[VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102030
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 21:36

Bedankt Annemiek. :D

Zou het raar zijn om, als er ruimte voor is, mijn tuinset in de voortuin te zetten? :') Dan kan ik toch buiten zitten.

Exitium

Berichten: 7166
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 21:37

Nogmaals gefeliciteerd! :D

Bellatrix schreef:
(op mijn bovenbuurvrouw na, die ook een grote reden van de verhuizing is)

...

Ik wilde hier namelijk alleen weg als ik iets vond dat 100% aan mijn eisen zou voldoen.

Herkenbaar verhaal. :x Hier ook verhuisd vanwege de bovenburen (met afstand de belangrijkste reden, zat uiteindelijk de hele dag met een noise cancelling koptelefoon op en sliep 's nachts met oordoppen in), maar wilde ook enkel naar iets wat naar m'n zin was. Nog niet eens vanwege de huur, maar omdat ik m'n opgebouwde wachttijd kwijt zou zijn als ik een woning zou accepteren. Woon nu sinds begin vorig jaar in een nieuwbouwhuis :)

Bellatrix schreef:
En met zonnepanelen betaal ik ook minder voor stroom. Als ik het goed zie op de plattegrond krijg ik vloerverwarming? Ben benieuwd hoe dat is.

Is natuurlijk afhankelijk van de hoeveelheid panelen en dergelijke, maar hier wekken de panelen in totaal zo'n 1,5 keer zoveel op als dat ik verbruik, en ik ben een behoorlijke stroomverbruiker. Vloerverwarming vind ik ideaal, en met warmtepomp kun je er ook mee koelen in de zomer. Of je een raam krijgt wat open kan is de vraag, hier kan beneden niets open qua ramen, boven heb ik wel een paar kiepkantelramen maar het advies is om die gesloten te houden. Warmtepomp en luchtventilatiesysteem zorgen voor een goed binnenklimaat en anders ben je aan het stoken voor Jan jeweetwel. :')

Bellatrix schreef:
PostNL heeft iets met een verhuisservice? Moet ik ook alle verzekeringen op de hoogte stellen? Ik moet ze bij PrikEnergie vertellen dat ik een nieuw adres heb en dat het gasloos is. Dan passen ze het contract automatisch aan? En er is zoiets als een verhuis-checklist?

Via PostNL kun je een hele lading instanties informeren. Ik heb die verhuisservice ook gedaan maar letterlijk nooit post doorgestuurd gekregen, dus in hoeverre die goed werkt weet ik niet. Wat ik wel zou doen is nu alvast alles waarvan je post krijgt opschrijven, zodat je een lijstje krijgt met bedrijven / instanties die je sowieso moet gaan informeren. Bij veel bedrijven kun je dat tegenwoordig via een portal doen als bedrijven dat aanbieden, en anders via de contactpagina via hun website.

Wat energie betreft is het het handigste om even met ze te bellen. Ik had geen vast contract toen ik verhuisde, maar omdat je van gas naar gasloos gaat wijzigt er het één en ander. Heb hier tijdelijk energie op twee adressen gehad en het appartement uiteindelijk opgezegd na de sleuteloverdracht. Heeft zes weken overlap in gezeten, tussen het krijgen van de sleutel van m'n huis en de sleuteloverdracht van m'n appartement.

In juli zeker een rolmaat, boekje en pen meenemen zodat je al e.e.a. kan opmeten. Een tweede persoon is ook handig, zeker bij grote ramen en dergelijke :+

Bellatrix schreef:
En dan moet ik ook nog mijn eigen woning netjes achter laten. Dus ik ga dit weekend maar vast de schuur opruimen.

Beste tip die ik je kan geven: begin alvast met alles opruimen. In eerste instantie alles wegdoen wat in het zicht staat en wat je niet meer gebruikt. Begin daarna al ruim van tevoren met alles wat je toch niet meer nodig gaat hebben (winterkleding, oude boeken, weetikveel) inpakken, zodat je daar ook van weg kan gooien wat je niet meer past of gebruikt. Ik heb echt belachelijk veel weggegooid, meerdere keren met hele liften met zooi naar beneden gegaan :')

Bellatrix schreef:
En dan moet ik ook nog mijn huur opzeggen maar ik weet niet wanneer de oplevering precies is dus dat moet ik tijdens die meeting ook nog vragen.

Huur zou ik nog even mee wachten. Hier werd de sleuteloverdracht een paar weken van tevoren nog met een maand uitgesteld uiteindelijk. Je hebt toch maar een maand opzegtermijn voor je huur, en je hebt mogelijk ook nog even nodig om je oude huis in orde te maken enzo. Hier kreeg ik de sleutel van m'n oude huis op 18 januari en zijn we die week gaan verven. Vloer werd in de week van 3-7 februari gelegd en op 18 februari (de dag van Eunice, de zwaarste storm in meer dan 30 jaar :+) verhuisd. Had de huur van m'n oude appartement opgezegd per 28 februari. Daar zaten twee weekenden in, en die hebben we nog hard nodig gehad met een stukje sauswerk (mijn plafonds moesten wit opgeleverd worden), weghalen van de vloerbedekking, wat oude kasten die ik niet meegenomen had, etc.

Ik weet overigens niet hoe je nu kookt, maar als dat nog op gas is: haal even ergens een magneetje vandaan en hou die tegen de onderkant van je pannen aan. Je zal wel op inductie gaan koken en dat werkt alleen met magnetische pannen :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102030
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 21:44

Nou mijn pannen zijn ook echt toe aan vervanging. :o Ik had ze anders ook wel vervangen binnenkort. Maar idd kook ik nu nog op gas. Edit: kookpannen zijn magnetisch, de koekenpannen niet.

Qua huur opzeggen hoeft het dus niet per de 1e te zijn? Muren zijn hier al wit. Ik gok dat ze mijn vloer niet willen overnemen (ligt er al 15 met katten) dus die zal eruit moeten. Verder alleen de originele wc bril er weer op schroeven. Moet je je douchekop ook weghalen? Die wil ik op zich best meenemen naar mijn nieuwe huis.

Een rolmaat mee en kladblok was ik idd van plan. We zijn met een hele groep dus er is altijd iemand die kan helpen denk ik. Maar we gaan modelwoningen in, niet mijn daadwerkelijke huis. Misschien is de hoekwoning die we gaan bekijken wel gespiegeld...maar goed, dan zouden de maten hetzelfde moeten zijn natuurlijk.

Ik ben ook bang dat ik kiepkantelramen krijg, doodeng met de katten dus ik moet idd ff kijken of die ook op een andere manier open kunnen. En anders idd maar niet. Er zullen wel horren moeten voor elke raam die open kan. ik háát muggen. :+

En ik ga dit weekend idd al beginnen met de schuur opruimen. Heb een zooi boeken liggen die gratis weg mogen en ik zal een rondje stort moeten doen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37311
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 21:57

Ah leuk je eigen topic.

En al wat fotos van de bouw.

Misschien kan ik je tegen die tijd wel aan wat verhuisdozen helpen. Ik zal langzaam aan dozen gaan leegmaken verder en de verhuizer heeft ze afgeschreven ivm emigratie ook al komen ze terug naar nederland.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102030
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 22:02

Ik kan ze gratis bij mijn werk meenemen! :D Maar als je in de buurt bent mag je ze altijd komen brengen. :))

Exitium

Berichten: 7166
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 22:02

Bellatrix schreef:
Qua huur opzeggen hoeft het dus niet per de 1e te zijn? Ik gok dat ze mijn vloer niet willen overnemen (ligt er al 15 met katten) dus die zal eruit moeten. Verder alleen de originele wc bril er weer op schroeven. Moet je je douchekop ook weghalen? Die wil ik op zich best meenemen naar mijn nieuwe huis.

Check het vooral in je huurcontract, maar mijn ervaring is van niet. Heb sinds begin vorig jaar drie huren op moeten zeggen bij twee verschillende woningcorporaties en dat is allemaal gedurende de maand (11e, 16e en 28e) geweest. Douchekop zat er al in toen ik erin ging, dus die is blijven hangen. Toiletbril had ik wel vervangen en daar hebben ze niets over gezegd, betwijfel ook of ze het gezien hebben :+ Sowieso waren ze hier vrij makkelijk met wat ik kon laten zitten, zolang ik zelf maar regelde dat de nieuwe huurder het overnam. Scheelde me enorm veel werk met onder meer een verlengd aanrechtblad en een muurtje van glasblokken in de badkamer :+


Bellatrix schreef:
Een rolmaat mee en kladblok was ik idd van plan. We zijn met een hele groep dus er is altijd iemand die kan helpen denk ik. Maar we gaan modelwoningen in, niet mijn daadwerkelijke huis. Misschien is de hoekwoning die we gaan bekijken wel gespiegeld...maar goed, dan zouden de maten hetzelfde moeten zijn natuurlijk.

Weet niet hoe meehelpend de anderen zijn. Ik zat nog in het staartje van de coronatijd (was net op tijd met m'n vloer kopen begin december, week erna moesten alle winkels weer dicht), dus bij ons was alles individueel en in het eigen huis. Maar wat spiegelen betreft, de maten veranderen er niet door en of iets gespiegeld is maakt in de meeste gevallen toch niet uit. En zo wel: je weet waar je komt te wonen en kan noteren welk huis je bezichtigd hebt, en je hebt de plattegronden erbij. Makkelijk te zien dus :)


Bellatrix schreef:
Ik ben ook bang dat ik kiepkantelramen krijg, doodeng met de katten dus ik moet idd ff kijken of die ook op een andere manier open kunnen. En anders idd maar niet. Er zullen wel horren moeten voor elke raam die open kan. ik háát muggen. :+

Kiepkantel kun je gewoon openzetten en op kantelstand, gewone manier werkt prima. Alleen, hoe wil je het doen als je je katten erdoor naar buiten zou willen laten maar tegelijk ook een hor wil? :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102030
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 22:05

Nee, er moet een hor voor de ramen waar ze niet door naar buiten mogen. Oké, dus eigenlijk allemaal tenzij ik een soort van ren mag maken aan de voorkant. :+ Of dat moet een hor zijn die ik makkelijk erin en eruit kan halen.

Ik zou toch wel graag wat ramen open willen zetten voor frisse lucht enzo.

Exitium

Berichten: 7166
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 22:12

Met vloerverwarming wordt dat afgeraden, omdat je die eigenlijk niet uit zou moeten zetten :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102030
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 22:13

Oh. :+ Ik ga es vragen of ik echt vloerverwarming krijg. Het staat namelijk op de plattegrond.

Exitium

Berichten: 7166
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 22:27

Met warmtepomp verwacht ik van wel. Zei al, dan kun je er in de zomer ook mee koelen en dan wil je 'm niet uitzetten omdat je het raam open zet. Duurt erg lang voordat vloerverwarming opgewarmd is en in de zomer kun je er i.c.m. een warmtepomp ook mee koelen, en dat is echt ideaal met een goed geïsoleerde woning. Anders wordt het flink warm binnen :x

noviceh

Berichten: 4802
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 00:03

Gefeliciteerd, wat een fijn huis!

Bellatrix schreef:
Zou het raar zijn om, als er ruimte voor is, mijn tuinset in de voortuin te zetten? :') Dan kan ik toch buiten zitten.
Zeker niet! Je zou eventueel kunnen overwegen bijvoorbeeld een halfhoge (120-150m) haag te planten rondom voor de privacy?

Yipee

Berichten: 1862
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 00:18


Exitium

Berichten: 7166
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 02:28

noviceh schreef:
Gefeliciteerd, wat een fijn huis!

Bellatrix schreef:
Zou het raar zijn om, als er ruimte voor is, mijn tuinset in de voortuin te zetten? :') Dan kan ik toch buiten zitten.
Zeker niet! Je zou eventueel kunnen overwegen bijvoorbeeld een halfhoge (120-150m) haag te planten rondom voor de privacy?

120 tot 150 meter is niet halfhoog :+ Maar een erfafscheiding mag voor het huis maximaal een meter hoog zijn :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102030
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 06:49

Ja, ik was al bang dat het niet te hoog mocht zijn...

_Nelleke_

Berichten: 8067
Geregistreerd: 02-11-07

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 07:16

Wat leuk voor je! Gefeliciteerd!

Ik zie in voortuinen vaak zo’n bankje staan met een vast bijzettafeltje.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102030
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 07:25

Ja, ik heb idd ook nog een bankje in mijn huidige tuin staan. Die moet een likje verf hebben en zou dan ook in de tuin kunnen staan. Ik moet even denken....

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:25

Ik volg! Leuk dat je er een topic van hebt gemaakt!

Mijn twee katten reismanden mag je ook lenen.

Annick75

Berichten: 1788
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:26

Voor ramen op de kiepstand heeft o.a. zooplus speciale rekjes voor de veiligheid. Kan poes niet naar buiten, maar ook niet vast komen te zitten als het raam op de kiepstand staat.

Alleen voor de dakramen werken die denk ik niet, houden trouwens ook geen muggen tegen :+ , maar voor dakramen heb je ook wel speciale horren.

Ir111

Berichten: 11978
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:30

Bellatrix schreef:
Ik ben ook bang dat ik kiepkantelramen krijg, doodeng met de katten dus ik moet idd ff kijken of die ook op een andere manier open kunnen. En anders idd maar niet. Er zullen wel horren moeten voor elke raam die open kan. ik háát muggen. :+

Als je kiepkantelramen krijgt kun je ze hiermee beveiligen: https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... escherming

Ibbel

Berichten: 49220
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:31

Leuk dat je naar een nieuw huis kunt, Marlies!

Ik zou gewoon voor een klamboe gaan. Slaap je gegarandeerd mugvrij. Horren zijn ondingen.
Verder zijn die gasloze 'nul-op-de-meter-huizen' er eigenlijk allemaal op gebouwd om geen ramen open te hebben, om te voorkomen dat er warmte ontsnapt of juist binnenkomt.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102030
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 09:36

Die beschermdingen zijn top! :D Als ik idd dat soort ramen heb ga ik die aanschaffen!

Ibbel, ik vind klamboes fantastisch maar ze gaan niet samen met katten. := Iets met klauwen die erin blijven haken. :+ Ik ga een poging doen om ze in het nieuwe huis niet op de slaapkamer te laten maar ze zijn niet anders gewend dus ik denk dat het heel lastig gaat worden.

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:38

Mijn katten mochten ook vanaf begin af aan in de slaapkamer in m’n appartement. Na de verhuizing wilde ik dat niet meer. Ze kregen hun eigen kamer en hebben dat direct geaccepteerd.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102030
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 09:39

Ja, dat krijgen ze bij mij dus ook maar of ze het accepteren? :=

Mandyy

Berichten: 30503
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:40

Ik duim! Het kan dus wel. ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102030
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [VOLG] Verhuizen naar een nieuwbouw woning!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 09:42

Ja, ik wil het iig proberen...al die haren op en in mijn bed...ik word er gek van. :')