Goed regenpak gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-22 17:49

Ik heb een nieuw regenpak nodig, maar wat is nou een goed regenpak of merk? Ik zat naar Agu te kijken, maar er staan dan reviews bij dat hij lekt. Het hele idee is natuurlijk dat het pak je droog houdt. :')
Iemand tips? Mag ook een jas en broek apart zijn. De jas moet wel over een winterjas kunnen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:02

Mijn man moet een nieuw regenpak en wij kwamen hetzelfde tegen, Test van ANWB gelezen en het valt allemaal tegen.
Ben het merk even kwijt, maar welke goed ademde was dan weer een wat meer kwetsbare jas.

Las dat ze vooral doorlekken op naden en zakken, dus misschien daarop letten?

chanicha

Berichten: 12156
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:07

Ik had het bekende merk, ben de naam kwijt, en heb de naden ingespoten met een bus van de Action en werkte perfect.

Agu dus :D
Laatst bijgewerkt door chanicha op 20-11-22 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Volte
Berichten: 93
Geregistreerd: 09-05-17

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:15

Ik volg even, ben ook opzoek! :wave:

lindatje

Berichten: 5856
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:36

Geen idee wat je budget is, maar voor het mountainbiken (en woon-werk wat ik per fiets afleg) heb ik een jas en broek van Fox. Was een gokje, want online vond ik ook veel negatieve reviews van regenkleding dat niet waterdicht bijkt te zijn, maar beide kledingstukken zijn echt wind- en waterdicht. Ben tot nu toe telkens kurkdroog gebleven.

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:42

Sioen Amsterdam winter regen parka voor op stal . (De broek heb ik niet maar zal vast even goed bevallen.)
En ik heb van de welkoop een stevige dikke donker groene regenbroek (dus niet zo n fiets regenpak ).En die is ook heel fijn zie hem alleen niet op de site staan paar jaar terug gekocht heel blij mee.Merk is wel anuy .
Laatst bijgewerkt door office op 20-11-22 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:44

Ga je er mee lopen of fietsen?

Ik heb bij Bever een erg fijne regenbroek gekocht (ik geloof van Bergfreunde, met Goretex erin) maar die is wel om te lopen.
Wanneer je ermee op een nat zadel gaat zitten, is de waterdruk ter plaatse hoger dan de 10.000 mm waterkolom die die waterdicht is, dus minder geschikt om mee te fietsen.

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:46

ik heb altijd die van de scapino aan en dat bevalt prima.
op de fiets,op de scooter naar de paarden toe en tot nog toe niet doorgelekt
dat is dan de mountain peak.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 18:58

Ik heb zelf nog zo een lange ruiterjas die je om je benen kan doen. Die is dubbel op de schouders en op zich wel fijn. Volgens mij heb je daar ook wat keuzes in.

Ik las trouwens bij de anwb test dat alle regenpakken volstaan bij lichte regenval, maar zware regenval het probleem is voor de meeste pakken. Hadden pakken getest van 100-250 euro

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23450
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 19:11

ik heb gewoon een regenpak van de hema, ik fiets ermee en is nog steeds dicht.
Als het op een gegeven moment niet meer dicht is is het ook niet zo'n aanslag op je portemonnee om een nieuwe te kopen.
Voor op de motor heb ik een regenoverall maar nu ik niet meer voor mijn werk motorrij pak ik bij vies weer toch vaker de auto

Doubtless

Berichten: 8482
Geregistreerd: 29-12-10

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 09:15

Ik heb een regenpak van North Face. Die doet z'n werk goed, dus die zou ik aanraden. Heeft verschillende trektochten overleefd, inclusief hevige showers in Schotland :Y)

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:01

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 08-03-24 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

noviceh

Berichten: 4786
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:32

Ik heb voor mijn dochter een Tenson Hurricane gekocht. Deze kwam goed uit de test en is betaalbaar. De stof is ook heel fijn, geen typische regenpakkenstof. Wat ik ook belangrijk vond, is dat er een klepje aan de capuchon vast zit. Niets is zo vervelend als regen wat je tijdens het fietsen vol in je ogen krijgt.
Zelf heb ik een agu, wat een waardeloos regenpak is dat! Lekt ook snel door en de capuchon is moeilijk vast te zetten en heeft geen klep.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 10:40

Ik heb een winterregenjas was AGU en die blijft echt droog en komt geen wind doorheen.
Maar die heeft ook een waterdichtheid van 20.000
(en een klep op de capuchon, dat scheelt idd zoveel!)
Denk dus dat je beter naar waterdichtheid kan kijken dan naar merk.

Waterbestendigheid (mm) Weersomstandigheden

6 000 – 10 000 mm Bestand tegen lichte regen, matige sneeuw, lichte druk.
11 000 – 15 000 mm Matige regen, gemiddelde sneeuw, lichte druk.
16 000 – 20 000 mm Bestand tegen lange ritten of wandelingen in zware regen, natte sneeuw, een beetje
druk.
20 000 mm + Bestand tegen zware regen, natte sneeuw en hoge druk.

Dorus

Berichten: 13210
Geregistreerd: 06-04-04

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:26

Ik heb laatst een extra lange regenjas gekocht bij hipinderegen.nl. Deze heeft een flap waarmee ik de split tussen de benen dicht kan maken voor op de fiets waardoor geen regenbroek nodig is. Ik heb hem alleen nog niet uit kunnen testen in de regen, maar qua pasvorm bevalt hij me goed.
Ze hebben diverse modellen met die flap, zowel gewatteerd als niet. Ik ben voor de laatste gegaan in een maatje groter zodat ik hem het hele jaar aan kan en er op de koude dagen een jas onder kan.

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 16:53

Dorus schreef:
Ik heb laatst een extra lange regenjas gekocht bij hipinderegen.nl. Deze heeft een flap waarmee ik de split tussen de benen dicht kan maken voor op de fiets waardoor geen regenbroek nodig is. Ik heb hem alleen nog niet uit kunnen testen in de regen, maar qua pasvorm bevalt hij me goed.
Ze hebben diverse modellen met die flap, zowel gewatteerd als niet. Ik ben voor de laatste gegaan in een maatje groter zodat ik hem het hele jaar aan kan en er op de koude dagen een jas onder kan.


Deze heb ik dus ook, maar ondertussen is dit de 3e jas die niet waterdicht is. Ik ben nu wel klaar met die jas. :=
Het is voor op de fiets/scooter

Bagheera_206

Berichten: 25896
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:51

Ik ben zelf fan van regenkleding met Gore-tex. Wil je iets goedkopers is mss Revolution Race nog wel een goedkoper alternatief.

idylle
Berichten: 5798
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:22

Ik heb inmiddels een regenpak van revolution race gekocht en ben er echt super blij mee! Zit heerlijk soepel, niet te warm en echt water en winddicht.

Adrija

Berichten: 1896
Geregistreerd: 28-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:23

Ik heb een simpele regenbroek van de Hema al 15 jaar, zo niet langer, voldoet nog steeds. En recent geïnvesteerd in een nieuw regenjas van Agu, TRENCH COAT LONG REGENJAS URBAN OUTDOOR DAMES.
In de slagregens mee gefietst 23 km enkele reis. Met kaplaarzen erbij en thermohandschoenen van Decatlon. Prima

Tazzey
Berichten: 9507
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 01:50

Ik heb pakken van Agu en Goretex gehad maar die waren nooit echt waterdicht. Op aanraden van een stalgenootje en spotgoedkoop pak bij de Hema gehaald en die is na 15 jaar nog steeds waterdicht.

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 06:50

Zeiljas van de Decathlon à 25 euro.
Briljant ding, zweet niet, houdt wel alle wind en regen tegen :j

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 07:26

Oh ik ben wel tevreden over mijn AGU jas. Goed wind- en waterdicht en vooral ook heel prettig qua dragen, voelt niet zweterig en benauwd +:)+ Is een eenvoudig model, geen super dure ofzo.

verootjoo
Berichten: 35646
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 07:27

Ik heb gister die van Hema gekocht en ben droog gebleven op de fiets :')

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Goed regenpak gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 15:47

Mijn man wil weer een nieuwe, maar er was hier nergens iets even snel te koop. Zit online te kijken, maar zeer wisselende ervaringen.

Ik zou nu ook wel een regenjas willen, maar vind het eigenlijk echt veel te warm. Was gister doorweekt, maar een jas was echt teveel.Zat al te zoeken op waterdicht shirt.

Meliaforever

Berichten: 12038
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 18:51

idylle schreef:
Ik heb inmiddels een regenpak van revolution race gekocht en ben er echt super blij mee! Zit heerlijk soepel, niet te warm en echt water en winddicht.


Dit merk ziet er wel interessant uit! Hoe vallen deze maten en zijn de jassen echt als jas met voering of kan de jas ook over je echte jas?

Die van de Hema is idd goed! Alleen wil ik een iets mooier regenpak. :')