kijken. Pomp staat inderdaad regelmatig aan.

Polly, bedankt, ik zal straks eens kijken of mijn hersenen de info op die site al absorberen. Gisteren via google vond ik het niet duidelijk, maar dat ligt vast aan mij. :')